Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Woody Nick - Berichten:101
Nieuw speelgoed voor 2008!
Bericht
door Woody Nick » ma feb 04, 2008 9:27 pm
Na mijn beone killerbee DH team gescheurt te hebben en geen aanspraak gemaakt kon worden op garantie (maar 1 jaar garantie op race frames) moest er toch echt een nieuw downhill frame komen!
Het moest sowieso een frame worden met een recenter bouwjaar!
Na veel zoeken op het net ben ik er achter gekomen dat het nog helemaal niet zo makkelijk is om iets exculsiefs voor niet al te veel geld te vinden! M3, Glory, DHR stonden tochwel bovenaan mijn lijstje, maar deze aanbieding van een nieuw giant glory frame kon ik niet laten liggen en besloten om een giant glory frame op te gaan halen in engeland bij een locale bikeshop (die niet verzenden)!
Het is geen Glory DH! Maar een Glory zero! Verschil: 0,8 inch minder veerweg! Frame werd geleverd met een Fox dhx 4.0

Laatst gewijzigd door
Woody Nick op ma feb 04, 2008 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Intense 951
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » ma feb 04, 2008 9:29 pm
VET!
ik zou wel je onderschrift wijzigen:D
-
Bericht
door Woody Nick » ma feb 04, 2008 9:32 pm
Heb ook nog een Beone killerbee DS, dus het mag nog!
Intense 951
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » ma feb 04, 2008 9:34 pm
Local Bikeshop Engeland en Almere....eeeh oke
Waar in Engeland komt ie vandaan??
Ziet er goed uit hoor! nice!
-
Razor0 - Berichten:675
-
Contacteer:
Bericht
door Razor0 » ma feb 04, 2008 9:35 pm
Netjes, daar durf ik wel een downhill parcourtje mee te pakken
Grtz,

-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » ma feb 04, 2008 10:08 pm
De glory's blijven toch gave bikes.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
Bericht
door Woody Nick » ma feb 04, 2008 10:21 pm
Faxmulder schreef:Local Bikeshop Engeland en Almere....eeeh oke
Waar in Engeland komt ie vandaan??
Ziet er goed uit hoor! nice!
Hij komt uit Norfolk, Dereham. Paulscycles. Rechts boven london. Kost 19 uur om hem op te halen en naar Almere te brengen! Het is een 2007 model en die was daar zeer aantrekkelijk geprijsd aangezien de 2008 modellen alweer binnen waren!
Engelse bikeshops zijn erg lastig als het gaat om verzenden buiten de UK. Anders had ik het frame vooraf moeten betalen en op laten halen door een koeriersbedrijf. Zal ook prima gaan, maar heb een heeeeeele slechte ervaring gehad met het overmaken van geld en het vervolgens niet meer terug zien. Vandaar dat ik heb uitgerekend wat het frame me zou kosten als ik het op zou halen! Die prijs lag nog ver onder de prijs wanneer ik het frame bijvoorbeeld in duitsland zou bestellen, die overigens wel gewoon verzenden.
Intense 951
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » ma feb 04, 2008 10:31 pm
Aha.. jah ik moet ook gewoon de markt in de gaten houden waar ik voordelig spullen vandaan kan halen he
Maar is iig niet dicht bij mij in de buurt helaas.
Hey...tis een leuke trip toch

en de moeite waard!
Nice.. have fun!
-
Don
Bericht
door Don » di feb 05, 2008 11:21 am
snip
Dikke pret Nick! Ik zie je iig tijdens de Mega. Hoop dat je die 0,8" minder veerweg niet gaat missen dan

.
Zondagsrijder
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » di feb 05, 2008 12:58 pm
Kut van je B1 Nick, was wel een mooi ding. Dit apparaat mag er ook zeker wezen, mooi kleurtje.
Enig idee wat ie weegt?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
schnitzer
Bericht
door schnitzer » di feb 05, 2008 1:42 pm
netjes nick,met 8'' veerweg kom je zeker toe.
-
bettes
Bericht
door bettes » di feb 05, 2008 1:46 pm
Even het topic opgeschoond... Topic ziet eruit alsof het net uit de showroom komt.
vette bike en vette ophaal actie!
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
Bastiaan - Berichten:238
Bericht
door Bastiaan » wo feb 06, 2008 10:08 am
Altijd leuk een roadtrip natuurlijk

En zeker om terug te komen met een dik frame! Goed bezig Nick. Toch maar een Giant? Je vond mijne zeker zo mooi vroeger
Geniet ervan en nog plannen deze zomer voor Morzine en omgeving? Hij moet natuurlijk wel goed ingereden worden
Groet Bas
-
Bericht
door Woody Nick » wo feb 06, 2008 8:58 pm
Heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel de fiets weegt! Heb ook niet de juiste weegschaal om hem nauwkeurig te wegen!
En hij heeft een mooi seizoen in het verschiet! Met als hoogtepunt een weekje l'alpe d'huez met als afsluiter de megavalanche zoals Don al zei!
En tja die ophaal actie, je moet er wat voor over hebben!
Intense 951
-
M@lphy - Berichten:3388
Bericht
door M@lphy » wo feb 06, 2008 9:33 pm
Je moet er wat voor over hebben?
Hebben ze wel LPG in de UK dan?
En dan de MEGA wel daadwerkelijk meefietsen en niet Vanderlaan als een Remi alleen laten fietsen omdat...
RIDERS READY?
-
Bericht
door Woody Nick » wo feb 06, 2008 9:41 pm
M@lphy schreef:Je moet er wat voor over hebben?
Hebben ze wel LPG in de UK dan?
En dan de MEGA wel daadwerkelijk meefietsen en niet Vanderlaan als een Remi alleen laten fietsen omdat...
LPG niet in overvloed, maar ik heb het gered op het goedkope tarief!
Was inderdaad slordig om Vanderlaan het alleen te laten doen! Maar wij kwamen er niet aan! Vanderlaan is Vanderlaan ook niet meer! Betwijfel of hij erbij is deze zomer! Aangezien hij al zijn vrije dagen er nu doorheen aan het rammen is! Maar hoop het van harte! Was erg gezellig afgelopen keer!
Intense 951
-
Chiel - Berichten:981
Bericht
door Chiel » wo feb 06, 2008 10:52 pm
Vanderlaan wilde wel uur wachten bij de lift, om te posen !!!.... en wij wilde gewoon gaan biken ipv posen....
Tsja... je moet soms keuzes maken in het leven

-
Bart
Bericht
door Bart » do feb 07, 2008 6:00 pm
Ziet er goed uit Nick! Is het frame nu ook werkelijk anders dan de "normale" Glory of hebben ze alleen een andere demper erin gepropt?
Bart
-
Bericht
door Woody Nick » do feb 07, 2008 7:54 pm
Exacte verschillen weet ik niet. Sowieso verschilt de toptube. Deze is bij de DH recht.
Maar waar het verschil qua veerweg in zit weet ik niet. Het verschil is ook niet dusdanig groot. Wel moet ik zeggen dat de balhoofdhoek vrij stijl is voor een downhill fiets. Mede oorzaker hiervan is ook de dorado, deze bouwt erg laag in. Moet zeggen dat het directe stuurgedrag me wel aanstaat. Maakt de fiets wat allrouder. Kun je er ook nog eens mee over de 4x in winterberg! Hij oogt ook erg compact.
Intense 951
-
kevinv10 - Berichten:514
Bericht
door kevinv10 » do feb 07, 2008 8:09 pm
Woody Nick schreef:Kun je er ook nog eens mee over de 4x in winterberg!
Laat ik het niet zien ouwe!!
Ik wil je alleen op DH banen zien met zo'n beste bak

SlapHappy
-
Bericht
door Woody Nick » do feb 07, 2008 8:26 pm
kevinv10 schreef:Woody Nick schreef:Kun je er ook nog eens mee over de 4x in winterberg!
Laat ik het niet zien ouwe!!
Ik wil je alleen op DH banen zien met zo'n beste bak

Haha dat komt wel goed! Heb hier trouwens jouw oude dorado liggen voor de parts om degene die in mijn fiets zit aan de gang te houden. Die is via Pieter bij mij terecht gekomen.
Maar reken er maar op dat deze fiets uitgelaten gaat worden. Kan werkelijk waar niet wachten.
Intense 951
-
jaspero - Berichten:483
Bericht
door jaspero » do feb 07, 2008 10:49 pm
Woody Nick schreef: Wel moet ik zeggen dat de balhoofdhoek vrij stijl is voor een downhill fiets. Mede oorzaker hiervan is ook de dorado, deze bouwt erg laag in. Moet zeggen dat het directe stuurgedrag me wel aanstaat. Maakt de fiets wat allrouder. Kun je er ook nog eens mee over de 4x in winterberg! Hij oogt ook erg compact.
Is deze glory dan niet het "freeride" model van de twee modellen?
Persoonlijk zou ik een single crown er mooier in vinden staan.
Verder mooie Bike

-
Bericht
door Woody Nick » do feb 07, 2008 11:07 pm
jaspero schreef:Woody Nick schreef: Wel moet ik zeggen dat de balhoofdhoek vrij stijl is voor een downhill fiets. Mede oorzaker hiervan is ook de dorado, deze bouwt erg laag in. Moet zeggen dat het directe stuurgedrag me wel aanstaat. Maakt de fiets wat allrouder. Kun je er ook nog eens mee over de 4x in winterberg! Hij oogt ook erg compact.
Is deze glory dan niet het "freeride" model van de twee modellen?
Persoonlijk zou ik een single crown er mooier in vinden staan.
Verder mooie Bike

Klopt. Het is inderdaad het "freeride" model van de 2. Maar je kunt je afvragen in hoeverre 200mm veerweg nog freeride is?! Mijn vorige echte downhill fiets (beone DH team) had 180mm veerweg achter. Vandaar dat ik daarom ook de voorkeur gaf aan dit frame t.o.v. de DH versie, buiten de prijs om.
En er zit geen single crown in omdat ik de fiets bijna voor puur downhill ga gebruiken. Heb nog een woodbumble voor 4x en het lichtere werk.
Een single crown in mijn ogen niet thuis hoort in een downhill fiets. En de dorado is een geniale vork. Meningen zijn hierover verdeeld, maar ik ben er zeer over te spreken.
Intense 951
-
jaspero - Berichten:483
Bericht
door jaspero » do feb 07, 2008 11:14 pm
Idd voor DH only is een Dual natuurlijk beter geschikt