Klopt (in een gazelle playa).Cloxxki schreef:Pieter kreeg de XR wel in een Gazelle Golfo vork, meen ik.
expirimentje 69'er
Moderators:JJ, Beheerders
Dunne banden rollen alleen snel in de modder en bij 50km/u.
Pst er eht niet meer in? Mutano's zijn erg mini, en voor mijn smaak echt te oncomfortabel en met te weinig grip om op 29" te lijken. Weggooien, vervangen door een 50mm Schwalbe slick en de fiets voortaan voor wagritjes gebruiken
Maak ajb een foto van de voorband onder de kroon, misschien past een Nanoraptor wel, bij gebrek aan zijnoppen? Die zijn dus echt 3x beter offroad.
Tijdens de laatste editie van de Dutch Mountainbike Tour, een UCI meerdaagse vanuit Norg, reed ik aanvankelijk met een Mutano achter. Ik heb na de eerste dag bij een team een extra Nano gebietst om achter te monteren, dat maakte een wereld van verschil. Het ging me om comfort. Als voorband heb ik de Mutano 1 dag geprobeerd op de Utrechtse Heuvelrug, met ook MUtano achter. Ik kon geen ideale bandendruk vinden die EN grip gaf in bochten, EN voorkwam dat de velg doorstootte.
Dit zelfde probleem hadden een stel hippies, midden jaren 70. Hun oplossing was een opvallende band, zoals gebruikt voor kinderfietsen, het zogenaamde 26". Een kwarteeuw later, begin 1999, was er de Nanorapto 29x2.1" die voor het eerst een 700c velg relavant maakte ruigere off-road dan een slootkant of bosbrandgang. Nu ruim 9 jaar later is er nog altijd geen betere, comfortabelere <47mm band voor droog weer dan deze 51er.
Het spijt me.
Foto!
Pst er eht niet meer in? Mutano's zijn erg mini, en voor mijn smaak echt te oncomfortabel en met te weinig grip om op 29" te lijken. Weggooien, vervangen door een 50mm Schwalbe slick en de fiets voortaan voor wagritjes gebruiken

Maak ajb een foto van de voorband onder de kroon, misschien past een Nanoraptor wel, bij gebrek aan zijnoppen? Die zijn dus echt 3x beter offroad.
Tijdens de laatste editie van de Dutch Mountainbike Tour, een UCI meerdaagse vanuit Norg, reed ik aanvankelijk met een Mutano achter. Ik heb na de eerste dag bij een team een extra Nano gebietst om achter te monteren, dat maakte een wereld van verschil. Het ging me om comfort. Als voorband heb ik de Mutano 1 dag geprobeerd op de Utrechtse Heuvelrug, met ook MUtano achter. Ik kon geen ideale bandendruk vinden die EN grip gaf in bochten, EN voorkwam dat de velg doorstootte.
Dit zelfde probleem hadden een stel hippies, midden jaren 70. Hun oplossing was een opvallende band, zoals gebruikt voor kinderfietsen, het zogenaamde 26". Een kwarteeuw later, begin 1999, was er de Nanorapto 29x2.1" die voor het eerst een 700c velg relavant maakte ruigere off-road dan een slootkant of bosbrandgang. Nu ruim 9 jaar later is er nog altijd geen betere, comfortabelere <47mm band voor droog weer dan deze 51er.
Het spijt me.
Foto!
Het passen van de band in de vork is in het hol van de leeuw gebeurd (bijJelle)
dus geef hem maar de schuld
morgen foto maken
Tja en comfort is niet zo aan mij besteed....... ik rijd fFF2.1 op 3 bar
en ben niet zo'n snelheidsrakker (zeg maar ouwe lul)
dus geef hem maar de schuld

morgen foto maken

Tja en comfort is niet zo aan mij besteed....... ik rijd fFF2.1 op 3 bar
en ben niet zo'n snelheidsrakker (zeg maar ouwe lul)
Laatst gewijzigd door Hilco op do jun 05, 2008 8:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het past niet, we hebben gepast. Vork is soort van lage cross/hybride vork.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Als je het niet erg vindt wonder rem te rijden heb ik nog wel een 26" vorkje liggen ergens. Met slim shoppen zijn er ook wel goeie 700c vorken. Ik zoek zelf iets voor mijn crossers, 420mm met niet teveel offset 1" en 1.125". Bandenruimte niet nodig, wel modderruimte...Hilco schreef:Maar ben er wel tevreden mee hoor , als expirimentje .
40mm (echte formaat) is amper 1.6Hilco schreef:Nou ik beschouw een 1.9 band toch zeker wel als mountainbike band dus ik blijf het een 69er vinden .
er moet alleen heel snel een marybar op want een gewoon stuur kan nu echt niet meer

Of bedoel je dat een 1.9 wel zou passen?
Gewone sturen zijn geen sturen. Iemand is ooit een bezemsteel zo gaan noemen. Die iemand had veel meelopers.