goede v-brakes

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dyson
Contacteer:
goede v-brakes

Bericht door dyson » ma mar 10, 2008 7:52 pm

de titel zegt al genoeg: welke v-brakes vinden jullie goed?
en daarmee bedoel ik, een confortabele remhendel, met een goede en lange (vor barspins)remkabel, de remblokjes en het geen dat je op je nokken kan plaatsen is iets minder belangrijk voor me

ik hoor het wel van jullie,

grtz,
Laatst gewijzigd door dyson op ma mar 10, 2008 9:14 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » ma mar 10, 2008 7:56 pm

Huh?? :?

dyson
Contacteer:

Bericht door dyson » ma mar 10, 2008 8:01 pm

dus: ik zoek een nieuwe rem(v-brakes) daar wil ik graag wat meer uitleg..over:

welke remhendel(one-finger hendel) confortabel is, en welke remkabel goed remt(goed en lang(voor barspins)), over de rest hoef je je niet veel van aan te trekken 8)

grtz,

dit is nu toch niet ZOO moeilijk om te begrijpen of ligt dat nu gewoon aan mij?

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma mar 10, 2008 9:12 pm

Remklauwen koop je apart van de remhendel en kabel, dus in andere woorden jij zoekt alleen een goede remhendel + kabel.

Het is dus best wel een rare vraag. In feite kan je elke remhendel gebruiken als hendel voor 1 vinger, je kan juist niet elke hendel gebruiken voor 2 vingers. Remkabels die lang zijn en goed zijn b.v. Odyssey Linear, Animal Linear etc., ik zou vooral naar BMX kabels kijken als ik jou was.

dyson
Contacteer:

Bericht door dyson » ma mar 10, 2008 9:15 pm

jaja inderdaad dat is het enigste remhendel+remkabel maar nu weet ik nog steeds niet welke jullie goed vinde... :roll:

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma mar 10, 2008 9:16 pm

Als ik jou was zou ik een Avid SD7 kopen + Odyssey Linear kabel + Baradine blokken, dit remt geweldig.

dirty sanches

Bericht door dirty sanches » ma mar 10, 2008 10:32 pm

Ik heb geen idee of dit een stomme suggestie is, maar zou een setje hs 33 van magura niet goed zijn. heb onza remmen en de eertse xt v brakes gehad vroeger. maar die hs 33 waren een aanzienlijke verbetering kwa remkracht

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di mar 11, 2008 4:44 pm

HS33's doen het echt niet zoveel beter als je een beetje de moeite neemt om een V-Brake goed af te stellen en om goeie shit uit te zoeken (hoeft niet per sé duur te zijn)

Gène

Re: goede v-brakes

Bericht door Gène » di mar 11, 2008 5:07 pm

dyson schreef:de titel zegt al genoeg: welke v-brakes vinden jullie goed?
en daarmee bedoel ik, een confortabele remhendel, met een goede en lange (vor barspins)remkabel, de remblokjes en het geen dat je op je nokken kan plaatsen is iets minder belangrijk voor me

ik hoor het wel van jullie,

grtz,
HIer was niet meteen uit op te maken dat je V-brakes nodig had voor je BMX bike ;)

Ik rij zelf met XTR v-brakes op m'n XC-bike(s). Daar ben ik super tevreden over. Veel remkracht. Misschien moet je ook eens kijken naar de kabels van Nokon. Die zijn misschien niet helemaal bedoeld voor BMX, maar ze zijn wel stoot vast en je hebt geen last van de rek in je buitenkabel. In hoeverre die Nokon's compatibel zijn met Headset rotors (zo heten die toch, mocht je die gebruiken) moet je me even niet vragen, maar dat zal vast wel kunnen.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

dyson
Contacteer:

Bericht door dyson » di mar 11, 2008 7:15 pm

@steelhead rider: dat weet ik maar het gene dat ikzoek is een confortabele one-finger hendel, en een lange kabel(voor barspins) en een die soepel remt, een waar je rustig moet induwen en dat je dan met een vinger gewoon goed kan stoppen, en wil het nl. gebruiken voor street zodat ie makkelijker remt...(ik weet het misschien is een olie-rem beter maar dat vind ik maar niets eerlijk gezegd :| )

grtz,

ZERO

Bericht door ZERO » di mar 11, 2008 8:38 pm

Als je echt je remhendel smooth wil kunnen indrukken met 1 vinger zul je er voor moeten zorgen dat de kabel zo min mogelijk bochten maakt en deze toch ook zo kort als mogelijk is. Je moet zeg maar zorgen voor de minste weerstand.

Ik vindt zelf de remgrepen van Avid altijd wel erg fijn.

Afbeelding
Bijvoorbeeld.

b-dirt

Bericht door b-dirt » di mar 11, 2008 9:06 pm

en een nokon buiten kabel die hebben hellemaal weinig weerstand ;)

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » di mar 11, 2008 9:26 pm

dyson schreef:@steelhead rider: dat weet ik maar het gene dat ikzoek is een confortabele one-finger hendel, en een lange kabel(voor barspins) en een die soepel remt, een waar je rustig moet induwen en dat je dan met een vinger gewoon goed kan stoppen, en wil het nl. gebruiken voor street zodat ie makkelijker remt...(ik weet het misschien is een olie-rem beter maar dat vind ik maar niets eerlijk gezegd :| )

grtz,
Avid hendels zijn heel comfortabel met 1 vinger, ik gebruikte het zelf eerst ook...
En zoals ik zei, qua kabel moet je gewoon Odyssey Linear nemen, dit is gewoon dé beste bmx kabel die er is.

dyson
Contacteer:

Bericht door dyson » wo mar 12, 2008 4:14 pm

ok, ik weet genoeg jullie zijn bedankt voor jullie uitleg :D

grtz,

Plaats reactie