Turner Flux

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Marklesss
Contacteer:
Turner Flux

Bericht door Marklesss » ma jun 18, 2007 8:45 pm

Afbeelding

Turner Flux
Fox Float RLC
Shimano XTR cranks
Sram X.0 derailleur/triggers

Binnenkort meer!

Heb hem nu opgebouwd omdat er toch getrained moet worden, dit is dus nog (lang) niet de definitieve opbouw

Moet nog:

Andere wielen
Andere remmen/schijven/adapters
Linkertrigger
Voorderailleur
Vork is VEEL te lang, moet nog naar 80 of 100 worden ingekort
Hierdoor lijkt het frame ook lomp hoog, wat heel erg meevalt
En misschien nog wat spul als zadelpen etc.

Afbeelding

Misschien wat meer EN/AM dan xc, maar okee
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma jun 18, 2007 9:30 pm

Nice...

Flux zou ik persoonlijk rijden met 100mm veerweg. 80 wordt misschien nét te steil, maar zou ook nog kunnen. 100mm maakt hem een echte allrounder.

TommyGun

Bericht door TommyGun » di mar 04, 2008 6:17 pm

Eindelijk na lang wachten is mijn frame geariveerd, voorlopig even op het tijgervelletje :lol:
Afbeelding
Deze spulletjes worden er op gemonteerd en waarschijnlijk worden er dan ook kwalikatieve betere foto`s gemaakt :roll:

Frame : Turner Flux L
Balhoofd : Chris King
Fietscomputer : Garmin Edge
Achterdemper : Fox RP23
Vork : Fox F100 RLC
Bar-ends : Tune
Bidonhouder : Tune
Zadel : Tune Speedneedle Marathon
Zadelpen : Tune
Achterderailleur : XTR
Cassette : XTR 11-34
Crankset : XTR
Pedalen : XTR
Kabels : XTR
Ketting : XTR
Remmen : XTR
Schijven : XTR 180/160
Shifters : XTR Dual
Velgen : XTR
Voorderailleur: XTR
Banden : Bontrager mud X Tubeless-Lite + Sap
Handvatten : Bontrager RaceLite
Stuur : Bontrager RaceLite xXx
Stuurpen : Bontrager RaceLite xXx

Het totale gewicht zal wel net boven de 10,5 kilo worden en dat is niet slecht voor een fully. Deze fully wordt bereden door mij en ik weeg rond de 90kilo en wordt voornamlijk gebruikt voor marathon's :angelnot:
Laatst gewijzigd door TommyGun op za mar 08, 2008 4:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

Lacer

Bericht door Lacer » di mar 04, 2008 6:22 pm

zou wel lekker goedkoop zijn :)
maar 10,5 kilo... en dat voor een fully, das niet zwaar
veel plezier ermee!

TommyGun

Bericht door TommyGun » di mar 04, 2008 6:56 pm

Het Frame is opzich wel goedkoop vergeleken met andere merken. Maar eerlijk gezegt heb ik de prijs nergens mee vergeleken, het is omdat ik het toevallig zag laatst in O2 bikers:)
Mij gaat het puur om het onderhoudsvriendelijke vering systeem, daarmee bedoel ik de glijlagers met smeernippels.
Voor mij was dat rede genoeg om deze bijzondere fiets te kopen. Het is niet echt een popyjoupy frame met blitse kleuren enzo. Het is gewoon puur degelijkheid, als je het vast hebt straalt de kwaliteit er gewoon vanaf. Het is ook geen maat fiets geworden en aangezien dat ik ook geen maatpak kan veroorloven is dat ook nergens voor nodig. Dat maatpak is een beetje onzin natuurlijk, ik heb wel het idee dat je voor het bescheide bedragje, wel een heel erg goede fully hebt!
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

TommyGun

Bericht door TommyGun » za mar 08, 2008 4:09 pm

Bouw projectje zit een beetje tegen en soms een beetje mee. Met andere woorden het zit een beetje meetegen :)
De momentsleutel werkt alleen maar met de klok mee dus nu zit er een pedaalas te vast en kapot in me crank :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za mar 08, 2008 4:55 pm

Nice... :)

partyboj

Bericht door partyboj » za mar 08, 2008 6:29 pm

Heel erg fraai 8)
Alleen zo'n Speedneedle... ik weet niet, het ziet er wel erg fragiel en oncomfortabel uit!
Please correct me if I'm wrong!

TommyGun

Bericht door TommyGun » za mar 08, 2008 7:20 pm

Afbeelding
Het is een bijzonder fijn zadeltje lijkt me, best breed, ideaal voor de lange afstanden en een beetje voering voor het comfort. Ik had laatst in Mountianbike plus gelezen dat te veel voering op een gegeven moment, allerlei bloedvaten etc., gaan af knellen en dat een hard zadel in het begin niet fijn aanvoelt. Ach jah mijn ervaring is hoe meer je fiets hoe meer eelt op dat zitvlak. Maar jah ik doe me neusje 2 graden laten zaken anders doet me zaakje pijn en blijft me broek telkens hangen en dat werkt niet.
Zadel lijkt ook hoog maar dat is op de milimeter nauwkeurig berekend. Die info had ik uit het boek van Ned Overend "Mountainbike like a champion" , heel goed boek trouwens
Ff terug op dat zadel er zit geen gewichtslimiet op zie http://www.tune.de/ en de rails is een mix van kevlar en carbon, het dek is gewoon van carbon met een laagje schuim en leder. Voelt echt licht(105gr) aan en ziet er erg goed uit, heb er nog niet op gefietst maar dat duurt niet lang meer. Trouwens die zadelpen is van binnen vierkant, is volgensmij erg stijf, ik moest er zelfs een stuk afzagen anders ging het niet in het frame door de nauwkeurige passing :)
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

TommyGun

Bericht door TommyGun » di jul 22, 2008 10:27 am

Afbeelding
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

MERLIN

Bericht door MERLIN » za aug 09, 2008 10:46 am

TommyGun, mooie flux! Wat is je zadelhoogte? (centre-top)

Thanks en succes ermee

TommyGun

Bericht door TommyGun » zo aug 10, 2008 12:43 pm

Zeker, bedankt voor het compliment;)
Mijn zadelpen hoogte vanaf het hart van mijn trapas tot de bovenkant van me zadel is 807mm. Daar heb ik een formule voor gevonden, uit het boek van Ned Overend. Voor als je hem niet kent, hij is een mountainbike legende uit Amerika en zijn boek staan ondere andere nuttige tips hoe je fiets moet afstellen. Maar die formule gaat als volgt. je meet eerst de lengte L en dat doe je als volgt. Je doet je schoenen aan gaat tegen de muur aan staan en je pakt dan bijvoorbeeld een boek en plaats je onder je zitvlak. Dat boek druk je haaks tegen de muur en dan meet je de afstand van de bovenkant en de vloer dat is dan de maat L. De zithoogte vanaf het hart van de trapas is dan L x 0,883. Makkelijkst is als je dat met nog iemand doet.
No pain, no gain

Don't feed the Trolls

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo aug 10, 2008 3:03 pm

zithoogte vanaf het hart van de trapas is dan L x 0,883.

Lijkt me nogal afhankelijk van de lengte van je cranks. 165 of 180 scheelt nogal wat. Wat zegt ie daarover?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo aug 10, 2008 3:41 pm

Eensch! Nu is in het verleden al vaker gebleken dat er niet veel goeds van komt als men de inhoud van boeken als enige en absolute waarheid gaan behandelen, hou dat in je achterhoofd...
Bikepark Groningen

Sven

Bericht door Sven » zo aug 10, 2008 4:05 pm

Totaal afwijkend van de Flux, maar de meest praktische tip is nog altijd om een zit te nemen in de buurt van een muur (minder omvalkans) en dan je crankarm in het verlengde van je zadelbuis te zetten.
Zet dan je hak / hiel van je voet (incl. schoen) op de trapper. Nu moet je zadelhoogte zo zijn afgesteld dat je met een licht gebogen knie zit.

Dat voor de zadelpenhoogte.
Voor de zadelafstand klik je met beide schoenen in, zet je de pedaalarmen gelijk.
Een 2e persoon houdt nu een touwtje met een gewicht vanaf de zijkant van je knie naar beneden.
Je zadel moet nu zo worden afgesteld in afstand dat het touw de pedaal-as kruist.

Succes!
En voor on-topic: Prachtige flux.

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo aug 10, 2008 4:29 pm

Dat voor de zadelpenhoogte.
Voor de zadelafstand klik je met beide schoenen in, zet je de pedaalarmen gelijk.
Een 2e persoon houdt nu een touwtje met een gewicht vanaf de zijkant van je knie naar beneden.
Je zadel moet nu zo worden afgesteld in afstand dat het touw de pedaal-as kruist.
Ach de Kops methode... Daar verschillen de menigen ook over..:D

Maar idd een mooie flux. Ik vind turner sowieso mooie fully's. Hebben die gozerts eigenlijk een 29ér? Lijkt me voor Tommy ook wel een optie gezien die periscoop die er uit het frame komt..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Sven

Bericht door Sven » zo aug 10, 2008 4:34 pm

Sir yes-sir:

De Turner Sultan.
http://www.turnerbikes.com/2007/sultan.html

EDIT: Zie ook dit draadje op het forum:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ght=sultan

Voorbeeldplaatje:

Afbeelding

bettes

Bericht door bettes » ma aug 11, 2008 10:05 am

Sven schreef:Sir yes-sir:

De Turner Sultan.
http://www.turnerbikes.com/2007/sultan.html

EDIT: Zie ook dit draadje op het forum:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ght=sultan

Voorbeeldplaatje:
spijtig dat de bike op het voorbeeldplaatje een 650C is en geen 29" ;-) Was een experiment van de jongens van turner op de sea otter. (sultan voorframe met een flux achterkant en 5spot rockers geloof ik... uber frankenbike)

Maar voor de rest klopt de uitleg van sven wel! mmmm Sultan!

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

Plaats reactie