goede v-brakes
Moderator:Beheerders
de titel zegt al genoeg: welke v-brakes vinden jullie goed?
en daarmee bedoel ik, een confortabele remhendel, met een goede en lange (vor barspins)remkabel, de remblokjes en het geen dat je op je nokken kan plaatsen is iets minder belangrijk voor me
ik hoor het wel van jullie,
grtz,
en daarmee bedoel ik, een confortabele remhendel, met een goede en lange (vor barspins)remkabel, de remblokjes en het geen dat je op je nokken kan plaatsen is iets minder belangrijk voor me
grtz,
Laatst gewijzigd door dyson op ma mar 10, 2008 9:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
dus: ik zoek een nieuwe rem(v-brakes) daar wil ik graag wat meer uitleg..over:
welke remhendel(one-finger hendel) confortabel is, en welke remkabel goed remt(goed en lang(voor barspins)), over de rest hoef je je niet veel van aan te trekken
grtz,
dit is nu toch niet ZOO moeilijk om te begrijpen of ligt dat nu gewoon aan mij?
welke remhendel(one-finger hendel) confortabel is, en welke remkabel goed remt(goed en lang(voor barspins)), over de rest hoef je je niet veel van aan te trekken

grtz,
dit is nu toch niet ZOO moeilijk om te begrijpen of ligt dat nu gewoon aan mij?
-
Remklauwen koop je apart van de remhendel en kabel, dus in andere woorden jij zoekt alleen een goede remhendel + kabel.
Het is dus best wel een rare vraag. In feite kan je elke remhendel gebruiken als hendel voor 1 vinger, je kan juist niet elke hendel gebruiken voor 2 vingers. Remkabels die lang zijn en goed zijn b.v. Odyssey Linear, Animal Linear etc., ik zou vooral naar BMX kabels kijken als ik jou was.
Het is dus best wel een rare vraag. In feite kan je elke remhendel gebruiken als hendel voor 1 vinger, je kan juist niet elke hendel gebruiken voor 2 vingers. Remkabels die lang zijn en goed zijn b.v. Odyssey Linear, Animal Linear etc., ik zou vooral naar BMX kabels kijken als ik jou was.
-
-
-
Re: goede v-brakes
HIer was niet meteen uit op te maken dat je V-brakes nodig had voor je BMX bikedyson schreef:de titel zegt al genoeg: welke v-brakes vinden jullie goed?
grtz,

Ik rij zelf met XTR v-brakes op m'n XC-bike(s). Daar ben ik super tevreden over. Veel remkracht. Misschien moet je ook eens kijken naar de kabels van Nokon. Die zijn misschien niet helemaal bedoeld voor BMX, maar ze zijn wel stoot vast en je hebt geen last van de rek in je buitenkabel. In hoeverre die Nokon's compatibel zijn met Headset rotors (zo heten die toch, mocht je die gebruiken) moet je me even niet vragen, maar dat zal vast wel kunnen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
@steelhead rider: dat weet ik maar het gene dat ikzoek is een confortabele one-finger hendel, en een lange kabel(voor barspins) en een die soepel remt, een waar je rustig moet induwen en dat je dan met een vinger gewoon goed kan stoppen, en wil het nl. gebruiken voor street zodat ie makkelijker remt...(ik weet het misschien is een olie-rem beter maar dat vind ik maar niets eerlijk gezegd
)
grtz,

grtz,
Als je echt je remhendel smooth wil kunnen indrukken met 1 vinger zul je er voor moeten zorgen dat de kabel zo min mogelijk bochten maakt en deze toch ook zo kort als mogelijk is. Je moet zeg maar zorgen voor de minste weerstand.
Ik vindt zelf de remgrepen van Avid altijd wel erg fijn.

Bijvoorbeeld.
Ik vindt zelf de remgrepen van Avid altijd wel erg fijn.

Bijvoorbeeld.
-
Avid hendels zijn heel comfortabel met 1 vinger, ik gebruikte het zelf eerst ook...dyson schreef:@steelhead rider: dat weet ik maar het gene dat ikzoek is een confortabele one-finger hendel, en een lange kabel(voor barspins) en een die soepel remt, een waar je rustig moet induwen en dat je dan met een vinger gewoon goed kan stoppen, en wil het nl. gebruiken voor street zodat ie makkelijker remt...(ik weet het misschien is een olie-rem beter maar dat vind ik maar niets eerlijk gezegd)
grtz,
En zoals ik zei, qua kabel moet je gewoon Odyssey Linear nemen, dit is gewoon dé beste bmx kabel die er is.