slotje graag

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

scalpel 1
slotje graag

Bericht door scalpel 1 » za mar 29, 2008 9:10 pm

wat vinden jullie acceptabel!!!

4 weken 8 weken 15 weken????

ik wacht al 13 weken op een scalpel.
let op ligt niet aan de dealer maar
aan de leveransier(cannondale)

geef jullie mening
wat zouden jullie doen

scalpel 1
Laatst gewijzigd door scalpel 1 op vr apr 25, 2008 9:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Timmos

Bericht door Timmos » za mar 29, 2008 9:12 pm

13 weken is niet een paar werken.
Zou het nog is vriendelijk vragen om contact met de leveransier op te nemen en anders geld terug eisen ;)

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » za mar 29, 2008 9:24 pm

is alleen besteld
de dealer is een super dealer niets aanbetalen
in deze bike boutique heeft men nog vertrouwen.
en doen alle moeite voor je.
:) :o :)

BLRacing

Bericht door BLRacing » za mar 29, 2008 9:38 pm

Ik zit met een zelfde probleem. Ik heb een Canyon besteld eerste kerstdag. Montagedatum zou week 14/15 worden dus vanaf volgende week kan ik een mailtje verwachten dat het apparaat verzendklaar is. Het is lang wachten soms. Van een cannondale verwacht je dat alleen niet zo snel want die zijn wel wat groter. Blijkbaar maakt dat niks uit dus. Bij andere modellen dan die ik besteld heb is het nog veel erger. Daar mag je wachten tot juli :lol: :| . Bij dat soort levertijden zou ik sowiezo al een andere bike uitzoeken. Voor mij is 15 weken wel de max eigenlijk.

Overigens hebben veel leveranciers problemen met de leveringen van materiaal, en dan vooral carbon frames. Shimano heeft dan weer leveringsproblemen met verschillende onderdelen uit de groepsets door een onverwacht sterke vraag. Het zou zomaar kunnen dat Cannondale geen complete fietsen kan uitleveren omdat er een tekort is aan bijv. LX cranksets, of Shadow XTR rearderries.

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » za mar 29, 2008 10:38 pm

dat is nog het hilarische

ik heb alleen een frame en vork besteld

Mr Elsworth

Re: levertijden

Bericht door Mr Elsworth » ma mar 31, 2008 6:44 pm

scalpel 1 schreef:wat vinden jullie acceptabel!!!

4 weken 8 weken 15 weken????

geef jullie mening
wat zouden jullie doen

scalpel 1
5 maanden en dat maar voor een k..tfreempje.... Moet je nog aanbetalingen doen ook nog, een schande!

fredo

Bericht door fredo » ma mar 31, 2008 8:50 pm

Ik heb zoiets al 2 maal meegemaakt. Ik heb ooit eens een commencal pasta (volledige fiets) besteld. Door een foutje in het fabriek heb ik 6maand mogen wachten. Toen een jaar later het frame scheurde (door een ontwerpfout), mocht ik weer eens enkele maanden op een garantie frame wachten.

Ondanks dat dit schandalig lange tijden zijn (die in mijn ogen van niet-professionaliteit getuigen), kan ik dat eigenlijk nog dulden. Als men dit maar op voorhand meedeelt. Het ergste/hatelijkste is dat men me elke week zei: "volgende week komt ie wel binnen"
Wel, dáár wordt ik zot van! En aan dat laatste kan de lbs wél iets doen.

-AAB-

Bericht door -AAB- » ma mar 31, 2008 9:41 pm

Ik heb oooooit eens(9jaar terug) een Super V1000FR besteld. dus ook een cannondale.
na een aanbetaling en veel gezeur waar hij bleef werd me na 4 maanden verteld dat hij niet meer kwam. Toen iets anders ui gezocht met fikse korting, toen een van m'n droomfietsen, en nog steeds een van de mooiste, GT LTS. dus dat maakte het wel weer een beetje goed.

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » di apr 01, 2008 7:59 am

dan doe ik het alleen voor de ultemate versie 8,2 kg
wacht rustig de 14 af.
maar cannondale usa wilde nog reageren.
maar de cannodale oldenzaal beantwoord gewoon je
e mail niet. je krijgt een bevestigings e mail en dan niets meer.
vet waardeloos.

Reprox

Bericht door Reprox » di apr 01, 2008 6:00 pm

Psst Oldenzaal heeft hem al wel staan in hun showroom.. :bigwink:
Kan je het wel even na vragen.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Drunken Monkey

Bericht door Drunken Monkey » di apr 01, 2008 6:14 pm

Levertijden voor particuliere onderdelen zijn vaak langer dan een grotere inkoop dus een paar onderdelen in een keer bestellen.
Vaak kom je dan op de 2e plaats en worden eerst de grotere bestellingen afgehandeld en dan komt die van jou er achteraan. ;)
Maar 13 weken is idd wat lang. Ik zou het ook eens bij een andere dealer proberen, en kijken of ze de onderdelen hebben of misschien wat eerder kunnen bemachtigen! ;)

Later,
Jorg

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » do apr 10, 2008 11:29 am

update
alle scalpel levertijden WEER!!!!! opgeschoven.
nu is het weer week 17.

wachtijd nu al 19 weken.

en deze datum kunnen ze ook niet garanderen!!!!!!!
:x :x :x :x :x :x :x

Trekrules

Bericht door Trekrules » do apr 10, 2008 5:29 pm

scalpel 1 schreef:update
alle scalpel levertijden WEER!!!!! opgeschoven.
nu is het weer week 17.

wachtijd nu al 19 weken.

en deze datum kunnen ze ook niet garanderen!!!!!!!
:x :x :x :x :x :x :x
bijna 5 maand wachten voor 1 frame :shock: .Ik zou gewoon de levering cancellen want straks ben je een half jaar verder en nog niets.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

PumpKing

Bericht door PumpKing » do apr 10, 2008 5:46 pm

mijn MBK binnengedaan door kapotte ketting en kapot blad (dankzij crash en nog wat)

ik ging hem binnen 5 dagen terughebben en wacht nu al 21 dagen

ze hebben stukken nodig van MBK, dat nu half is overgenomen

gelukkig heb ik mijn Rockhopper nog

Chmod

Bericht door Chmod » do apr 10, 2008 5:57 pm

een nicolai is ook 3 maanden wachten. Verschil is wel dat ze hem voor jou bouwen en lakken.

Nu, als net de produktielijn van dat model gepasseerd is, is 3 maand redelijk normaal. Zelfs kledij zoals Dainese duurt 3 maanden als het niet op stock is.

DESL

Bericht door DESL » do apr 10, 2008 6:14 pm

Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.
Op de site zeggen ze 2-4 werkdagen, ik heb m'n spul 31-03-'08 besteld en heb nog steeds niets ontvangen.

Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden :?

Gr,
DESL
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

wannes

Bericht door wannes » do apr 10, 2008 7:17 pm

DESL schreef:Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.
Op de site zeggen ze 2-4 werkdagen, ik heb m'n spul 31-03-'08 besteld en heb nog steeds niets ontvangen.

Meer mensen ervaringen met C.R.C. of Parcel Force International en lange levertijden :?

Gr,
DESL
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets voorgehad. Heb er uiteindelijk ook 6 weken op moeten wachten.
Ik had enkel dingen besteld die in stock waren op de site. Na een keer mailen om info zeiden ze me dat de velgen die ik besteld had niet meer leverbaar waren en dat enkele andere dingen binnen de 10 dagen in stock zouden zijn.
De onderdelen heb ik na 6 weken wachten aangekregen en ben nog altijd aan het wachten op de terugbetaling van de velgen.
Op mails reageren ze bij CRC niet meer.

Weet iemand hier raad mee?

Grtz,

Wannes

xRemcox

Bericht door xRemcox » do apr 10, 2008 8:37 pm

wannes schreef:
DESL schreef:Even een leverings vraagje, is het normaal dat bij bestellingen (die in stock waren) bij chainreaction cycles het zo elle lang duurt.

Gr,
DESL
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets voorgehad. Heb er uiteindelijk ook 6 weken op moeten wachten.
Ik had enkel dingen besteld die in stock waren op de site. Na een keer mailen om info zeiden ze me dat de velgen die ik besteld had niet meer leverbaar waren en dat enkele andere dingen binnen de 10 dagen in stock zouden zijn.
De onderdelen heb ik na 6 weken wachten aangekregen en ben nog altijd aan het wachten op de terugbetaling van de velgen.
Op mails reageren ze bij CRC niet meer.

Weet iemand hier raad mee?

Grtz,

Wannes
er naartoe bellen...

Chmod

Bericht door Chmod » do apr 10, 2008 8:58 pm

ik bestel echt enkel wat er effectief op stock is. Je kan nooit op voorhand weten wanneer iets effectief zal binnenkomen. Als het fabriek het niet exact kan zeggen, dan kan een shop dit zeker niet.

Hierdoor nog nooit een probleem ondervonden.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » do apr 10, 2008 9:23 pm

heb bij crc al meerdere malen gehad dat dingen toch niet op voorraad waren.

Gène

Bericht door Gène » do apr 10, 2008 9:28 pm

Geef China de schuld zou ik zeggen.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

BLRacing

Bericht door BLRacing » do apr 10, 2008 9:31 pm

Eerste kerstdag een Canyon Lux besteld. Montageweek zou week 14/15 worden. Tis nu ik dit schrijf week 15 en ik hoor maar niks van Canyon. Op email reageren ze niet! Nu is het nog week 15 dus er kan nog wat gebeuren, maar ik heb op mtb-news al vernomen dat veel modellen extra vertraging hebben opgelopen. Ik vindt dit zeer ergerlijk en eigenlijk belachelijk maargoed, ik wist waar ik aan begon maar ik heb ook principes.

EDIT: Mmm krijg net een mailtje dat de frames nog niet binnen zijn en dat de montage voor week 18 ingepland staan :|

TommyGun

Bericht door TommyGun » do apr 10, 2008 10:10 pm

Wachten is ka uu té. heb zelf 15weken niet meer kunnen mountainbiken omdat ik hals overkop een nieuwe fiets nodig had. Me oude bakbeest was wel knalgaar en niet meer te befietsen.
Dat doe ik nooit meer, zwaar afkicken. Gelukkig was het in de winterperiode. Die ouwe bakbeest doe ik dus nooit meer weg(klop, klop), er is niks zinnigs over te zeggen mensen zorg dat je wat achter de hand hebt. BIj was het niet anders zat 1cm speling op de achterbrug :P Boeind maar jah wachten is echt erg! Als je echt een Scalpel wil en niets anders dan is 15weken de moeite waard, volhouden! zorg voor afleiding, ik weet ik keek wel honderd keer op een dag naar me droom fiets plaatje en dan duurt het wachten nog langer. Gelukkig heb ik me fiets nu en ben ik weer een klein kindje, dat was het wachten echt wel waard. Succes!
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

wannes

Bericht door wannes » do apr 10, 2008 11:23 pm

Chmod schreef:ik bestel echt enkel wat er effectief op stock is. Je kan nooit op voorhand weten wanneer iets effectief zal binnenkomen. Als het fabriek het niet exact kan zeggen, dan kan een shop dit zeker niet.

Hierdoor nog nooit een probleem ondervonden.
Dat was het hem net. Ik had enkel dingen besteld die bij crc "op stock" waren. Ik ben echt niet te spreken over crc en dat was gelijk de eerste en laatste keer dat ik daar iets besteld heb.

Daarna voor de velgen met sdg contact opgenomen en daar had ik ze binnen da paar dagen thuisgelever voor een betere prijs en perfecte communicatie en service!

scalpel 1

Bericht door scalpel 1 » vr apr 11, 2008 8:11 am

ik heb naar alternatieven gekeken.

spec epic carbon is binnen een week te leveren.
alleen die zie je hier op elke hoek staan.
gem tt min 30 stuks
canyon zelfde verhaal.
univega ook nog 6 weken wachten

dus van model 2008 heb je 6 maanden aan je
broek hangen stop dan met productiejaren.

koop een fietsje van 1000 euro die hebben ze
teminste op voorraad.

Gesloten