Ketting
Moderators:JJ, Beheerders
hoi allen.
hebben jullie dat nu ook. dat die ketting rekt als een bezetene. dus mijn vraag. wat gebruiken jullie? heb nu zelf een sram pc1. da's nix. maar een ketting die wat minder rekt vindt ik ook nog niet 1 2 3.
iemand een suggestie?
hebben jullie dat nu ook. dat die ketting rekt als een bezetene. dus mijn vraag. wat gebruiken jullie? heb nu zelf een sram pc1. da's nix. maar een ketting die wat minder rekt vindt ik ook nog niet 1 2 3.
iemand een suggestie?
- didadunlop
Voor mij geen andere ketting dan de 'ConneX Wippermann BMX 1G8 Single Speed'

chain reaction cycles schreef:Absolutely the strongest, most heavy duty bicycle chain made. Meaty straight link plates, to handle killer grinds. With 1.5 tons breaking strength, you'll crack before this chain quits. Monstrous strength, with all the German precision Wippermann is famous for.

300km en PC-1 still going strong... rekken doet ie wel als een yoga-lerares in een legging 

WAT JE MOEDER?! // www.singlespeed.nl/forum // touch the SKY.... give them HELL
-
Als je in principe een ketting vervangt telkens hij de 0.75% rekgrens is overgestoken, kan je in principe voor eeuwig met hetzelfde kransje rijden. Geldt overigens ook voor een 9 speed cassette.Gijsberg schreef:Vervang je dan ook je tandwielen; gebruik je meerdere kettingen op één setje tandwielen?didadunlop schreef:ach ik heb me er al tijden bij neergelegd dat mijn kettingen max 800KM meegaan. Nu een PC-99 binnen 800KM volledig uitgerekt. Dat doe ik dus ook niet meer.
En hoe meet je dat er 0,75% slijtage?
Fry schreef:Als je in principe een ketting vervangt telkens hij de 0.75% rekgrens is overgestoken, kan je in principe voor eeuwig met hetzelfde kransje rijden. Geldt overigens ook voor een 9 speed cassette.Gijsberg schreef:Vervang je dan ook je tandwielen; gebruik je meerdere kettingen op één setje tandwielen?didadunlop schreef:ach ik heb me er al tijden bij neergelegd dat mijn kettingen max 800KM meegaan. Nu een PC-99 binnen 800KM volledig uitgerekt. Dat doe ik dus ook niet meer.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- didadunlop