Zondagsrijders

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma dec 17, 2007 2:36 pm

Don schreef:SUnday rijders:

ff een vrije vertaling op los laten..................... :lol: :lol: :o :o :lol: :lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Don

Bericht door Don » ma dec 17, 2007 2:40 pm

illuminatastigmata schreef:
Don schreef:Sunday rijders:

ff een vrije vertaling op los laten..................... :lol: :lol: :o :o :lol: :lol:

OMG.... ik ben gewoon grappig zonder dat ik het door heb! :bandana:
Zondagsrijder

Don

Bericht door Don » di dec 18, 2007 6:22 pm

Fase 2

en tevens momenten dat ik wilde dat ik mijn studentenhok voor een echte woonruimte kon verruilen.

Afbeelding
Zondagsrijder

Don

Bericht door Don » do dec 20, 2007 9:01 am

Gisteren nieuwe lagerkit binnengekregen.
Volgens mij hebben de andere Zondagsrijders ook al eens lagers vervangen / onderhouden.
Ik heb wat problemen met het verwijderen van de oude lagers. Daarnaast wil de zwarte bus die in de onderste shock link (aan de buitenkant) er niet uit. Kan m er niet uittikken van de achterkant, zou er dus iets moeten indraaien en dan er uit trekken. Zou echter niet weten wat of hoe. Tips anybody?
Zondagsrijder

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » do dec 20, 2007 8:03 pm

Floris,

Stuur me eens n foto van die zwarte bus waar je het over hebt. Ik begrijp niet helemaal wat nu het probleem is.
Volgens mij is dat gewoon een dekseltje die op het lager drukt.

Die andere lagers kan je er gewoon uitkloppen met een lange bout of iets dergelijks. Monteren kan je het beste doen met iest dat evengroot is als de buitendiameter van de lagers.
Ik heb zelf een dop 22 van een doppenset gebruikt, en ik had wat busjes gedraaid om de lagers te monteren.

Zorg wel dat alles goed schoon is en geen bramen bevat voor je gaat monteren.

Cheers,
Roy

ps: andere troubles mail je maar, en ik zal zien of ik je dan kan helpen met iets.
rhonebeeke@gmx.net

N I E L S

Bericht door N I E L S » do dec 20, 2007 9:30 pm

Lagers verwijderen gaat het best met een pers. En omdat je er vaak slecht bij kan moet je zelf even wat fabriceren met staal en hout om de kracht op de goeie plaats te krijgen zonder wat te beschadigen. Ga niet lopen rossen met een schroevedraaier want dat helpt niks omdat je de kracht slecht verdeelt en de passing nauw is. Je krijgt hem heel makkelijk los als de kracht maar goed verdeeld is. Als je geen pers hebt moet je even wat fabriceren met grote ringen, bouten en moeren. Als je er maar van 1 kant bij kan is de truuk natuurlijk om een knap stevig stuk metaal te maken wat breder oppervlak heeft dan het lager waarmee je in plaats van duwt aan het lager kan trekken. Als je twee keer een halve ring gebruikt ben je al een heel eind met zoiets. Klinkt vaag, is het ook maar het werkt.

Als je naar de shop gaat willen ze je waarschijn best helpen omdat je een Sunday hebt, misschien hebben ze daar een pers. Al hebben de meeste shops in Amsterdam al moeite met een beetje vaste headset weet ik uit ervaring...

p.s.
Nieuwe lagers helpt niet, het blijft een lelijk frame. ;)
Laatst gewijzigd door N I E L S op do dec 20, 2007 9:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!

Don

Bericht door Don » do dec 20, 2007 9:32 pm

Lagers zijn dr uit.

Heb je een mail gestuurd aangaande het andere geval.

thanks
Zondagsrijder

Don

Bericht door Don » vr dec 21, 2007 1:03 pm

N I E L S schreef:p.s.
Nieuwe lagers helpt niet, het blijft een lelijk frame. ;)
Je bent zelf lelijk :bandana:

Heb nu al zin om die lagers dr weer in de zetten! Knutselen is ok!
Zondagsrijder

Plaats reactie