VERSCHIL XTR VS XT
Moderator:Beheerders
waar zit het verschil in tussen een xtr en xt Shimano ,behalven in de prijs 

-
- Contacteer:
Is dat dan zoveel beter? Ik vind XT al perfect werken, al zijn sommige onderdelen een tikkie aan de zware kant. Naar mijn mening mag het schakelgedeelte (derrie's en shifters) van XTR zijn en de rest van XT, dan heb je een ideale combi.illuminatastigmata schreef:Doe mij maar SRAM als we het dan toch(alweer) over Xtreme Troep gaan hebben
Op gebied van duurzaamheid en werking is het prima.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
- Contacteer:
[quote="Gène] Is dat dan zoveel beter?
[/quote]
Vind ik dus van wel,ik rijd op mijn freerider met X9 en op mijn Enduro met X0.Zelfs bij extreme drek,vuiligheid en wat je zoal nog meer tegenkomt in da woods,het BLIJFT werken.......Nog een goed ding....EEN keer afstellen en het STAAT GOED.Dat is me bij Shimano nog NOOIT gelukt.Altijd moet er wel wat worden bijgedraaid of afgesteld.Ook vind ik SRAM gewoon directer(klak-boem)schakelen,vind ik de shifters op het stuur gewoon beter aanvoelen en (persoonlijk natuurlijk)de triggers vind ik mooier...
(de dual controls zal ik maar helemaal buiten beschouwing laten,anders wordt het voor velen echt niet meer intressant,maar dat was natuurlijk de grootste flop die ze daar in Japan ooit verzonnen hebben.....)
Ook de gruwelijk irritante boog die de buitenkabel moet maken om voor het gat te komen waar de binnenkabel doorheen moet .....dat is toch geen porem......Bij Sram zit dat wel even wat beter als je het mij vraagt......Al meen ik wel gelezen te hebben dat Shimano daar nu ook eindelijk eens wat anders op heeft verzonnen.
Maar nog even back o.t......als ik moest kiezen dan nam ik die paar gram voor lief en nam ik XT,en ging me van de bespaarde Euro's een paar
.....
[/quote]
Vind ik dus van wel,ik rijd op mijn freerider met X9 en op mijn Enduro met X0.Zelfs bij extreme drek,vuiligheid en wat je zoal nog meer tegenkomt in da woods,het BLIJFT werken.......Nog een goed ding....EEN keer afstellen en het STAAT GOED.Dat is me bij Shimano nog NOOIT gelukt.Altijd moet er wel wat worden bijgedraaid of afgesteld.Ook vind ik SRAM gewoon directer(klak-boem)schakelen,vind ik de shifters op het stuur gewoon beter aanvoelen en (persoonlijk natuurlijk)de triggers vind ik mooier...
(de dual controls zal ik maar helemaal buiten beschouwing laten,anders wordt het voor velen echt niet meer intressant,maar dat was natuurlijk de grootste flop die ze daar in Japan ooit verzonnen hebben.....)
Ook de gruwelijk irritante boog die de buitenkabel moet maken om voor het gat te komen waar de binnenkabel doorheen moet .....dat is toch geen porem......Bij Sram zit dat wel even wat beter als je het mij vraagt......Al meen ik wel gelezen te hebben dat Shimano daar nu ook eindelijk eens wat anders op heeft verzonnen.
Maar nog even back o.t......als ik moest kiezen dan nam ik die paar gram voor lief en nam ik XT,en ging me van de bespaarde Euro's een paar

THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Horror... deze discussie weer. Uiteindelijk komt het gewoon op persoonlijke voorkeur neer... het werkt toch allemaal. De eerste die weer met dat stupide SRAM promo filmpje te voorschijn kom krijgt GEEN bier vanavond, en moet de rest naar huis rijden.Y'all schreef:
Edit: in een poging on topic te gaan: XTR is wel significant lichter, wat een belangrijk verkooppunt is voor veel mensen. Er wordt ook gebruik gemaakt van ietsje andere technologie op sommige onderdelen (zoals o.a. voorspanbare lagers voor de cranks).
Laten we niet vergeten dat shimano met sram-like kabelaanvoer is gekomen bij shadow en dat het rammelen door de iets andere bouw van een shadow derailleur behoorlijk is verminderd. Wat dat betreft doet shimano goede zaken tegenwoordig.
Kan me vergissen hoor maar de topicstarter vroeg helemaal niks over sram
Kan me vergissen hoor maar de topicstarter vroeg helemaal niks over sram

Zelf heb ik die nieuwe versie dualcontrol schifters op me oude xc beestje gehad en komen dadelijk op me nieuw frame! Als ik kon kiezen om terug te stappen naar trigger schifters deed ik dat meteen. Die van de voorderaileur die gaat na verloop van tijd zwaarder, waardoor je niet meer zo makelijk met een vinger kan schakelen. Als je meerdere fietsen hebt is het niet echt handig om al die verschillende systemen te bedienen. Het trigger schifter in combinatie met shadow- en lageklemband deraileur scheelt al gauw 75gram met het geen wat ik nu heb.
Ach jah op zich ziet het er wel leuk uit allemaal die xtrtjes en de top rijd er ook mee. Als je wil winnen en je hebt het geld! waarom zou je dan geen xtr kopen!
In het begin had ik alleen een achterderaileur van xtr en de rest van xt goeie combo zat standaardt op me fiets toen die tijd. Langzamerhand ben ik aan het upgraden geweest en hoe meer hoe beter! Van alle XTR onderdelen vind ik de velgen toch de beste upgrade!
Ach jah op zich ziet het er wel leuk uit allemaal die xtrtjes en de top rijd er ook mee. Als je wil winnen en je hebt het geld! waarom zou je dan geen xtr kopen!
In het begin had ik alleen een achterderaileur van xtr en de rest van xt goeie combo zat standaardt op me fiets toen die tijd. Langzamerhand ben ik aan het upgraden geweest en hoe meer hoe beter! Van alle XTR onderdelen vind ik de velgen toch de beste upgrade!
No pain, no gain
Don't feed the Trolls
Don't feed the Trolls
Hehe...er borrelt bij mij weer een oude discussie op over 'wat kwaliteit is'. Maar goed, ik ben van mijn oude fiets met XT naar een nieuwe fiets met XTR overgestapt en ik merk wel verschil. (hoewel hij mij vanavond wel een beetje in de steek heeft gelaten) Wat ik bij X.O vind, is dat het schakelen vrij 'hard' gaat, maar wel mooi direct. Vind de shifters daarentegen weer vreselijk onpraktisch.
-
- Contacteer:
illuminatastigmata schreef:[quote="Gène] Is dat dan zoveel beter?

Dat is zo hard waar ! Het ding blijft gewoon werken ! En ook qua afstellen => in JUNI heb ik hem afgeregeld toen ik hem op men bak zette , sindsdien NIET meer aangeweest en schakelt nog altijd als nieuw

ik heb zelf de XT en die is steviger maar ook zwaarder dan de XTR,
je moet ze bijde evenveel onderhouden duss wat dat betreft gaat mijn voor keur uit naar de sram en niet de XT of XTR bij de sram is het een keer afstellen en biken maar,
de XT en XTR moet je wat meer naar omkijken helaas,
op m'n vorige bike had ik de sram en dat was elke zaterdag en zondag biken,
nu heb ik af en toe ook nog een dagje nodig om m'n bike te onderhouden..
maar als je geen sram wilt neem dan de XT want die paar grammetjes maakt niet zoveel uit en hij is een stuk steviger dan de XTR!!
cheers..
je moet ze bijde evenveel onderhouden duss wat dat betreft gaat mijn voor keur uit naar de sram en niet de XT of XTR bij de sram is het een keer afstellen en biken maar,
de XT en XTR moet je wat meer naar omkijken helaas,
op m'n vorige bike had ik de sram en dat was elke zaterdag en zondag biken,
nu heb ik af en toe ook nog een dagje nodig om m'n bike te onderhouden..
maar als je geen sram wilt neem dan de XT want die paar grammetjes maakt niet zoveel uit en hij is een stuk steviger dan de XTR!!
cheers..
No Risk, No fun
remember, safety first!
remember, safety first!
Smaken verschillen dan, want ik vind dat eigenlijk best goed werken. Het vergt wel enige gewenning, maar nu vind ik het zelfs logisch.illuminatastigmata schreef:(de dual controls zal ik maar helemaal buiten beschouwing laten,anders wordt het voor velen echt niet meer intressant,maar dat was natuurlijk de grootste flop die ze daar in Japan ooit verzonnen hebben.....)
Dat is waar, maar goed. Zo is er altijd wel wat.....illuminatastigmata schreef: Ook de gruwelijk irritante boog die de buitenkabel moet maken om voor het gat te komen waar de binnenkabel doorheen moet .....dat is toch geen porem....
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Deze twee opmerkingen vind ik wel mooi.

Nieuw spul met versleten spul vergelijken is ook niet echt reeel. Sommigen vervangen de boel gewoon op tijd.Hubert ! schreef:Persoonlijk denk ik dat het verschil tussen nieuwe - en oude kabels, kettingen en cassettes meer merkbaar is dan het verschil tussen XT en XTR.Rudie schreef:Maar goed, ik ben van mijn oude fiets met XT naar een nieuwe fiets met XTR overgestapt en ik merk wel verschil.

Nee, maar gebruikersgemak, mooi staaltje techniek en langere levensduur (XTR cassette) zijn toch geen slechte redenen om XTR te kopen. Nou koop ik niet zo snel nieuwe XTR maar voor XT ben je immers toch al aan het spenderen.joddi schreef:LX voldoet trouwens ook prima hoor, je gaat van XT of XTR niet harder fietsen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!