FOX 36 RC2(High en low-speed instelling)
Moderator:Beheerders
Iedereen weet dat er nogal wat afgezwanst wordt omtrent vorken, ik ben al es goed op zoek geweest naar vergelijkende ervaringen betreffende de high en low-speed instellingen, hoe de vork reageert op welke instelling, voor dit of dat type gebruik, zonder concreet resultaat...Waar zitten de echte fijninstellers????????post maar jullie opstelling. 10Q
waarom koop je zo een vork als je andere mensen moet vragen voor een afstelling ?
iedereen rijdt met een andere afstelling
de bedoeling van die vork is juist dat ge ze per parkoer (of gebruik) kunt instellen
ik vind ze super
maar ik ben dan ook super
iedereen rijdt met een andere afstelling
de bedoeling van die vork is juist dat ge ze per parkoer (of gebruik) kunt instellen
ik vind ze super
maar ik ben dan ook super
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
dit is uiteraard een uitermate goeie vork, ik heb de low-speed compressie volledig open staan, en 9 clicks high-speed in. voelt lekker aan. maar ik dacht dat ik misschien nog iets niet wist, daar op amerikaanse fora geschreven wordt dat elke click " a huge difference" maakt. en ik ook al gelezen heb dat ene kerel de ene cardridge na de andere erdoor blaast...dank voor jullie reactie. laat maar komen.
Low-speed volledig open ... je hebt dus graag dat de vork deint bij elke pedaalslag? En high-speed redelijk dicht ... ze mag dus niet te fel reageren op het terrein?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Ik herhaal mijn eerdere vraag: heb je eigenlijk al wel goed de manual gelezen of ben je direkt op zoek gegaan naar de instellingen van anderen? Ik word er eerlijk gezegd nogal pissig van als ik merk dat mensen niet de moeite doen om de handleiding te lezen en maar in het wilde weg vragen beginnen stellen in de hoop van de antwoorden op een schoteltje gepresenteerd te krijgen en die indruk krijg ik sterk van jou. Als dat hier niet het geval is, mijn excuses voor deze tirade.
En om te antwoorden op je vraag: het is mogelijk dat dat voor jou de goede instelling is, maar niet noodzakelijk. Dat is een persoonlijke kwestie die te maken heeft met je rijstijl, het terrein, je persoonlijke voorkeur van hoe een vork moet aanvoelen voor JOU. Hoe kom je dat te weten? 1) Manual lezen en 2) veel rijden en verschillende instellingen testen. Best maar 1 instelling per keer veranderen om goed te leren aanvoelen wat die bepaalde instelling verandert aan het gedrag van de vork.
P.S.: mijn naam is Luc, niet FOES.
En om te antwoorden op je vraag: het is mogelijk dat dat voor jou de goede instelling is, maar niet noodzakelijk. Dat is een persoonlijke kwestie die te maken heeft met je rijstijl, het terrein, je persoonlijke voorkeur van hoe een vork moet aanvoelen voor JOU. Hoe kom je dat te weten? 1) Manual lezen en 2) veel rijden en verschillende instellingen testen. Best maar 1 instelling per keer veranderen om goed te leren aanvoelen wat die bepaalde instelling verandert aan het gedrag van de vork.
P.S.: mijn naam is Luc, niet FOES.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Zeker, met de aanbevelingen die jij eerder gegeven hebt is het duidelijk dat jij een grote vering expert bent en dat hij van jou veel zal leren ... 

Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Moet dat nou weer meteen zo?Luc schreef:Zeker, met de aanbevelingen die jij eerder gegeven hebt is het duidelijk dat jij een grote vering expert bent en dat hij van jou veel zal leren ...
Ik kan je verzekeren dat ik genoeg van vering weet om jou het snot voor de ogen te rijden...
Jij kent mij niet maar Silas kent mij wel en weet hoe ik rijd en met wie dus ik denk dat we best hem daarover laten oordelen niet?
Daarbij weet ik wel wie jij bent en hoe je rijd en je zou de laatste zijn waarvan ik advies over vering zou aannemen.

SlapHappy
Je zelfverklaarde kennis blijkt in elk geval niet uit je commentaren. Dat is dus een indruk die volledig door jezelf gewekt wordt.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Neen, maar da's mijn punt niet. Het omgekeerde is ook waar: het is niet omdat je goed kan racen dat je dan ook je materiaal technisch door en door kent. De beste trainers zijn niet noodzakelijk de beste sporters en omgekeerd.
Maar daar ging het mij dus niet om. Een commentaar in de stijl van "alles in het midden en vlammen maar" vind ik absoluut niet wijzen op veel kennis van zaken. Het kan best zijn dat mijn indruk verkeerd is en dat onze vriend kevinv10 wel degelijk een veringexpert is. Maar ik ken hem niet persoonlijk en kan mij dus tot nader order alleen maar baseren op de commentaar die hij hier post. Als hij dan daarop afgerekend wordt, ligt dat volledig aan hemzelf en niemand anders.
Maar daar ging het mij dus niet om. Een commentaar in de stijl van "alles in het midden en vlammen maar" vind ik absoluut niet wijzen op veel kennis van zaken. Het kan best zijn dat mijn indruk verkeerd is en dat onze vriend kevinv10 wel degelijk een veringexpert is. Maar ik ken hem niet persoonlijk en kan mij dus tot nader order alleen maar baseren op de commentaar die hij hier post. Als hij dan daarop afgerekend wordt, ligt dat volledig aan hemzelf en niemand anders.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Zet alle instellingen gewoon op fabrieksstandaard en ga van daaruit een beetje heen en weer proberen met die knoppies. Heb zelf nu ook sinds een halve week een rc2 en ben daar ook mee bezig. Er wordt aangeraden om niet in dezelfde rit te wisselen van instelling, maar per verschillende rit. Handigste is voor jezelf om dan vooral dezelfde stukken/route te rijden. Enne, het spreekt natuurlijk voor zich dat je jezelf eerst ff goed inleest in al die techtalk, anders weet je ook niet wat je aan het veranderen bent...
Mijn post van zet alles in het midden sloeg op het volgende.
Ten eerste ken ik Silas en weet ik waar hij zo al rijd.
Ten tweede is het verschil dat high en low speed compressie maakt pas merkbaar op tracks waar scherpe grote stenen ed liggen liggen. In West Vlaanderen vind je weinig van zulke tracks. Zoals Chmod al zei, in de Alpen zal je het wel merken, evenals tracks als BWB.
Daarbij stond er in diezelfde post al dat hij maar eens langs moest komen dan had ik het even kunnen nuanceren voor hem.
Ten eerste ken ik Silas en weet ik waar hij zo al rijd.
Ten tweede is het verschil dat high en low speed compressie maakt pas merkbaar op tracks waar scherpe grote stenen ed liggen liggen. In West Vlaanderen vind je weinig van zulke tracks. Zoals Chmod al zei, in de Alpen zal je het wel merken, evenals tracks als BWB.
Daarbij stond er in diezelfde post al dat hij maar eens langs moest komen dan had ik het even kunnen nuanceren voor hem.
SlapHappy
Beste Luc, vooreerst bedankt om mij te tippen om de manual te lezen, het feit dat je mijn intelligentie onderschat als zou ik dat niet gedaan hebben is je vergeven, want we zijn trouwens allemaal bikers onder elkaar, wat door mij in 1ste instantie geannexeerd word aan fun en sportiviteit. nu, elk zijn waarden, whatever. mijn beginvraag was zeer simpel, of iemand ERVARINGEN of MENINGEN met mij wilde delen. Maar daar ik in herhaling vallen als verloren tijd beschauw, ga ik genoegen nemen om iemand met resultaten te volgen. Kev c u soon.
Beste Luc, vooreerst bedankt om mij te tippen om de manual te lezen, het feit dat je mijn intelligentie onderschat als zou ik dat niet gedaan hebben is je vergeven, want we zijn trouwens allemaal bikers onder elkaar, wat door mij in 1ste instantie geannexeerd word aan fun en sportiviteit. nu, elk zijn waarden, whatever. mijn beginvraag was zeer simpel, of iemand ERVARINGEN of MENINGEN met mij wilde delen. Maar daar ik in herhaling vallen als verloren tijd beschauw, ga ik genoegen nemen om iemand met resultaten te volgen. Kev c u soon.
kevinv10 schreef:Hey Silas
high en low speed compressie gewoon in t midden zetten en de rest van t jaar niet meer aankomen.
Anders komt een keer langs dan kan je me wa lokale trails laten zien...
Local trails

Tegen dat je voeten deftig op je pedalen staan sta je al beneden...
Mss eens meeten hé hier, seems like fun...
Heeft ronde wielen
Hehe ik weet t.
Maar tis te proberen iets te verzinnen toch, bij de Palingbeek heb ik al een leuk pad gevonden, t is niet heel lang maar toch zeker lang genoeg om wat te trappen.
Ik weet da steve/jullie? intussen weer met wa dirts bezig is/zijn maar heb mijn hardtain verkocht wegens tijdgebrek en met een v10 dirten word lastig. Mss weer terug een bmx kopen binnekort ofzo..
En meeten hebben we al eens gedaan in Huy toen jij met Steve mee was, ik was bij Ollie enzo toen
Maar binnekort eens met wa gasten gaan fietsen hier kan alijd he, beetje de lokale boswachters irriteren.
Maar tis te proberen iets te verzinnen toch, bij de Palingbeek heb ik al een leuk pad gevonden, t is niet heel lang maar toch zeker lang genoeg om wat te trappen.
Ik weet da steve/jullie? intussen weer met wa dirts bezig is/zijn maar heb mijn hardtain verkocht wegens tijdgebrek en met een v10 dirten word lastig. Mss weer terug een bmx kopen binnekort ofzo..
En meeten hebben we al eens gedaan in Huy toen jij met Steve mee was, ik was bij Ollie enzo toen

Maar binnekort eens met wa gasten gaan fietsen hier kan alijd he, beetje de lokale boswachters irriteren.

SlapHappy