Pc advies, wat is nu top op computer gebied 2008?
Moderator:Beheerders
Hallo Dp'ers,
Ben al een tijdje bezig met fietsen en het geheel er omheen.
Wil nu ook weer iets oppikken van mijn oude hobby, computers!
Nu zit ik voornamelijk te internetten en gamen, en merk ik dat mijn pctje sterk aan het verouderen is met al die zware software van vandaag de dag..
Heb zelf al een paar veranderingen op een rijtje gezet:
XP -> Vista (aan te bevelen? zo ja, welke editie?)
High tower -> Multimedia behuizing (iets vergelijkbaars met Lian Li design)
17'' tft standaard -> 20'' tft wide (welke merken doen het goed?)
AMD64 -> AM2
Veel lawaai naar -> Vrijwel niets
Heb je tips, tricks of gave spullen gespot? Of iets van , wacht nog even tot dit uit is.. of dit is de/het .... van het moment!
Moet er weer voor een tijdje tegenaan kunnen..
Goeie ideen zijn welkom!
Performance gaat voor design of modding..
Groeten,
Daan
Ben al een tijdje bezig met fietsen en het geheel er omheen.
Wil nu ook weer iets oppikken van mijn oude hobby, computers!
Nu zit ik voornamelijk te internetten en gamen, en merk ik dat mijn pctje sterk aan het verouderen is met al die zware software van vandaag de dag..
Heb zelf al een paar veranderingen op een rijtje gezet:
XP -> Vista (aan te bevelen? zo ja, welke editie?)
High tower -> Multimedia behuizing (iets vergelijkbaars met Lian Li design)
17'' tft standaard -> 20'' tft wide (welke merken doen het goed?)
AMD64 -> AM2
Veel lawaai naar -> Vrijwel niets
Heb je tips, tricks of gave spullen gespot? Of iets van , wacht nog even tot dit uit is.. of dit is de/het .... van het moment!
Moet er weer voor een tijdje tegenaan kunnen..
Goeie ideen zijn welkom!
Performance gaat voor design of modding..
Groeten,
Daan
Normal people worry me.
Mac 
Hangt er alleen vanaf wat voor performance je verlangt, flink prijskaartje bij de high-performance machines maar die zijn dan ook beestig. Wellicht dat een iMac voldoet, dan heb je een 20" widescreen scherm, full-options, en ook nog eens fluisterstil. Voldoet Mac OS niet dan kun je er altijd nog Windows op zetten.

Hangt er alleen vanaf wat voor performance je verlangt, flink prijskaartje bij de high-performance machines maar die zijn dan ook beestig. Wellicht dat een iMac voldoet, dan heb je een 20" widescreen scherm, full-options, en ook nog eens fluisterstil. Voldoet Mac OS niet dan kun je er altijd nog Windows op zetten.
- Apocalypse
En begin vooral niet over Vista....
...wie dát als een stap voortwaards durft te beschrijven....
Uh jah, ook ik ben inmiddels sinds enkele maanden een mac-adept. Kort daarna op een andere PC Vista geïnstalleerd en dat was ik heel snél beu (het installeren al....)
Het probleem is dat je, los van of je kunt wennen aan die 'functionaliteit' van Vista, je al een redelijke dikke PC nodig hebt om het fatsoenlijk te kunnen draaien. Daarbij is Vista er in een aantal uitvoeringen (waarom!?), waarvan eigenlijk de basis uitvoering zo uitgekleed is dat je er als 'standaard' gebruiker mijn inziens al door gelimiteerd wordt.
...wie dát als een stap voortwaards durft te beschrijven....
Uh jah, ook ik ben inmiddels sinds enkele maanden een mac-adept. Kort daarna op een andere PC Vista geïnstalleerd en dat was ik heel snél beu (het installeren al....)
Het probleem is dat je, los van of je kunt wennen aan die 'functionaliteit' van Vista, je al een redelijke dikke PC nodig hebt om het fatsoenlijk te kunnen draaien. Daarbij is Vista er in een aantal uitvoeringen (waarom!?), waarvan eigenlijk de basis uitvoering zo uitgekleed is dat je er als 'standaard' gebruiker mijn inziens al door gelimiteerd wordt.
Pc, wat is dat ??
Is dat zo een ding waar je op start moet drukken om hem uit te zetten ???
Is dat zo een ding waar je op start moet drukken om hem uit te zetten ???
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
hey ik ben een pc man (geen mac) dus ik wil graag vragen aan reprox wat die doet met zen pc afgezien van spelletjes enzo doe je ook nog iets van casemodden of het aanpassen van je hardware of misschien overklokken. waarom ik voor pc ben is ik pas dingen aan en ga graag snel mee met de tijd dus vervang mijn dingen graag voor nieuwere en hou ervan om een ruime keuze te houden van nieuwe hardware dus niet alleen dingen van mac bijv nieuw geheugen(sneller) nieuw moederboord, grotere monitor, enzovoort verder houd ik ervan om me kast te modden op de manier zoals ik wil. verder ben ik tevreden over de manier zoals alles werkt heb zelfs windows vista en ben er zeer tevreden over. ik kan nog dorgaan maar ik wil reprox laten weten dat je ook nogsteeds een pc kan nemen ipv een mac. waarom mac beter is ja het krijgt geen virusen maar waarom zou je als bijna 90% van de weereldbevolking een pc heeft en geen mac. daarom heb ik dus ook geen discussies over wat beter is want alles heeft zo zijn voordelen en nadelen.
reprox doe je alleen internetten enzo en niks veranderen en de komende 5 jaar geen 1000+ euro wil uitgeven aan een nieuwe mac omdat die te langzaam word ga er dan voor jonge schijne goede dingen te zijn die mac's . anders raad ik een pc aan
reprox doe je alleen internetten enzo en niks veranderen en de komende 5 jaar geen 1000+ euro wil uitgeven aan een nieuwe mac omdat die te langzaam word ga er dan voor jonge schijne goede dingen te zijn die mac's . anders raad ik een pc aan
- cHoc
Als je bij PC blijft raad ik in elk geval XP nog van harte aan.
verder als je de nieuwste en zwaarste spellen speeld en dit ook blijft doen, dan kun je flink in de buidel tasten, als je goede performance wilt (ergo, vooral stevige videokaart).
voor een vrijwel stille pc heb je in principe tegenwoordig geen waterkoeling meer nodig.
als je de koeling goed uitzoekt dan kun je een zeker zo stille pc maken als met waterkoeling.
verder zou je eens kunnen kijken naar dit pc advies:
http://www.hardware.info/pcadvice/bpmfa ... iewconfig/
verder als je de nieuwste en zwaarste spellen speeld en dit ook blijft doen, dan kun je flink in de buidel tasten, als je goede performance wilt (ergo, vooral stevige videokaart).
voor een vrijwel stille pc heb je in principe tegenwoordig geen waterkoeling meer nodig.
als je de koeling goed uitzoekt dan kun je een zeker zo stille pc maken als met waterkoeling.
verder zou je eens kunnen kijken naar dit pc advies:
http://www.hardware.info/pcadvice/bpmfa ... iewconfig/
shoot me again, I ain't dead yet
Ha die Daan,
Knuppel in het hoenderhok? Vooralsnog hoor ik nagenoeg alleen Mac en daarbij helemaal geen onderbouwing. Zegt dat iets over de Mac gebruiker of iets over hoe mensen posten op een forum?
Heb een nieuwe PC gekocht in een webshop voor 300 euro, draait Vista, Mediacenter, recente games (al speel ik niks) etc. moeiteloos. Barebone afgebouwd door een kleine shop, alleen TV kaart en videokaart met TV out moeten aanschaffen voor 60 euro. MSI moederboardje met Core 2 Duo processor 2,4 ghz, 3ghz geheugen, 300 gB schijf enz. En je hoort hem nauwelijks want hij moet in de woonkamer staan. Tunerkaart met TV out en ik heb MCE dus EPG (klinkt technisch maar een half jaar geleden kende ik dat ook niet) i.c.m. afstandsbediening aangesloten op mijn stereo dus home cinema (mijn beste zinsconstructie). Veel muziek en filmpjes erop gezet, films geprogrammeerd voor de komende twee weken en zo wordt automatisch alles opgenomen.
Regel eens een Mac die als home cinema functioneert voor dat geld... Als je er een beetje verstand van hebt en niet blind staart op merken heb je genoeg keuze voor 500 euro. Ik heb de ballen verstand van regkeys, partities en BIOS dus een expert ben ik zeker niet. Ken je dit: de Harman en Kardon DVD speler draait de CD niet maar je Taiwan DVD spelertje leest hem moeiteloos. Dat is geen geluk maar het voordeel van de kloon en de recente technologie. Voordeel; het kost niets; nadeel; consumtiemaatschappij waarin het goedkoper en handiger is alles weg te gooien en een nieuwe te kopen in plaats van te repareren/upgraden maar tegenwoordig is groene stroom en een kleine auto kennelijk belangrijker dan dat.
Je zal me echt niet horen zeggen dat Microsoft en Windows de bom zijn maar als je er een beetje verstand van hebt kun je er in ieder geval genoeg mee. Met een Mac ben je bijna altijd meer geld kwijt (tenzij je graag van snufjes houdt en een PC koopt van 1500) en loop je qua compabiliteit (zowel software als hardware) toch altijd weer te kloten ook al doen ze daar hun best voor, en je voelt hem al aankomen, ook compabiliteit kost weer geld en moeite. Mensen met een Mac hebben meestal niet zoveel spelletjes voor de kids, weinig extra hardware etc omdat dat moeilijker verkrijgbaar is en ook vrij duur is. De huis/tuin/keuken gebruiker heeft geen toegevoegde waarde aan de visuele kwaliteiten van een Mac. Buiten het feit dat je softwaretechnisch weinig aan kan verneuken, het niet "volloopt" en het er origineel uitziet zie ik eigenlijk helemaal geen voordeel aan een Mac want ook al zou hij door beter"vermogen" meer jaar mee moeten gaan dan een normale PC (wat ik betwijfel als je je MS systeem zo nu en dan eens de(frag)menteert/opruimt/formateert) is upgraden is ook niet goedkoop geloof ik. Ik heb een aantal kenissen met Macs en over die klantenservice zijn die ook niet echt te spreken. Niet dat Microsoft zo geweldig is maar ik wil zeggen dat de Mac zeker niet de beste uitvinding sinds het wiel is en dat het gat tussen MS/Windows en Mac nogal eens te groot wordt gemaakt.
Sofware makkelijk verneuken is met Vista trouwens ook moeilijker omdat het opgezet is met het idee dat er een beheerder is die er verstand van heeft. Irritant bij het installeren / als je administrator bent maar uiteindelijk voor een goed doel.
Als je echt een goed systeem wil bouwen dan moet je er allemaal in verdiepen en beginnen aan Linux. Daar moet je ook tijd insteken om dat te begrijpen, te bouwen en kunnen onderhouden en daar heb ik geen zin in. Dan kan je voor een habbekrats alles nog jaren draaien met heel weinig capaciteit.
Beetje lang verhaal geworden maar goed, ik verveel me. Waar het op neer komt: hoe je het ook draait of keert, hoe praktisch een computer is hangt af van degene die erachter zit.
Knuppel in het hoenderhok? Vooralsnog hoor ik nagenoeg alleen Mac en daarbij helemaal geen onderbouwing. Zegt dat iets over de Mac gebruiker of iets over hoe mensen posten op een forum?
Heb een nieuwe PC gekocht in een webshop voor 300 euro, draait Vista, Mediacenter, recente games (al speel ik niks) etc. moeiteloos. Barebone afgebouwd door een kleine shop, alleen TV kaart en videokaart met TV out moeten aanschaffen voor 60 euro. MSI moederboardje met Core 2 Duo processor 2,4 ghz, 3ghz geheugen, 300 gB schijf enz. En je hoort hem nauwelijks want hij moet in de woonkamer staan. Tunerkaart met TV out en ik heb MCE dus EPG (klinkt technisch maar een half jaar geleden kende ik dat ook niet) i.c.m. afstandsbediening aangesloten op mijn stereo dus home cinema (mijn beste zinsconstructie). Veel muziek en filmpjes erop gezet, films geprogrammeerd voor de komende twee weken en zo wordt automatisch alles opgenomen.
Regel eens een Mac die als home cinema functioneert voor dat geld... Als je er een beetje verstand van hebt en niet blind staart op merken heb je genoeg keuze voor 500 euro. Ik heb de ballen verstand van regkeys, partities en BIOS dus een expert ben ik zeker niet. Ken je dit: de Harman en Kardon DVD speler draait de CD niet maar je Taiwan DVD spelertje leest hem moeiteloos. Dat is geen geluk maar het voordeel van de kloon en de recente technologie. Voordeel; het kost niets; nadeel; consumtiemaatschappij waarin het goedkoper en handiger is alles weg te gooien en een nieuwe te kopen in plaats van te repareren/upgraden maar tegenwoordig is groene stroom en een kleine auto kennelijk belangrijker dan dat.
Je zal me echt niet horen zeggen dat Microsoft en Windows de bom zijn maar als je er een beetje verstand van hebt kun je er in ieder geval genoeg mee. Met een Mac ben je bijna altijd meer geld kwijt (tenzij je graag van snufjes houdt en een PC koopt van 1500) en loop je qua compabiliteit (zowel software als hardware) toch altijd weer te kloten ook al doen ze daar hun best voor, en je voelt hem al aankomen, ook compabiliteit kost weer geld en moeite. Mensen met een Mac hebben meestal niet zoveel spelletjes voor de kids, weinig extra hardware etc omdat dat moeilijker verkrijgbaar is en ook vrij duur is. De huis/tuin/keuken gebruiker heeft geen toegevoegde waarde aan de visuele kwaliteiten van een Mac. Buiten het feit dat je softwaretechnisch weinig aan kan verneuken, het niet "volloopt" en het er origineel uitziet zie ik eigenlijk helemaal geen voordeel aan een Mac want ook al zou hij door beter"vermogen" meer jaar mee moeten gaan dan een normale PC (wat ik betwijfel als je je MS systeem zo nu en dan eens de(frag)menteert/opruimt/formateert) is upgraden is ook niet goedkoop geloof ik. Ik heb een aantal kenissen met Macs en over die klantenservice zijn die ook niet echt te spreken. Niet dat Microsoft zo geweldig is maar ik wil zeggen dat de Mac zeker niet de beste uitvinding sinds het wiel is en dat het gat tussen MS/Windows en Mac nogal eens te groot wordt gemaakt.
Sofware makkelijk verneuken is met Vista trouwens ook moeilijker omdat het opgezet is met het idee dat er een beheerder is die er verstand van heeft. Irritant bij het installeren / als je administrator bent maar uiteindelijk voor een goed doel.
Als je echt een goed systeem wil bouwen dan moet je er allemaal in verdiepen en beginnen aan Linux. Daar moet je ook tijd insteken om dat te begrijpen, te bouwen en kunnen onderhouden en daar heb ik geen zin in. Dan kan je voor een habbekrats alles nog jaren draaien met heel weinig capaciteit.
Beetje lang verhaal geworden maar goed, ik verveel me. Waar het op neer komt: hoe je het ook draait of keert, hoe praktisch een computer is hangt af van degene die erachter zit.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Oké de apple gebruikes zeggen direct mac maar is dit ook niet logisch als je weet dat je niet meer moet zitten te klooien met anti-virussoftware die je pc hopeloos vertragen en om de 6 maand een volledige format mag doen?
Ik ken veel macgebruikers die overgeschakeld zijn naar windows om eens te proberen en dit heeft niet lang geduurd of ze zaten weer op hun apple...
Aan de andere kant de windowsgebruikers die naar mac gaan blijven bij mac
Om zo een pc samen te stellen voor 300 euro moet je ook al de nodige kennis hebben.
voor het zelfde geld kopot de topicstarter een moederbord en vind hij een grafische kaart die hem aanstaat met bvb AGP die niet compatibel is met zijn pci-express op het moederbord...
En die pc van jou is waarschijnlijk uitermate geschikt voor films maar of hij zo goed de laatste nieuwe spellen kan draaien stel ik me toch wel vragen bij...
Bij apple heb je ook al een instapmodel de macmini en die heb je al voor een 500 euro... En hij ziet er dan nog eens heel mooi uit ook
En begin aub geen cijfertjes te vergelijken een 1.8ghz van apple kan je bijvoorbeeld gerust tegen mijn 3.4 gig van amd zetten...
Geen appels met peren vergelijken
Vista heb ik al uitvoerig getest en zit vol met gaten, bugs en weet ik veel.
Leopard heeft uiteraard ook nog zijn ziektes maar je gaat het niet zo hard kunnen verneuken als vista...
Dus tot slot
Mijn mening is...
Koop een goedkope apple en maak je geen zorgen meer over virussen en je hebt bijkomend ook nog eens iets dat mag gezien worden en je niet in één of andere kast onder je bureau moet steken. Daar kun je films op bekijken en je zal zien dat het uitblinkt in zijn simpliciteit.
Games zijn bij apple mogelijk maar geen aanrader.
Mijn suggestie is koop nog een playstation of wii of weet ik veel. Eenmaal gekocht ben je gerust en moet je niet meer beginnen upgraden en doen omdat er weeeeral een grovver spelletje op de markt is...
my 2 cents
Ik ken veel macgebruikers die overgeschakeld zijn naar windows om eens te proberen en dit heeft niet lang geduurd of ze zaten weer op hun apple...
Aan de andere kant de windowsgebruikers die naar mac gaan blijven bij mac
Om zo een pc samen te stellen voor 300 euro moet je ook al de nodige kennis hebben.
voor het zelfde geld kopot de topicstarter een moederbord en vind hij een grafische kaart die hem aanstaat met bvb AGP die niet compatibel is met zijn pci-express op het moederbord...
En die pc van jou is waarschijnlijk uitermate geschikt voor films maar of hij zo goed de laatste nieuwe spellen kan draaien stel ik me toch wel vragen bij...
Bij apple heb je ook al een instapmodel de macmini en die heb je al voor een 500 euro... En hij ziet er dan nog eens heel mooi uit ook
En begin aub geen cijfertjes te vergelijken een 1.8ghz van apple kan je bijvoorbeeld gerust tegen mijn 3.4 gig van amd zetten...
Vista heb ik al uitvoerig getest en zit vol met gaten, bugs en weet ik veel.
Leopard heeft uiteraard ook nog zijn ziektes maar je gaat het niet zo hard kunnen verneuken als vista...
Dus tot slot
Mijn mening is...
Koop een goedkope apple en maak je geen zorgen meer over virussen en je hebt bijkomend ook nog eens iets dat mag gezien worden en je niet in één of andere kast onder je bureau moet steken. Daar kun je films op bekijken en je zal zien dat het uitblinkt in zijn simpliciteit.
Games zijn bij apple mogelijk maar geen aanrader.
Mijn suggestie is koop nog een playstation of wii of weet ik veel. Eenmaal gekocht ben je gerust en moet je niet meer beginnen upgraden en doen omdat er weeeeral een grovver spelletje op de markt is...
my 2 cents
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
OPGELET: voordat je de rest van mijn post leest, weet dit:
in een rangschikking qua technische qualiteiten kies ik OSX eerst, dan Linux, dan windows. voor dagelijks gebruik staat OSX eerste, dan windows, dan linux. Ik heb helemaal niets tegen Apple of OSX, in tegendeel.
(en ook alleen maar als je windows op je mac zet, anders zal er maar heel even gegamed worden)
mooi is hij wel, maar voor hetzelfde geld koop je een veel performantere pc.
de mac mini is gewoon een laptop zonder scherm of toetsenbord...
Wat is het aan apple's waardoor dat iedereen die er een koopt overal iedereen moet gaan overtuigen om er ook 1 te kopen? Mac's zijn niet voor iedereen, helemaal niet. OSX zit goed in elkaar, en de hardware zit ook goed in elkaar.
Maar ik wil een desktop, met 2 harde schijven. enige optie: de mac pro vanaf 2500 (de kreupele 1processor versie daar gelaten). ik wil een laptop met 15" schermpje, zit je in de macbookpro reeks die begint vanaf 1700euro. Ok, met nog een heleboel andere dingen in, die die prijs ook wel verantwoorden, maar ze missen gewoon echt een heleboel dingen in hun gamma.
Ik kan nix met een mini of een imac, dus moet ik 2500euro uitgeven?
't is jammer, want ik had graag met OSX gewerkt. maar nu stel ik voor 600euro een pctje samen, en kan ik elk jaar een nieuwe kopen voor de prijs van een mac pro...
in een rangschikking qua technische qualiteiten kies ik OSX eerst, dan Linux, dan windows. voor dagelijks gebruik staat OSX eerste, dan windows, dan linux. Ik heb helemaal niets tegen Apple of OSX, in tegendeel.
bwa, je kan het ook door iemand anders laten doen. er zijn genoeg sites die regelmatig bestbuyguides online zetten, ga daarmee naar je locale pcwinkel en vraag ze om het ineen te steken voor je. bij forcom bijvoorbeeld steken ze voor 60euro je zelf samengestelde pc in elkaar, testen alles, installeren de software, en je mag tot 2jaar je pc trug binnendoen als er hardwarematig iets aan is.Eduw schreef: Om zo een pc samen te stellen voor 300 euro moet je ook al de nodige kennis hebben.
evengoed als een instapmodel apple waarschijnlijk. beter als een macmini, die een grafische kaart ontbreekt.Eduw schreef:En die pc van jou is waarschijnlijk uitermate geschikt voor films maar of hij zo goed de laatste nieuwe spellen kan draaien stel ik me toch wel vragen bij...
(en ook alleen maar als je windows op je mac zet, anders zal er maar heel even gegamed worden)
maar dus zonder aparte grafische kaart, met maar 2 geheugenbanken, met trage laptophardeschijf, enz...Eduw schreef:Bij apple heb je ook al een instapmodel de macmini en die heb je al voor een 500 euro... En hij ziet er dan nog eens heel mooi uit ook
mooi is hij wel, maar voor hetzelfde geld koop je een veel performantere pc.
de mac mini is gewoon een laptop zonder scherm of toetsenbord...
dat ging mss op in het powerprocessortijdperk, maar momenteel is een 1.8Ghz core2duo in een apple net dezelfde als een 1.8Ghz core2duo in een pc. tenzij je geloofd dat OSX een magische invloed heeft op hardware, waardoor die sneller gaat...Eduw schreef:En begin aub geen cijfertjes te vergelijken een 1.8ghz van apple kan je bijvoorbeeld gerust tegen mijn 3.4 gig van amd zetten...
er zijn wel ergere dingen aan vista dan de massa's bugs.Eduw schreef:Vista heb ik al uitvoerig getest en zit vol met gaten, bugs en weet ik veel.
de mac mini niet meegerekend, beginnen de prijzen bij apple vanaf ongeveer 1000 euro. voor een macbook bijvoorbeeld. een laptop van 1000euro, zonder DVDbranden... komop, wat kost zo'n ding nou?Eduw schreef:Koop een goedkope apple en maak je geen zorgen meer over virussen en je hebt bijkomend ook nog eens iets dat mag gezien worden en je niet in één of andere kast onder je bureau moet steken. Daar kun je films op bekijken en je zal zien dat het uitblinkt in zijn simpliciteit.
feit. zolang je geen FPS'en of RTS'en speelt, want da's toch maar aanmodderen op een console. (maar da's een andere discutie)Eduw schreef:Games zijn bij apple mogelijk maar geen aanrader.
Wat is het aan apple's waardoor dat iedereen die er een koopt overal iedereen moet gaan overtuigen om er ook 1 te kopen? Mac's zijn niet voor iedereen, helemaal niet. OSX zit goed in elkaar, en de hardware zit ook goed in elkaar.
Maar ik wil een desktop, met 2 harde schijven. enige optie: de mac pro vanaf 2500 (de kreupele 1processor versie daar gelaten). ik wil een laptop met 15" schermpje, zit je in de macbookpro reeks die begint vanaf 1700euro. Ok, met nog een heleboel andere dingen in, die die prijs ook wel verantwoorden, maar ze missen gewoon echt een heleboel dingen in hun gamma.
Ik kan nix met een mini of een imac, dus moet ik 2500euro uitgeven?
't is jammer, want ik had graag met OSX gewerkt. maar nu stel ik voor 600euro een pctje samen, en kan ik elk jaar een nieuwe kopen voor de prijs van een mac pro...
Ik doe een format eens in de 3 jaar. Antisoftware die ik heb is NOD32, heb daar nog nooit problemen mee gehad. Als je illegaal spul download kun je er vanuit gaan dat je virussen oploopt. Beter niet doen dus.
Als Mac zo'n overtuigend succes is waarom duurt het dan zo lang (als het ooit al gebeurd) dat de halve wereld ermee werkt? En waarom staan de universiteiten en overheidsinstellingen niet vol met die dingen?
Zoals ik al zei, de 'nodige kennis' heb ik niet, mijn computer heb ik dus 'compleet' aangeschaft (op grafische en TV kaart na). Ik zou me god niet weten wat voor soorten aansluitingen er zijn voor geheugen, harde schijf, processor etc, wat bij wat past en wat voor kabeltjes ik moet hebben.
Volgens vrienden moet een Core 2 Duo 2,4 ghz met een redelijk goeie grafische kaart aardig wat games kunnen draaien. Maar zoals ik al zei, doe ik dat niet want ik gebruik hem alleen als Media Center en PC.
Laatst zei hier ook al iemand dat er aan PC's gewoon teveel onnodige instellingen mogelijk zijn maarja, mensen willen dat nou eenmaal. Gevolg is dat mensen uberhaupt niet weten wat ze instellen en met een niet optimaal ingestelde PC werken.
Als Mac de standaard is en goekoper wordt dan ga ik ook wel met Mac werken maar tot die tijd blijf ik goedkoop PC's gebruiken.
Als Mac zo'n overtuigend succes is waarom duurt het dan zo lang (als het ooit al gebeurd) dat de halve wereld ermee werkt? En waarom staan de universiteiten en overheidsinstellingen niet vol met die dingen?
Zoals ik al zei, de 'nodige kennis' heb ik niet, mijn computer heb ik dus 'compleet' aangeschaft (op grafische en TV kaart na). Ik zou me god niet weten wat voor soorten aansluitingen er zijn voor geheugen, harde schijf, processor etc, wat bij wat past en wat voor kabeltjes ik moet hebben.
Volgens vrienden moet een Core 2 Duo 2,4 ghz met een redelijk goeie grafische kaart aardig wat games kunnen draaien. Maar zoals ik al zei, doe ik dat niet want ik gebruik hem alleen als Media Center en PC.
Laatst zei hier ook al iemand dat er aan PC's gewoon teveel onnodige instellingen mogelijk zijn maarja, mensen willen dat nou eenmaal. Gevolg is dat mensen uberhaupt niet weten wat ze instellen en met een niet optimaal ingestelde PC werken.
Als Mac de standaard is en goekoper wordt dan ga ik ook wel met Mac werken maar tot die tijd blijf ik goedkoop PC's gebruiken.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
Voordelen Mac:
1. Nog altijd onaantastbaar qua applicaties voor het bewerken van beeldmateriaal.
2. ?
3. ?
Nadelen Mac:
1. De after-sales services van Apple schijnt op hetzelfde niveau te liggen als de hele industrie (beroerd dus), ook niet onbelangrijk bij de keuze.
2. De nieuwste imac kost veeeel meer dan een tech. vergelijkbare pc.
3. kom maar eens makkelijk aan je software.
Samengevat:
Denk er wel aan als je een mac koopt en je werkt voor een breed publiek, het een plicht is om toch een pc aan te schaffen om je bestandsformaten te controleren (fonts, gecomprimeerde bestanden,Â…). Ik ben het namelijk beu dat mac gebruikers denken dat hun formaten altijd standaard zijn, terwijl ze een minimum van de pc gebruikers zijn.
Een mac is mooi en alsÂ’k ooit geld teveel heb zalÂ’k wel eentje aanschaffen maar als het op snelheid aankomt (wat toch belangrijk is voor beelden te renderen, photoshop te openen en dergelijke) kloppen pcÂ’s van dezelfde prijsklasse ongetwijfeld de mac.
Mac gebruikers zitten vnl in milieuÂ’s zoals advocatuur, graficussen en artsen. Indien beeldbewerking, geluid of film je voornaamste activiteiten zijn kan je wel voordeel halen uit een mac (de applicaties zijn beter) Maar indien je een veel breeder aanbod wilt in software (zowel freeware, shareware en vnl games) hou het bij een pc. Zelfs adobe raadt pc aan voor zijn pakketten, en dat wil wat zeggen.
Voor de dokters en advocaten is het bezit van een mac een even grote statement naar hun klanten en leveranciers als het rijden met een bmw merk ik, ze doen er niets meer mee dan mailtjes sturen en documenten beheren.
Ik heb het gevoel dat de Mac alleen een hype machine is!
1. Nog altijd onaantastbaar qua applicaties voor het bewerken van beeldmateriaal.
2. ?
3. ?
Nadelen Mac:
1. De after-sales services van Apple schijnt op hetzelfde niveau te liggen als de hele industrie (beroerd dus), ook niet onbelangrijk bij de keuze.
2. De nieuwste imac kost veeeel meer dan een tech. vergelijkbare pc.
3. kom maar eens makkelijk aan je software.
Samengevat:
Denk er wel aan als je een mac koopt en je werkt voor een breed publiek, het een plicht is om toch een pc aan te schaffen om je bestandsformaten te controleren (fonts, gecomprimeerde bestanden,Â…). Ik ben het namelijk beu dat mac gebruikers denken dat hun formaten altijd standaard zijn, terwijl ze een minimum van de pc gebruikers zijn.
Een mac is mooi en alsÂ’k ooit geld teveel heb zalÂ’k wel eentje aanschaffen maar als het op snelheid aankomt (wat toch belangrijk is voor beelden te renderen, photoshop te openen en dergelijke) kloppen pcÂ’s van dezelfde prijsklasse ongetwijfeld de mac.
Mac gebruikers zitten vnl in milieuÂ’s zoals advocatuur, graficussen en artsen. Indien beeldbewerking, geluid of film je voornaamste activiteiten zijn kan je wel voordeel halen uit een mac (de applicaties zijn beter) Maar indien je een veel breeder aanbod wilt in software (zowel freeware, shareware en vnl games) hou het bij een pc. Zelfs adobe raadt pc aan voor zijn pakketten, en dat wil wat zeggen.
Voor de dokters en advocaten is het bezit van een mac een even grote statement naar hun klanten en leveranciers als het rijden met een bmw merk ik, ze doen er niets meer mee dan mailtjes sturen en documenten beheren.
Ik heb het gevoel dat de Mac alleen een hype machine is!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Geen nieuwe PC kopen is ook een optie, probeer eens Linux op je oude PC. Keuze genoeg, van Ubuntu tot echt heel specifiek en meer specialistisch. Weinig sores met virussen. Geen verplichte winkelnering zoals bij Mac en....... razendsnel op het systeem wat je nu hebt.
De PC waar ik dit op type is een Pentium IV op 1800 Mhz en is sneller dan menig dual core Windows apparaat. Groot nadeel is de uitwisselbaarheid van software met Windows wat toch de markt domineert, maar dat probleem heb je bij Mac ook.
Probeer eens een live CD, niets installeren en kijken hoe het draait.
www.distrowatch.com
Ps.: was het huidige OS van Mac nu niet gejat van BSD en vervolgens overgoten met een Mac grafische schil (en een lading Mac patenten
)?
De PC waar ik dit op type is een Pentium IV op 1800 Mhz en is sneller dan menig dual core Windows apparaat. Groot nadeel is de uitwisselbaarheid van software met Windows wat toch de markt domineert, maar dat probleem heb je bij Mac ook.
www.distrowatch.com
Ps.: was het huidige OS van Mac nu niet gejat van BSD en vervolgens overgoten met een Mac grafische schil (en een lading Mac patenten

Trying is the first step towards failure.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
hier ook, ik heb nog een oude PIII laptop met Xubuntu, en oude AMD athlon 1.8 met Ubuntu, en een PIII bak met Vectorlinux.Fast schreef:Geen nieuwe PC kopen is ook een optie, probeer eens Linux op je oude PC. Keuze genoeg, van Ubuntu tot echt heel specifiek en meer specialistisch. Weinig sores met virussen. Geen verplichte winkelnering zoals bij Mac en....... razendsnel op het systeem wat je nu hebt.
www.distrowatch.com
Qua snelheid wint Vector handsdown, rest komt niet in de buurt (buiten een gentoo dan mss), maar qua software installeren, en overall gebruiksgemak is Ubuntu nog altijd een van de besten.
maarjah, alles wat closed is geeft zever. een flashfilmpje op het internet neemt veel meer CPU in beslag dan hetzelfde filmpje op windows, omdat de code die adobe voorziet voor linux veel minder goed is.
en probeer maar eens wat semi-professioneel aan fotografie te doen op Ubuntu. Gimp is geweldig voor het geld (=nix), maar Photoshop is toch nog koning. ik hoor dat ze nu bezig zijn om PS CS2 aan de praat te krijgen met wine, maar CS3 heeft toch wat leuke nieuwe functies.
nee, OSX is wel gebaseerd op Darwin, dat dan weer gebaseerd is op BSD.Ps.: was het huidige OS van Mac nu niet gejat van BSD en vervolgens overgoten met een Mac grafische schil (en een lading Mac patenten)?
Darwin is nog steeds open source, maar de hele grafische schil erboven zijn closed source.
eventjes een fabeltje uit de wereld helpen
MAC IS NIET DUURDER
feit : voor 850 een laptop gekocht met vista op. Na een week teruggedragen. Too much trouble. miljaar zeg. Win 98 is beter dan vista home. omgerekend 70e bijgelegd voor een macbook.
Ik heb nu een top of the line Dell met Vista business. Mn baas sprak van +2200 met office. Welke denk je dat stabielste en snelste draait? 1 hint: hij smaakt naar fruit..... Dit is een officieel vastgesteld FEIT?Wel even mezelf nuanceren: een laptop die vrolijk XP draait, hoeft niet duur te zijn......
MAC IS NIET DUURDER
feit : voor 850 een laptop gekocht met vista op. Na een week teruggedragen. Too much trouble. miljaar zeg. Win 98 is beter dan vista home. omgerekend 70e bijgelegd voor een macbook.
Ik heb nu een top of the line Dell met Vista business. Mn baas sprak van +2200 met office. Welke denk je dat stabielste en snelste draait? 1 hint: hij smaakt naar fruit..... Dit is een officieel vastgesteld FEIT?Wel even mezelf nuanceren: een laptop die vrolijk XP draait, hoeft niet duur te zijn......
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
- Eddy_the_Eagle
Een MAC schrijft ook anders af dan een PC + een MAC blijft langer courant. Mijn powermac uit 1999 die nog prima OSX 10.4 draait met een kleine geheugenuitbreiding en nieuwe hardeschijven (iemand die nog steeds een PC gebruikt uit dat jaar? Met Windows XP erop...) )
Mijn 17" powerbook is in een jaar tijd niet overtroffen qua snelheid (ok, het was geen hardloper, maar werkte wel perfect).
En als laatste, een nadeel van deze machines. Ik weet niet of het aan de smakelijkheid van het fruit ligt, maar nog steeds als ik bij klanten kom beginnen ze te kwijlen als ik het Aluminium gereedschap uit m'n tas haal. Bingo... indruk gemaakt!
Het is al helemaal lachen gieren en brullen als je binnen 25 seconden verbinding hebt met wat voor onbeveiligd draadloos netwerk dan ook in de buurt en het allermooiste: Willekeurig welke beamer dan ook is gevonden binnen 3 seconden en geeft beeld (try that on a WInddoos
)
Mijn advies, stap niet over, koop gewoon lekker een PC voor weinig... plemp hem vol met illegale software en games en surf veel op internet en word heel gelukkig. MAC's zijn gewoon te duur
Mijn 17" powerbook is in een jaar tijd niet overtroffen qua snelheid (ok, het was geen hardloper, maar werkte wel perfect).
En als laatste, een nadeel van deze machines. Ik weet niet of het aan de smakelijkheid van het fruit ligt, maar nog steeds als ik bij klanten kom beginnen ze te kwijlen als ik het Aluminium gereedschap uit m'n tas haal. Bingo... indruk gemaakt!
Het is al helemaal lachen gieren en brullen als je binnen 25 seconden verbinding hebt met wat voor onbeveiligd draadloos netwerk dan ook in de buurt en het allermooiste: Willekeurig welke beamer dan ook is gevonden binnen 3 seconden en geeft beeld (try that on a WInddoos

Mijn advies, stap niet over, koop gewoon lekker een PC voor weinig... plemp hem vol met illegale software en games en surf veel op internet en word heel gelukkig. MAC's zijn gewoon te duur

Heeft een macbook geen dvdbrander?Drooze @ DirtE19 schreef:de mac mini niet meegerekend, beginnen de prijzen bij apple vanaf ongeveer 1000 euro. voor een macbook bijvoorbeeld. een laptop van 1000euro, zonder DVDbranden... komop, wat kost zo'n ding nou?Eduw schreef:Koop een goedkope apple en maak je geen zorgen meer over virussen en je hebt bijkomend ook nog eens iets dat mag gezien worden en je niet in één of andere kast onder je bureau moet steken. Daar kun je films op bekijken en je zal zien dat het uitblinkt in zijn simpliciteit.
Mijn oude Ibook heeft dit zelfs

En idd ik gebruik mac omdat ik Graficus van opleiding en beroep.
Kvind het toch wel straf dat zo weinig mensen wakker liggen van al die virussen en shit...
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid
De reden dat niemand wakker ligt van virussen is omdat ze met een MAC werkenEduw schreef:Kvind het toch wel straf dat zo weinig mensen wakker liggen van al die virussen en shit...

Daarnaast is Apple duurder, omdat hun specificaties ook meer bieden dan een standaard PC. Oké, wil je OSX draaien, heb je een Apple nodig. Bij Windows kan je zelf iets samenstellen en dan kan je onder de prijs van Apple gaan zitten, zelf ver onder de prijs. Maar zoals ook al terecht werd opgemerkt, je kan met jaren doen met je Apple. Het laatste OSX besturingssysteem werkt ook op een niet recente MAC, dat kan idd niet gezegd worden van een Windows machine.
De reden dat 90% van de wereld Windows gebruikt, is juist omdat er meer aanbieders zijn. Als Microsoft alleen maar onder hun eigen naam computers gaat verkopen, zullen de verhoudingen snel anders gaan liggen. Aan de ene kant is dit ook een sterk punt van Windows, je kan een een universiteit of bedrijf zo laten inrichten dat een uitgeklede PC naast het bureau staat en is aangesloten op een netwerk. Dan wordt van daaruit alles geregeld. Apple kan naar mijn weten dat niet bieden. Dus Apple verkoopt altijd een volledig systeem, dus het wordt een stuk duurder voor een school of bedrijf om Apple in huis te halen.
Softwarematig werkt Apple altijd op een manier, ieder programma is op een zelfde manier opgebouwd, dat maakt het een stuk fijner om mee te werken. Daarnaast is alles maar op een manier. Je kan sneltoetsen gebruiken, maar in principe is alles maar op een manier. Geen rechter muisknop. Nu vertel mij eens: op hoeveel manieren kan ik iets knippen of plakken onder Windows? Iets wat mij ook stoort is de onwetendheid van een ICT-er op het gebied van besturingssystemen. De reden waarom een systeembeheerder alleen Windows kent, is omdat hij daar lekker in kan gaan zieken. Bij MAC werkt het gewoon en problemen zijn relatief snel opgelost.
Kortom, iedereen mag van kiezen wat hij of zij prettig vind, maar oordeel pas als je beide hebt geprobeerd. Dat geld voor huis tuin en garage gebruik, maar zeker ook op professioneel niveau.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!