demo 7 of sx trail ?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Nib7
demo 7 of sx trail ?

Bericht door Nib7 » ma dec 31, 2007 12:37 pm

wie heeft ervaring met de demo 7 of de sx trail (bikepark èn de mountainbike routes)?

ben op zoek naar een andere bike, omdat mijn zoon er altijd met mijn kona vandoor gaat (geef hem geen ongelijk!!) ik heb zelf een kona coiler dee-lux (18kg), is super in het bikepark, óók de downhill, maar is ook nog mee te rijden op de mountainbike-routes...

de sx trail zal dat ook vast kunnen, maar hoe rijdt die downhill ???
mijn voorkeur gaat uit naar de demo 7, maar is die te zwaar om gewoon een stuk mee door het bos te biken??

wie helpt met advies !?! :?

Apocalypse

Bericht door Apocalypse » ma dec 31, 2007 12:45 pm

er zijn denk ik wel een paar mensen hier die weten hoe een sx trail rijdt 8)

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » ma dec 31, 2007 1:12 pm

Ik persoonlijk gebruik mij Sx Trail in de zomer voor dh, Namen, Lac Blanc, Huy, Chaudfontaine... en daar is zeeeeker goed mee te rijden.

In de winter heb ik mijn chainguide eraf gesmeten en de andere links voor een stijlere balhoofdhoek ingestoken en gebruik ik hem om hier wat xc te rijden.

Mijn Sx staat op 16.7kg in de zomer, in de winter met lichtere banden zal dit nog iets minder zijn...

Ik heb persoonlijk nog niet met een Demo7 gereden, maar uit mijn ervaring met de sx lijkt deze mij het meest geschikt voor wat je wil gaan doen!
Heeft ronde wielen

Nib7

Bericht door Nib7 » ma dec 31, 2007 1:27 pm

=Pashley= schreef:Ik persoonlijk gebruik mij Sx Trail in de zomer voor dh, Namen, Lac Blanc, Huy, Chaudfontaine... en daar is zeeeeker goed mee te rijden.
is de sx niet te licht voor met name downhill?? de coiler is erg stabiel, ik zag dat je ook een stinky hebt/had, is de sx daarmee te vergelijken, wat betreft de stabiliteit?
Laatst gewijzigd door Nib7 op di jan 01, 2008 11:34 am, 1 keer totaal gewijzigd.

J.BL

Bericht door J.BL » ma dec 31, 2007 2:55 pm

IMO is een SX wat zwaar om je rondjes door het bos op te rijden, dit hangt natuurlijk deels af van je opbouw en de snelheden die je wil kunnen rijden.
Met een 22-36 voor en een 11-32 achter kun je eigenlijk overal uit de voeten qua versnellingen. Zoek een degelijke wielset erbij (bv met singletrack velgen of de Mavic XM 321) een set lichte banden en een set downhillbanden en je komt een heel eind.

Downhill-waardig is ie zeker. Al is het geen fiets die je àlle fouten vergeeft.
Zoals Pashley al aangeeft, is er prima mee te rijden in de Alpen en de bikeparken.
Hoe de SX voelt ten opzichte van een Stinky zou je Tuup J eens moeten vragen. Die heeft de overstap gemaakt en er helemaal geen spijt van!
Ik heb er nu ongeveer 3 maanden één, naast m'n Turner RFX (die overigens goed te vergelijken is met een Coiler qua veerwegen).
De SX-trail heeft wat meer reserves aan boord, wat zeker merkbaar is. Op de zwaardere downhills heb ik 'm nog niet kunnen testen, alleen de Ardennen, Filthy Trails en nog wat plaatsen. Hierbij merk ik zeker dat de fiets meer vertrouwen geeft. Ten opzichte van je Coiler zou ik durven zeggen dat een SX zeker beter bergaf presteert.

Een Demo 7 heb ik nog niet bereden, maar die lijkt me wat log om nog in de bossen vooruit te komen.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » ma dec 31, 2007 4:29 pm

Nib7 schreef:
=Pashley= schreef:Ik persoonlijk gebruik mij Sx Trail in de zomer voor dh, Namen, Lac Blanc, Huy, Chaudfontaine... en daar is zeeeeker goed mee te rijden.

is de sx niet te licht voor met name downhill?? de coiler is erg stabiel, ik zag dat je ook een stinky hebt/had, is de sx daarmee te vergelijken, wat betreft de stabiliteit?
Ik moet zeggen, dat je met de Sx wat meer nauwkeuriger je lijnen moet kiezen in vergelijking met de Stinky Supreme. Die Kona gaat overal over, terwijl de Sx wat minder vergevingsgezind is. Al moet ik wel zeggen dat de Sx je heel wat meer zelfvertrouwen geeft, hij voelt namelijk heel natuurlijk aan en je kan hem plaatsen waar je wil. De sx voelt gewoon zooo natuurlijk aan vanaf het moment da je er een been overslaat dat het net een verlenging van je lijf wordt...

Qua xc moet ik toegeven dat het geen racer is, maar ik rij er hier gewoon TT's mee, met enkel mijn 9 versnellingen... Gewoon propedal aan, fijnere bandjes op, en gaan met die banaan :D
Heeft ronde wielen

sayn

Bericht door sayn » ma dec 31, 2007 4:36 pm

De SX is echt een lekkere bike om in de bikeparks het beste van jezelf te geven, enorm wendbare en vooral nie te zware bike. Een demo daarentegen is toch wat zwaar om gewoon mee door de bosse te crosse. De demo geeft wel een heel zeker gevoel op technischere downhill stukke of extremere freeride toestanden. Het hangt er ook grotendeels vanaf wat je er zelf mee wilt gaan doen natuurlijk...
Grtz
Sayn
Specialized Enduro S-works 2018
Saracen Myst Team 2017
Santa Cruz Highball CC 2017

Tuup J

Bericht door Tuup J » ma dec 31, 2007 7:18 pm

Op de reactie van Pashley en J.Bl hoef ik eigenlijk niks meer aan toe te voegen.

De demo 7 heeft dezelfde veerweg als de sx, maar een hele andere geometrie, meer DH gericht, dus ook niet echt fijn om zo mee door het bos te biken. Zet op je sx je zadel laag en je hebt een super dh fietsje, zet je zadel hoog en je kunt er gemakkelijk berg op mee.

Denk, of ik weet wel zeker dat je aan de sx de beste keuze zal maken. Verschil in veerweg zit er tussen de sx en demo niet, alleen geometrie. En zoals ik van jouw lees ben je dan beter uit met de sx.

Zelf heb ik aan 170mm veerweg genoeg, daar had ik genoeg aan op me stinky en dus ook op me sx. Dh, freeride, trails, slopestyle, boardercross, ik rijd alles op me sx.
Life begins at the end of your comfortzone.

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma dec 31, 2007 8:40 pm

kort samengevat de SX trail is de all round fiets waar je alles mee kunt doen.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Chmod

Bericht door Chmod » ma dec 31, 2007 11:12 pm

ik weet wel een demo 7 (2007) staan voor een mooie prijs.

Cheeta

Bericht door Cheeta » ma dec 31, 2007 11:36 pm

Tuup J schreef:De demo 7 heeft dezelfde veerweg als de sx,
Veerweg van de Demo is toch i.t.t. de SX nog wat op te krikken door een spacer te verwijderen die de slag beperkt tot 2.375" i.p.v. de voor de inbouwlengte gebruikelijke 2.5" ?

larzveenz
Contacteer:

Bericht door larzveenz » di jan 01, 2008 11:48 am

Ik heb sinds een paar weken ook een SX Trail en heb er geen moment spijt van gehad. Heb er nog geen DH mee kunnen rijden maar hij gaat komende zomer 2 weken mee naar de Alpen en dat kan ie prima hebben, heb er daar genoeg gezien.
Je kunt er ook best een stukje mee xc-en (mede dankzij die propedal), ik doe het ook (en ik heb niet eens een goeie conditie). Bij marathonwedstrijden ga ongetwijfeld je nokkie, maar dat lijkt me logisch. Of je er mee kunt xc-en hangt, zoals anderen ook al meldden, ook heel erg af van de afmontage en het gewicht. Mijne is 16,9kg, waar binnenkort nog een kilootje af moet.
Neem gewoon die SX, zul je absoluut geen spijt van krijgen. :)
2e hands hoef je ze alleen niet te zoeken, want iedereen die er een heeft is er veel te blij mee. ;)
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Nib7

Bericht door Nib7 » di jan 01, 2008 12:00 pm

larzveenz schreef: Je kunt er ook best een stukje mee xc-en (mede dankzij die propedal), ik doe het ook (en ik heb niet eens een goeie conditie). Bij marathonwedstrijden ga ongetwijfeld je nokkie, maar dat lijkt me logisch. Of je er mee kunt xc-en hangt, zoals anderen ook al meldden, ook heel erg af van de afmontage en het gewicht.
Neem gewoon die SX, zul je absoluut geen spijt van krijgen. :)
nou ben ik ook meer het lift-type :whistle: ,om daarna van elke willekeurige flow naar beneden te genieten, maar aangezien bij ons in de buurt het allemaal op "pedallen" aan komt is de sx waarschijnlijk de betere keuze, met genoeg potentie voor een flinke afdaling !! :punk:

xRemcox

Bericht door xRemcox » wo jan 02, 2008 9:46 am

Robbin, ga nu maar gewoon voor die SX en ga een keer mee biken :P

Plaats reactie