schijfrem afkoppelen

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
hund
schijfrem afkoppelen

Bericht door hund » vr feb 08, 2008 6:59 am

Om mijn schijfrem over te zetten van het ene op het andere frame moet deze worden afgekoppeld. de leiding loopt namelijk door het frame heen.
het betrefd hier een hayes hfx9 rem.

mijn vraag is dus hoe koppel je de remleiding af zonder dat je totale frame onder de olie zit.

zal vast wel een pdf op internet te vinden zijn. maar kan op het werk geen pdf openen. dus als iemand een beschrijving kan geven.

ontluchtingsset en olie heb ik.
if you ain't having fun, get of your bike

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr feb 08, 2008 8:14 am

bij de bleedkit hoort een manual te zitten.
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Bleed ... ishWeb.pdf
anders hier en dan doe je het maar ergens anders dan op je werk, daar hoor je te werken overigens.

simpel gezegd is het loschroeven bij de hendel, afplakken, verwijderen van je frame, stukje leiding afknippen, nieuwe knelfitting erin, monteren, en dan ontluchten.
en daarna voor de zekerheid de fiets afspoelen met water.

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » vr feb 08, 2008 5:18 pm

leiding afknippen en nieuwe knel erin is niet nodig, dit gaat heel best gewoon weer met dezelfde deeltjes.

Cheers,
Roy

Alfa

Bericht door Alfa » vr feb 08, 2008 6:22 pm

Ach en anders kijk je naar de reakties op mountainbike.nl. :o Fijne baas heb jij! :roll:

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr feb 08, 2008 9:19 pm

Alfa schreef:Ach en anders kijk je naar de reakties op mountainbike.nl. :o Fijne baas heb jij! :roll:
en wat wil je daarmee zeggen?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr feb 08, 2008 9:34 pm

Dat de TS daar ook een topic gestart heeft met dezelfde vraag, misschien dat hij daar duidelijkere antwoorden gekregen heeft.

En fijne baas omdat ie kan internetten tijdens "kantoor uren"

Maar misschien is het een goed idee om de kabel aan 1 kant los te koppelen en proberen leeg te laten lopen voordat je hem door het frame trekt.

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » vr feb 08, 2008 10:05 pm

ik had gezien dat er daar ook een topic erover was. maar vroeg me af of alpha doelde op de kwaliteit van de reacties hier of daar.

Leeg laten lopen is nergens voor nodig. gewoon aan de caliper kant laten zitten, paar druppels aftikken en eraf halen. Scheelt werk bij het ontluchten.

Plaats reactie