[img]http://farm3.static.flickr.com/2109/221 ... 6561_b.jpg[/img]
Moderators:JJ, Beheerders
Cool verhaal, coole bike. Ziet er echt rete strak uit, respect !OohDie schreef:Dit is pas hardcore, ss, freeweel, no brakes en hout.
Mooie fiets geworden Peter!Peter V schreef:Mijn nieuwe (budget) aanwinst. Onderdelen via dit forum, mijn overtollige onderdelen doos en uit de winkel.
Frame: On-One
Vork: Surly Karate
Zadelpen: Syncros
Zadelpenklem:
Zadel: San Marco Blaze
Cranks+as: Deore 2008
Voorblad: TA 32 tands
Ketting: Sram PC 58
Tandwiel: DX 16 tands
Pedalen: Shiman0 535
Stuur: Syntace Duraflite 12 graden
Stuurpen: Syntace F139
Balhoofd: FSA Orbit extreme pro
Hantvatten: Odi-lockon Roque
Remmen: Shimano Deore, CL-schijven
Naven: XT 2008 CL
Spaken: DT comp
Nippels: messing
Velgen: Mavic A317 disc
Binnenbanden: Vittoria Ultra lite
Banden: Michelin AT
Al met al ruim binnen de 400 euro gebleven.
To do: kabels door de oogjes rijgen, zodat ik de tyraps kan lozen.
Inderdaad heel mooi... ik vraag alleen af of dat moertje op die 'afstelbout' (die de slider verderweg druk) niet los gaat zitten na een tijd en gaat zitten rammelen. (Dat ie evt los komt te zitten maakt qua functie niets uit vermits de slider toch vast zit, maar gerammel suckt...)dader schreef:Inderdaad mooie sliders, waarom is dat nooit eerder bedacht? Eigenlijk logisch dat er 1 schroef gewoon op de plaats kan blijven..didadunlop schreef:
Wow.... dat zijn mooie sliders!!! Echt mooi.
foto's van de anders kant?
je schroeft de inbus in je frame en daarna borg je met dat moertje. Dus die zal niet los gaan zitten. Beetje verglijkbaar met conus stellen op je naven.ik vraag alleen af of dat moertje op die 'afstelbout' (die de slider verderweg druk) niet los gaat zitten na een tijd en gaat zitten rammelen. (Dat ie evt los komt te zitten maakt qua functie niets uit vermits de slider toch vast zit, maar gerammel suckt...)
Ik weet niet hoe lang deze Blackcat al bestaat, maar Whyte heeft iets dergelijks al een tijdje: http://www.whytebikes.com/2008/dropout. ... =8W19Traildader schreef:Inderdaad mooie sliders, waarom is dat nooit eerder bedacht? Eigenlijk logisch dat er 1 schroef gewoon op de plaats kan blijven..didadunlop schreef:
Wow.... dat zijn mooie sliders!!! Echt mooi.
foto's van de anders kant?
T'is de dropout van een van Herting's eigen 29'er fietsen. Hij mailde mij deze een maandje of wat terug door toen we een ontwerp voor een nieuwe fiets bespraken. Het frame gebruikt ie nu zowel als single speed en als geared bike (omwisseling van rechterachterpad).Hij vertelde dat ie de drop outs zelf had gemaakt. Nu weet ik niet of het ontwerp ook van hem is. Hij vertelde dat ie er nu een paar maanden zonder problemen (verschuivende patten) mee had gefietst. Zegt wel iets want de man zal toch een kilootje of 100 wegen. Wat ik mooi vindt aan zijn dropout t.o.v. de andere het Tuig liet zien, is dat het gedeelte dat verschuift niet gelakt is en aan de binnenkant van de dropout zit. Daarbij werkt hij met een weggewerkte imbus in plaats van een boutje en een moertje (hoewel dit laatste wel weer beter te borgen is).JJ schreef:Heel mooie oplossing. De mooiste na een EBB. Mss nog wel mooier, echt super sjiek!
Kees, is dat een dropout van 3D of is het gewoon toevallig hetzelfde design?
Dat moertje gebruik je om het boutje tegen het frame vast te zetten.
JJ
Rond de twee cm zo te zien, ruim voldoende dus..didadunlop schreef:Oef die 3d's zien er ook wel mooi uit. Nog wat minder opvallend dan de Black Cat versie.
Die Whyte's vind ik niet echt mooi. Te lomp. Nog wat detail foto's van de 3d's ergens te vinden? Volgens mij hebben ze niet zoveel stelruimte als de Black Cat's.