Santa Cruz nomad

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
amigez
Santa Cruz nomad

Bericht door amigez » vr dec 28, 2007 11:37 pm

OMdat ik eigenlijk niet precies weet in welke rubriek ik deze vraag moet stellen , doe ik het hier .Dan weet ik in ieder geval zeker dat het door de meeste mensen word gelezen .
Ik wil wat meer weten over de Santa Cruz Nomad
En omdat dat een (in mijn ogen ) All Mountain fiets is past ie in de categorie freeride en xc
Wat ik vooral wil weten is wat het frame weegt en wat ie ongeveer compleet kan gaan wegen .
Ik heb mischien wel interesse in zon fiets , ik rijd momenteel op een S-works enduro 04 (met Brain)
En dit lijkt mij een waardige opvolger , ik weet hoe de Blur rijd en deze heeft het zelfde veer systeem . Mijn bedoeling is om een niet al te zware fiets samen te stellen voor alle omstandig heden , Net zoals mn enduro nu is
Redelijk licht(enduro 13kg) /Sterk / Comfortabel / Goed klimmen /nog beter afdalen
Dus veel zwaarder moet ie niet worden , nu weet ik dus echt niet wat een Nomad doet qua gewicht. Ik hoop alleen echt dat ie niet boven de 14 kiklo uit komt.
Help mij even .
Goede adviezen zijn welkom
Vandaag geen onderschrift!!!!

alain

Bericht door alain » za dec 29, 2007 9:49 am

Als je een Nomad onder de 14 kilo wil houden dan moet je behoorlijk lichte spullen erop gooien,
realistischer is een gewicht van 14,5 a 15kg.
Hier zie je mijn Nomad als lichtgewicht projectje
Normaal weegt hij een kilootje meer als ik hier in het land rij,
gaan we naar de bergen waar liften zijn dan gooi ik er andere banden op en stijgt het gewicht nog wat (net boven de 15kg).

Maar als gewicht echt zo belangrijk is,
ben je dan niet beter af met een Heckler?
Ow, en gewichten en maten kan je hier terug vinden:
http://www.santacruzbikes.co.uk/

amigo

Bericht door amigo » za dec 29, 2007 10:38 am

Als ik zo naar jouw Nomad kijk en de specs dan is ie best licht.
Als ik alle onderdelen van mn enduro zou overzetten(xtr 07 ,crossmaxx sl ,thomson ,en de nodige carbon delen .
Moet dat gewicht makkelijk haalbaar zijn, zonder daarbij aan veiligheid in te leveren

suri

Bericht door suri » za dec 29, 2007 10:46 am

Very nice nomad indeed!!!

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za dec 29, 2007 11:38 am

Ik heb em verplaatst naar Freeride...

Als je de Nomad op wil bouwen met het idee een lichte all mountain fiets te hebben, kun je beter een Blur LT of Heckler of whatever kopen... (in de 5" travel range)

Plaats reactie