HSSC 2008

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

ott
HSSC 2008

Bericht door ott » ma jan 14, 2008 8:36 pm

We zijn er vroeg bij::

de traditionele Holland SingleSpeed Cup

Een serie van drie losse 75 minuten wedstrijden: Het Rozendaalse bos bij Rozendaal, Stadspark Klarenbeek in Arnhem en Landgoed Mariendaal in Oosterbeek.

Afbeelding

30 maart Rozendaal "Ride Harrrrd :nasty: "
8 juni Arnhem "Ride Harrrderrr :crazy: "
6 juli Oosterbeek "Ride Harrrdest :fear: "

Het programma is voor alle drie de wedstrijden gelijk, starttijd: 13:30

Door middel van een ingewikkelde formule krijg je punten, diegene met de meeste punten mag zich winnaar noemen van de Holland SS Cup 2008.

Inschrijven via www.bergrace.nl door alle gegevens in te vullen per wedstrijd, de 75 minuten wedstrijd kiezen en als categorie (KNWU) Singlespeed te vermelden.

Verder info volgt, vragen of opmerkingen?? PB me

Yippie Kay yay mother............
Laatst gewijzigd door ott op di jan 15, 2008 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma jan 14, 2008 9:30 pm

Ik heb ze op de kalender gezet en heb er nu al zin in!

:drunk:

(kan het anders met zunne ragbak?)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

ott

Bericht door ott » wo jan 16, 2008 1:50 pm

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

ott

Bericht door ott » di jan 22, 2008 11:40 am

Goed nieuws Burgersdijk wil wel een eigen start voor ons organiseren maar dit is is alleen mogelijk bij minimaal 40 deelnemers. :)

Bij de eerste wedstrijd (in Rozendaa)l moeten er 40 aan de start staan.
anders gaat het feest niet door.

We kunnen op het podium (met een bosje bloemen) en worden meegenomen in de draaiboeken.(speaker)

Er komt een afzonderlijke uitslagenlijst en ook een eindklassement over 3 wedstrijden.Mits er steeds voldoende deelnemers zijn geweest.
Sport als levenskunst

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di jan 22, 2008 9:40 pm

Lijkt me een goede motivatie om allemaal in te schrijven. Met het NK was het ook reuze druk, dat moet in de zomer toch beter kunnen?

Inschrijven allemaal dus, en weet je mensen die niet op DP komen maar wel singlespeed rijden, iedereen moet meedoen :)

Zoals iedereen weet zijn de Bergrace wedstrijden super relaxed, goede sfeer, de mooiste parcoursen van NL, en volledig op een singlespeed te rijden. Bovendien de perfecte kans om weer eens met je mede singlespeeders je verzet keuze te bespreken :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » di jan 22, 2008 10:45 pm

Ik heb me ingeschreven. Voorlopig alleen Rozendaal, eerst maar eens kijken hoe het gaat.

George2

Bericht door George2 » do jan 31, 2008 10:51 am

Even zeuren ;)

Lijkt me erg leuk en als ik kan (werk :( ) zal ik er wel bij zijn denk ik maar waarom zo kort? Het is voor mij best een stukje rijden en dan maar 75 minuten fietsen? De 150 minuten lijken mij eigenlijk interessanter (ik kom ook langzaam op stoom) of zijn die 75 momenten voldoende om me te slopen? Het gaat om rondes rijden toch?

Maar het echte zeurpunt: Duur! Ik dacht het 15 euro was maar daar komt nog eens 5 euro overheen aan huur voor de chip en een dagverzekering, gelukkig krijg je daar dan een aantal 'gratis' comsumpties voor :lol:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do jan 31, 2008 4:54 pm

infietsen, uitfietsen ( :lol: ) , wedstrijd er tussen, ja, je gaat kapot in 75 minuten en je rijdt in totaal iet s langer dan dat. Met infietsen erbij zit je dan al snel op een dikke 1.5 uur op de fiets. Maar wta leuker is, je ziet al die belachelijke forumnamen ook eens in het echt, dat maakt het allemaal nog een keer zo leuk hier :)

En het moet leuk blijven voor iedereen, niet alle singlespeeders zijn duurfietsers (alhoewel...)

Gewoon komen dus en leg vanaf nu elke week 2 euro opzij en je kunt meedoen!!

Tot Roozendaal :)

JJ

lc4

Bericht door lc4 » di feb 05, 2008 12:36 pm

Zojuist het goede nieuws van de Stichting Bergrace mogen vernemen... een eigen wedstrijd/competitie! Diegene die al ingeschreven hebben: check je mail! Voor de rest: geef aan bij je inschrijving dat je in de categorie singlespeed ingedeeld wilt worden.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di feb 05, 2008 7:05 pm

Nieuwsbrief Bergrace Off the Road 30 maart 2008 schreef:Beste Tuig,

Nieuw.

Single Speed liefhebbers opgelet!

Aan alle drie de wedstrijden van "Bergrace Off the Road" is toegevoegd een afzonderlijke Single Speed wedstrijd/competitie.
Wanneer je al hebt ingeschreven en hier aan zou willen meedoen laat ons dat dan even per e-mail weten. Wij passen de inschrijving dan aan.
Met sportieve groet,
Bergracateam.
:thumbsup:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di feb 05, 2008 8:49 pm

haha, 'Beste Tuig' :D

JJ

ott

Bericht door ott » wo feb 06, 2008 8:54 am

Erkenning voor de singlespeed rijder :punk:
Sport als levenskunst

wictor

Bericht door wictor » wo feb 06, 2008 8:44 pm

Mooi!!!

Rozendael ben ik niet bij - rij ik de 150 op de gearie. De overige wedstrijden komt de Kona/...... tevoorschijn! :D

ott

Bericht door ott » di feb 26, 2008 10:17 am

Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3.............
4.............
5.............
6 Ott
Volgens de organisatie zijn er nog vijf officiele aanmeldingen, wie is Burgersdijk vergeten of wie meldt zich nog aan?

Gaan we de 40 (starters nodig voor eigen start) halen en krijgen we erkenning of een is eigen start niet des singlespeeds :(
Sport als levenskunst

bart29
Contacteer:

Bericht door bart29 » di feb 26, 2008 10:22 am

Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3.............
4.............
5 Bart29
6 Ott
Volgens de organisatie zijn er nog vijf officiele aanmeldingen, wie is Burgersdijk vergeten of wie meldt zich nog aan?

Gaan we de 40 (starters nodig voor eigen start) halen en krijgen we erkenning of een is eigen start niet des singlespeeds :(

steelhead

Bericht door steelhead » di feb 26, 2008 10:41 am

Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3.............
4.Steelhead
5 Bart29
6 Ott
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di feb 26, 2008 10:50 am

Ik kan niet checken of het gelukt is, maar ik meen me de eerste dag gelijk the hebben opgegeven voor de 75min. Niet specifiek SS trouwens.
Ik rijd ws wel SS, dat leek gewoon erg efficient daar. Klims goed te doen, afdalingen zijn de snelle boys goed bij te houden, de zand- en wortelklims loopt toch bijna iedereen.

willem12

Bericht door willem12 » di feb 26, 2008 11:29 am

Ik heb me nog niet opgegeven maar ben wel van plan te komen.
Als we een aparte SS-start doen, dan wel heel snel en heel georganiseerd.

Vorig jaar waren we lekker relaxt bij de start met als resultaat dat ik net 3 rondjes kon rijden en toen alweer bij de finish was. Niet echt 75min, niet eens 60.....

We hebben het er al eens eerder over gehad in een ander topic, maar de ultieme emancipatie is natuurlijk gewoon vooraan starten. Wij maken de keuze versnellingsloos te rijden en nemen daar de consequenties van. Geen beloning met eigen start. Dat doen we wel met NK, EK, WK etc.

Het is wel gezellig en zelfs heel leuk en het is geweldig om te zien. Maar is het wedstrijdgedrag ??

Leesvoer:
http://bradkeyes.wordpress.com/2008/01/ ... eed-fraud/
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

lc4

Bericht door lc4 » di feb 26, 2008 12:42 pm

Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3 lc4
4.Steelhead
5 Bart29
6 Ott

Héél optimistisch, want de hernia is nog volop aanwezig.... tijdens het aanmelden had ik echter nog nergens last van.

Mr.Singletrack

Bericht door Mr.Singletrack » di feb 26, 2008 2:55 pm

Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3 lc4 > succes met je rug - hoop dat je er bij bent
4.Steelhead
5 Bart29
6 Ott
7 Mr Singletrack

Heb me natuurlijk ingeschreven bij de singlespeeders maar kan er nu ook
weer niet wakker van liggen als we tussen de rest moeten starten.
Moest trouwens wel heel ver naar beneden scrollen om mijn bouwjaar
in te vullen...

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di feb 26, 2008 3:28 pm

Mr.Singletrack schreef: Moest trouwens wel heel ver naar beneden scrollen om mijn bouwjaar
in te vullen...
Opschepper.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di feb 26, 2008 3:33 pm

Zeker gezien Rozendaal vorig jaar, ben ik het daar best mee eens. Het parcours leende zich er gewoon gewoon goed voor. Wat specifieke training helpt wel natuurlijk. Een minuut staand klimmen is toch wat anders dan terug (kunnen) schakelen en zittend naar boven ploeteren. Dat laatste kan ik ongetraind namelijk heel best, en dan val ik minder stil na de inspanningspiek.
In Oosterbeek waren mijn longen verstopt, maar kwam het bijna op hetzelfde neer. SS kan best snel zijn.

Pieter!

Bericht door Pieter! » di feb 26, 2008 4:14 pm

In de quote zeggen ze dat single speed geen nadeel is maar een voordeel. Lijkt me onzin. Kijk, ik ben zelf ook ontiegelijk eigenwijs, maar is nu werkelijk het hele idee van versnellingen een vergissing? Is het cyclisme vanaf zeg 1930 een doodlopende weg ingeslagen? Als dat zo was, waarom hebben dan zo weinig profs dat ontdekt? Waarom sloopt dan geen van de top MTB-ers zijn derailleur "troep" eraf?

SS is leuk, maar ook iets moeilijker. Meer kracht nodig op hellingen/in modder, meer spinnen op asfalt.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di feb 26, 2008 6:43 pm

[quote="Mr.Singletrack"]Wie zijn er bij?
1..............
2..............
3 lc4 > succes met je rug - hoop dat je er bij bent
4.Steelhead
5 Bart29
6 Ott
7 Mr Singletrack
8 HetTuig

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di feb 26, 2008 6:46 pm

Pieter! schreef:
In de quote zeggen ze dat single speed geen nadeel is maar een voordeel. Lijkt me onzin. Kijk, ik ben zelf ook ontiegelijk eigenwijs, maar is nu werkelijk het hele idee van versnellingen een vergissing? Is het cyclisme vanaf zeg 1930 een doodlopende weg ingeslagen? Als dat zo was, waarom hebben dan zo weinig profs dat ontdekt? Waarom sloopt dan geen van de top MTB-ers zijn derailleur "troep" eraf?

SS is leuk, maar ook iets moeilijker. Meer kracht nodig op hellingen/in modder, meer spinnen op asfalt.
De truuk is, dat je met versnellingen om moet kunnen gaan. Wanneer te schakelen, en wanneer het te laten, terwijl wel de snelheid en/of input verandert. Lijkt simpel, maar is het dus niet.

Plaats reactie