Xt hub fixie
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
aaah vandaag XT voornaaf binnengekregen. Dat ga ik binnenkort ombouwen tot fixie achterwiel voor de RIG (en het terrein in).
Iemand het serienummer voor de massieve achternaaf?
Iemand het serienummer voor de massieve achternaaf?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Massieve achteras bedoel je neem ik aan? www.m-gineering.nl heeft ze iig ook liggen.
- didadunlop
ja die bedoel ik.
Maar als ik erover nadenk:
Die heb ik helemaal niet nodig. Ik heb een EBB. Dus ook met QR moet het gaan. De vraag is alleen of ik de as netjes kan uitspaceren. Volgens mij heb ik nog een qr as liggen.
Maar als ik erover nadenk:
Die heb ik helemaal niet nodig. Ik heb een EBB. Dus ook met QR moet het gaan. De vraag is alleen of ik de as netjes kan uitspaceren. Volgens mij heb ik nog een qr as liggen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- @sph@ltdude
- Contacteer:
- didadunlop
- didadunlop
- didadunlop
sorry dubbelpost
Laatst gewijzigd door didadunlop op za jan 05, 2008 10:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- didadunlop
nah laten we het niet overdrijven. Hoeveel jaren hebben we gedaan met opschroef cassette's? Daarvan zaten de lagers ook zo dicht bij elkaar.
Breder is natuurlijk beter als daar ruimte voor is.
Maar juist met SS denk ik dat je best terug kan gaan naar 120MM voor een offroad wiel. Scheelt ook weer gewicht..
Breder is natuurlijk beter als daar ruimte voor is.
Maar juist met SS denk ik dat je best terug kan gaan naar 120MM voor een offroad wiel. Scheelt ook weer gewicht..

- didadunlop
Ik bedoelde 120MM als in 120MM frame met 120MM achternaaf. Daar zal je lichter uitkomen.
Voordeel van deze setup (xt voornaaf) is links en rechts gelijke lengte spaken. Ik denk dat die extra afstand tov de lagers niet zoveel problemen gaat opleveren. Tevens is het een goedkope manier. Xt voornaaf kost geen drol.
Voordeel van deze setup (xt voornaaf) is links en rechts gelijke lengte spaken. Ik denk dat die extra afstand tov de lagers niet zoveel problemen gaat opleveren. Tevens is het een goedkope manier. Xt voornaaf kost geen drol.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Van mijn naaf had de originele as ook al gewoon M10 draad, dus ik kon er gewoon een lange M10 as in douwen en de originele kogels en conussen houdendidadunlop schreef:checkerdecheck..
Welke lagerkogels heb je eigenlijk gebruikt? Ik meen me t herinneren dat de achterkogels groter zijn.

Die van Tom Chow doet het iig al vele km's zonder problemen. Die van mij ook trouwenssedatif schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom je zo'n smalle naaf in je achterwiel wilt hebben..

That's teh spirit. En ook als het niet kan, gewoon lekker toch proberendidadunlop schreef:Het kan! Daarom doe je het.

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Wat heet smal...een standaard racenaaf met cassette heeft maar zo'n 60mm tussen de flenzen, een xt voornaaf al zo'n 70mmsedatif schreef:Wat ik me wel afvraag, waarom je zo'n smalle naaf in je achterwiel wilt hebben.. Had je zo'n naaf nog over? of is het goedkoper dan een achternaaf die wel als fixed bedoeld is?

Veel BMX wielen hebben een 14mm as dus dat kan dan niet weer nietdgmtc schreef:hmmm...
bmx voorwiel op een 29'er kan ook maar waarom zou je?

Serieus zou ik wel voor een massieve as gaan ipv. een QR, lijkt me toch wat steviger/prettiger. Maar eerlijk gezegd trekt fixed off-road me sowieso niet zo aan dus ik ben benieuwd naar je ervaringen...
- didadunlop
- didadunlop
- didadunlop
jah as binnen van m-gineering (samen met de wijnlexicon)
Alles past. Dit weekend een mooi stalen buisje op maat zagen om uit te spaceren en dan knallen..
Eigenlijk zoek ik nog een leuk frame om te fixieen. Een Cx frame met semi-horizontale padden oid? Pompino? of gewoon een Stalen MTb frame (wel 29inch)
Alles past. Dit weekend een mooi stalen buisje op maat zagen om uit te spaceren en dan knallen..
Eigenlijk zoek ik nog een leuk frame om te fixieen. Een Cx frame met semi-horizontale padden oid? Pompino? of gewoon een Stalen MTb frame (wel 29inch)
- didadunlop