Totem Coil (180mm) ism met Fox DHX 5.0
Moderator:Beheerders
Ik heb een full suspension met een Rock Shox Totem Coil 180mm en een Fox DHX 5.0 achterveer.
Er zit aan beide redelijk wat instellingen, vind er mijn eigen weg niet juist terug.
Kan me iemand zeggen hoe je ze het beste instelt voor;
1) voor echte Downhill
2) voor het freeriden
Zou iemand me hier op het goeie pad kunnen brengen?
Alvast bedankt!
Er zit aan beide redelijk wat instellingen, vind er mijn eigen weg niet juist terug.
Kan me iemand zeggen hoe je ze het beste instelt voor;
1) voor echte Downhill
2) voor het freeriden
Zou iemand me hier op het goeie pad kunnen brengen?
Alvast bedankt!
Ik heb mijn voor en achtervering 1x fatsoenlijk ingesteld en daar blijft die ook op staan, ga hem voor freeride niet zwaarder zetten ofzo, dempt die ook stuk minder.
-Totem coil weet ik de instellingen niet van.
-dhx 5.0 heb ik bottem out uitstaan, pro pedal uistaan (behalve als ik bergop moet), de veer zo aangedraaid dat die vast zat, en dan nog 1 slag. Is dus eigenlijk zo min mogelijk vast gedraaid, en rebound is ieder voor zicht denk ik. heb een sx trail, dus daar zit al standaard een hoeveelheid lucht in de demper/piggyback, kan er zelf niks bij pompen.
Hoop dat het je wat helpt.
-Totem coil weet ik de instellingen niet van.
-dhx 5.0 heb ik bottem out uitstaan, pro pedal uistaan (behalve als ik bergop moet), de veer zo aangedraaid dat die vast zat, en dan nog 1 slag. Is dus eigenlijk zo min mogelijk vast gedraaid, en rebound is ieder voor zicht denk ik. heb een sx trail, dus daar zit al standaard een hoeveelheid lucht in de demper/piggyback, kan er zelf niks bij pompen.
Hoop dat het je wat helpt.
Life begins at the end of your comfortzone.
wat bedoel je met vind er mijn eigen weg niet juist terug?
instellingen van andere overnemen heeft geen zin. maar je kunt ze wel gebruiken om op zoek te gaan naar jouw instellingen.
lees 2 topics ofzo hieronder maar eens, http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36317
Ik heb een Totem solo air en een dhx5.0. gewoon veel proberen met verschillende instellingen. Bij de dhx 5.0 heb je bottom out, rebound, pro pedal, en boost valve luchdruk.
rebound heb ik zo snel mogelijk staan. pro pedal helemaal uit bottom out een beetje ingedraaid en best veel druk op de boost valve. Hierdoor heb je veel low speed compressie en snelle rebound wat volgens mij voor dh een goede afstelling is.
Pro pedal is handig bij pedaleren.
Voor de totem rijdt ik met relatief veel low speed compressie en weinig high speed compressie. en wederom de rebound heel snel.
instellingen van andere overnemen heeft geen zin. maar je kunt ze wel gebruiken om op zoek te gaan naar jouw instellingen.
lees 2 topics ofzo hieronder maar eens, http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=36317
Ik heb een Totem solo air en een dhx5.0. gewoon veel proberen met verschillende instellingen. Bij de dhx 5.0 heb je bottom out, rebound, pro pedal, en boost valve luchdruk.
rebound heb ik zo snel mogelijk staan. pro pedal helemaal uit bottom out een beetje ingedraaid en best veel druk op de boost valve. Hierdoor heb je veel low speed compressie en snelle rebound wat volgens mij voor dh een goede afstelling is.
Pro pedal is handig bij pedaleren.
Voor de totem rijdt ik met relatief veel low speed compressie en weinig high speed compressie. en wederom de rebound heel snel.
Instellingen van je achterdemper liggen er ook heel erg aan wat voor fiets je hebt.
Een demper van een Kona ofzo stel je heel anders in dan de demper van een m3 of v10.
Zorg dat je pre load goed staat iig, dat kan je aflezen aan je sag. Dat wil zeggen dat je fiets 30procent van de totale veerweg in moet zakken als je erop staat. (klein beetje afhankelijk van de track)
Rebound is iets redelijk persoonlijks, sommige mensen rijden met redelijk snelle en andere met redelijk trage rebound, zolang het maar niet te traag is dat je demper niet uit kan veren tijdens meerdere bumps achter elkaar want dan kan je op zn eind komen en dat gaat bottommen.
De rest is heel erg afhankelijk van je fiets, rijstijl en wat voor tracks je ongeveer rijd, als je de basis goed hebt staan gewoon een beetje met de rest spelen tot je een goede set up hebt.
Een demper van een Kona ofzo stel je heel anders in dan de demper van een m3 of v10.
Zorg dat je pre load goed staat iig, dat kan je aflezen aan je sag. Dat wil zeggen dat je fiets 30procent van de totale veerweg in moet zakken als je erop staat. (klein beetje afhankelijk van de track)
Rebound is iets redelijk persoonlijks, sommige mensen rijden met redelijk snelle en andere met redelijk trage rebound, zolang het maar niet te traag is dat je demper niet uit kan veren tijdens meerdere bumps achter elkaar want dan kan je op zn eind komen en dat gaat bottommen.
De rest is heel erg afhankelijk van je fiets, rijstijl en wat voor tracks je ongeveer rijd, als je de basis goed hebt staan gewoon een beetje met de rest spelen tot je een goede set up hebt.
SlapHappy
lees hier ook eens,
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=194034
vooral post nummer 8 van general lee is informatief
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=194034
vooral post nummer 8 van general lee is informatief
Laatst gewijzigd door Djamgils op di dec 25, 2007 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessant! Nu alleen nog een shock die je ook daadwerkelijk verstellen kan...Djamgils schreef:lees hier ook eens,
http://www.ridemonkey.com/forums/showth ... p?t=194034
(ok, de veer kan ik vervangen en er zit rebound op).
De commentaar op RM bevestigt wat ik al verschillende keren elders gelezen heb (zowel fora als tijdschriften) en ook zelf al ondervonden heb. Een vork/demper goed instellen komt eigenlijk steeds op dezelfde, relatief eenvoudige principes neer: 1) sag goed instellen op je gewicht 2) testen testen testen testen testen testen testen ...
Opgegeven waarden (ongeacht of ze nu van de fabrikant of van gebruikers komen) zijn op z'n best richtlijnen van waaruit je kan vertrekken om je eigen ideale setting te vinden.
@ Djamgils: ik ben geen regelmatige bezoeker van RM en ken dus die General Lee niet. Hij lijkt goed te weten waarover hij het heeft. Als het klopt wat hij vertelt over de DHX, mag ik er waarschijnlijk van uit gaan dat zijn info over de ProPedal en BoostValve ook gelden voor de DHX Air?
Opgegeven waarden (ongeacht of ze nu van de fabrikant of van gebruikers komen) zijn op z'n best richtlijnen van waaruit je kan vertrekken om je eigen ideale setting te vinden.
@ Djamgils: ik ben geen regelmatige bezoeker van RM en ken dus die General Lee niet. Hij lijkt goed te weten waarover hij het heeft. Als het klopt wat hij vertelt over de DHX, mag ik er waarschijnlijk van uit gaan dat zijn info over de ProPedal en BoostValve ook gelden voor de DHX Air?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be