GF paragon '08
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hoi, laatste zetje nodig van 29er bikers.
Ik ga volgende week een nieuwe bike aanschaffen, de afweging naar een 29er heb ik gemaakt na veel advies/tips van usa-29er riders. Verder waren een cube reaction/giant xtc composite 06 model in de race.
Maar gezien mijn doel: lange tochten benelux en een enkele marathon/meerdaagse per jaar kom ik bij de GF paragon uit:
http://www.fisherbikes.com/bike/model/paragon
Heeft iemand nog tips of ervaringen met een dergelijke vergelijkbare bike, er zijn namelijk geen demomodellen te vinden in de benelux (bestel hem dus op advies rijders en specs internet)
Ik ga volgende week een nieuwe bike aanschaffen, de afweging naar een 29er heb ik gemaakt na veel advies/tips van usa-29er riders. Verder waren een cube reaction/giant xtc composite 06 model in de race.
Maar gezien mijn doel: lange tochten benelux en een enkele marathon/meerdaagse per jaar kom ik bij de GF paragon uit:
http://www.fisherbikes.com/bike/model/paragon
Heeft iemand nog tips of ervaringen met een dergelijke vergelijkbare bike, er zijn namelijk geen demomodellen te vinden in de benelux (bestel hem dus op advies rijders en specs internet)
Mooie kleur in ieder geval
De superfly (genisis2 en setback vork) is de carbon uitvoering, G2 geometrie en vork, van de paragon (nog als 26er gehad)
Er zijn een paar mensen eigenaar geworden van zo`n hengel.
Even zoeken op de site of ze reageren vanzelf wel miss. mag je wel een stukje rijden

De superfly (genisis2 en setback vork) is de carbon uitvoering, G2 geometrie en vork, van de paragon (nog als 26er gehad)
Er zijn een paar mensen eigenaar geworden van zo`n hengel.

Even zoeken op de site of ze reageren vanzelf wel miss. mag je wel een stukje rijden
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik zie net dat ik niet op je laatste PB gereageerd heb.
Verwacht van G2 geen wonderen, ik zou, als de zit op je huidige fiets goed is, gaan voor de maat met dezelfde of ongeveer gelijke bovenbuis. De kleine verschillen kunje dan met je stuurpen/zadelpen compenseren.
Je mag mijn Superfly een keer proberen, is alleen net te hoog voor je. En de S van Tuig is weer te laag
JJ
Verwacht van G2 geen wonderen, ik zou, als de zit op je huidige fiets goed is, gaan voor de maat met dezelfde of ongeveer gelijke bovenbuis. De kleine verschillen kunje dan met je stuurpen/zadelpen compenseren.
Je mag mijn Superfly een keer proberen, is alleen net te hoog voor je. En de S van Tuig is weer te laag

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Ok, thanx. Gebruikt er iemand zijn 29er (geared) voor marathons?? die ervaringen/+punten en eventuele - punten zou ik graag vernemen....ott schreef:Mooie kleur in ieder geval![]()
Er zijn een paar mensen eigenaar geworden van zo`n hengel.![]()
-
Niemand ervaring met een 29er (GEARED
). Ik vind het lastig om de knoop door te hakken, ik wil gewoon de juiste bike aanschaffen (anders ook zonde van t geld)
Het 29er gevoel is er wel, alleen van wat mailtjes van de 29ercrew van GF raak je al verslingerd aan een bike die je nog nooit in real life gezien/bereden hebt.
Wie rijdt er een geared (jaja,
de meeste vinden dit een vies woord ) 29er in zuid-limland, sauerland, ardennen.....en wie heeft er een gebruikt voor b.v. de salzkammergut trophy of iets dergelijks!
Nog 6 dagen voor de bestelling!!

Het 29er gevoel is er wel, alleen van wat mailtjes van de 29ercrew van GF raak je al verslingerd aan een bike die je nog nooit in real life gezien/bereden hebt.
Wie rijdt er een geared (jaja,

Net terug uit Gilserberg van de Kellerwald marathon,binnen 30 kilometer brak de derailleur af.dirtybastard schreef:Gebruikt er iemand zijn 29er (geared) voor marathons??
Ik zou dus graag een Rig adviseren gezien het feit dat een Rig daar geen last van kan hebben.

Verder heb ik 2 strandrace's gedaan op een X-Cailber(17.5'' en te koop!) en dat beviel goed.
Ik heb slechts 1 toertochtje,1 wedstrijdje en getracht een marathon te rijden
en op dat versnelling incident na bevalt de Superfly er goed.
Maar hoe een fiets goed fietst is natuurlijk heel erg persoonlijk.
Mijn advies:Gewoon bestellen en onwijs veel plezier aan beleven!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
-
Damn.......nergens een paragon 08 te vinden!
zlefs trek-nederland weet niet waar ze zouden staan? 12go kan er 1 bestellen..........8weken vanuit de states, da's te laat voor de slazkammergut! moet nog wel ff 29er "used" worden!
Weet er iemand 1 te staan in NL, ik blijf hopen
op een speld in de hooiberg.

Weet er iemand 1 te staan in NL, ik blijf hopen

Mooi op tijd maar net gevonden per ongeluk.... Neen, geen live Paragon maar filmpie
http://www.youtube.com/watch?v=pWM8Rv1QEeI
Erikje
http://www.youtube.com/watch?v=pWM8Rv1QEeI
Erikje
Ik gebruik de mijne geared, tis geen G2, maar komt aardig dicht in de buurt, en rij er marathons mee...dirtybastard schreef:Niemand ervaring met een 29er (GEARED). Ik vind het lastig om de knoop door te hakken, ik wil gewoon de juiste bike aanschaffen (anders ook zonde van t geld)
Wie rijdt er een geared (jaja,de meeste vinden dit een vies woord ) 29er in zuid-limland, sauerland, ardennen.....en wie heeft er een gebruikt voor b.v. de salzkammergut trophy of iets dergelijks!
Waar ben je benieuwd naar? Rijdt er dit jaar heel de rwp cup mee, waarvan nu de eerste echt goed gegaan is, en in Juli rijdt ik er de Transalp op!