2006 66rc2x ombouwen van 170mm naar 150mm

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DutchGeert
2006 66rc2x ombouwen van 170mm naar 150mm

Bericht door DutchGeert » zo nov 25, 2007 4:14 pm

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes over de 66

- Is de 2006 66rc2x om te bouwen van 170mm naar 150mm en anders om?

- Wie weet wat van de 2007 66rc2eta?
- Is dit een goede vork?
- Hoe werkt de eta?
- Hoe sterk is de eta?
- Op welke veerwegen kan je rijden?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Alvast bedankt.

Grtz, Geert
Laatst gewijzigd door DutchGeert op vr nov 30, 2007 1:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cheeta

Re: Marzocchi 66 ..

Bericht door Cheeta » zo nov 25, 2007 4:40 pm

DutchGeert schreef:- Is de 2006 66rc2x om te bouwen van 170mm naar 150mm en anders om?
*edit* Hmm, verschillen de meningen over of het kan voor een >2006 of dat je nieuwe cardridges nodig hebt of dat het helemaal niet meer kan. Mailtje naar Marzocchi (importeur)?
DutchGeert schreef:- Wie weet wat van de 2007 66rc2eta?
- Is dit een goede vork?
- Hoe werkt de eta?
- Hoe sterk is de eta?
- Op welke veerwegen kan je rijden?
ETA geeft niet echt de mogelijkheid een andere veerweg te kiezen (zoals ATA), maar is eigenlijk een soort van lockout met restveerweg. De werking staat keurig omschreven in de manual, evenals de beperkingen (geen DH):
Marzocchi schreef:5.3.9 ETA
ETA lever command: (2 positions OPEN/CLOSE)

The ETA cartridge is a system which limits travel with the distinction of working on the rebound rather than the compression as fork locking systems usually work.

Moreover the ETA cartridge does not completely block the fork which maintains about 30mm of travel.

The ETA cartridge facilitates pedalling in ascent.
- Travel reduced therefore less wavering
- Fore-carriage lowered therefore the lower position of the handlebar respect to its normal position facilitates pedalling when the front wheel would normally tend to lose adherence and lift up.
- About 30mm travel even when the cartridge is activated to surpass small obstacles and improve comfort respect to total blockage.

When this function is deactivated the MTB returns to normal, the bicycle returns to normal, the steering angle opens offering the best performance in descent or on rough
ground.

Travel reduction is in proportion to how hard the rider is pedalling, the harder the pedalling, the lower it goes.

WARNING!
NEVER us the “CLOSE” position while riding downhill as the fork will not react properly when hitting obstacles, and can result in a loss of control of the bicycle, an accident, personal injury, or death.

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » zo nov 25, 2007 5:03 pm

Ok, bedankt!

De eta wordt het dus niet!
Alleen met de 66rc2x van 2006 is even moeilijk.
Dat is dus even uitzoeken of als iemand daar ervaring mee heeft over het inkorten.

Groet,
Geert

Reprox

Bericht door Reprox » zo nov 25, 2007 6:50 pm

DutchGeert schreef: Dat is dus even uitzoeken of als iemand daar ervaring mee heeft over het inkorten.
Geert,

SDG heeft vorige week mijn RS Argyle ook verlaagd en nog even een beurd gegeven.. Ben zeer tevreden over het resultaat! Dus kan je SDG zeker aanraden ;)

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

DutchGeert

Bericht door DutchGeert » wo nov 28, 2007 2:18 pm

Reprox schreef:
DutchGeert schreef: Dat is dus even uitzoeken of als iemand daar ervaring mee heeft over het inkorten.
Geert,

SDG heeft vorige week mijn RS Argyle ook verlaagd en nog even een beurd gegeven.. Ben zeer tevreden over het resultaat! Dus kan je SDG zeker aanraden ;)

Groeten,
Daan
Thnx Daan!
Wat wat je kwijt als ik vragen mag voor het verlagen van de vork..?

Grtz,
Geert

Reprox

Bericht door Reprox » wo nov 28, 2007 6:09 pm

Was wel prijzig (45euro) maar ik had daarbij ook een kleine service beurd & reparatie..
Maar daarintegen een zeer snelle goeie service, Woensdag opgestuurd en Vrijdag alweer in huis!

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za dec 01, 2007 10:18 am

Ff offtopic en komt wellicht vreemd over hoor maar waarom groeten jullie elkaar hier bij elke reactie in dit topic ? Dat is toch helemaal nergens voor nodig. Het is overbodige informatie op het forum waar mensen helemaal niks aan hebben. Ik wou dit alleen even kwijt ;)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za dec 01, 2007 10:22 am

Ondanks dat de topicstarter misschien antwoord heeft op zijn vraag, zie ik geen reden om dit topic op slot te zetten...
Zo kunnen anderen er in de toekomst tenminste ook nog van profiteren.

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr dec 07, 2007 2:41 pm

De 66 RC2X is inderdaad om te bouwen :arms: 150mm naar 170 en andersom, kan zelfs nog lager, maar ben dan even afhankelijk van de beschikbare ruimte en de lengte van de veer.

Z-Blocker

SL

Bericht door Z-Blocker » vr dec 07, 2007 5:36 pm

Met de SL kan je de veerweg helemaal op maat maken.
Misschien is het een nadeel maar de vork is volledig air (wel licht natuurlijk)

Z.

Plaats reactie