Manitou Travis Triple Ti Intrinsic
Moderator:Beheerders
Weet iemand waarom die dingen hier opeens door iedereen worden aangeboden?
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
er staan er idd een stuk of 5 a 6 te koop. van 2 kan ik het wel begrijpen, die vork past totaal niet bij de fiets waar ze inzaten. maar van de rest?
heb zelf een single crown travis met intrinsic damping, heb daar niet mee in bikeparken oid gereden dus kan er weinig over zeggen hoe goed dat de dempin is. wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het een hele vooruitgang is ten opzichte van de spv vorken, mijn sherman was echt ruk.
met intrinsic damping is het wel jammer dat je geen hi/low speed compr verstelling hebt, maar de meeste zullen dat niet erg vinden.
nadeel van de manitou's met hun reverse arch is toch ook de inbouwlengte? of is dat niet zo, ze zijn een stuk langer dan andere vorken.
heb zelf een single crown travis met intrinsic damping, heb daar niet mee in bikeparken oid gereden dus kan er weinig over zeggen hoe goed dat de dempin is. wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het een hele vooruitgang is ten opzichte van de spv vorken, mijn sherman was echt ruk.
met intrinsic damping is het wel jammer dat je geen hi/low speed compr verstelling hebt, maar de meeste zullen dat niet erg vinden.
nadeel van de manitou's met hun reverse arch is toch ook de inbouwlengte? of is dat niet zo, ze zijn een stuk langer dan andere vorken.
Yo,
ja heb er zelf 1 te koop staan. Kon m voor een leuke prijs kopen en ben wel van het uitproberen vandaar.
Het is een super vork. Ben er mee naar Filthy geweest en met mn Ti*veer was tie zo smooth. Wil m eigenlijk ook niet weg doen maar wil weer terug naar SC voor de tricks.
Waarom andere hem weg doen weet ik niet. Misschien willen ze ook wat nieuws.
En wat betrefd de service beurten valt wel mee. Hoorde laatst dat een Travis meer service beurten moest hebben dan een door gewinterde hoer, maar dat valt reuze mee.
Cheers Rik.
ja heb er zelf 1 te koop staan. Kon m voor een leuke prijs kopen en ben wel van het uitproberen vandaar.
Het is een super vork. Ben er mee naar Filthy geweest en met mn Ti*veer was tie zo smooth. Wil m eigenlijk ook niet weg doen maar wil weer terug naar SC voor de tricks.
Waarom andere hem weg doen weet ik niet. Misschien willen ze ook wat nieuws.
En wat betrefd de service beurten valt wel mee. Hoorde laatst dat een Travis meer service beurten moest hebben dan een door gewinterde hoer, maar dat valt reuze mee.
Cheers Rik.
Ride it like you stole it!
-
Hij heeft er nog maar 1 keer mee gereden dit jaarDjamgils schreef:maar jouw bevalt die dus best goed christiaan? wat vind je er goed aan ten opzichte van andere vorken?

Ach ja er zijn altijd beter spullen, denk dat het beetje toeval is dat er nu een aantal tekoop staan. Het is ook wel eens met boxxers voor gekomen dat er meerderen tegelijk tekoop stonden.
keybone collector!!!
-
Hij beviel mij goed in de Alpen en met de Mega. De demping is wlelicht ietsje minder dna die vna de Boxxer WC Air, maar die was veel te hoog,Djamgils schreef:maar jouw bevalt die dus best goed christiaan? wat vind je er goed aan ten opzichte van andere vorken?
qua onderhoud vallen die vorken echt wel mee, ook mijn sherman had minimaal onderhoud nodig. maarja mensen associeren manitou met onderhoud maar dat komt denk ik door de dorado.
de Travis is een geweldige vork - ik verkoop de mijne, omdat ik een Fox40 optisch beter vindt passen in een Session 10 dan een Travis - klingt wel raar, maar naar twee jaar Travis probeer ik ook wel eens graag iets nieuws uit. Heb met de Travis nooit problemen gehad, makkelijk te onderhouden, omdat ie vrij simpel is opgebouwd. Ik heb zelfs de demper cartridge een beurt gegeven, nooit een probleem.
Enkel bij de Intrinsic verstelling kon ik bij de oude modellen bijna geen verschill voelen (had wel eens een bottom-out, maar ook dat nooit een probleem), en dat is met de nieuwe sterk verbeterd.
Bovendien houd ik meer van schroefklemming, de oude Travis had snelspanners - de nieuwe is weer met bouten zoals de Fox.
Ik wordt gek van dat Manitou gezeur: alle highend modellen van hun zijn meer waard dan wat ze kosten (als ik de prijzen vergelijk met RS & Fox).
Thumbs up voor Travis, want die vork rijdt duidelijk meer dan dat ze onderhouden moet worden (wat de Fox bij mij eerst moet bewijzen).
Enkel bij de Intrinsic verstelling kon ik bij de oude modellen bijna geen verschill voelen (had wel eens een bottom-out, maar ook dat nooit een probleem), en dat is met de nieuwe sterk verbeterd.
Bovendien houd ik meer van schroefklemming, de oude Travis had snelspanners - de nieuwe is weer met bouten zoals de Fox.
Ik wordt gek van dat Manitou gezeur: alle highend modellen van hun zijn meer waard dan wat ze kosten (als ik de prijzen vergelijk met RS & Fox).
Thumbs up voor Travis, want die vork rijdt duidelijk meer dan dat ze onderhouden moet worden (wat de Fox bij mij eerst moet bewijzen).
dat kan ik bevestigen - heb even vergeleken: de Travis is lager dan de Fox (in de laagste stand), maar dat werkt alleen als je een niet te korte stuurbuis hebt, want de bovenste kroon kan niet eindeloos naar beneden geschoven worden, omdat de buizen tussen de twee kronen in dunner worden.Christiaan schreef:Onzin, de 203mm kun je nog schuiven in de kronen, mijn is lager dna de Boxxer WC Air op 203mm.
Ik heb mijne enkel te koop om de nieuwe 2008 van Sepp te kopen, verder gewoon goede vork
wat ik wel weet, is, dat je de 180mm SC niet naar 203 kon veranderen. Zat een langere binnenbuis in.Djamgils schreef:zoals ik gezegd heb heb ik een 203mm travis. is die in te korten naar 180mm dat jullie weten?
Het zou toch mogelijk moeten zijn met een 180mm veer en een spacer van 2cm. Ik vraag me alleen af waar die spacer zou kunnen.