Risse Lassen

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

hubertje

Bericht door hubertje » vr jan 11, 2008 7:49 am

Ala oude Lawill yeti's...

Chmod

Bericht door Chmod » vr jan 11, 2008 8:31 am

lijkt eerder op een Tankass.

X rider

Bericht door X rider » vr jan 11, 2008 9:21 am

Maar wat denken jullie ervan, is die op te bouwen als do-it-all bike of gaat die te zwaar worden???
En is vergelijking met een tankass? (http://www.tankcycle.com.tw/product_01.asp)

denk zelf dat die zwaar gaat worden.
Laatst gewijzigd door X rider op vr jan 11, 2008 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Loeky

Bericht door Loeky » vr jan 11, 2008 9:25 am

ik weet eigenlijk wel zeker dat dat ding te zwaar is en hij heeft waarschijnlijk ook teveel veerweg voor je bedoelingen. Die Xprezo heeft wel wat, lijkt me een geschikte bike, heb alleen nog nooit van het merk gehoord... Zou een mooie aanvullig bij je balfa zijn! :D

jojo

Bericht door jojo » vr jan 11, 2008 9:45 am

X rider schreef:Ik heb namelijk ook een giant ac team gehad en die had volgens mij 150 mm veerweg, toen ik in winterberg van de downhill route afging vond ik het een beetje weinig. Dit kan misschien ook aan mijn rijstijl liggen maar toch.
X rider schreef:nee idd. niet nog een dh fiets. Maar hij zou het wel moeten kunnen.
Ik denk aan min. 140/150mm veerweg en max .....
Een AC heeft min. 140 en max. 160mm.

Heb zelf ook een AC en heb er 2 jaar geleden een week in PDS mee gereden en vond hem zeer goed rijden daar, stukken beter dan ik had verwacht. Met een full DH bike kun je natuurlijk wel net even wat meer. Op de DH in Winterberg zou je in principe voldoende moeten hebben aan 160mm veerweg.

Volgens mij kun je voor wat jij zoekt beter wel in deze categorie zoeken, want zodra je wat zwaarders / meer DH gericht zoekt je toch niet meer instaat bent om fatsoenlijk een xc rondje / omhoog te rijden.

Het grootste gros bikes wat in dit topic voorbij is gekomen is in mijn ogen te veel DH gericht voor wat jij zoekt, maarja dat kun jij beter beoordelen ;)

Succes met de zoektocht!
keybone collector!!!

X rider

Bericht door X rider » vr jan 11, 2008 9:58 am

Ja bedankt, Ik heb zelf een giant ac team gehad en op de DH route Winterberg vond ik hem niet echt lekker rijden.
De rest van winterberg ging zeker lekker op de ac team. Maar het gaat niet mijn keuze worden om nog een keer een ac te kopen. En echt apart is die ook niet.

Veel fietsmerken proberen van elkaar gewoon af te kijken, waardoor je heel veel dezelfde modellen krijgt met alleen een ander merk erop. Er zijn nog maar weinig merken die hun eigen inspiratie erop los laten, dat vind ik wel een beetje jammer.

jojo

Bericht door jojo » vr jan 11, 2008 10:42 am

X rider schreef:Maar het gaat niet mijn keuze worden om nog een keer een ac te kopen. En echt apart is die ook niet.
Daar doelde ik ook niet op, maar ik zou wel wat meer zoeken in dit soort bikes kwa veerweg enz. Die sluiten beter bij jouw zoektocht dan de meeste bikes in dit topic (die zijn toch meer DH gericht).
keybone collector!!!

jojo

Bericht door jojo » vr jan 11, 2008 10:42 am

X rider schreef:Maar het gaat niet mijn keuze worden om nog een keer een ac te kopen. En echt apart is die ook niet.
Daar doelde ik ook niet op, maar ik zou wel wat meer zoeken in dit soort bikes kwa veerweg enz. Die sluiten beter bij jouw zoektocht dan de meeste bikes in dit topic (die zijn toch meer DH gericht).
keybone collector!!!

woodbimbo

Bericht door woodbimbo » vr jan 11, 2008 10:45 am

Trekrules schreef:Maar wat vindt je van de vorige La pierre model van de DH 230.Zoals deze
Afbeelding

ook wel heel erg vet.

Deze frames zijn niet los verkrijgbaar. Ik heb er vorig jaar naarstig naar gekeken, voor ik een frame van een ander merk toegestopt kreeg.
Lapierre Dh230 compleet kostte vorig jaar 4500 euro exact. Complete fiets zoals op deze afbeelding: 18,2 kilo, met 888 en nog wat andere zware spulletjes. :)
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » vr jan 11, 2008 4:02 pm

woodbimbo schreef:
Trekrules schreef:Maar wat vindt je van de vorige La pierre model van de DH 230.Zoals deze
Afbeelding

ook wel heel erg vet.

Deze frames zijn niet los verkrijgbaar. Ik heb er vorig jaar naarstig naar gekeken, voor ik een frame van een ander merk toegestopt kreeg.
Lapierre Dh230 compleet kostte vorig jaar 4500 euro exact. Complete fiets zoals op deze afbeelding: 18,2 kilo, met 888 en nog wat andere zware spulletjes. :)
Hoe geraak je aan Lapierre in dit Belgenlandje :p
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » vr jan 11, 2008 4:42 pm

Spunk

Bericht door Spunk » vr jan 11, 2008 4:58 pm

wat denk je van een turner 6-pack?

heb er al menig xc-toeren op zien rijden door een minder begaafd iemand 8)
raspect

Plaats reactie