Bike lichter maken...
Moderator:Beheerders
gegroet allemaal...
Ik heb een P3 van 2004 (blauwe) en ben van plan om wat onderdelen te kopen om ze wat lichter te maken... Ik ben een paar jaar geleden gestopt met mij te interesseren in al de bling bling van deze leuke sport en ben dus niet meer echt op de hoogte van de spullen/vorken/velgen enz...
Opzet van de bike is vooral street (26 inch met een 8-bak)
Zware onderdelen lijken mij de Marzo DJ2, Sun ringle double track velgen en maxxis hookworms.
Deze onderdelen zou ik dus willen vervangen door lichtere spullen.
- Hookworms zullen vervangen worden door kenda K-rads
- Vork wordt vervangen door een vergelijkbaar type als de DJ maar welke vork ?? rockshox ? Marzo ? (liefst prijsklasse van de DJ's)
- Wielensetje : licht maar stevig en 20 mm steekas voor het voorwiel maar er welke set ??
Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag...
groeten
Ik heb een P3 van 2004 (blauwe) en ben van plan om wat onderdelen te kopen om ze wat lichter te maken... Ik ben een paar jaar geleden gestopt met mij te interesseren in al de bling bling van deze leuke sport en ben dus niet meer echt op de hoogte van de spullen/vorken/velgen enz...
Opzet van de bike is vooral street (26 inch met een 8-bak)
Zware onderdelen lijken mij de Marzo DJ2, Sun ringle double track velgen en maxxis hookworms.
Deze onderdelen zou ik dus willen vervangen door lichtere spullen.
- Hookworms zullen vervangen worden door kenda K-rads
- Vork wordt vervangen door een vergelijkbaar type als de DJ maar welke vork ?? rockshox ? Marzo ? (liefst prijsklasse van de DJ's)
- Wielensetje : licht maar stevig en 20 mm steekas voor het voorwiel maar er welke set ??
Als iemand een idee heeft, ik hoor het graag...
groeten
- de G U R U
- Contacteer:
- Jean-Pierre
- Jean-Pierre
Cranks: Holzfeller (veel beter dan Hussefelt, nieuw voor €100 te krijgen als je goed zoekt)
Velgen: Mavic EX721CD of EX823 (laatste is tubeless, als je geen zin heb in snakebites)
Naven: Hope Pro II
Vork: Rock Shox Pike / Argyle
Ik weet niet of dit in je budget past maar die naven en velgen zijn niet kapot te krijgen, bovendien mag het alles niet te veel wegen. Ik rijd zelf ook met EX721CD / Holzfeller / Pike 409 / Pro II en ben er super tevreden mee, bike is lekker licht en er is nog niks kapot gegaan na ruim een jaar flink beuken (o.a. DH)
zou die DT FR 6.1 niet doen eerlijk gezegt, krijgen erg snel deukjes.
Succes!
Velgen: Mavic EX721CD of EX823 (laatste is tubeless, als je geen zin heb in snakebites)
Naven: Hope Pro II
Vork: Rock Shox Pike / Argyle
Ik weet niet of dit in je budget past maar die naven en velgen zijn niet kapot te krijgen, bovendien mag het alles niet te veel wegen. Ik rijd zelf ook met EX721CD / Holzfeller / Pike 409 / Pro II en ben er super tevreden mee, bike is lekker licht en er is nog niks kapot gegaan na ruim een jaar flink beuken (o.a. DH)
zou die DT FR 6.1 niet doen eerlijk gezegt, krijgen erg snel deukjes.
Succes!

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
729 is helemaal niet licht, liever 721 dan. Verder die versnellingen eraf halen, Gold Label erin idd, ipv K-Rads kan je ook naar Tabletops kijken die zijn net dat kleine beetje lichter en de prijs verschilt weinig. Als je tot 2008 wacht, zijn de nieuwe NS naven verkrijgbaar deze zijn een heel stuk lichter gemaakt dan de eerdere versies, ze hebben dan ook een 20mm voornaaf zonder discaansluiting, deze naaf weegt +-170gr en kost €60,-...Reprox schreef:Cranks: Truvativ Holzfeller/Hussefelt met team howitzer as
Vork: RS Pike/Argyle of Maitou Goldlabel of fox r36 (fox is vrij prijzig)
Velgen: Mavic EX 729 of DT Swiss FR 6.1
Naven: Atomlab GI
Groeten,
Daan
thnx for the input...
Singlespeed maken ga ik nu nog niet doen en de crancks die ik heb zijn holzfeller van truvative.
ben momenteel aan het informeren achter wielsets met eventueel NS naven (ABC antwerpen) en op zoek naar een Goldlabel (Hier is wel zeer veel gewicht besparing mogelijk, DJ2 van 2004 is echt wel zwaar en de doubletrackls zijn dat zeker). Goldlabels zijn blijkbaar behoorlijk populair want er zijn bijna geen overjaarse modellen te vinden in de online shops.
groeten
michael
Singlespeed maken ga ik nu nog niet doen en de crancks die ik heb zijn holzfeller van truvative.
ben momenteel aan het informeren achter wielsets met eventueel NS naven (ABC antwerpen) en op zoek naar een Goldlabel (Hier is wel zeer veel gewicht besparing mogelijk, DJ2 van 2004 is echt wel zwaar en de doubletrackls zijn dat zeker). Goldlabels zijn blijkbaar behoorlijk populair want er zijn bijna geen overjaarse modellen te vinden in de online shops.
groeten
michael