schijfrem afkoppelen
Moderator:Beheerders
Om mijn schijfrem over te zetten van het ene op het andere frame moet deze worden afgekoppeld. de leiding loopt namelijk door het frame heen.
het betrefd hier een hayes hfx9 rem.
mijn vraag is dus hoe koppel je de remleiding af zonder dat je totale frame onder de olie zit.
zal vast wel een pdf op internet te vinden zijn. maar kan op het werk geen pdf openen. dus als iemand een beschrijving kan geven.
ontluchtingsset en olie heb ik.
het betrefd hier een hayes hfx9 rem.
mijn vraag is dus hoe koppel je de remleiding af zonder dat je totale frame onder de olie zit.
zal vast wel een pdf op internet te vinden zijn. maar kan op het werk geen pdf openen. dus als iemand een beschrijving kan geven.
ontluchtingsset en olie heb ik.
if you ain't having fun, get of your bike
bij de bleedkit hoort een manual te zitten.
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Bleed ... ishWeb.pdf
anders hier en dan doe je het maar ergens anders dan op je werk, daar hoor je te werken overigens.
simpel gezegd is het loschroeven bij de hendel, afplakken, verwijderen van je frame, stukje leiding afknippen, nieuwe knelfitting erin, monteren, en dan ontluchten.
en daarna voor de zekerheid de fiets afspoelen met water.
http://www.hayesdiscbrake.com/pdf/Bleed ... ishWeb.pdf
anders hier en dan doe je het maar ergens anders dan op je werk, daar hoor je te werken overigens.
simpel gezegd is het loschroeven bij de hendel, afplakken, verwijderen van je frame, stukje leiding afknippen, nieuwe knelfitting erin, monteren, en dan ontluchten.
en daarna voor de zekerheid de fiets afspoelen met water.
-
Dat de TS daar ook een topic gestart heeft met dezelfde vraag, misschien dat hij daar duidelijkere antwoorden gekregen heeft.
En fijne baas omdat ie kan internetten tijdens "kantoor uren"
Maar misschien is het een goed idee om de kabel aan 1 kant los te koppelen en proberen leeg te laten lopen voordat je hem door het frame trekt.
En fijne baas omdat ie kan internetten tijdens "kantoor uren"
Maar misschien is het een goed idee om de kabel aan 1 kant los te koppelen en proberen leeg te laten lopen voordat je hem door het frame trekt.