Ik heb het op gevoel gemeten ten opzichte van een andere mtb waarvan ik zeker wist dat ie 10 kilo woog en hij voelde zwaarder , maar misschien inschattingsfoutje vanwege verschillende geometrie.Gène schreef:Nee joh! Misschien 8.5 a 9 kilo, maar zeker geen 12. Hij was iets zwaarder dan m'n Specialized Racer.Rubenio schreef:ik vind het wel meevallen voor een stalen frame, mijn gazelle fixer weegt ruim 12 kilo
mzzl
Gène
Fixed Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
Maar kennen jullie deze al?
Jammer genoeg wordt hij niet meer gemaakt ik heb er namelijk wel een klein fortuin voorover.
Yamaguchi

Jammer genoeg wordt hij niet meer gemaakt ik heb er namelijk wel een klein fortuin voorover.
Yamaguchi

zoals iemand op een engels forum schreef: "looks to me like the solution to a problem that didn't exist"OohDie schreef:Maar kennen jullie deze al?
Yamaguchi
m.a.w.: wat is het nut hiervan? ik snap dat het erom gaat om het achterwiel meer naar voor te zetten maar dat dan toch ook met een gebogen crank-zadel-buis... ik vind hem ook echt niet mooi.
-
heel mooi. die casati trouwens ook.
die andere yamaguchi (die lelijke

wel grappig, die top-tube protector in combinatie met bullhorns...
De rood-witte Moser fixie is af. Fixed rijden is ummm... speciaal... heb nog maar even kunnen rijden maar als het de volgende dagen droog is ga ik eens een langer tourtje maken. Er moeten nog wel andere pedalen op, maar die komen deze week waarschijnlijk aan (met deze pedalen heb ik redelijk wat toe-overlap).
Ik zou heel graag helemaal witte banden vinden, maar buiten Japan is er niets te vinden aan niet-woekerprijzen.
Ik heb bewust niets van het frame afgevijld want ik wilde de paintjob niet opfokken. Ik hou er ook rekening mee dat ik het frame vroeg of laat misschien doorverkoop, en ik zie iemand het nog wel afmonteren met een mooie vintage campa groep.
Fixed rij ik 53:19, singlespeed 53:17. Skidden zit er op het moment nog niet in...

Nu heb ik wel even genoeg fietsen.
Ik zou heel graag helemaal witte banden vinden, maar buiten Japan is er niets te vinden aan niet-woekerprijzen.
Ik heb bewust niets van het frame afgevijld want ik wilde de paintjob niet opfokken. Ik hou er ook rekening mee dat ik het frame vroeg of laat misschien doorverkoop, en ik zie iemand het nog wel afmonteren met een mooie vintage campa groep.
Fixed rij ik 53:19, singlespeed 53:17. Skidden zit er op het moment nog niet in...

Nu heb ik wel even genoeg fietsen.

is gewoon een KMC ketting, ook verkrijgbaar in het wit, blauw, paars en roze:Rubenio schreef:Ik denk dat de huidige rode banden beter staan dan witte maar dat is uiteraard persoonlijk.
b.t.w. hoe ben je aan die rode ketting gekomen?
Grtz.
Rubenio
benscycle.net
daar hebben ze trouwens een hoop gekleurde nitto dingen, maar te veel kleur vond ik er ook een beetje over.
Ja maar ik wilde helemaal witte banden. In japan zijn er de 'dia compe SS' en ook een speciale serie vittoria zaffiro 'all white'. Geen van beide verkrijgbaar buiten Japan, tenzij door een paar gasten in Amerika die er een hoop hebben opgekocht en ze voor $50 per stuk verkopen (terwijl de zaffiro normaal gezien 15 euro voor 2 kosten of zo) op ebay. Daar doe ik dus niet aan mee.Het TUIG schreef:Schwalbe heeft toch Stelvio's in het wit?(wel met een zwart loopvlak)