slotje graag
Moderator:Beheerders
wat vinden jullie acceptabel!!!
4 weken 8 weken 15 weken????
ik wacht al 13 weken op een scalpel.
let op ligt niet aan de dealer maar
aan de leveransier(cannondale)
geef jullie mening
wat zouden jullie doen
scalpel 1
ik wacht al 13 weken op een scalpel.
let op ligt niet aan de dealer maar
aan de leveransier(cannondale)
geef jullie mening
wat zouden jullie doen
scalpel 1
Laatst gewijzigd door scalpel 1 op vr apr 25, 2008 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit met een zelfde probleem. Ik heb een Canyon besteld eerste kerstdag. Montagedatum zou week 14/15 worden dus vanaf volgende week kan ik een mailtje verwachten dat het apparaat verzendklaar is. Het is lang wachten soms. Van een cannondale verwacht je dat alleen niet zo snel want die zijn wel wat groter. Blijkbaar maakt dat niks uit dus. Bij andere modellen dan die ik besteld heb is het nog veel erger. Daar mag je wachten tot juli
. Bij dat soort levertijden zou ik sowiezo al een andere bike uitzoeken. Voor mij is 15 weken wel de max eigenlijk.
Overigens hebben veel leveranciers problemen met de leveringen van materiaal, en dan vooral carbon frames. Shimano heeft dan weer leveringsproblemen met verschillende onderdelen uit de groepsets door een onverwacht sterke vraag. Het zou zomaar kunnen dat Cannondale geen complete fietsen kan uitleveren omdat er een tekort is aan bijv. LX cranksets, of Shadow XTR rearderries.

Overigens hebben veel leveranciers problemen met de leveringen van materiaal, en dan vooral carbon frames. Shimano heeft dan weer leveringsproblemen met verschillende onderdelen uit de groepsets door een onverwacht sterke vraag. Het zou zomaar kunnen dat Cannondale geen complete fietsen kan uitleveren omdat er een tekort is aan bijv. LX cranksets, of Shadow XTR rearderries.
-
Re: levertijden
5 maanden en dat maar voor een k..tfreempje.... Moet je nog aanbetalingen doen ook nog, een schande!scalpel 1 schreef:wat vinden jullie acceptabel!!!
geef jullie mening
wat zouden jullie doen
scalpel 1
Ik heb zoiets al 2 maal meegemaakt. Ik heb ooit eens een commencal pasta (volledige fiets) besteld. Door een foutje in het fabriek heb ik 6maand mogen wachten. Toen een jaar later het frame scheurde (door een ontwerpfout), mocht ik weer eens enkele maanden op een garantie frame wachten.
Ondanks dat dit schandalig lange tijden zijn (die in mijn ogen van niet-professionaliteit getuigen), kan ik dat eigenlijk nog dulden. Als men dit maar op voorhand meedeelt. Het ergste/hatelijkste is dat men me elke week zei: "volgende week komt ie wel binnen"
Wel, dáár wordt ik zot van! En aan dat laatste kan de lbs wél iets doen.
Ondanks dat dit schandalig lange tijden zijn (die in mijn ogen van niet-professionaliteit getuigen), kan ik dat eigenlijk nog dulden. Als men dit maar op voorhand meedeelt. Het ergste/hatelijkste is dat men me elke week zei: "volgende week komt ie wel binnen"
Wel, dáár wordt ik zot van! En aan dat laatste kan de lbs wél iets doen.
Ik heb oooooit eens(9jaar terug) een Super V1000FR besteld. dus ook een cannondale.
na een aanbetaling en veel gezeur waar hij bleef werd me na 4 maanden verteld dat hij niet meer kwam. Toen iets anders ui gezocht met fikse korting, toen een van m'n droomfietsen, en nog steeds een van de mooiste, GT LTS. dus dat maakte het wel weer een beetje goed.
na een aanbetaling en veel gezeur waar hij bleef werd me na 4 maanden verteld dat hij niet meer kwam. Toen iets anders ui gezocht met fikse korting, toen een van m'n droomfietsen, en nog steeds een van de mooiste, GT LTS. dus dat maakte het wel weer een beetje goed.
-
Levertijden voor particuliere onderdelen zijn vaak langer dan een grotere inkoop dus een paar onderdelen in een keer bestellen.
Vaak kom je dan op de 2e plaats en worden eerst de grotere bestellingen afgehandeld en dan komt die van jou er achteraan.
Maar 13 weken is idd wat lang. Ik zou het ook eens bij een andere dealer proberen, en kijken of ze de onderdelen hebben of misschien wat eerder kunnen bemachtigen!
Later,
Jorg
Vaak kom je dan op de 2e plaats en worden eerst de grotere bestellingen afgehandeld en dan komt die van jou er achteraan.

Maar 13 weken is idd wat lang. Ik zou het ook eens bij een andere dealer proberen, en kijken of ze de onderdelen hebben of misschien wat eerder kunnen bemachtigen!

Later,
Jorg
bijna 5 maand wachten voor 1 framescalpel 1 schreef:update
alle scalpel levertijden WEER!!!!! opgeschoven.
nu is het weer week 17.
wachtijd nu al 19 weken.
en deze datum kunnen ze ook niet garanderen!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.
Op de site zeggen ze 2-4 werkdagen, ik heb m'n spul 31-03-'08 besteld en heb nog steeds niets ontvangen.
Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden
Gr,
DESL
Op de site zeggen ze 2-4 werkdagen, ik heb m'n spul 31-03-'08 besteld en heb nog steeds niets ontvangen.
Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets voorgehad. Heb er uiteindelijk ook 6 weken op moeten wachten.DESL schreef:Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.
Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden![]()
Gr,
DESL
Ik had enkel dingen besteld die in stock waren op de site. Na een keer mailen om info zeiden ze me dat de velgen die ik besteld had niet meer leverbaar waren en dat enkele andere dingen binnen de 10 dagen in stock zouden zijn.
De onderdelen heb ik na 6 weken wachten aangekregen en ben nog altijd aan het wachten op de terugbetaling van de velgen.
Op mails reageren ze bij CRC niet meer.
Weet iemand hier raad mee?
Grtz,
Wannes
er naartoe bellen...wannes schreef:Ik heb een tijdje geleden ook zoiets voorgehad. Heb er uiteindelijk ook 6 weken op moeten wachten.DESL schreef:Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.
Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden![]()
Gr,
DESL
Ik had enkel dingen besteld die in stock waren op de site. Na een keer mailen om info zeiden ze me dat de velgen die ik besteld had niet meer leverbaar waren en dat enkele andere dingen binnen de 10 dagen in stock zouden zijn.
De onderdelen heb ik na 6 weken wachten aangekregen en ben nog altijd aan het wachten op de terugbetaling van de velgen.
Op mails reageren ze bij CRC niet meer.
Weet iemand hier raad mee?
Grtz,
Wannes
Eerste kerstdag een Canyon Lux besteld. Montageweek zou week 14/15 worden. Tis nu ik dit schrijf week 15 en ik hoor maar niks van Canyon. Op email reageren ze niet! Nu is het nog week 15 dus er kan nog wat gebeuren, maar ik heb op mtb-news al vernomen dat veel modellen extra vertraging hebben opgelopen. Ik vindt dit zeer ergerlijk en eigenlijk belachelijk maargoed, ik wist waar ik aan begon maar ik heb ook principes.
EDIT: Mmm krijg net een mailtje dat de frames nog niet binnen zijn en dat de montage voor week 18 ingepland staan
EDIT: Mmm krijg net een mailtje dat de frames nog niet binnen zijn en dat de montage voor week 18 ingepland staan

Wachten is ka uu té. heb zelf 15weken niet meer kunnen mountainbiken omdat ik hals overkop een nieuwe fiets nodig had. Me oude bakbeest was wel knalgaar en niet meer te befietsen.
Dat doe ik nooit meer, zwaar afkicken. Gelukkig was het in de winterperiode. Die ouwe bakbeest doe ik dus nooit meer weg(klop, klop), er is niks zinnigs over te zeggen mensen zorg dat je wat achter de hand hebt. BIj was het niet anders zat 1cm speling op de achterbrug :P Boeind maar jah wachten is echt erg! Als je echt een Scalpel wil en niets anders dan is 15weken de moeite waard, volhouden! zorg voor afleiding, ik weet ik keek wel honderd keer op een dag naar me droom fiets plaatje en dan duurt het wachten nog langer. Gelukkig heb ik me fiets nu en ben ik weer een klein kindje, dat was het wachten echt wel waard. Succes!
Dat doe ik nooit meer, zwaar afkicken. Gelukkig was het in de winterperiode. Die ouwe bakbeest doe ik dus nooit meer weg(klop, klop), er is niks zinnigs over te zeggen mensen zorg dat je wat achter de hand hebt. BIj was het niet anders zat 1cm speling op de achterbrug :P Boeind maar jah wachten is echt erg! Als je echt een Scalpel wil en niets anders dan is 15weken de moeite waard, volhouden! zorg voor afleiding, ik weet ik keek wel honderd keer op een dag naar me droom fiets plaatje en dan duurt het wachten nog langer. Gelukkig heb ik me fiets nu en ben ik weer een klein kindje, dat was het wachten echt wel waard. Succes!
No pain, no gain
Don't feed the Trolls
Don't feed the Trolls
Dat was het hem net. Ik had enkel dingen besteld die bij crc "op stock" waren. Ik ben echt niet te spreken over crc en dat was gelijk de eerste en laatste keer dat ik daar iets besteld heb.Chmod schreef:ik bestel echt enkel wat er effectief op stock is. Je kan nooit op voorhand weten wanneer iets effectief zal binnenkomen. Als het fabriek het niet exact kan zeggen, dan kan een shop dit zeker niet.
Hierdoor nog nooit een probleem ondervonden.
Daarna voor de velgen met sdg contact opgenomen en daar had ik ze binnen da paar dagen thuisgelever voor een betere prijs en perfecte communicatie en service!
ik heb naar alternatieven gekeken.
spec epic carbon is binnen een week te leveren.
alleen die zie je hier op elke hoek staan.
gem tt min 30 stuks
canyon zelfde verhaal.
univega ook nog 6 weken wachten
dus van model 2008 heb je 6 maanden aan je
broek hangen stop dan met productiejaren.
koop een fietsje van 1000 euro die hebben ze
teminste op voorraad.
spec epic carbon is binnen een week te leveren.
alleen die zie je hier op elke hoek staan.
gem tt min 30 stuks
canyon zelfde verhaal.
univega ook nog 6 weken wachten
dus van model 2008 heb je 6 maanden aan je
broek hangen stop dan met productiejaren.
koop een fietsje van 1000 euro die hebben ze
teminste op voorraad.