Session 8
Moderator:Beheerders
ben ik met je eens wat het blijven van de echte technische verbeteringen betreft.-AAB- schreef:jongens ik kan wel een lang verhaal maken dat ik gelijk heb, maar daar zullen de meeste geen zin in hebben. Ik heb genoeg trends gezien de meeste verdwijnen omdat er iets beters is, of eigenlijk al was . Sommige blijven en dat zijn de echte technische verbeteringen.
niet eens ben ik wat betreft jouw beoordelingsvermogen wat wel en niet een verbetering is (dus wat mij betreft zullen we het ook zeker niet over dat "gelijk krijgen" hebben).
wat ??die Session 8 op de foto daarzo voor maar $2,499.99 kan toch niet of zie ik dat nu faut:PTrekrules schreef:misschien is dit handig over de prijzen hellaas geen euro's maar wel in dollars
Session 8 $2,499.99
Session 88 $3,499.99
Session 88 Frame $1,499.99
Session 10 Frame $2,499.99
Session 10 $4,499.99
Ze hebben de session 8 top afgemonteerd op de foto niet dat het voor die prijs echt erop komt met al die dure onderdelenfreek-073 schreef:wat ??die Session 8 op de foto daarzo voor maar $2,499.99 kan toch niet of zie ik dat nu faut:PTrekrules schreef:misschien is dit handig over de prijzen hellaas geen euro's maar wel in dollars
Session 8 $2,499.99
Session 88 $3,499.99
Session 88 Frame $1,499.99
Session 10 Frame $2,499.99
Session 10 $4,499.99

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
ge moet ni lache me mense me dyslexie zeTuup J schreef:Whahaha, ik zeg niks meer.freek-073 schreef:hoezo da nu weer ?Tuup J schreef: WtfHoe erg kan het..
(waarom toch zo'n moeilijk woordt gebruike voor mense die probleme hebbe me spelling,ik kan het zelf amper schrijve en had toch echt 78%voor nederlands

mattie mattie.Tuup J schreef:Whahaha, ik zeg niks meer.freek-073 schreef:hoezo da nu weer ?Tuup J schreef: WtfHoe erg kan het..
tuup jonge snap je nou echt niet dat FAUT zo bedoeld was om FOUT te schrijven gewoon een grapje niet alles zo serieus opvatte dat doen ze hier namelijk wel meer

LAYTUR zeroseventhree
-
- Contacteer:
Sepp schreef:wat een onzin - een single pivot bike werkt ook al sinds twintig jaar, kan het daarom niet beter???-AAB- schreef:Ja maar dat FSR principe gaat al minstens 15 jaar mee en t werkt nog steeds, trek wisselt elk jaar zowat van concept, ik geef ze 2 jaar dan hebben ze geen enkele DH bak meer in t programma en dan komen ze over 5 jaar weer met iets "revolutionairs"
Bovendien heeft Trek de laatste weet ik hoeveel jaren aan een en het zelfde veeringssystem vastgehouden (behalve de Session 10, maar daar zag het plichtenboekje er ook anders uit, en zoals gezegd blijft die fiets gewoon in het programma).
Niks mis mee, als je'm niet mooi vindt, of een probleem hebt met Trek, maar hou het een beetje realistisch.
Het feit, dat er verbeterd wordt, zien de meeste mensen als voordeel - sommige blijven natuurlijk zeggen: 'vroeger was alles beter', maar laat die mensen maar gewoon op hun Proflex rijden
Meer dan de helft van jullie heeft geen idee van wat er nu allemaal ECHT bestaat,
Horstlink & singlke pivot.
VPP is horstlink, je moet even goed kijken en logisch nadenken.
Kona en al die andere troep is allemaal single pivot. Maakt niet uit hoeveel armen en linkjes je erop schroeft of de demper binnen of buiten het frame hangt of draait.
Trek heeft nooit anders dan single pivot gehad in de laatste 10jr. (unified huppelepup misschien waar bb aanvast zit misschien)
Giant precies hetzelfde behalve de oude NRS (hoe ze dat legaal hebben gekregen vraag ik me soms nog af)
Yeti en hun 303 das pas iets origineels aan nieuw design!!! Daar hoor ik niemand over praten.
Trek Fuel Ex 2008 is een combinatie van bestaande technieken weliswaar, maar de eerste grote fabrikant die het op de markt uitbrengt. Het is al sinds vorige zomer in de bossen, dus zie je kleine fabrikanten het snel kopieren.
Natuurlijk zegt ieder fabrikant dat HUN fiets het beste is. Kia dealer zegt dat ook. Bently dealer lacht je uit.
Horstlink = pivot voor achter as
single pivot = pivot boven achter as
ABP = pivot in achter as
Yeti 303 = waaris de achter as

vpp is conceptueel gezien gelijk aan horstlink. alleen zijn bij vpp de pivots dichter bij elkaar geplaatst.
maar de effecten van vpp en horstlink liggen wel uit elkaar doordat je compleet andere IC paths creert krijg je andere effecten onder remmen en accelereren.
maar ook bij single pivot is de plaatsing van de draaipunten van belang voor de werking in verschillende omstandigheden.
conceptueel gezien lijken ze op elkaar. maar het zit hem in de kleine verschillen, vooral bij de horstlink/vpp/dw maken de kleine verschillen veel uit.
yeti 303 boeit me niet zo veel. Ik vervang liever kogellagers van een paar euro dan hele geleidinsrailen. begrijp ook niet wat ze hebben geprobeerd te bereiken met de 303.
ben juist eerder benieuwd naar de k9 industries fiets die er aan zit te komen.
maar de effecten van vpp en horstlink liggen wel uit elkaar doordat je compleet andere IC paths creert krijg je andere effecten onder remmen en accelereren.
maar ook bij single pivot is de plaatsing van de draaipunten van belang voor de werking in verschillende omstandigheden.
conceptueel gezien lijken ze op elkaar. maar het zit hem in de kleine verschillen, vooral bij de horstlink/vpp/dw maken de kleine verschillen veel uit.
yeti 303 boeit me niet zo veel. Ik vervang liever kogellagers van een paar euro dan hele geleidinsrailen. begrijp ook niet wat ze hebben geprobeerd te bereiken met de 303.
ben juist eerder benieuwd naar de k9 industries fiets die er aan zit te komen.
ach ja yeti, van een designers point of view leuk iets origineels te zien, zonder er veel over te horen.
http://www.youtube.com/watch?v=MvjwuynH ... re=related
(niet hetzelfde filmpje)
http://www.youtube.com/watch?v=kKzvstfs ... re=related
een mooie 3min uitleg van trek.
K9 zei je???
http://www.youtube.com/watch?v=MvjwuynH ... re=related
(niet hetzelfde filmpje)
http://www.youtube.com/watch?v=kKzvstfs ... re=related
een mooie 3min uitleg van trek.
K9 zei je???
sorry, ik blijf er bij. Trek is als een wasmiddel.
elk jaar hebben ze wat beters.
De oclv technologie was het helemaal, en lassen van alu frames was uit den boze die moesten gelijmd worden. En die y modellen zouden revolutionair moeten zijn.
Inmiddels hebben we diesels, fuels, pro issue's sesions en weet ik wat voor bij zien komen de laatste 10 jaar. En elk nieuw concept is weer het beste wat er bestaat.
Ik zeg niet dat het slecht is , in tegendeel. Ik geloof alleen al die marketing crap niet meer.
Cannondale zweert al jaren bij single pivot, specialized bij FSR, alleen is daar de Epic bij gekomen. GT heeft de afgelopen 15 jaar RST, LTS en Idrive gehad, meer niet. Intense harst link en VPP. en zo kan ik nog wel een behoorlijke lijst noemen.
duss, elke 2 a 3 jaar van concept veranderen en roepen dat DIT weer helemaal het beste van het beste is gaat er bij mij niet meer in.
elk jaar hebben ze wat beters.
De oclv technologie was het helemaal, en lassen van alu frames was uit den boze die moesten gelijmd worden. En die y modellen zouden revolutionair moeten zijn.
Inmiddels hebben we diesels, fuels, pro issue's sesions en weet ik wat voor bij zien komen de laatste 10 jaar. En elk nieuw concept is weer het beste wat er bestaat.
Ik zeg niet dat het slecht is , in tegendeel. Ik geloof alleen al die marketing crap niet meer.
Cannondale zweert al jaren bij single pivot, specialized bij FSR, alleen is daar de Epic bij gekomen. GT heeft de afgelopen 15 jaar RST, LTS en Idrive gehad, meer niet. Intense harst link en VPP. en zo kan ik nog wel een behoorlijke lijst noemen.
duss, elke 2 a 3 jaar van concept veranderen en roepen dat DIT weer helemaal het beste van het beste is gaat er bij mij niet meer in.