Zondagsrijders

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » zo dec 09, 2007 5:25 pm

kunnen jullie dat niet lekker via de Pb doen anders?.. er proberen mensen hier serieuze vragen te stellen..

kooz

Don

Bericht door Don » zo dec 09, 2007 7:39 pm

Alles leuk en aardig, maar het kotm dr dus op neer dan dr geen Nederlands adres is waar ik aan kan kloppen voor mn nieuwe stickertjes.
Zondagsrijder

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » zo dec 09, 2007 7:42 pm

Lijkt me duidelijk toch.

Bel die Mike L nou gewoon ff voor een habbekrats heb je een set nieuwe stikkers. Toen ik belde waren er alleen voor de Groene en de Roze Factory frames setjes stikkers.
Misschien heb je geluk en zijn er nu meerdere kleuren te krijgen of zzelfs al de 2008 decals.

Cheers,
Roy

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo dec 09, 2007 7:43 pm

Kevin, je bent weer hard op weg om jezelf onpolulair te maken... nu weet ik wel dat jou dat niet kan boeien, maar hou ook eens rekening met anderen. Doelloos mensen hier zwart maken omdat je ze niet mag, raakt kant noch wal...

kevinv10

Bericht door kevinv10 » zo dec 09, 2007 10:28 pm

Steelboy schreef:Kevin, je bent weer hard op weg om jezelf onpolulair te maken... nu weet ik wel dat jou dat niet kan boeien, maar hou ook eens rekening met anderen. Doelloos mensen hier zwart maken omdat je ze niet mag, raakt kant noch wal...
De waarheid mag weer eens niet gezegd worden zoals de laatste keer toen ik dingen over erik zei en een ip ban kreeg :lol:
Maar ik geloof niet dat ik degene ben die dit topic startte door te zeggen dat erik er een zooitje van heeft gemaakt :roll:
SlapHappy

Sven

Bericht door Sven » zo dec 09, 2007 11:12 pm

kevinv10 schreef:De waarheid mag weer eens niet gezegd worden zoals de laatste keer toen ik dingen over erik zei en een ip ban kreeg :lol:
Maar ik geloof niet dat ik degene ben die dit topic startte door te zeggen dat erik er een zooitje van heeft gemaakt :roll:

Als de waarheid wat jij vertelt in totaliteit niet bijdraagt aan het zoeken van de stickers van Don, dan kun je dat beter maar weglaten. Happen op een zinnetje en daarmee iemand zwart maken = not done.

Mooi dat andere users (roy / Chmod / Erik) wel de moeite doen om Don uit te leggen hoe hij aan zijn stikkels kan komen.

kevinv10

Bericht door kevinv10 » zo dec 09, 2007 11:40 pm

Sven schreef:
kevinv10 schreef:De waarheid mag weer eens niet gezegd worden zoals de laatste keer toen ik dingen over erik zei en een ip ban kreeg :lol:

Als de waarheid wat jij vertelt in totaliteit niet bijdraagt aan het zoeken van de stickers van Don, dan kun je dat beter maar weglaten. Happen op een zinnetje en daarmee iemand zwart maken = not done.

Mooi dat andere users (roy / Chmod / Erik) wel de moeite doen om Don uit te leggen hoe hij aan zijn stikkels kan komen.
Scheelt dat ik als eerste zei tegen floris dat hij die stickers via roy kon krijgen.
Heb zelfs via Pieter roy zijn email adres geregeld voor floris voordat roy hier zelf kon reageren en Chmod heeft de stickers nu ook via hem.
Erik heeft hier niks anders gedaan dan IH zwart maken en een beetje praatjes lopen maken tegen mij terwijl floris begon over verprutsen.
Beetje beter lezen volgende keer :roll:
SlapHappy

Don

Bericht door Don » ma dec 10, 2007 1:02 am

Mijn intentie van dit topic was tweeledig:
1: waar ken ik stickers kopen?
2: waarom is het BP / IH verhaal zo afgelopen?

Inmiddels komen de decals goed (met dank aan kevin, chmod en roy).

Aangaande het tweede punt vind ik dat daar best wat meer aandacht aan mag worden besteed. Als je de taak op je neemt om distributeur van een groot merk te worden (op een kleine markt) dan kan je op je vingers natellen dat de je leverancier je niet altijd op de wenken kan bedienen en dat je altijd de touwtjes in handen hebt.
Zondagsrijder

Sven

Bericht door Sven » ma dec 10, 2007 11:10 am

kevinv10 schreef:
Sven schreef: Erik heeft hier niks anders gedaan dan IH zwart maken en een beetje praatjes lopen maken tegen mij terwijl floris begon over verprutsen.
En dan is het niet bedoeling om hierop de sfeer te verprutsen om daarop te happen / flamen.

Goed, Floris, hoe staat het met je decals? Voor welk frame zijn ze?

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » ma dec 10, 2007 2:03 pm

ongeacht hoe het gegaan is tussen iron horse en erik het is klote dat nederland geen aanspreekpunt meer heeft en dat je voor een paar stickertjes met amerika moet gaan bellen lijkt mij.

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 3:46 pm

Lijkt mij weinig kloterigs aan. Denk je nu echt dat een nederlandse distributeur een setje stikkers heeft liggen.

Wat is er nu beter dan direct met de bron contact te hebben. In plaats van met allemaal tussenpersonen te moeten dealen.

Don

Bericht door Don » ma dec 10, 2007 3:58 pm

Klopt.

Ik heb nog geen reactie iig.
Zondagsrijder

Don

Bericht door Don » ma dec 10, 2007 3:59 pm

:bandana:
Zondagsrijder

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 4:01 pm

Hier heb ie wat anders met mekaar om over te kibbelen.

http://www.pinkbike.com/photo/1639328/
http://www.pinkbike.com/photo/1639327/

en het bewijs dat het niet alleen poseer plaatjes zijn,

http://www.pinkbike.com/photo/1639332/

Roy,[/url]

Don

Bericht door Don » ma dec 10, 2007 4:25 pm

Hey das een rose fiets!
Kicken!

Krijg net mail binnen van die lui in de US. Decals idd 30 usd.
Maar setje nieuwe links..... 360!!!
Poehee.
Zondagsrijder

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 4:30 pm

Moet je ook nieuwe links hebben dan?

Wat is daar de reden van als ik mag vragen. Want als het om het monteren van een dhx gaat kan je ook de oude links houden mits je frame van na 2005 is. Van wanneer is je frame?
05 is te herkennen aan de zilver kleurige DW link, 06 is een rode DW link en de 07 modellen hebben een zilveren DW link met 10mm asjes.

Cheers,
Roy
Laatst gewijzigd door volcomjerk op ma dec 10, 2007 4:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Don

Bericht door Don » ma dec 10, 2007 4:34 pm

volcomjerk schreef:Moet je ook nieuwe links hebben dan?

Wat is daar de reden van als ik mag vragen want als het om het monteren van een dhx gaat kan je ook de oude links houden. Van wanneer is je frame?

Cheers,
Roy
Het ging vooralsnog om de sunday van iemand anders. Die zou speling hebben op de bushings of links.

Ik ga nog met de 5th rijden die er in zit en dan zien we wel hoe dat rijdt. Decals kunnen iig worden besteld!
Zondagsrijder

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 4:59 pm

Oh maar die bushings voor de demper kan ik je ook wel bezorgen en die speling op de links kan ook opgelost worden.

Roy,

Bart

Bericht door Bart » ma dec 10, 2007 6:37 pm

volcomjerk schreef:Hier heb ie wat anders met mekaar om over te kibbelen.

http://www.pinkbike.com/photo/1639328/
http://www.pinkbike.com/photo/1639327/

en het bewijs dat het niet alleen poseer plaatjes zijn,

http://www.pinkbike.com/photo/1639332/

Roy,[/url]
Wel een beetje jammer die rode stickers.....

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma dec 10, 2007 6:40 pm

En eenieder die in Whistler geweest is kent de merken die daar echt populair zijn en idd in bigmac aantallen rondrijden

Kona-Norco-Specialized

Sunday ik heb er 4 geteld, de rest viel niet te tellen

En ik IH zwart maken ?

Neehoor

Fietsen zijn prachtig, met name de Sunday.
Alleen jammer dat het onbetrouwbare Amerikanen zijn die de tent runnen.

Heb wel goede discussies gehad met fabrikanten/verdelers over IH, het is absoluut geen groot merk. De strategie van IH in Europa sucked gewoon big time. Kijk nu eens naar de verdelers in Belgie, Luxemburg en Duitsland. Dan schieten de tranen toch in je ogen. Dan neem je jezelf als zogenaamd premium merk niet serieus.

Heb nog wel wat achtergrond info.
Ik heb met de mannen om de tafel gezeten, met de CEO zelf nota bene. Marketing plannen geschreven, ja dat wilde ze wel in de aktetas laten glijden. Dat heb ik niet gedaan, eerst de bekende krabbel. Ze waren echter nog niet uit hun eigen strategie. Of ze nu met een Europeesche verdeler wilde werken of rechtsreeks via kleine punten per land (zoals wij tot dat moment waren, op eigen geld voorraad binnenhaalde en weer verpatste met zeer tevreden klanten ten gevolge, mede omdat we zelf prijsbeleid bepaalde).

IH ging toch met die Europeesche verdeler aan de slag, onze engels sprekende duitser van cyclesupplyeurope.com. Prijzen werden voorgeschreven (bizar duur), er werden absoluut bizarre verdelers aangewezen en wij zijn blijven zwemmen. Tot de bom barstte. Resultaat is onze website op zwart. De groeten met CSE. Voorraad verkocht (in no time) en boek gesloten. Kijk wat er nu over is van IH. In europa eigenlijk onbereikbaar, ja via Engeland maak je wellicht nog een kans.

Zonde want de Sunday heeft enorm veel potentie. De rest is leuk maar geef ik weinig kans op de wijze zoals ze het nu doen. Helaas red je het niet als merk met alleen een DH bak. wereld kampioen of niet.

E

E
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op ma dec 10, 2007 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma dec 10, 2007 6:43 pm

Vanaf 07 passen de links niet op de oude modellen (asjes/lagering)
Bovenlink is zowieso anders qua vorm (niet qua geometrie)
Genoemde speling treed boven-onder de schokbreker op.

Daarnaast is de butting van de buizen gewijzigd, met name de wcs is een flink stuk lichter geworden (200gr uit mn hoofd frame only)

E

Bart

Bericht door Bart » ma dec 10, 2007 7:20 pm

Hebben de nieuwe (2007) nu ook last van speling dan?....

Bart
Laatst gewijzigd door Bart op ma dec 10, 2007 7:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 7:22 pm

oei Erik nu moet ik ff ingrijpen.

Jij zegt dat de 07 links niet passen op de ouder modellen. Dat is dus niet waar.
Die 07 linkage kits passen wel degelijk op de oudere sundays.

Het enige dat er verandert is:

- de hardware van de DW link (en dan in het hoofdframe)
-de lagers waar voorheen spacer gebruikt moesten worden zijn vervangen voor MAX- E lagers van Enduro.
-en de harware voor de dempers is verandert naar 10mm asjes.
-7075 T6 alu linkages

De butting van de buizen is idd gewijzigd.

hier heb ie de complete upgrade kit

Afbeelding

en hier nog wat fotos die het toch wel bewijzen dat een 07 kit wel degelijk past op een 05 of 06 model sunday
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cheers,
Roy

Bart

Bericht door Bart » ma dec 10, 2007 7:26 pm

volcomjerk schreef:oei Erik nu moet ik ff ingrijpen.

Jij zegt dat de 07 links niet passen op de ouder modellen. Dat is dus niet waar.
Die 07 linkage kits passen wel degelijk op de oudere sundays.

Het enige dat er verandert is:

- de hardware van de DW link (en dan in het hoofdframe)
-de lagers waar voorheen spacer gebruikt moesten worden zijn vervangen voor MAX- E lagers van Enduro.
-en de harware voor de dempers is verandert naar 10mm asjes.
-7075 T6 alu linkages

De butting van de buizen is idd gewijzigd.

hier heb ie de complete upgrade kit

Afbeelding

en hier nog wat fotos die het toch wel bewijzen dat een 07 kit wel degelijk past op een 05 of 06 model sunday
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cheers,
Roy
Passen of niet, maar zijn ze ook beter?

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » ma dec 10, 2007 7:26 pm

Bart schreef:Hebben de die nieuwe (2007) nu ook last van speling dan?....

Bart

Yep die hebben er ook last van.
Mijn bevindingen zijn dat de 10mm asjes die door de demperbushing lopen te strak in de bushings zitten met als gevolg dat de linkages een beetje afslijten omdat die 10mm as gaat draaien in de linkage in plaats van de 10mm as in de demper bushing.

En nee die bouten die de 10mm asjes vasthouden krijg je niet zo vast dat het draaien stopt.
En nee die demper bushings opschuren helpt niet, daarmee haal je pu-coating uit de bushings en is alles in no time versleten.

Ik heb ervaren dat een setje nieuwe asjes draaien het snelst is om de speling weg te nemen.

Kost wat aan tijd maar dan heb je ook wat.

De groeten,
Roy

En Bart ik heb die rode stikkers erop gedaan omdat ik zo graag op jouw wil lijken :arms: vriend.

En ofdat de 07 linkage beter is als de 05 en 06 linkages, pluspunten zijn dat er met meerder soorten dempers gereden kan worden. als je de 06 en 07 links heb.
bij 05 kan je alleen een 5th rijden.
En tja als ik vanuit een simpelheids oogpunt kijk denk ik dat de 06 linkage beter is als de 07.
Maar goed wie ben ik? het zal wel een persoonlijk ding zijn,

Plaats reactie