2008 CHAINREACTIONCYCLES/INTENSE RACING TEAM
Moderator:Beheerders
[quote="Bernard]
In de tijd dat ik met die vork gereden heb, heb ik er meer tijd mee in de handen gezeten vanwege service en reparatie, dan de tijd die ik een in mijn hele leven met een vork in mijn handen heb gezeten tijdens het eten.
[/quote] dat is niet zo gek, zo'n boer als jij eet toch altijd met zn handen.
In de tijd dat ik met die vork gereden heb, heb ik er meer tijd mee in de handen gezeten vanwege service en reparatie, dan de tijd die ik een in mijn hele leven met een vork in mijn handen heb gezeten tijdens het eten.
[/quote] dat is niet zo gek, zo'n boer als jij eet toch altijd met zn handen.
Precies, 90 % hier praat over dingen waar ze geen bal verstand van hebben alsof ze t zelf uitgevonden hebben en advieseren andere mensen er vervolgens nog over ook.Bart schreef: Tis vlgs mij meer DP tegen Kev dan anders om.... Die kerel spreek alleen maar uit levenservaring. Iedere keer die voor in genomen mening ook van iedereen
Denk dat mijn bijdrages nog redelijk nuttig zijn vergeleken met de rest van de zever hier...
Mensen willen het alleen niet lezen omdat ze niet tegen de waarheid kunnen

SlapHappy
doe je bek dan open op de juiste onderdelen van het forum. Of begin zelf een topic. Ga nu niet alle topic verzieken waar jij van denkt dat je er wel iets slechts van kan zeggen.
Het is niet omdat jij bent beginnen biken in de minder goede periode van manitou dat daarmee alles gezegd is.
Bij mij is tot nu toe ALLEEN manitou nog maar héél gebleven. En zie er naar uit om deze nieuwe dorado aan te schaffen.
Ik wens chainreaction een dikke proficiat dat ze hun team zo'n dikke bike kunnen geven en hoop dat ze een goed seizoen tegemoet gaan.
Het is niet omdat jij bent beginnen biken in de minder goede periode van manitou dat daarmee alles gezegd is.
Bij mij is tot nu toe ALLEEN manitou nog maar héél gebleven. En zie er naar uit om deze nieuwe dorado aan te schaffen.
Ik wens chainreaction een dikke proficiat dat ze hun team zo'n dikke bike kunnen geven en hoop dat ze een goed seizoen tegemoet gaan.
dat doet hij toch, leg je er gewoon bij neer dat ie gelijk heeft.
4 jaar geleden vond iedereen het een top vork zo'n dorado, hij moest aleen elk weekend uit elkaar, maar dat hoorde er bij want het was "high tech" Mijn mening is dat als je een customer product op de markt breng(want dat is het en niets anders) moet het gewoon fatsoenlijk zijn. dus klotevork
4 jaar geleden vond iedereen het een top vork zo'n dorado, hij moest aleen elk weekend uit elkaar, maar dat hoorde er bij want het was "high tech" Mijn mening is dat als je een customer product op de markt breng(want dat is het en niets anders) moet het gewoon fatsoenlijk zijn. dus klotevork
De eerste dorado was en is nog steeds een van de beste vorken ooit, moet je alleen wel aan werken om hem in optimale conditie te houden. De 2e dorado (SPV) was bagger vergleken met de eerste, glijlagers die niet vlak waren en een hoop frictie hadden en demping die niet werkte. Maar niet alles wat Manitou heeft gemaakt is bagger. De laatste 2-3 jaar is het niet veel meer en is de kwaliteit slecht, maar als je kijkt naar vorken als de eerte Sheman TPC, Black en Mars dan was dat voor die tijd superspul, beter dan RockShox op dat moment.
Op dit moment staat Fox op eenzame hoogte en de enige die in de buurt komt is Rockshox met wat spul maar ook daar is alleen het top spul goed en de rest heeft ook zijn mankementen.
Met die nieuwe dorado zal het wel goed komen, word weer een TPC vork met closed cartridge. De vorige dorado is volgens mij in 2002 op de markt gekomen en wij reden eind 99 al met die vork. Daarna het hele 2000 en 2001 seizoen, en in die 2 jaar voordat die op de markt kwam is er heel veel veranderd aan die vork en zelfs nadat die op de markt is gekomen zijn er nog enkele updates op geweest. De spullen waar enkele top mannen mee rijden is contstant in evolutie, soms om de vork beter te krijgen maar met spullen die te duur zijn voor productie maar ook met spullen die later gewoon in een standaard vork terecht komen.
Ik heb vaak het idee dat hier mensen lopen te roepen die nog nooit een vork van binnen hebben gezien en alleen na-papagaaien wat ze ergens anders lezen.
Zelf nadenken en proberen kom je iets verder mee, kan soms wel geld kosten als je de verkeerde conclusies trekt maar daar leer je alleen maar van.
Op dit moment staat Fox op eenzame hoogte en de enige die in de buurt komt is Rockshox met wat spul maar ook daar is alleen het top spul goed en de rest heeft ook zijn mankementen.
Met die nieuwe dorado zal het wel goed komen, word weer een TPC vork met closed cartridge. De vorige dorado is volgens mij in 2002 op de markt gekomen en wij reden eind 99 al met die vork. Daarna het hele 2000 en 2001 seizoen, en in die 2 jaar voordat die op de markt kwam is er heel veel veranderd aan die vork en zelfs nadat die op de markt is gekomen zijn er nog enkele updates op geweest. De spullen waar enkele top mannen mee rijden is contstant in evolutie, soms om de vork beter te krijgen maar met spullen die te duur zijn voor productie maar ook met spullen die later gewoon in een standaard vork terecht komen.
Ik heb vaak het idee dat hier mensen lopen te roepen die nog nooit een vork van binnen hebben gezien en alleen na-papagaaien wat ze ergens anders lezen.
Zelf nadenken en proberen kom je iets verder mee, kan soms wel geld kosten als je de verkeerde conclusies trekt maar daar leer je alleen maar van.
De 1e dorado was een goede vork kwa demping, maar ik en zoveel anderen hebben er problemen mee gehad. Kwa flex was t een drama.
De andere dorados waren al helemaal een ramp, waarvan de Xworks natuurlijk de kroon spant.
Andere vorken van Manitou zijn al nie veel beter van kwaliteit dat is een algemeen feit.
Hier op t forum en bijv op ridemonkey zijn er gevallen genoeg bekend.
Ik heb er zelf iig genoeg ellende mee gehad evenals Bernard. Dit was overigens ook niet de vork waar ik mee begonnen ben dus waar je die wijsheid vandaan haalt Chmod?
Mijn vork is getuned geweest door Bikeright [Bij jou dan wss mech?]en vervolgens een keer of 3 4 teruggeweest en nadat ik de vork verkocht heb toen ik dacht dat het eindelijk goed was begon hij weer te lekken als een zeef, speciaal voor de toenmalige koper [Pieter en zn v10 hier] nog een keer teruggebracht naar Bikeright en na een week lekte hij weer. De eerste keer dat ik hem terug kreeg leek het wel of alleen de eerste inch van de travel maar werkte... Dat kunnen genoeg mensen van dit forum bevestigen...
De travis is nu een redelijke vork maar niks aparts, denk dat je ze vooral ziet omdat ze redelijk goedkoop zijn en aftermarket gebruikt worden.
Manitou is kut tot het tegendeel bewezen is.
Als dan een Trekrules hier met 0 ervaring de nieuwe dorado een TOP vork noemt zeg ik daar iets van en ik hoef zelf geen topic te openen daarvoor. Open zelf lekker een nieuw topic waarin je vraagt of ik gebanned word ofzo?
De andere dorados waren al helemaal een ramp, waarvan de Xworks natuurlijk de kroon spant.
Andere vorken van Manitou zijn al nie veel beter van kwaliteit dat is een algemeen feit.
Hier op t forum en bijv op ridemonkey zijn er gevallen genoeg bekend.
Ik heb er zelf iig genoeg ellende mee gehad evenals Bernard. Dit was overigens ook niet de vork waar ik mee begonnen ben dus waar je die wijsheid vandaan haalt Chmod?
Mijn vork is getuned geweest door Bikeright [Bij jou dan wss mech?]en vervolgens een keer of 3 4 teruggeweest en nadat ik de vork verkocht heb toen ik dacht dat het eindelijk goed was begon hij weer te lekken als een zeef, speciaal voor de toenmalige koper [Pieter en zn v10 hier] nog een keer teruggebracht naar Bikeright en na een week lekte hij weer. De eerste keer dat ik hem terug kreeg leek het wel of alleen de eerste inch van de travel maar werkte... Dat kunnen genoeg mensen van dit forum bevestigen...
De travis is nu een redelijke vork maar niks aparts, denk dat je ze vooral ziet omdat ze redelijk goedkoop zijn en aftermarket gebruikt worden.
Manitou is kut tot het tegendeel bewezen is.
Als dan een Trekrules hier met 0 ervaring de nieuwe dorado een TOP vork noemt zeg ik daar iets van en ik hoef zelf geen topic te openen daarvoor. Open zelf lekker een nieuw topic waarin je vraagt of ik gebanned word ofzo?
Laatst gewijzigd door kevinv10 op vr dec 21, 2007 8:09 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
SlapHappy
die wij die jij bedoelde mech, dat is iets ander dan de gemiddelde hobbieer die naar winterberg ga.
tuurlijk super vorken, maar als je een paar dagen gaat rijden en tussendoor je vork moet servicen wordt je niet vrolijk. soms wordt er teveel met de WC roem gegooid en vergeten fabrikanten dat niet iedere rijder met de krappe portemonee een heel team van monteurs voor zich klaar heeft staan. Misschien ook wel een gebrek aan de gene die het spul koopt hoor.
tuurlijk super vorken, maar als je een paar dagen gaat rijden en tussendoor je vork moet servicen wordt je niet vrolijk. soms wordt er teveel met de WC roem gegooid en vergeten fabrikanten dat niet iedere rijder met de krappe portemonee een heel team van monteurs voor zich klaar heeft staan. Misschien ook wel een gebrek aan de gene die het spul koopt hoor.
Dat is precies de vork die ik had, de 03 dorado, met dezelfde Tuning als Jan en Micha enz hebben gehad en die van Nico voelde ook tzelfde.-AAB- schreef:die wij die jij bedoelde mech, dat is iets ander dan de gemiddelde hobbieer die naar winterberg ga.
tuurlijk super vorken, maar als je een paar dagen gaat rijden en tussendoor je vork moet servicen wordt je niet vrolijk. soms wordt er teveel met de WC roem gegooid en vergeten fabrikanten dat niet iedere rijder met de krappe portemonee een heel team van monteurs voor zich klaar heeft staan. Misschien ook wel een gebrek aan de gene die het spul koopt hoor.
Een vork die t kwa demping super deed maar die een anchtmerrie is als je geen mechanicien van Be One bij hebt

SlapHappy
Ik weet niet waneer jou vork bij Bikeright is geweest maar ik werk daar al niet meer sinds september 2005. Ik werk nu eigenlijk alleen met vering voor de motorsport. Grootste probleem met de dorado's waren de seals maar het was ook weer niet zo slecht dat je er maar 1 weekend mee kon rijden. Die vork van Plons, Jan en Micha had 1x op het jaar een goede service beurt en als ze niet te veel slecht weer troffen reden die er een heel seizoen mee. Het is jammer dat het niet mogeijk is om het zelfde level van kwaliteit te halen zoals een standaard MX-fiets heeft, dit zou zwaar ten koste gaan van het gewicht van de vork minimaal +1-2kg (DH). In principe is er maar 1 fabrikant die dat heeft en dat is Avalanche, maar dat is dan wel weer MX techniek van 10jaar oud.
Mijn vork is nog voor die tijd geweest. Ben de vork ook nog redelijk lang kwijt geweest en heb nog een race gemist hierdoor, ken nog meer mensen met soortgelijke klachten van hier op het forum maar als die dit willen melden doen ze dat zelf wel, ik ga geen namen noemen iig.
Micha heeft volgens mij niet al teveel meer gereden na die tijd als ik me niet vergis en Jan zn vork is een wereld wonder.
De uitondering bevestigd in dit geval de regel als je het mij vraagt.
Ik heb eigenlijk maar weinig ervaring met Avalanche maar als race vork zou ik m niet willen eigenlijk. Wat ik er van heb gehoord van mensen die er 1 hebben gehad is dat hij nogal over sprung is afgeveerd wat je snelheid niet echt ten goede komt.
Ik heb met TFT boxxers, Dorados, 888s en noem het maar op al gereden en er komt iid weinig in de buurt van mijn huidige 40
De 03 Dorado kan er wss aan tippen als het puur over demping gaat maar de flex van die vork het probleem met betrouwbaarheid zetten m op een grote achterstand...
Maar goed we hebben t hier nu inhoudelijk over iets en het is nog offtopic ook dus ik verwacht dat ze de zaak zo op slot gooien.
Micha heeft volgens mij niet al teveel meer gereden na die tijd als ik me niet vergis en Jan zn vork is een wereld wonder.
De uitondering bevestigd in dit geval de regel als je het mij vraagt.
Ik heb eigenlijk maar weinig ervaring met Avalanche maar als race vork zou ik m niet willen eigenlijk. Wat ik er van heb gehoord van mensen die er 1 hebben gehad is dat hij nogal over sprung is afgeveerd wat je snelheid niet echt ten goede komt.
Ik heb met TFT boxxers, Dorados, 888s en noem het maar op al gereden en er komt iid weinig in de buurt van mijn huidige 40
De 03 Dorado kan er wss aan tippen als het puur over demping gaat maar de flex van die vork het probleem met betrouwbaarheid zetten m op een grote achterstand...
Maar goed we hebben t hier nu inhoudelijk over iets en het is nog offtopic ook dus ik verwacht dat ze de zaak zo op slot gooien.

SlapHappy
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
Helaas ben ik het dit keer met kevin10 eens.
Mantitou USA is bagger.
Sommige vorken zijn ronduit gevaarlijk (geweest) maar denk niet dat ze een recall doen. Een verloren rechtszaak aangespannen door iemand die zijn nek heeft gebroken vinden ze goedkoper denk ik ?
Heel bijzondere organisatie.
(Importeur NL heeft hier NIETS mee van doen trouwens, over hen niets dan lof)
E
Mantitou USA is bagger.
Sommige vorken zijn ronduit gevaarlijk (geweest) maar denk niet dat ze een recall doen. Een verloren rechtszaak aangespannen door iemand die zijn nek heeft gebroken vinden ze goedkoper denk ik ?
Heel bijzondere organisatie.
(Importeur NL heeft hier NIETS mee van doen trouwens, over hen niets dan lof)
E
He schele, het is kevin V 10.Ironhorse Erik schreef:Helaas ben ik het dit keer met kevin10 eens.
Mantitou USA is bagger.
Sommige vorken zijn ronduit gevaarlijk (geweest) maar denk niet dat ze een recall doen. Een verloren rechtszaak aangespannen door iemand die zijn nek heeft gebroken vinden ze goedkoper denk ik ?
Heel bijzondere organisatie.
(Importeur NL heeft hier NIETS mee van doen trouwens, over hen niets dan lof)
E

SlapHappy
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
-
- Berichten:141
- Lid geworden op:vr jan 04, 2008 9:46 am
- Locatie:huizen/blaricum
-
- Berichten:141
- Lid geworden op:vr jan 04, 2008 9:46 am
- Locatie:huizen/blaricum