Het was een mooi weekend alhoewel ik totally crapped in de auto zat. Het was mijn eerste SS marathon en heb daar een dubbel gevoel aan overgehouden.
Begin ging helemaal lekker. Eerst een rondje voor de fans tussen de single speed crew. Uiteindelijk ging het los en heel even was ik idereen kwit. Even later met Dader en TheTowerOfPower aka TallBoyBram wat groepjes gearies aan stuken gereden op de eerste klim. In de afdalingen raakte ik gelijdelijk beide uit het zicht mar had goede hoop om ze weer bij te halen. Beentjes waren sterk en verzet was ok (32-18) dus wat kon mij nou gebeueren??
Laatste klim ongeveer 4km voor de start-finish had de lucht uit mijn voorband zich vrij geworsteld en dus mocht ik aan de klus. frustraties werd lekker groot toen hele groepen zo aan me voorbij trokken. Afijn met een boel geloii in de bagger bandje erin en rammen. Tenminste.... zo'n kilometer of twee want onderaan de blut stond ik weer te pompen. Alleen nu had ik geen biba meer dus maar op goed gelukt maar lucht er weer in voor de laatste meters. Helaas dat werkte niet en dus als ridder tevoet naar de start-finish. Daar in blinde paniek een biba bij elkaar gebedeld en tussrn de campers weer gaan prutsen.
Bij het hervatten van de race..als aller laatste!....liep de ketting eraf! nou is dat niet heel opzienbarend voor een geard (shit happens in the mud) maar op een SS wijst het op een probleem. Dat drong pas goed en wel tot me door nadat ik het dorp ongeveer een kilometer uit was gestampt. Bleken twee van de vijf bladboutjes gaan pissen! AAAAARRRGGGGHHHHHHHH

Nou overgeblen boutjes wat strategisch verdeeld en aangehoerd met alles wat ik in mijn lijf aan kracht nog had
Toen maar gaan rammen, rammen en nog een beetje rammen.
Even met Dida bijgepraat. Later Willem nog gezelschap gehouden. In een alles of niet poging nog geprobeerd om een stukje achter een of ander in het rood gehuld mannetje mee te gaan bergop. Om uiteindelijk helemaal verkrampt en compleet naat naar de klote aan te komen na iets meer dan 5 (

) uur.
Maar gaaf was het wel en volgend jaar met tubeless zal de revanche op Kellerwald een mooie zijn