FIXXXED AMSTERDAM

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Kpt.Roodbaard
FIXXXED AMSTERDAM

Bericht door Kpt.Roodbaard » zo mei 25, 2008 8:18 pm

Hoi allen,

Ik zie meer en meer fixies rijden in Amstedam, maar heb geen flauw idee of deze allemaal een soort trefpunt hebben om te gaan rijden, een apparte forum, ... dus ja zijn hier fixers op deze forum die soms in Amsterdam cruisen, laat maar weten !

Cheers,

Daan
Laatst gewijzigd door Kpt.Roodbaard op do feb 19, 2009 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

^oZ

Bericht door ^oZ » zo mei 25, 2008 8:49 pm

Niet fixed, wel SS-

Misschien heb je me wel is zien freewheelen: http://velospace.org/node/3215

W0uter

Bericht door W0uter » di mei 27, 2008 9:34 am

Idd, ook veel amerikanen die hun fixed meegenomen hebben. Vorige week zag ik een kerel op een Pista met Arrospok rijden. Over cliché fietsen gesproken... Er is wel iets van een scene volgens mij, beetje in de alternatieve sfeer, maar nog geen idee waar, wie enz.

^oZ

Bericht door ^oZ » di mei 27, 2008 10:57 am

Hoeft geen Amerikaan te zijn hoor, ken er genoeg van hier met arrospocks en andere typische spulletjes

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » di mei 27, 2008 11:15 am

Amsterdam in het huis!

Trouwens ook best veel "posers" op nep fixies hier. Dus racefietsen met terugtraprem... :thumbsdown:

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » di mei 27, 2008 8:36 pm

Ja heb ik al gemerkt ! maar ja deze zaterdag hing ik een beetje rond in de stad en zag veel posers ja ! Je zag zo dat het laat ons zeggen geen DAILY FIXERS zijn ! Give those hipsters a break ! lol ! Ik zie ook regelmatig een leuke oranje RIH fixie die vaak naast mij parkeert maar kan nooit zien wie de eigenaar is, appart he !

Oh ja ben even aan het zien met een andere fixie rijder om eens een ritje met BBQ of zo in een te stoppen, even zien wat voor reacties er komen, en dan zien we om een datum te vinden !

Dit was het voor vandaag,

Groejtes

Daan

hydrus

Bericht door hydrus » di mei 27, 2008 10:47 pm

Wat is er mis met een terugtraprem?

Zelf moet ik het fixed rijden nog uitproberen, maar met terugtraprem (op een oud locomotive damesframe) rondracen in de stad vind ik zalig. Het grote nadeel aan terugtraprem is dat je je trackstand erg goed moet kunnen.

Niks om te posen, gewoon erg weinig onderhoud en een enorm gebruiksgemak. (ik heb zo'n flauw voorgevoel dat m'n knieën het fixed rijden niet tof gaan vinden, maar ik wil het best wel eens proberen)

In Kortrijk (België) nog nooit een fixed gear gezien eigenlijk.

Binnenkort maar eens een kransje kopen en suicide gewijs op een freewheel naaf schroeven. (ik rij natuurlijk met voor en achterrem)

hil1

Bericht door hil1 » wo mei 28, 2008 7:27 am

www.dutchmessengers.nl

Hier staat wel veel op....
Maar ja, wat heb ik daar met m'n singlespeed te zoeken 8)

Het is inderdaad opvallend dat er meer fixies in A'dam rondschuiven. Terugtraprem is imho wel een leuke oplossing, wel 'poserig' , maar best praktisch.

RIH op de Westerstraat is ook de moeite van het bezoeken waard. De eigenaar kan erg tof vertellen over fietsen e.d.

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » wo mei 28, 2008 7:50 am

hydrus schreef:Wat is er mis met een terugtraprem?

Zelf moet ik het fixed rijden nog uitproberen, maar met terugtraprem (op een oud locomotive damesframe) rondracen in de stad vind ik zalig. Het grote nadeel aan terugtraprem is dat je je trackstand erg goed moet kunnen.

Niks om te posen, gewoon erg weinig onderhoud en een enorm gebruiksgemak. (ik heb zo'n flauw voorgevoel dat m'n knieën het fixed rijden niet tof gaan vinden, maar ik wil het best wel eens proberen)

Binnenkort maar eens een kransje kopen en suicide gewijs op een freewheel naaf schroeven. (ik rij natuurlijk met voor en achterrem)
No offence dude, je rijdt met wat je lekker vind ! Maar sinds ik brakeless fix rij, moet ik niets anders meer hebben ! Je bent zo gebeten ! Maar ik zou eerder even investeren in een goede naaf inplaats van je suicide gewijs freewheel te converteren, ik hou der niet echt van. P.S. : ben ook belg hihhi !

@ hil1 - RIH is top !

dgmtc

Bericht door dgmtc » wo mei 28, 2008 10:14 am

le danne schreef:
hydrus schreef:Wat is er mis met een terugtraprem?

No offence dude, je rijdt met wat je lekker vind ! Maar sinds ik brakeless fix rij, moet ik niets anders meer hebben ! Je bent zo gebeten ! Maar ik zou eerder even investeren in een goede naaf inplaats van je suicide gewijs freewheel te converteren, ik hou der niet echt van. P.S. : ben ook belg hihhi !

@ hil1 - RIH is top !
ik rij hier in antwerpen rond op m'n fixed maar nog niemand anders met fixed gezien... wel 1 singlespeed maar da's een vriend van mij... terwijl antwerpen perfect is om fixed/ss te rijden. ik rij wel niet brakeless.

sedatif

Bericht door sedatif » wo mei 28, 2008 11:44 am

wat is het nou, wel of niet :o

dgmtc

Bericht door dgmtc » wo mei 28, 2008 2:10 pm

sedatif schreef:wat is het nou, wel of niet :o
niet wel, dus

sedatif

Bericht door sedatif » wo mei 28, 2008 2:30 pm

dgmtc schreef:
sedatif schreef:wat is het nou, wel of niet :o
niet wel, dus
maar met een singlespeed heb je in elk geval geen ambetant problem met hunne vitessenbak

TF

Bericht door TF » wo mei 28, 2008 2:32 pm

Wat een fijn topic. Welles - nietes - welles - nietes. You are all posers 8) en het is niet eens een coole pose. Kan iemand me effe jullie "ik ben cool" gedragscode mailen. Bedankt alvast.

Het word tijd voor een apart fixie hoekje als je het mij vraagt. Kunnen jullie daar lekker groovy doen. Dit heeft niets met mtb-en temaken maar meer met grote steden problematiek.

Ik zie trouwens wat Pussycatkillkillkill en Danika voorbij komen, das dan weer wel cool!

Het maakt niet uit of je fixed ss of terugtrapper bent. Gewoon scheuren!

is dat duidelijk?
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » wo mei 28, 2008 5:12 pm

Ik denk er net zo over hoor, ik ben drie jaar geleden begonnen op een racefiets met versnellingen, toen singlespeed en nu fixed, maar hier in Amsterdam heb je dus gasten die racefietsen als mode-accessoire kopen en het niet als scheurijzer gebruiken.

Ik ga lekker naar huis. 10 km SCHEUREN!

Le Danne, als je een keer af wilt spreken om te gaan fietsen, PM me maar. Ik woon bij de Zuidas. Veel beton, marmer en asfalt daar! En een keer BBQ-en kan nooit kwaad :beer:

YBOT schreef:Wat een fijn topic. Welles - nietes - welles - nietes. You are all posers 8) en het is niet eens een coole pose. Kan iemand me effe jullie "ik ben cool" gedragscode mailen. Bedankt alvast.

Het word tijd voor een apart fixie hoekje als je het mij vraagt. Kunnen jullie daar lekker groovy doen. Dit heeft niets met mtb-en temaken maar meer met grote steden problematiek.

Ik zie trouwens wat Pussycatkillkillkill en Danika voorbij komen, das dan weer wel cool!

Het maakt niet uit of je fixed ss of terugtrapper bent. Gewoon scheuren!

is dat duidelijk?

hydrus

Bericht door hydrus » wo mei 28, 2008 5:26 pm

YBOT schreef: Het maakt niet uit of je fixed ss of terugtrapper bent. Gewoon scheuren!

is dat duidelijk?
Dat is een mooi standpunt!

@ le danne:
Ik schroef er wel nog een lockring van een bottom bracket bij. (eventueel met wat loctite) Gewoon omdat ik geen zin heb om meer dan 150 euro uit te geven aan een wiel wat ik dan niet meer gebruik moest het virus bij mij niet bijten. (wat ik hoop, want anders wil ik zeker weten zo'n mooie Paul Components naaf)

ott

Bericht door ott » wo mei 28, 2008 6:14 pm

YBOT bedankt :thumbsup:
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

dgmtc

Bericht door dgmtc » wo mei 28, 2008 8:53 pm

hydrus schreef:
YBOT schreef: Het maakt niet uit of je fixed ss of terugtrapper bent. Gewoon scheuren!

is dat duidelijk?
Dat is een mooi standpunt!

@ le danne:
Ik schroef er wel nog een lockring van een bottom bracket bij. (eventueel met wat loctite) Gewoon omdat ik geen zin heb om meer dan 150 euro uit te geven aan een wiel wat ik dan niet meer gebruik moest het virus bij mij niet bijten. (wat ik hoop, want anders wil ik zeker weten zo'n mooie Paul Components naaf)
anders gewoon eens een fixed wiel van iemand lenen voor een dagje?
fixed is echt speciaal, en het is niet omdat je fixed rijdt dat je ook brakeless moet rijden... als je wil kun je zelfs met 2 remmen rijden...

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » do mei 29, 2008 8:32 am

@ HYDRUS : mja, kijk ik heb het al voor gehad dat m'n lockring ineens los kwam, in een "scheur" moment waar een skid even noodzaak was, en dan ja, even schriken en gewoon rechtdoor en dan echt brakeless, looooooooool !!! Mja de draad van mn goedkoop lockring was over, nu heb ik er een NJS shimano opgezet, en no stress ... maar dit allemaal om te zeggen dat je best met goed materiaal moet rijden, want het kan je veel problemen besparen. En vergeet alemaal niet, als je brakeless rijd, dan is je chain en lockring je beste vriend !

@ tjeu81 : ja, laten we zien of we meer riders bij een kunnen krijgen en dan een rit maken, met een biertje aan het einde en ja BBQ-is altijd ok !

OH JA EN NIEMAND ZIN OP ZWOLLE - GRONINGEN TE RIJDEN OP 21 JUNI ?

Kpt.Roodbaard

Bericht door Kpt.Roodbaard » do mei 29, 2008 9:52 am

Afbeelding

TIthomas

Bericht door TIthomas » do mei 29, 2008 12:51 pm

hee

rij fixed in Haarlem, maar ga geregeld zondagje of avond fotograveren/fietsen in Adam, mooi relaxed ritje erheen en het is toch wel leuk om door een stad met tramrails te fietsen.....

en posen: moet iedereen voor zich weten, ik rij nu 2 jaar fixed en laat er lekker een voorrem op ook al kan ik met skidden 99% van de acties af.

dader

Bericht door dader » vr mei 30, 2008 8:52 am

Iemand hier een roze fixie met zwarte stippen?
Die zie ik bijna elke dag bij het Max Euweplein staan...

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr mei 30, 2008 8:56 am

hang er een briefje aan?

The Bassenator

Bericht door The Bassenator » vr mei 30, 2008 1:36 pm

Zit in een soort van Amsterdam/Haarlem spagaat; net verhuisd naar H'lem, maar daarvoor altijd in A'dam gereden. Nu rijd ik het grootste gedeelte van de week heen en weer naar mijn kantoor in AD... En af en toe een rondje door de stad voor een boodschapje.

Als je http://www.fixedgeargallery.com/2007/de ... otgans.htm deze ergens ziet, dan ben ik 't.

dgmtc

Bericht door dgmtc » vr mei 30, 2008 4:36 pm

The Bassenator schreef:Als je http://www.fixedgeargallery.com/2007/de ... otgans.htm deze ergens ziet, dan ben ik 't.
blijft een mooie fiets...
ik vind hem superclean.

Plaats reactie