Commencal Vip Nuts 5 + Pace RC31-Ti -> kan dat?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

mateis

Bericht door mateis » vr feb 08, 2008 3:24 pm

Nou ja, geen goed idee, geen goed idee... Da's iets anders. Ik rij zelf een Kona Kula primo ht met 100mm vork, da's wel het toppunt van een luie (xc)geo, en ik vind 't prima zo.

Commencal ontwierp de eerste Doctors/Vip S-en (die zonder extra wentelaar) rond een 80mm vork, in af fabriek-casu 'n SID. Dus ik vermoed dat ook deze origineel getekend is rond wat steilere hoeken (op de foto doet het nogal lui aan). Dat wil niet zeggen dat een hogere vork slecht is ofzo, dat hangt er net van af wat je gaat doen en wat je fijn vindt en waar je aan gewend bent. Fietsgeo is bepaald geen harde wetenschap...
Volgens mij kan je het beste zelf experimenteren: die MX pro is dacht ik vrij simpel terug te spaceren naar 80mm.

Maar waar deze post natuurlijk eigenlijk om ging: mooie fiets! :D Nog net niet zo 'af' als de ht, maar al een heel eind op weg.

mateis

Bericht door mateis » vr feb 08, 2008 3:43 pm

Overigens - je fiets doet me wat denken aan die uit dit topic van mtb.nl:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3e393d39af ;) Ok, van 2005 dus.

Qprs

Bericht door Qprs » vr feb 08, 2008 4:38 pm

mateis schreef:Overigens - je fiets doet me wat denken aan die uit dit topic van mtb.nl:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3e393d39af ;) Ok, van 2005 dus.
Dát frame staat nu bij mij thuis, met 3kg. meer gewicht dan :lol:
Hij heeft nu een Kona HeiHei :o dat topic zul je misschien ook al hebben gezien op MTB.nl.

Ik wil de VIP S vooral in het buitenland gaan gebruiken, lekker afdalen. Wat dat betreft lijkt me de langere vork wel fijn, maar daar kom ik vanzelf wel achter.
Hij is idd. nog niet zo af als de HT, maar dat komt nog wel. Einde van het jaar zal 'ie er een stuk mooier bij staan (beide fietsen verdienen eigelijk sowieso iets originelers dan Ritchey WCS).
Ik ga 'm nu compleet afmonteren en afstellen, hopen dat ik 'm dit weekend al kan uitproberen.

Afbeelding

Qprs

Bericht door Qprs » ma apr 14, 2008 10:33 am

Ik heb nu ongeveer de ideale setup gevonden :D
Enige waar ik nog over twijfel zijn de X.0 twisters, ik vind triggers toch fijner.
Een slechte foto van de bike zoals hij er nu bij staat:

Afbeelding

Er komen nog nieuwe, lichtere wielen aan, een setje Formula Oro Puro remmen is onderweg, en als het goed is krijg ik eind deze week Continental RaceKings binnen. Als laatste staat er nog een mooi crankstel op de wish-list.

Daarna komt de VIP S aan de beurt (waar een 80mm vork in gaat komen, met 100mm kom je de bocht niet door :lol:)

Plaats reactie