welke wielen: keuze uit 2

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
knopsopper
welke wielen: keuze uit 2

Bericht door knopsopper » di apr 15, 2008 5:40 pm

Wil niet teveel geld besteden maar heb wel een wielsetje nodig dat stevig is. Ze zijn voor een large sx trail 08 frame en ik weeg zo'n 90 kg.

Kan een wielsetje van een sx trail I '08 tweedehands krijgen maar zijn 'als nieuw'. Het is compleet met banden/tubes en casette ook. Dit zou zo'n 200 E kosten. Misschien krijg ik daar nog wat vanaf. Is dat het waard?

CASSETTE FREEWHEEL: Shimano HG-50, 9-speed, 11-34t
RIMS: DT Swiss/Specialized E540, 28mm w/ eyelets, 36h
FRONT HUB: Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, 20mm thru-axle, high/low flange, 36h
REAR HUB: Specialized bolt-on 135mm, solid 10mm 7075 alloy axle w/ RD guard
SPOKES: DT Swiss 2.0mm stainless, brass nipples
FRONT TIRE: Specialized Chunder 26x2.3", 60TPI, aramid bead, cap ply, soft dual compound
REAR TIRE: Specialized Chunder 26x2.3", 60TPI, aramid bead, cap ply, soft dual compound
TUBES: Specialized, 1.2mm, presta

De andere keuze is een nieuwe set wielen uit Amerika. Met verzendkosten zal het op 230 a 240$ komen en dan misschien met pech wat VAT bij douane.

RIMS: MAVIC EX 729 RIMS, 32h
REAR HUB: SHIMANO XT SIX BOLT REAR HUB
FRONT HUB: FORMULA 20MM FRONT HUB
SPOKES: DT Swiss spokes

Wat zou de beste keuze zijn?

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » di apr 15, 2008 6:02 pm

Specialized. Die andere wielen zijn behoorlijk duur voor wat je krijgt en reken er op dat 'n wielset niet ongemerkt door de douane komt! Toevallig al bij crc gekeken?

http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15900

kost waarschijnlijk net zoveel als dat setje uit de states (na de douane) en is zoveel beter.

fredo

Bericht door fredo » di apr 15, 2008 6:03 pm

er zijn nog vele andere opties om voor 200€ een nieuw setje ineen te steken. Check CRC en steek daar zelf eens iets samen of check actionsports.de voor de nope naven... Bij crc heb je voor 300€ een setje met hope naven, dan zou ik geen 240 aan een xt willen uitgeven.

Met specialized heb ik geen ervaring, en XT is geen industrielager (maar daarom ook niet per sé slecht). Als je slechts uit die 2 wilt kiezen, zou ik de specialized nemen.

jojo

Bericht door jojo » di apr 15, 2008 6:42 pm

specialized naven raad ik af, niks dan gezeur mee (lagers, body)

Net voor 270 euro wielsetje gekocht bij CRC hope naven met ex721 velgen!
keybone collector!!!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » di apr 15, 2008 8:14 pm

Zowel de Specialized naven alsook de DT velgen heb ik beide slechte ervaringen mee.
Slappe troep!

Kijk ook eens bij :

http://www.actionsports.de/

Daar vind je ook vaak leuke deals.

Succes!
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

knopsopper

Bericht door knopsopper » di apr 15, 2008 11:35 pm

Hmm...

Bij CRC kom ik inderdaad met een setje hope pro 2's/mavic 721 uit op 280. Lijkt me wel een prima prijs...

EDIT: ik weet ook niet zo heel veel van banden maar ik zit aan maxxis highrollers te denken. Bij CRC zijn er veel verschillende om te kiezen, qua compound en ook qua breedte. Wat is aan te raden voor deze wielen en sx trail? Slow Reezay 2.5 voor & achter? In ieder geval niet die Super Tacky want dat is puur voor modderig/nat? Elk advies hierover is welkom

Wesley*Kona

Bericht door Wesley*Kona » wo apr 16, 2008 5:41 am

pb ;)

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » wo apr 16, 2008 7:07 am

knopsopper schreef:Hmm...

Bij CRC kom ik inderdaad met een setje hope pro 2's/mavic 721 uit op 280. Lijkt me wel een prima prijs...

EDIT: ik weet ook niet zo heel veel van banden maar ik zit aan maxxis highrollers te denken. Bij CRC zijn er veel verschillende om te kiezen, qua compound en ook qua breedte. Wat is aan te raden voor deze wielen en sx trail? Slow Reezay 2.5 voor & achter? In ieder geval niet die Super Tacky want dat is puur voor modderig/nat? Elk advies hierover is welkom
heb zelf ook highrollers en die bevallen prima. Super tacky voor en 'n gewone achter.
Ik rij zelf met tubeless en ook dat bevalt heel goed!

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » wo apr 16, 2008 7:32 am

knopsopper schreef: Slow Reezay 2.5 voor & achter? In ieder geval niet die Super Tacky want dat is puur voor modderig/nat? Elk advies hierover is welkom

Ik zou GEEN slow reazy nemen,eerder super tacky van voor en een 60A van achter,precies zoals SC hierboven zegt.De High Rollers daar rijd ik ook mee en vindt het een van de betere bandjes die ik totnogtoe heb gehad.

Grtzzz
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » wo apr 16, 2008 7:53 am

Highroller's bevallen mij ook uitstekend. Ik heb op mijn DH voor een 2.7 en achter een 2.5 liggen. Ik weet niet wat je gewend bent maar een Schwalbe 2.4 (Big Betty) valt groter dan de Maxxis Highroller 2.5. Wel hele relaxte banden, veel grip.

Over die wielen zou ik ook voor die Hope Pro II gaan, heb de naven ook (20mm en 10mm). Bevallen mij zeer goed, en leuk geluidje in je achternaaf als je niet trapt :)

Ik heb op mijn andere fiets, XT naven met mavic EX729 velgen, bevallen ook prima alleen je merkt wel een behoorlijk verschil tussen de XT en de Hope's. De Hope's beduidend beter en mooier.

Groet Bas

Plaats reactie