Ervaringen met fiberax of goofridge kabels?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Don
Ervaringen met fiberax of goofridge kabels?

Bericht door Don » vr feb 01, 2008 7:22 pm

Ik wil wat nieuwe kabels kopen voor mn Juicys. Iemand goede ideeen/ ervaringen met andere kabels??

Goodridge of fiberax bijvoorbeeld?
Zondagsrijder

Reprox

Bericht door Reprox » vr feb 01, 2008 7:57 pm

Goodridge,

+ Zeer flexibel
+ (bijna) Niet te knikken
+ Eenvoudig te monteren
+ Professionele uitstraling

- Prijs

Eind conclusie:
Flexibele professionele kabel die het geld dubbel en dwars waard is!

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Don

Bericht door Don » vr feb 01, 2008 8:21 pm

En helpt het de remkracht?

Thanks iig
Zondagsrijder

Reprox

Bericht door Reprox » vr feb 01, 2008 10:26 pm

Kwa remkracht zal het niet zoveel, tot helemaal niets doen. (Bij Hayes HFX9 HD)
Het ging mij voornamelijk om het knikken. (wat de stanaard leidingen wel eens doen bij goed gebruik)

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » vr feb 01, 2008 10:37 pm

Als het goed is, is het juist in de remkracht te merken, omdat deze kabels staalflex zijn ipv het normale kunsstof, ze rekken dus niet als het ware, dit zou je moeten voelen doordat de rem directer aanvoelt.

Tuup J

Bericht door Tuup J » vr feb 01, 2008 11:57 pm

Ik heb hope's gehad met normale remleiding en staalflex. Bij staalflex voelde ik duidelijk verbetering in remkracht, krachtiger, pakt sneller, maar toch zeer goed doseerbaar.
Life begins at the end of your comfortzone.

fucalot

Bericht door fucalot » za feb 02, 2008 8:18 am

Neem de goodridge, 100 keer beter dan de fibrax of het moet aan m'n onkundigheid liggen :( . De leidingen van goodridge zijn van een hogere kwaliteit + koppelingen zijn draaibaar, dus geen weerbarstige bochten bij monteren.
Ze kosten iets meer, maar de kwaliteit is dat zeker waard.
Je moet wel over een deftige bankschroef beschikken om de klemming dicht te trekken, maar dat zal wel geen probleem zijn.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » za feb 02, 2008 9:55 pm

Heb zelf 1 goodridge op een Formula Oro Puro, op de achterrem. Ik merk duidelijk dat de rem een harder drukpunt heeft met de goodridge leiding. Montage is ook foolproof. Echt super. Enige nadeel voor mij: wat zwaarder...

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » za feb 02, 2008 10:11 pm

Ik heb goodridge leidingen gehad op mijn saint remmen en ik merkte geen verschil.
Vond het maar onhandige kabels. En dus ook het geld niet waard.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Reprox

Bericht door Reprox » za feb 02, 2008 10:34 pm

Pieter en zijn V10 schreef: Vond het maar onhandige kabels.
Leg uit, met alleen ''onhandige kabels'' kun je niks.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » za feb 02, 2008 10:40 pm

Reprox schreef:
Pieter en zijn V10 schreef: Vond het maar onhandige kabels.
Leg uit, met alleen ''onhandige kabels'' kun je niks.

Groeten,
Daan
Ok, mooie polijst plekken op je frame door het schuren. Kon de kabel niet mooi met een normale bocht aansluiten doordat er een gekke draai in zat. In frankrijk vond ik de druk zwaar tegenvallen, en nee ik was niet slepent aan het remmen..
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

fucalot

Bericht door fucalot » za feb 02, 2008 11:20 pm

Dat die stahlflex leidingen harder schuren kan je natuurlijk wel verwachten, maar dat van die rare bochten snap ik niet helemaal. Die koppelstukken(ogen) hebben net het voordeel dat ze kunnen draaien tov de leiding waardoor het rare kronkel effekt ter hoogte van het stuur toch grotendeels geëlimineerd wordt.
Verschil in remkracht voel ik daarentegen ook niet echt, misschien onder zware belasting dat die hun verschil gaan maken, maar dan moet je toch al een heel goed gevoel hebben.
Leidingen zijn in ieder geval veel sterker en hebben niet de neiging om te knikken of dergelijke.

Don

Bericht door Don » zo feb 03, 2008 12:26 pm

Aardig wat ervaringen dus!

De huidige remleiding van mn Juicy achterrem is tekort voor mn SUdnay dus ik moet wel. En 40 euro per rem is een beste investering naar mijn mening maar goed.
Denk dat ik geneigd ben toch maar wat euros meer te betalen voor die goodridge kabels.
Zondagsrijder

TomG

Bericht door TomG » zo feb 03, 2008 1:11 pm

fucalot schreef:Die koppelstukken(ogen) hebben net het voordeel dat ze kunnen draaien tov de leiding waardoor het rare kronkel effekt ter hoogte van het stuur toch grotendeels geëlimineerd wordt.
Dat hangt een beetje van je model rem af. Afhankelijk van het model verschillen de aansluitingen bij Goodridge leidingen.

Normaal gesproken moet het verschil tussen je voor en achter rem kleiner worden qua gevoel en gaan beide wat harder aanvoelen. Dit omdat (zoals al door Steelhead Rider aangegeven) de leiding minder kan uitzetten. Achter is het verschil natuurlijk het grootst omdat daar meer leiding naar toe loopt.
Het verschil zit hem dus vooral in het gevoel als je doorknijpt nadat je blokken de schijf geraakt hebben, minder travel in je greep met een harder gevoel.

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo feb 03, 2008 1:52 pm

Ik heb Goodridge gehad op Hope, Hayes Mag en XT. XT rij ik nog steeds mee. Qua remkracht helpen ze volgens mij wel degelijk mits juist gemonteerd. Voor de rest zijn ze wel praktisch omdat ze niet zo makkelijk dubbelvouwen. Schuren heb ik helemaal geen last van gehad omdat mijn Goodridges plastic omhulsel hebben. Connectors zijn duur, kabel zelf niet.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Reprox

Bericht door Reprox » zo feb 03, 2008 2:31 pm

N I E L S schreef:Schuren heb ik helemaal geen last van gehad omdat mijn Goodridges plastic omhulsel hebben. Connectors zijn duur, kabel zelf niet.
http://sdgbikesports.nl/shop/product_in ... a51f6b5a37

Deze toch? deze heb ik tenminste. leveren geen schade op! Pieter bedoelt zeker die stahlflex leidingen die de boos doeners zijn.. (= metaal op metaal)

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Plaats reactie