Ridley Rijder schreef:Ik zou ook eens kijken naar de Decathlon downhillbike. Hij weegt veel, maar heeft goede veerelementen en verder is hij basic afgemonteerd, maar dit zijn allemaal onderdelen die stevig gebruik aankunnen. Deze fiets kost nieuw 1500 euro. Voor heeft hij een RS Domain vork en achter een Manitou Metel demper. Daar valt niet veel aan te tweaken, maar ze doen hun werk voortreffelijk.
Houd er ook rekening mee dat je in het begin redelijk veel "op je muil" zal gaan (vallen dus) Met zo'n fietsen zal je er dan niet echt veel hartzeer aan over houden als er iets misgaat. Wat je met mooiere bikes wel zal hebben.
Het voordeel van de Decathlon is dat je met nieuwe onderdelen zit, die je niet na korte tijd zal moeten vervangen wat bij 2de hands bikes meestal wel het geval is.
Verder zou ik niet te veel letten op die miereneukers van hierboven, en gewoon eens rustig rondkijken, wat onderdelen bestuderen, kijken wat er allemaal te koop staat in het te koop topic,... Ik doe het ook zo.
Leg jezelf ook een budget op waar je beschermkledij mee kan kopen, want dit gaat je ook nog een aardige duit kosten, en die kledij is noodzakelijk als je niet na je eerste downhill in het ziekenhuis wil liggen.
Grtz, en veel succes!!
Hoeveel ervaring heb jij met die decathlon fiets en met andere downhill fietsen?