Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hilco - Berichten:775
Bericht
door Hilco » zo jan 20, 2008 5:19 pm
ik zou eerst vragen en dan kopen

-
Brewskie - Berichten:11
Bericht
door Brewskie » zo jan 20, 2008 5:49 pm
Hilco schreef:ik zou eerst vragen en dan kopen

Nee, joh. Gekkigheid. Ik zag de poll staan als functionaliteit op het forum. Had het nog niet gebruikt en dacht, kom laat ik dat eens uittesten. Ik ben er reeds van overtuigd dat het een goede koop is geweest. Nieuw frame, goede onderdelen. Zelfs als ik er een nieuwe vork in ga zetten, is het nog ingecalculeerd.
Maar toch prettig om te zien dat je het eens was

Gary Fisher Supercaliber 29" fully 'redish'
-
Cloxxki
Bericht
door Cloxxki » zo jan 20, 2008 5:54 pm
Proficiat met een mooie deal.
Nu nog even een krommer stuur monteren, en de handels wat verder van de einden. Dan heb je een super fiets.
-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » zo jan 20, 2008 6:02 pm
Idd, goede parts en een goed frame, moet gaan lukken daarmee!
JJ
-
Bericht
door Brewskie » zo jan 20, 2008 7:37 pm
Cloxxki schreef:Proficiat met een mooie deal.
Nu nog even een krommer stuur monteren, en de handels wat verder van de einden. Dan heb je een super fiets.
Wat zou de extra waarde van een krom stuur zijn ? Daar heb ik geen ervaring mee.
-
menno916 - Berichten:102
Bericht
door menno916 » zo jan 20, 2008 9:50 pm
marc / fisherbike schreef:Mooi framepje.
Ga je die hele zwik tandwielen laten zitten ?
Marc.
Daar kon je op wachten op deze vraag. Gaat wel pijn aan de bovenbenen doen als je hierop moet gaan fietsen.
soms is het nl wel lekker ff te kunnen zitten als je aan t fietsen bent
-
Bericht
door Brewskie » ma jan 21, 2008 5:38 pm
Wat gaat die pijn veroorzaken dan ? Het meetillen van het gewicht van al die tandwielen ? Welke zouden jullie adviseren om te verwijderen ? Bedoelen julllie dan de voorbladen of alleen van de achterkrans ?
-
Brum. - Berichten:3080
Bericht
door Brum. » ma jan 21, 2008 5:48 pm
Brewskie schreef:Wat gaat die pijn veroorzaken dan ? Het meetillen van het gewicht van al die tandwielen ? Welke zouden jullie adviseren om te verwijderen ? Bedoelen julllie dan de voorbladen of alleen van de achterkrans ?
Luister daar maar niet naar....
Maar zit er nu een NRS demper op? Werkt dat een beetje op een systeem waar 'ie totaal niet voor gemaakt is?
-
wictor
Bericht
door wictor » ma jan 21, 2008 6:34 pm
Brum. schreef:Maar zit er nu een NRS demper op? Werkt dat een beetje op een systeem waar 'ie totaal niet voor gemaakt is?
AFAIK is die NRS demper niks anders dan een super simpele luchtdemper met stikstofbuffer , één luchtkamer, en instelbare rebound.
Wellicht zijn de compressie en progressie niet helemaal afgestemd op het frame, maar dat zal je op geen enkele fiets van €850 tegen komen.
-
Bericht
door Brewskie » ma jan 21, 2008 10:21 pm
wictor schreef:Brum. schreef:Maar zit er nu een NRS demper op? Werkt dat een beetje op een systeem waar 'ie totaal niet voor gemaakt is?
AFAIK is die NRS demper niks anders dan een super simpele luchtdemper met stikstofbuffer , één luchtkamer, en instelbare rebound.
Wellicht zijn de compressie en progressie niet helemaal afgestemd op het frame, maar dat zal je op geen enkele fiets van €850 tegen komen.
Uh... dit is dan wel een fiets van €850. Maar dat is omdat het een occassion is. Nieuw Supercaliber frame, maar wel met oudere onderdelen van een Sugar uit 2004, en naar nu blijkt een NRS-demper. Het frame is overigens wel een goed frame. De Supercalibers zijn als fiets geprijsd rond de €2500.
-
Cloxxki
Bericht
door Cloxxki » ma jan 21, 2008 11:17 pm
Al veel meer dan 100 jaar gaan fietsbouwers door al de moeite om een buis te buigen tot stuur. Denk je echt dat ze niet eerst een rechte buis geporbeerd hadden? Geprobeerd, en oncomfortabel bevonden. Mountainbikers zijn er pas 30 jaar, dus geen ze nog even. Een graadje bocht elke paar jaar, ooit heeft elke mtb een deugdelijk stuur waar de polsen blij van worden.
-
ott
Bericht
door ott » di jan 22, 2008 9:17 am
Cloxxki schreef:Al veel meer dan 100 jaar gaan fietsbouwers door al de moeite om een buis te buigen tot stuur. Denk je echt dat ze niet eerst een rechte buis geporbeerd hadden? Geprobeerd, en oncomfortabel bevonden. Mountainbikers zijn er pas 30 jaar, dus geen ze nog even. Een graadje bocht elke paar jaar, ooit heeft elke mtb een deugdelijk stuur waar de polsen blij van worden.
Relax klok, geef die jongen vraagt niet om een heel betoog
Ik ben het helemaal met je eens daar niet van
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
ott
Bericht
door ott » di jan 22, 2008 9:18 am
het gaat erom dat jij er tevreden mee bent, jij moet erop fietsen wij niet

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
Bericht
door Brewskie » di jan 22, 2008 12:33 pm
ott schreef:Cloxxki schreef:Al veel meer dan 100 jaar gaan fietsbouwers door al de moeite om een buis te buigen tot stuur. Denk je echt dat ze niet eerst een rechte buis geporbeerd hadden? Geprobeerd, en oncomfortabel bevonden. Mountainbikers zijn er pas 30 jaar, dus geen ze nog even. Een graadje bocht elke paar jaar, ooit heeft elke mtb een deugdelijk stuur waar de polsen blij van worden.
Relax klok, geef die jongen vraagt niet om een heel betoog
Ik ben het helemaal met je eens daar niet van
Ik heb nog weinig ervaring met een recht stuur. Vroeger wel een mountainbike gehad met een recht stuur. Kan me niet herinneren dat ik er last van ondervonden heb. Maar mocht ik pols-problemen krijgen, weet ik in ieder geval dat ik eens een ander stuur zou kunnen proberen om dit te verhelpen. Bedankt voor het betoog, derhalve.