Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Markwin@dTb - Berichten:249
-
Contacteer:
Bericht
door Markwin@dTb » zo jan 06, 2008 10:30 am
En weet je wat er nog het ergste aan is, ze hebben eerst alle auto's
laten keuren, en als er gekeurd is dan is de rally begonnen dus krijgen
ze hun geld niet terug. En die 4 franse waren toch met kerst gedood?
Dan hadden ze toen ook al wel de beslising kunnen nemen dat het niet
door ging. Dan was er weinig aan de hand geweest.

Kona Shonky jonge!
-
Roel@dTb
-
Contacteer:
Bericht
door Roel@dTb » zo jan 06, 2008 11:10 am
Ik hoorde ook gister dat het inschrijfgeld 120.00 euro was
En hun daar niks meer van terug kregen waarschijnelijk.
Gr. Roel
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » zo jan 06, 2008 11:20 am
ik neem aan dat je bedoelt 12.000 en niet 120.000?
-
Sneeck - Berichten:899
Bericht
door Sneeck » zo jan 06, 2008 1:07 pm
Ghehe dan ben je financieel de lul als je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten

-
Plip
Bericht
door Plip » zo jan 06, 2008 1:55 pm
120.00 euro?
Nou voor die 120 euro geloof ik het wel dan.
-
Jean-Pierre
Bericht
door Jean-Pierre » zo jan 06, 2008 2:04 pm
Roel@dTb schreef:Ik hoorde ook gister dat het inschrijfgeld 120.00 euro was
Gr. Roel
Als dat 120 euro is dan doet iedere boeren lul in Nederland mee met zijn Honda MTX dus dat kan niet... dus moet wel 120.000 zijn. en 12.000 zou in principe nog een prikkie zijn..
Roel nulletje vergete

Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
Brum. - Berichten:3080
Bericht
door Brum. » zo jan 06, 2008 3:03 pm
Stillridingbmx schreef:Roel@dTb schreef:Ik hoorde ook gister dat het inschrijfgeld 120.00 euro was
Gr. Roel
Als dat 120 euro is dan doet iedere boeren lul in Nederland mee met zijn Honda MTX dus dat kan niet... dus moet wel 120.000 zijn. en 12.000 zou in principe nog een prikkie zijn..
Roel nulletje vergete

Voor motoren zal het dan 12.000 zijn, maar totale kostenplaatje gaattoch wel richting/over de 100.000 heen (motor/transport/verzekering/service/etc..).
-
Roel@dTb
-
Contacteer:
Bericht
door Roel@dTb » zo jan 06, 2008 4:39 pm
Brum. schreef:Stillridingbmx schreef:Roel@dTb schreef:Ik hoorde ook gister dat het inschrijfgeld 120.00 euro was
Gr. Roel
Roel nulletje vergete

Voor motoren zal het dan 12.000 zijn, maar totale kostenplaatje gaattoch wel richting/over de 100.000 heen (motor/transport/verzekering/service/etc..).
Ow, zie het al het moet:
120.000 zijn
Dan klopt het wel

-
Roel@dTb
-
Contacteer:
Bericht
door Roel@dTb » zo jan 06, 2008 4:41 pm
Nog een post dan, zie net ook dat dat eigenlijk niks uitmaakt.
De deelnemers krijgen hun inschrijfgeld terug

-
BmB
-
Contacteer:
Bericht
door BmB » zo jan 06, 2008 4:56 pm
k*t terrornikjes, beetje iedereen bang maken met dreigingen. Slaat toch nergens op, lope ze te jammeren dat ze het zo slecht hebben, ja vindt je 't gek als je iedereen opblaast dan wordt je niet echt geliefd nee.
-
Mech
Bericht
door Mech » zo jan 06, 2008 7:49 pm
Om een idee te geven van de kosten.
Inschrijfgeld is ongeveer 12.000 p/p.
Assistentie betaald ongeveer 10.000 p/p
Inschrijfgeld per voertuig Motor 3000, Auto 5000, Truck 5000
Daar komt bij per voertuig Iritrack, GPS, Balize, Sat telefoon, Radio's samen ongeveer 5000. Dan nog inkopen voor de goede brandstof of je moet de troep erin gooien die ze lokaal voor het 10 voudige per liter verkopen.
Bijna elke nederlander betaald aan RTL a 1500 per minuut minimale afname is 5 min en dat zijn ze allemaal wel op TV geweest met valkenswaard erbij.
Om het goed te doen met de motor incl inkopen van assistentie kost minimaal 120.000 tot 130.000
Met de auto kost low budget al 2miljoen.
Je kan niet gewoon autotje of motor kopen en rijden, je moet afrika in om te testen de meeste gaan hiervoor 1x testen en 1x een kleine rally rijden. Al dat voorbereidende geld ben je gewoon kwijt. De meeste sponsoren betalen ook niet vooraf maar achteraf dus geen publiciteit = geen geld.
-
Lynx
Bericht
door Lynx » ma jan 07, 2008 9:33 am
Dit jaar zullen er dus geen doden vallen tijdens de Dakar rally.
Dat is toch fantastisch nieuws of niet dan ?
Thierry Sabine zal zich wel omdraaien in zijn graf als hij de bovenstaande kosten zou zien. De hele filosofie van Parijs-Dakar is eigenlijk verdwenen.
In 1977 verdwaalde Thierry Sabine zelf in de woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally, waarna hij iedereen de kans wilde geven de woestijn te trotseren. Een jaar later, in 1978, was het zover: de eerste editie van Parijs-Dakar vond plaats.
gooi je imago weg
-
bart-fmx
Bericht
door bart-fmx » ma jan 07, 2008 6:26 pm
Lynx schreef:Dit jaar zullen er dus geen doden vallen tijdens de Dakar rally.
Dat is toch fantastisch nieuws of niet dan ?
Ja en als jij morgen met de fiets naar werk gaat heb je minder kans om iemand aan te rijden. Fantastisch nieuws of niet dan?
nothing beats cubic inches
-
Mech
Bericht
door Mech » ma jan 07, 2008 8:37 pm
Hij snapt er toch niks van dus laat hem maar lekker zo wijs. Mensen die niks met motorsport hebben zullen altijd iets te zeiken hebben.
-
Lynx
Bericht
door Lynx » di jan 08, 2008 9:25 am
Whooooosh.... en de essentie van mijn post ging net over jullie hoofd heen.
Maar dat geeft niet hoor, zolang er maar geen doden vallen, want dan is de lol eraf natuurlijk.
.
gooi je imago weg
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » di jan 08, 2008 12:53 pm
Lynx schreef:Whooooosh.... en de essentie van mijn post ging net over jullie hoofd heen.
Maar dat geeft niet hoor, zolang er maar geen doden vallen, want dan is de lol eraf natuurlijk.
.
en wat was de essentie van je post dan wel?
overal vallen er doden dus is dan niks meer leuk?
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » di jan 08, 2008 4:11 pm
Om even te reageren op het feit dat Dakar is afgelast:
Het is gewoon belachelijk dat een evenement is afgelast vanwege een terreur dreiging. In het verleden zijn er zat evenementen door gegaan, ook al was dat omstreden. Ik denk hierbij aan de Olympische spelen in Berlijn toen Hitler aan de macht was en daarna in de jaren '70 toen de spelen doelwit waren van aanslagen. In beide gevallen zijn de evenementen niet afgelast. Het heeft wel een toon van scherpe veiligheidscontroles gezet.
Dus als nu wordt toegegeven aan de dreiging, kan straks iedere malloot een groot evenement doen afblazen. Ik snap wel dat de veiligheid gewaarborgd moet blijven, maar trek je die grens? Ik vind dat die niet getrokken moet worden bij het afblazen van sport evenement.
Maar goed, ik ben benieuwd of het het circus komend jaar weer gaat beginnen, of dat we de laatste Dakar al hebben gezien.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » di jan 08, 2008 4:47 pm
Ze hadden gewoon alle deelnemers zelf moeten laten beslissen of ze het risico wilde nemen om alsnog te gaan rijden, die hebben immers de investeringen (zowel financieel als niet financieel) gedaan. Nu zal een organisatie even bepalen of het doorgaat of niet omdat ze niet de verantwoordelijkheid wil hebben van het doorzetten van een fiasco.
In het algemeen:
Die verantwoordelijkheid willen de terroristen altijd bij de overheid (of in dit geval de organisatie) leggen met als middel de burgers. De burgers krijgen jammer genoeg te weinig de kans om te laten zien dat terrorisme niet mag functioneren. Aan de andere kant, de meute beslist helaas te vaak ook dat terrorisme wel werkt, denk aan de schade bij de vlieguigindustrie na 11 sept. Daarom vind ik ook dat burgers niet alleen vanuit de positie van de overheid moeten laten blijken dat onderhandelen met terrorisme geen optie is maar ook als individu zo moeten handelen. Hoe het kan dat nog steeds weinig mensen laten blijken zowel in mening als in levensstijl dat terroristen een vreselijk krom argument hanteren verbaasd me. De enige reden die ik er voor kan bedenken is dat tegenwoordig wereldwijd de overheid bij elk vergrijp makkelijk roept dat het om terrorisme gaat om zo internationale medestand te krijgen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
bart-fmx
Bericht
door bart-fmx » di jan 08, 2008 7:06 pm
Probleem lag ook dat er een negatief reisadvies is afgegeven. Gevolg geen verzekering. En ben wel benieuwd naar de essentie van Lynx zijn post.
nothing beats cubic inches
-
Mech
Bericht
door Mech » di jan 08, 2008 7:22 pm
Probleem is wel dat je midden in de woestijn iets moeilijker zaken kan beveiligen als bijvoorbeeld een afgesloten olympisch dorp. Afgelopen jaar met de Dakar hebben wij 1 nacht zonder bivak gehad omdat er een marathon etappe was waar assistentie niet in heb bivak mag komen. Je staat dan echt in de middle of nowhere laatste dorp was 200km terug je zet daar de trucks en jeeps neer met nog wat andere teams om te gaan slapen midden in de woestijn. Rond een uur of 12 staan er ineens alsof ze uit de grond komen een stuk of 20 van die locale mensen daar. Als er daar dan rondzwerven met kwade bedoelingen dan weet je het wel. En er hoeft er maar 1 zo gek te zijn om met een truck explosieven een bivak in te rijden en op de knop te drukken. Daar zit dan wel 3000 man tussen de vaten benzine en avgas, dan heb je een leuke fakkel.
-
Luc
Bericht
door Luc » wo jan 09, 2008 11:39 am
Er wordt hier volgens mij door sommigen toch wel héél licht gegaan over die terreurdreiging vind ik. Als je bedenkt wat een enorm commercieel circus de Dakar tegenwoordig is, met de bijhorende druk op de organisatie om de zaak kost wat kost te laten doorgaan omwille van die sponsorbelangen, dan kunnen we er volgens mij toch wel van uitgaan dat de dreiging zéér groot en ernstig was als ze op het allerlaatste moment nog beslissen van heel de zaak af te blazen. Je kan het als organisatie gewoonweg niet maken van dergelijke risico's te nemen.
Er zijn weliswaar al verschillende doden gevallen in de Dakar, maar voor zover ik weet tot nu toe telkens door ongevallen die eigen zijn aan de sport. Dat is uiteraard een risico dat je erbij neemt als je aan zoiets deelneemt. Dergelijke risico's ter vertier van de massa zijn enigszins aanvaardbaar, hoewel een dodelijk ongeval natuurlijk altijd een enorm spijtige zaak is.
Maar waar zijn we in godsnaam mee bezig als wij, die massa, voor ons vertier ook nog eens gaan verwachten dat mensen maar moeten bereid zijn om een groot risico te lopen om gegijzeld, gefolterd, afgeknald, opgeblazen, ... te worden ... Dan zijn we toch wel zéér kortzichtig bezig.
-
Bericht
door N I E L S » wo jan 09, 2008 3:27 pm
Luc schreef:...
We leven toch in een democratie? Dan zou men toch moeten kunnen kiezen in hoeverre je risico wil nemen of niet? We creeeren alleen maar meer angst als "de leiders" gaan roepen dat het te gevaarlijk is en voor ons beslissen. Het is in ieder geval niet democratisch.
Alsof aflassen helpt, ik bedoel, uiteindelijk kun je dan alle grote evenementen wel aflassen. Als je echt een ramp wil veroorzaken is dat volgens mij niet zo heel moeilijk.
Politie en burger moeten altijd geluk hebben, terroristen hoeven maar 1x geluk te hebben (quote van een Ierse terrorist). Terroristen winnen zowel als de bom afgaat als wanneer we ze vrezen, gehoorzamen en er niets gebeurd.
Wat betreft beveiliging ga je het inderdaad nooit redden omdat beveiliging tegen terrorisme geen preventie is maar een psychologische reden heeft. Dat preventie er eens op de tig keer inzit is alleen maar mooi meegenomen. Echter voor het geld dat in dit soort evenementen omgaat moet wel beveiliging op redeijk niveau te behalen zijn op de plaatsen waar dat van groot belang is.
-
Rudie
Bericht
door Rudie » wo jan 09, 2008 4:37 pm
Het aflassen van de Dakar Rally (want zo heet hij tegenwoordig) is gedaan als voorzorgsmaatregel. Nu laait er al een flinke discussie op over het feit dat deze is afgelast wegens een terreurdreiging waarbij 'slechts' vier doden zijn gevallen. Stel je voor dat de organisatie daar zich niets van aan had getrokken en alles gewoon had door gegaan. Vervolgens komt de gehele karavaan in Mauritanië aan en vallen er tijdens de etappes, door terroristen, een aantal doden, dan pas krijg je een discussie. Het is nooit goed. Mensen balen ervan dat hun favoriete sportevenement is afgelast, maar mensen gaan ook klagen wanneer er een aantal doden vallen door aanslagen, doordat de organisatie 'gewoon' alles door heeft laten gaan. Persoonlijk vind ik het erg dapper om deze beslissing te nemen, aangezien het grote gevolgen met zich mee brengt.
-
Bericht
door N I E L S » do jan 10, 2008 12:28 am
Rudie schreef:Het aflassen van de Dakar Rally (want zo heet hij tegenwoordig) is gedaan als voorzorgsmaatregel...Persoonlijk vind ik het erg dapper om deze beslissing te nemen, aangezien het grote gevolgen met zich mee brengt.
Kun je 1 evenement/gebeurtenis uit de historie noemen waar de organisatie/overheid tegen de dreigementen in plannen heeft uitgevoerd, daarop werd afgerekend door de terroristen en nu als de verantwoordelijke wordt gehouden (door wie dan ook) voor de genomen beslissing? Dat zou onder elke omstandigheid onredelijk zijn.
Met dapperheid heeft dit volgens mij al helemaal niks te maken gezien dit een makkelijkere beslissing is het af te lassen dan het evenement door te laten gaan.
-
Rudie
Bericht
door Rudie » do jan 10, 2008 10:50 am
Ik heb het ook over 'als' dat zou zijn gebeurd. Ik zou geen evenement kunnen noemen waarbij dat wel het geval was. Maar wat ik duidelijk probeer te maken, is dat naar mijn mening het in zulke gevallen nooit goed is. Dat neemt nog niet weg dat het flink balen is dat het allemaal afgelast is.