Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
MeyboAndFelt-Rider - Berichten:88
vork
Bericht
door MeyboAndFelt-Rider » wo nov 28, 2007 4:27 pm
agjaa.
noujah ut is niet zo heel mooi. mja als het goed rijd
kheb mijn felt zelf gebouwd komt nog op DP
maark vin die bovenste nie egt mooi die 2de ziet er wle lomp uit.
laters..
Boooooooooyaaaaaaa!!
-
khardak
Bericht
door khardak » di dec 04, 2007 4:48 pm
heb je dan ook maar ooit gehoord van dubbelpost damn hee
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » zo dec 09, 2007 3:43 pm
Er komt eerder teveel kracht op je balhoofdbuis dan op je bovenbuis. Ik weet niet van wat voor een materiaal het frame is gemaakt maar alle niet crmo frames zou ik het sowieso niet op doen.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
Segunda3
Bericht
door Segunda3 » wo dec 12, 2007 9:26 am
Ik heb een tijdje een Cannondale Headshock FR vork (dat was een 150mm dualcrown) in m'n BMX gehad en er mee gedropt tot er iets stukging. Was een leuk en tot op zekere hoogte nuttig experiment.
Voor erg steile dingen is het leuk, voor de rest van de tijd had ik het gevoel dat ik een backflip ging maken als ik ook maar iets achterover ging hangen.
Hoewel het BMX frame er dus totaal niet voor gemaakt was is het frame niet gescheurd of gebroken, uiteindelijk waren het de kroonplaten die begonnen te scheuren.
Wanneer ik naar bijvoorbeeld die Toy met die Fox40 kijk kan ik me voorstellen dat hier op den duur hetzelfde gebeurd. Door de lange vork en flauwe balhoofdhoek zet je meer 'hefboom' op de kroonplaten, toch ?
-
Djamgils - Berichten:1244
-
Contacteer:
Bericht
door Djamgils » wo dec 12, 2007 11:45 am
die bmx is waarschijnlijk een cromo frame.
ik heb bij een viper sick boy met 150mm vork het balhoofd zien afscheuren bij de landing van een bunnyhop.
maar bij een vlakke balhoofdshoek worden je bushings continu belast. ook schokken op een vlakke weg en drops to flat worden veel slechter opgenomen door de vork.