suggesties tav aanschaf nieuwe cruiser

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
T
Contacteer:
suggesties tav aanschaf nieuwe cruiser

Bericht door T » do feb 28, 2008 3:18 pm

Hi guys,

Na wikken en wegen besloot ik de Kuwahara Nova 24" te kopen, maar blijkbaar is die niet te leveren momenteel :(

Dus wat nou... ik wil geen groot budget hieraan besteden, het is voor de leuk voor erbij dus max 400 eur.

De DK Fury, Redline Proline, Felt sector?
Wat vinden jullie ervan? Het ís een crap segment met parts die niet het eeuwige leven zullen hebben (ondanks dat ik vrij zuinig ben ;-) ) maar als je dat pzij kunt zetten, welke zou je aanraden? De enige restrictie die ik heb: chainstay moet kort zijn, langer dan 15.5" liever zelfs niet (Sector zelfs 15.9").

Geen tweedehands trouwens, tenzij je het oude vrouwtje persoonlijk kent bij wie de fiets in de schuur heeft gestaan

thanks!!

Cheeta

Bericht door Cheeta » do feb 28, 2008 6:23 pm

Overjarige Redline Proline Cruisers waren nieuw in doos voor 299.- te vinden, hetgeen ruimschoots binnen je budget zou blijven...

De Fury heb ik nooit gereden, de andere 2 wel (gewoon een paar rondjes over de baan, niets bijzonders) en de eerste impressie bij de Redline was veruit het beste. Had bij de Felt niet het idee met een erg stijf frame te maken (eigenaar heeft hem om die reden IIRC later ook aan de kant gezet).

De onderdelen zijn niet zozeer slecht dat ze niets kunnen hebben, bepaalde misschien nog wel meer dan hun upperclass soortgenoten, ze zijn alleen nogal lomp...

T
Contacteer:

Bericht door T » do feb 28, 2008 8:29 pm

Hi, dank je. Die Redline idd in de doos in Dedemsvaart, heb ze gesproken. Wilde even afwachten of hier nog wat suggesties naar voren kwamen. Maar klinkt goed so far :-)

hil1

Bericht door hil1 » zo mar 02, 2008 4:17 pm

Ik zeg nix :sticktongue:
kuwaharakuwaharakuwaharakuwaharakuwahara

T
Contacteer:

Bericht door T » zo mar 02, 2008 5:24 pm

hil1 schreef:Ik zeg nix :sticktongue:
kuwaharakuwaharakuwaharakuwaharakuwahara

pestkop! het is de redline geworden, kuwahara moeilijk aan te komen, en wacht er pas sinds 2e week januari op. Dus ach, deze is ook prima denk ik. Nou nog beter worden van de terrorgriep, want kan er nou alleen maar heel zielig naar kijken :(

hil1

Bericht door hil1 » wo mar 05, 2008 1:25 pm

sorry....even plagen! Redline is toch ook prima. Ik heb net een week terug de crank van m'n Kuwakwakkwak naar de sodemieters getrapt...dus die van mij staat nu ook stil. (en als je op mtb.nl onze freeride avonturen heb gelezen snap je ook waarom ik stil sta... :barf:)

T
Contacteer:

Bericht door T » wo mar 05, 2008 1:36 pm

las ik ja, heb zelf geen :Barf: gelukkig en bijna van de hoofdpijn af. Alleen nog typische griepvermoeidheid. Mag weer helemaal opnieuw beginnen met trainen zeker.

Beterschap enne toch snel cruiser meeting regelen dan he!

Plaats reactie