en deze schijfen wil ik eronder gooien(http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=47610

maar nou is mijn vraag passen die schijfen er wel onder
en hier een foto van me fiets:

Moderator:Beheerders
krot-racer schreef:de schijf moet wel passen want ze zij bijna precies hetzelfde als die ik nu heb maar alleen zijn dat centerlock remschijfen en ik heb shimano v-brake remklauwen
Klopt, alleen de maten, of preciezer het principe, verschilt nogal tussen een M495 en een XT 6-gaats. Enige wat gelijk gelijk zou moeten zijn is de offset van de schijf ten opzichte van het midden van het wiel.Djamgils schreef:als je die wielset koopt met die schijven uit de eerste post dan komt het goed.
ervan uitgaande dat er postmount calipers opzitten dan is het toch zo af te stellen? of zie ik iets over het hoofd?Cheeta schreef:Klopt, alleen de maten, of preciezer het principe, verschilt nogal tussen een M495 en een XT 6-gaats. Enige wat gelijk gelijk zou moeten zijn is de offset van de schijf ten opzichte van het midden van het wiel.Djamgils schreef:als je die wielset koopt met die schijven uit de eerste post dan komt het goed.
Die € 189 voor een setje wielen vind ik trouwens tamelijk enthousiast, zou het ueberhaupt niet overwegen. Soortgelijk setje haal je incl. verzenden voor ~135 Eur uit Duitsland en voor een 15 meer heb je ook nog een stuk betere velgen. Heb je nog 40 Eur over om een paar leuke remschijven te kopen.
+1Plip schreef:heel fijn, maar als jij fatsoenlijk typt kunnen wij het lezen, en misschien nog wel helpen ookkrot-racer schreef:kijk daar heb ik tenminste iets aan, want aan mij proberen af te kraken op me spelling heb ik niks aan want het gaat hier over fietsonderdelen en niet over spelling
Inderdaad, maarja mening is gewoon een nieuwe bike halen want met of zonder goede schijven deze leeft niet lang.....helemaal niet als je nog goed gaat worden..dus als je dat geld steekt in een betere bike heb je nog veel langer plezier denk ik zoilluminatastigmata schreef:krot-racer schreef:zo dom ben ik nou ook weet niet hede diameters zijn gewoon hetzelfde
Als ik zo kijk wat jij allemaal neerzet hierzo tweifel ik daar hardop aan.
Tjongejonge zeg.........vraag dan NIKS