Stakingen tegen 1040 uur regel
Moderator:Beheerders
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
zaterdag nog even gesproken met die maat van me die leraar is.
1040 uur is idd nu al de norm. Er gaat nu alleen gehandhaafd worden. Nou wat zeuren die leerlingen dan eigenlijk? Ze hebben er jaren van geprofiteerd.
Maar er zal wel meer inhoudelijk les moeten worden gegeven. Dat hoor je de "stakers" echter niet zeggen. Die kunnen alleen krijsen over "we moeten zo vaak naar school".
Ik hoop echt dat de mensen die vandaag staken keihard worden aangepakt. Zowel door politie als ze gaan rellen en door de schoolleiding omdat ze niet op de lessen aanwezig zijn.
1040 uur is idd nu al de norm. Er gaat nu alleen gehandhaafd worden. Nou wat zeuren die leerlingen dan eigenlijk? Ze hebben er jaren van geprofiteerd.
Maar er zal wel meer inhoudelijk les moeten worden gegeven. Dat hoor je de "stakers" echter niet zeggen. Die kunnen alleen krijsen over "we moeten zo vaak naar school".
Ik hoop echt dat de mensen die vandaag staken keihard worden aangepakt. Zowel door politie als ze gaan rellen en door de schoolleiding omdat ze niet op de lessen aanwezig zijn.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
Mijn schoolcariere (tot nu toe):
4 jaar VMBO-T: Halve dagen naar school door lesuitval, ik heb op een gegeven moment 1 jaar lang gemiddeld meer als 3 lesuur uitval per dag gehad! Buitengewoon laag niveau, ik zat er echt niet op mijn plaats, bij het overgrote deel van mijn collega studenten werd er niet uitgehaald wat er in zat.
2 Jaar Havo: Bezig zijn met Maatschappijleer, Kunstzinnige en creatieve vorming (Dichten, dansen, B-films kijken, schilderen en nog meer gezweef om vervolgens elle lange verslagen te schrijven). Veel vrij, namelijk uren die je zelf mocht indelen, dus dan ging je naar huis. Oja, tussen door had je ook nog wiskunde en Engels en Nederlands. Respectievelijk een ingewikkelde cursus rekenmachine bedienen, Engelse boeken lezen en Nederlandse boeken lezen. Grama-tdika? was da? ja, 1 uurtje per vak in de week, telde 15% mee voor je eindcijfer...
Propedeuse jaar HTS technische bedrijfskunde: Leuke opleiding, inhoudelijk goed, maar ook leuk omdat je maar 16 uur(!) in de week naar school moet, vervolgens krijg je tentamens die wel pittig zijn, dus je moet je tijd deels inhalen. Maar het is toch absurt dat een HBO opleiding doorgaans maar 2 dagen per week contact uren aanbied?! En dan zijn er opleidingen waar het nog veel slechter is...
Nu zit ik een half jaar op stage, en dan kom je erachter weer dat je een luxe leven als hebt student. Je leven word deels betaald, je moet iets meer als 3 halve dagen naar school en met mijn papiertje op zak kan ik over 3 jaar 2300 euro in de maand vangen*. Maar of er ook iets wordt geleerd? ja, maar er kan nog zo veel meer worden aangeboden, er zijn veelste weinig colleges, ik loop MEER als halve dagen bij huis/de baas. Daarnaast ben je in die paar uur grotendeels ook nog bezig met vragen als:
Wat wil ik leren?
Hoe wil ik dit leren?
Hoe ga ik dit leren?
Waarom?
Waneer?
En dat is best leerzaam, maar het zogenaamde "competentie leren" wordt enorm overdreven, je bent een groot deel van die 16 uur bezig met eindeloos vragen stellen of hoe? waarom? een wanneer? sodemieter toch op, leer mij liever bedrijfkunde.
Moraal van het verhaal: Het onwijs niveau is belachelijk slecht, vroegah ging je gewoon nog naar school van 9 tot 5, en zo hoort het! Colleges aanbieden waar iets wordt uitgelegt over het vak astublieft!
Maar ja, zoals ik al zei, stage: weer aan het werk!
(* zeggen ze, gem. startsalaris van een HTS TBKer)
4 jaar VMBO-T: Halve dagen naar school door lesuitval, ik heb op een gegeven moment 1 jaar lang gemiddeld meer als 3 lesuur uitval per dag gehad! Buitengewoon laag niveau, ik zat er echt niet op mijn plaats, bij het overgrote deel van mijn collega studenten werd er niet uitgehaald wat er in zat.
2 Jaar Havo: Bezig zijn met Maatschappijleer, Kunstzinnige en creatieve vorming (Dichten, dansen, B-films kijken, schilderen en nog meer gezweef om vervolgens elle lange verslagen te schrijven). Veel vrij, namelijk uren die je zelf mocht indelen, dus dan ging je naar huis. Oja, tussen door had je ook nog wiskunde en Engels en Nederlands. Respectievelijk een ingewikkelde cursus rekenmachine bedienen, Engelse boeken lezen en Nederlandse boeken lezen. Grama-tdika? was da? ja, 1 uurtje per vak in de week, telde 15% mee voor je eindcijfer...

Propedeuse jaar HTS technische bedrijfskunde: Leuke opleiding, inhoudelijk goed, maar ook leuk omdat je maar 16 uur(!) in de week naar school moet, vervolgens krijg je tentamens die wel pittig zijn, dus je moet je tijd deels inhalen. Maar het is toch absurt dat een HBO opleiding doorgaans maar 2 dagen per week contact uren aanbied?! En dan zijn er opleidingen waar het nog veel slechter is...
Nu zit ik een half jaar op stage, en dan kom je erachter weer dat je een luxe leven als hebt student. Je leven word deels betaald, je moet iets meer als 3 halve dagen naar school en met mijn papiertje op zak kan ik over 3 jaar 2300 euro in de maand vangen*. Maar of er ook iets wordt geleerd? ja, maar er kan nog zo veel meer worden aangeboden, er zijn veelste weinig colleges, ik loop MEER als halve dagen bij huis/de baas. Daarnaast ben je in die paar uur grotendeels ook nog bezig met vragen als:
Wat wil ik leren?
Hoe wil ik dit leren?
Hoe ga ik dit leren?
Waarom?
Waneer?
En dat is best leerzaam, maar het zogenaamde "competentie leren" wordt enorm overdreven, je bent een groot deel van die 16 uur bezig met eindeloos vragen stellen of hoe? waarom? een wanneer? sodemieter toch op, leer mij liever bedrijfkunde.
Moraal van het verhaal: Het onwijs niveau is belachelijk slecht, vroegah ging je gewoon nog naar school van 9 tot 5, en zo hoort het! Colleges aanbieden waar iets wordt uitgelegt over het vak astublieft!
Maar ja, zoals ik al zei, stage: weer aan het werk!
(* zeggen ze, gem. startsalaris van een HTS TBKer)
Ich Heisse Super Fantastisch!
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Hmm mijn HBO carriere was een werkweek van 25 uur contactgebonden en 10 a 20 uur projectonderwijs per week (en dan nog huiswerk etc). Dus genoeg gedaan.
Middelbare school (Havo: NA, SK, EN, Wi 2, handel, NL en nog iets) was ook minimaal 30 uur contactgebonden en minimaal 10 uur project troep.
Ik ben voor meer contacturen en minder van die projecten en uitzoeken gedoe. Onderwijs is om mensen dingen te leren en niet om te leren zoeken.
Maar goed. De scholieren maken er weer een zooitje van:
http://www.nu.nl/news/1330723/10/Scholi ... n_aan.html
Hup ingrijpen!
Middelbare school (Havo: NA, SK, EN, Wi 2, handel, NL en nog iets) was ook minimaal 30 uur contactgebonden en minimaal 10 uur project troep.
Ik ben voor meer contacturen en minder van die projecten en uitzoeken gedoe. Onderwijs is om mensen dingen te leren en niet om te leren zoeken.
Maar goed. De scholieren maken er weer een zooitje van:
http://www.nu.nl/news/1330723/10/Scholi ... n_aan.html
Hup ingrijpen!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
ik moet voorzichtig zeggen ....
dat als ik nu kijk naar vmbo 3 dat dat hetzelfde niveau is als mijn mavo 1..
t ligt niet alleen aan de uren maar ook aan het onderwijs zelf..vinnik..
mijn ouders klaagde al dat mijn onderwijs veel minder voorstelde dan in hun tijd
en ik zie dit nu (als oude rot
) hetzelfde....
+ als ik kijk naar alle hang-jongeren, geweld, vandalisme en vroegtijdig alcohol en (soft) drugs gebruik onder de jeugd...onder de 14 dan..
zou je kunne stellen dat het wel handig zou zijn ze een uurtje langer op school te houden
wat algemeen ontwikkeling bij te brengen, sociale vaardigheden.?. (waarvan ouders denken dat ze het op school mee krijgen )
ik zie nog steeds zo..wat je op school krijgt geleerd en bijgebracht wordt gehalveerd en afgebroken in de tijd dat je vrij bent...
in mijn schooltijd barsten we al van de tussen uren en uitval lessen..
ik had zo veel vrije tijd dat de 2de en de 3de klas niet zoveel meer voorstelden...
in vergelijking met de 1ste en de 4de..
en havo was helemaal soep zooi....
en als ik kijk naar mijn ex of mn nichtjes enzo
die zijn zo bijster als een apenootje..
geen engels...ondanks dat ze liedjes meezingen (maar weten niet WAT ze zingen)
kunne niet hoofdrekenen..
topografie = onbekend (en dan bedoel ik het woord !!!
en de algemene ontwikkeling is zwaar onder niveau..
(maarja dat kan ook door de omgeving komen
)

dat als ik nu kijk naar vmbo 3 dat dat hetzelfde niveau is als mijn mavo 1..
t ligt niet alleen aan de uren maar ook aan het onderwijs zelf..vinnik..
mijn ouders klaagde al dat mijn onderwijs veel minder voorstelde dan in hun tijd
en ik zie dit nu (als oude rot

+ als ik kijk naar alle hang-jongeren, geweld, vandalisme en vroegtijdig alcohol en (soft) drugs gebruik onder de jeugd...onder de 14 dan..
zou je kunne stellen dat het wel handig zou zijn ze een uurtje langer op school te houden
wat algemeen ontwikkeling bij te brengen, sociale vaardigheden.?. (waarvan ouders denken dat ze het op school mee krijgen )
ik zie nog steeds zo..wat je op school krijgt geleerd en bijgebracht wordt gehalveerd en afgebroken in de tijd dat je vrij bent...
in mijn schooltijd barsten we al van de tussen uren en uitval lessen..
ik had zo veel vrije tijd dat de 2de en de 3de klas niet zoveel meer voorstelden...
in vergelijking met de 1ste en de 4de..
en havo was helemaal soep zooi....
en als ik kijk naar mijn ex of mn nichtjes enzo
die zijn zo bijster als een apenootje..
geen engels...ondanks dat ze liedjes meezingen (maar weten niet WAT ze zingen)
kunne niet hoofdrekenen..
topografie = onbekend (en dan bedoel ik het woord !!!
en de algemene ontwikkeling is zwaar onder niveau..
(maarja dat kan ook door de omgeving komen

Toch niet zo'n grafisch ding; pak die rekenmachine af en het wordt helemaal een drama. In plaats van dat ze analystisch iets kunnen oplossen (snijpunt met een as, rc = 0, ...), gaan ze met de cursor een punt in een grafiekje opzoekenXircuit schreef:... een ingewikkelde cursus rekenmachine bedienen...

Da's ook geen opleiding, maar een cursus...Propedeuse jaar HTS technische bedrijfskunde: Leuke opleiding, inhoudelijk goed, maar ook leuk omdat je maar 16 uur(!) in de week naar school moet, ...

Herken de vorm van onderwijs niet, maar als je a) toch maar 16 uur hebt en b) graag meer wilt leren, dan lijkt het me een uitgelezen kans om zelf wat interessante boeken met bedrijfskundige theorieën te gaan lezen...En dat is best leerzaam, maar het zogenaamde "competentie leren" wordt enorm overdreven, je bent een groot deel van die 16 uur bezig met eindeloos vragen stellen of hoe? waarom? een wanneer? sodemieter toch op, leer mij liever bedrijfkunde.
Naast dat je je sowieso kunt afvragen of je bedrijfskunde kunt leren (de op wiskunde gebaseerde vakken allicht), of hooguit de theorie erachter.
Projectonderwijs, mits goed uitgevoerd, heerst.didadunlop schreef:Ik ben voor meer contacturen en minder van die projecten en uitzoeken gedoe.

Is dat niet wat je later (~werk) ook zult moeten, zelf de informatie/theorie die je nodig hebt bij elkaar zoeken en die gecombineerd toepassen? Of krijg je dan ook alleen maar tekstboekproblemen op te lossen?didadunlop schreef:Onderwijs is om mensen dingen te leren en niet om te leren zoeken.
Mijns inziens is juist projectonderwijs een uitgelezen kans om enerzijds de theorie aan te bieden en vervolgens in het kader van een project (kapstok) gebruik te maken van de kennis opgedaan in de verscheidenen vakken in een reëlere setting dan een standaard vraag uit het boek toe te laten passen... En daarmee een stuk ervaring mee te geven die later in een werkomgeving ook bijzonder van pas komt.
Zonde dat ze staken, want ze die scholieren hebben overduidelijk nog genoeg te lerendidadunlop schreef:Maar goed. De scholieren maken er weer een zooitje van:

- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Nah ik kan het eens zijn met een gedeelte van je stukkie. Maar ik bedoel iets anders.
Ik vind dat projecten onderwijs onzinning omdat ik meegemaakt heb dat het enkel ging om leuk presenteren en laten zien waar je iets gevonden hebt. Het ging minder om het daadwerkelijk toepassen van die kennis. Als je maar wist waar je het kon vinden had je al minimaal een 6. Goede toepassing was misschien een 8 of hoger. Dat vind ik zo jammer. Kennis vinden is leuk. Maar toepassen is het doel. Dat is ook zo met die rekenmachine. Ik zie projectonderwijs als de cursor. Daar staat het. Toepassing is inderdaad gaan rekenen en daarmee bewijs leveren dat het ook inderdaad daar staat. Dat mis ik in project gestuurd onderwijs. Maar dat ligt denk ik ook aan de studie. Als je een technische studie hebt gedaan (WTB oid) dan zal je gewoonweg meer moeten toepassen dan in management oid. Ikzelf heb planologie gedaan en dat was af en toe beetje leuke tekeningen maken en wat theorieen spuien en klaar. In mijn vrije tijd heb ik meer geleerd dan in het projectonderwijs. Puur omdat ik mijn vak gewoon leuk vond en vindt.
Stakers moeten ze neerknallen... Waar zijn de strikebreakers wanneer je ze nodig hebt... evil:
Ik vind dat projecten onderwijs onzinning omdat ik meegemaakt heb dat het enkel ging om leuk presenteren en laten zien waar je iets gevonden hebt. Het ging minder om het daadwerkelijk toepassen van die kennis. Als je maar wist waar je het kon vinden had je al minimaal een 6. Goede toepassing was misschien een 8 of hoger. Dat vind ik zo jammer. Kennis vinden is leuk. Maar toepassen is het doel. Dat is ook zo met die rekenmachine. Ik zie projectonderwijs als de cursor. Daar staat het. Toepassing is inderdaad gaan rekenen en daarmee bewijs leveren dat het ook inderdaad daar staat. Dat mis ik in project gestuurd onderwijs. Maar dat ligt denk ik ook aan de studie. Als je een technische studie hebt gedaan (WTB oid) dan zal je gewoonweg meer moeten toepassen dan in management oid. Ikzelf heb planologie gedaan en dat was af en toe beetje leuke tekeningen maken en wat theorieen spuien en klaar. In mijn vrije tijd heb ik meer geleerd dan in het projectonderwijs. Puur omdat ik mijn vak gewoon leuk vond en vindt.
Stakers moeten ze neerknallen... Waar zijn de strikebreakers wanneer je ze nodig hebt... evil:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
het leren opzoeken van info is belangrijk zeg je.
Als we op school nu eens meer leerden dan hoef je ook minder op te zoeken later. Nu verschuif je het leren naar het bedrijfsleven.
een docent van mij geeft nergens antwoorden van, niet van huiswerk niet van oude tentamens. hij zegt dat je in het bedrijfsleven ook geen antwoorden klaar hebt liggen. Dat is toch bullshit, ik zit toch op school om te leren.
het geziek van die stakers nu dat ze te veel tussenuren hebben. als ze nou eens huiswerk zouden maken dan kon je die tussenuren daar mooi voor gebruiken.
Als we op school nu eens meer leerden dan hoef je ook minder op te zoeken later. Nu verschuif je het leren naar het bedrijfsleven.
een docent van mij geeft nergens antwoorden van, niet van huiswerk niet van oude tentamens. hij zegt dat je in het bedrijfsleven ook geen antwoorden klaar hebt liggen. Dat is toch bullshit, ik zit toch op school om te leren.
het geziek van die stakers nu dat ze te veel tussenuren hebben. als ze nou eens huiswerk zouden maken dan kon je die tussenuren daar mooi voor gebruiken.
Yep... Tenzij je alle van toepassing zijnde stof/theorie/formules, en evt. nog eens richtlijnen, wetgeving, patenten e.d. op school reeds allemaal wilt leren (en dan nog hopen dat het niet verandert), lijkt het me wel belangrijk.Djamgils schreef:het leren opzoeken van info is belangrijk zeg je.
1. Ik heb niet de indruk dat ik 'op school ' te weinig geleerd heb; ben de dans ontsprongen voor wat tweede fase, basisvorming, etc..., etc... betreft.Djamgils schreef:Als we op school nu eens meer leerden dan hoef je ook minder op te zoeken later. Nu verschuif je het leren naar het bedrijfsleven.
2. Er zijn nog 'onontgonnen gebieden', dat kunnen ze je moeilijk leren op school...
3. Anders dan bedrijfsscholen, bieden normale scholen een veel bredere basis aan die ook een grotere verscheidenheid aan beroepen moet afdekken. De behoefte het voor ieder met die opleiding mogelijke beroep af te dekken is, is mijns inziens onmogelijk door de enorme veelvoud in richtingen waar je dan niet alleen 'algemeen' in opgeleid zou moeten worden, maar ook zeer gedetailleerd op in zou moeten worden gegaan.
Zonder gedetailleerd erop in te gaan ontkom je er volgens mij niet aan dat je later toch genoodzaakt bent zaken op te zoeken (indien je het allemaal al weet te onthouden) en dan nog zijn er zaken die je misschien pas 15 jaar later een keer gebruikt; lijkt me niet dat allemaal tot je parate kennis blijft behoren...
Anderzijds zou je dan nog veel meer kunnen specialiseren, hetgeen mijns inziens zou leiden tot een inflexibelere arbeidsmarkt. Voor een bedrijf is een bredere algemene opleiding volgens mij ook wenselijk om bij veranderingen medewerkers snel en efficient voor andere werkzaamheden te kunnen inzetten in plaats van ze compleet om te moeten scholen. Enige flexibiliteit is voor je eigen mogelijkheden natuurlijk ook niet verkeerd...
Ik ben er ook zeker niet op tegen dat je op school meer zou leren, maar ik heb dus niet de illusie dat een school precies kan opleiden (anders dan een bedrijfsopleiding) voor een bepaalde beroep binnen bedrijf X of het idee dat een school tot op een dergelijk gedetailleerd niveau kan opleiden dat je in het bedrijfsleven niets meer bij zou moeten leren.
Hij heeft in principe gelijk, alleen vrees ik dat hij op deze wijze z'n doel gigantisch voorbij schiet.een docent van mij geeft nergens antwoorden van, niet van huiswerk niet van oude tentamens. hij zegt dat je in het bedrijfsleven ook geen antwoorden klaar hebt liggen. Dat is toch bullshit, ik zit toch op school om te leren.
Dan lijkt het middel het doel geworden... (jammer)didadunlop schreef:Ik vind dat projecten onderwijs onzinning omdat ik meegemaakt heb dat het enkel ging om leuk presenteren en laten zien waar je iets gevonden hebt. Het ging minder om het daadwerkelijk toepassen van die kennis.
De relschoppers van nu zijn wat ik noem "scooterschapen" oftewel van die gastjes die je altijd rond ziet hangen al zittend op een scooter. Hierbij dragen zij dan de laatste mode. Niet omdat ze het mooi vinden, maar omdat de anderen het ook dragen (schaap-/kuddegedrag). Of wil iemand beweren dat de door mij geconstateerde laatste mode gedragen wordt omdat het mooi is. Ik heb hier over de slobberige joggingbroeken in je sokken met een soort voetbalschoenen eronder. Ja!!! Jullie weten wel wie jullie zijn!!!
Feit is dat als je een jaar of 14/15/16 bent er al vanuit gaat dat de wereld om jou draait en dat je een democratisch recht hebt. OOk al weet je niet wat het inhoudt en het nog maar net kunt spellen. Dit zijn gewoon meelopers die stoer gevonden willen worden. Die waren er toen ik 15 was ook al (for the record: ik ben 29) en die zullen er ook altijd blijven. Ze hebben geen idee waar het over gaat maar toch demonstreren en dan vooral slopen. Maar wel klagen als ze een tussenuurtje hebben.
Ik zou ook weleens een tussenuurtje willen hebben.................
Feit is dat als je een jaar of 14/15/16 bent er al vanuit gaat dat de wereld om jou draait en dat je een democratisch recht hebt. OOk al weet je niet wat het inhoudt en het nog maar net kunt spellen. Dit zijn gewoon meelopers die stoer gevonden willen worden. Die waren er toen ik 15 was ook al (for the record: ik ben 29) en die zullen er ook altijd blijven. Ze hebben geen idee waar het over gaat maar toch demonstreren en dan vooral slopen. Maar wel klagen als ze een tussenuurtje hebben.
Ik zou ook weleens een tussenuurtje willen hebben.................
Maar, het grote punt van de staking gaat eigenlijk helemaal niet om de tussenuren. Momenteel heb ik (5vwo) 33 uur in de week les, vorige periode was dat 21, dit gaat zo het hele jaar door. dit komt dus neer op gemiddeld 27 uur per week, wij hebben totaal 37 echte lesweken dit zou neerkomen op 999 uur. Er is echter een probleem dit zijn lesuren die 50 minuten duren en de minister heeft het over uren van 60 minuten Dus draaien wij alsnog niet genoeg uren (10x999/60=166,5 999-166,5=832,5 uur) Dit zou dus betekenen dat de schooldagen flink wat langer gaan worden, en dat is nou het hele probleem.
stephan
stephan
Doel onderwijs: Niveau van Nederland verhogen.
Waarom? Nederland leeft op de kennis-economie.
Doel van staking: onderwijstijdverlenging tegengaan.
Waarom? Extra uren zijn niet gewenst.
Kort gezegd: leren doe je voor je toekomst.
Beter doe je nu je best op je voortgezet onderwijs, waardoor je goed door kan stromen en een goede vervolgopleiding kan doen.
Ik heb m'n HAVO niet afgemaakt, en heb flinke toeren uit moeten halen om uberhaupt nog hbo af te maken.
That's it.
Edit:
Zo'n foto wordt ik echt onpasselijk van...
Ga naar school en amuseer je daar, ga naar huis en laat je daar opvoeden.

Waarom? Nederland leeft op de kennis-economie.
Doel van staking: onderwijstijdverlenging tegengaan.
Waarom? Extra uren zijn niet gewenst.
Kort gezegd: leren doe je voor je toekomst.
Beter doe je nu je best op je voortgezet onderwijs, waardoor je goed door kan stromen en een goede vervolgopleiding kan doen.
Ik heb m'n HAVO niet afgemaakt, en heb flinke toeren uit moeten halen om uberhaupt nog hbo af te maken.
That's it.
Edit:
Zo'n foto wordt ik echt onpasselijk van...
Ga naar school en amuseer je daar, ga naar huis en laat je daar opvoeden.

1040/37 is 28.1 uur per week.
de basischool was bij mij tenminste iedere dag van 830 tot 1515 behalve woensdag dan tot 1230 en elke dag in totaal een uur pauze behalve woensdag. Dan kom ik daarmee op 27 uur per week.
sow das erg dan ga je van 27 uur op de basischool naar 28.1 uur per week op middelbaar onderwijs.
Je moet er gewoon van uit gaan dat je 40 uur per week bezig bent met school en dan valt het altijd mee.
de basischool was bij mij tenminste iedere dag van 830 tot 1515 behalve woensdag dan tot 1230 en elke dag in totaal een uur pauze behalve woensdag. Dan kom ik daarmee op 27 uur per week.
sow das erg dan ga je van 27 uur op de basischool naar 28.1 uur per week op middelbaar onderwijs.
Je moet er gewoon van uit gaan dat je 40 uur per week bezig bent met school en dan valt het altijd mee.
Wat wil de regering?
Betere kwaliteit van het onderwijs.
Hoe willen ze dat doen?
Meer uren.
Wat gaat er mis?
Het is niet echt kwaliteit om kinderen in een lokaal te zetten en te zeggen "kijk maar wat je doet".
Wat zou er gedaan moeten worden?
Er voor zorgen dat het aantrekkelijker wordt om leraar te worden.
Correct me if im wrong
Betere kwaliteit van het onderwijs.
Hoe willen ze dat doen?
Meer uren.
Wat gaat er mis?
Het is niet echt kwaliteit om kinderen in een lokaal te zetten en te zeggen "kijk maar wat je doet".
Wat zou er gedaan moeten worden?
Er voor zorgen dat het aantrekkelijker wordt om leraar te worden.

Correct me if im wrong
waar het staken om gaat is dat scholen boetes krijgen als ze de norm niet halen, en scholen er dan alles voor doen om die norm te halen.
zo hebben we nu studieuren, dan moet je verplicht op school zitten, maar je hebt geen flauw idee wat je moet doen (huiswerk enzo hebben we al af na die 8 tot 10 tussenuren per week die we hebben)
ook is de toetsweek geschrapt bij ons om zo voor extra uren te zorgen. maar de toetsen gaan gewoon door, en we hebben dan 2 of 3 toetsen per dag EN meestal tot 15:00 op school zitten, ipv dat je eerder naar huis mag om te leren voor de toetsen. het is dus slecht voor onze cijfers
dit jaar heeft onze school nu ook van de 45 minutenrooster een 50 minutenrooster gemaakt, maar in de laatste 5 minuten doen we nooit wat en heeft iedereen zijn spullen al ingepakt. we zijn door die 50 minutenrooster ook veel later uit, waardoor er geen of te weinig tijd is voor mensen die speciaal hulp nodig hebben.
maw: doordat de scholen geen boetes willen krijgen, proberen ze ons zo lang mogelijk op school te laten zitten, wat nutteloos is, en vooral nadelig voor onze cijfers
oja, niet te vergeten dat er ook een flinke leraren tekort is, en nu er nog meer uren zijn is dat probleem ook alleen maar groter geworden. bij profieluren (uren dat je op school kan blijven en dat er een leraar is die alles aan je uit kan leggen als je iets niet snapt) is er vaak geeneens een leraar, terwijl dat juist de bedoeling is van profieluren
de relschoppers van maandag hebben niks met het staken te maken, het LAKS heeft gezegd dat het staken wordt afgeblazen en ze wachten tot het debat. maandag waren het gewoon mensen die alleen gingen om te rellen
zo hebben we nu studieuren, dan moet je verplicht op school zitten, maar je hebt geen flauw idee wat je moet doen (huiswerk enzo hebben we al af na die 8 tot 10 tussenuren per week die we hebben)
ook is de toetsweek geschrapt bij ons om zo voor extra uren te zorgen. maar de toetsen gaan gewoon door, en we hebben dan 2 of 3 toetsen per dag EN meestal tot 15:00 op school zitten, ipv dat je eerder naar huis mag om te leren voor de toetsen. het is dus slecht voor onze cijfers
dit jaar heeft onze school nu ook van de 45 minutenrooster een 50 minutenrooster gemaakt, maar in de laatste 5 minuten doen we nooit wat en heeft iedereen zijn spullen al ingepakt. we zijn door die 50 minutenrooster ook veel later uit, waardoor er geen of te weinig tijd is voor mensen die speciaal hulp nodig hebben.
maw: doordat de scholen geen boetes willen krijgen, proberen ze ons zo lang mogelijk op school te laten zitten, wat nutteloos is, en vooral nadelig voor onze cijfers
oja, niet te vergeten dat er ook een flinke leraren tekort is, en nu er nog meer uren zijn is dat probleem ook alleen maar groter geworden. bij profieluren (uren dat je op school kan blijven en dat er een leraar is die alles aan je uit kan leggen als je iets niet snapt) is er vaak geeneens een leraar, terwijl dat juist de bedoeling is van profieluren
de relschoppers van maandag hebben niks met het staken te maken, het LAKS heeft gezegd dat het staken wordt afgeblazen en ze wachten tot het debat. maandag waren het gewoon mensen die alleen gingen om te rellen
hmmmm, over het algemeen vind ik dat er in nederland veel meer besproken kan worden als in Belgie. In Belgie moet alles dat op de televisie komt politiek correct zijn, en mag je niet eens je mening zeggen hoe die is.
maar in dit geval, schrik ik van elke reactie.
Wij hier in Belgie, hebben allemaal dezelfde periodes les. hoogstens 4uren minder in een lagere richting. maar zo heb ik in het secundair onderwijs elke week van het jaar 36uur les gehad en dan moet je nog naar huis, taken en toesten gaan doen of leren. Niemand heeft hier problemen mee, en dat is zo logisch als het feit dat je hier tot je 18jaar naar de school gaat. ik weet niet zeker dat het 37weken is, maar als ik dat hier lees en dat getal gebruik en ik doe 36*37 kom ik aan 1332.
en dat was meer dan nu, (nu studeer ik, aan de hogeschool de richting informatica)
Heb in het secundaire onderwijs nooit springuren gehad. altijd maar les, en ik vond dat goed geregeld. Ik zat op een school met 1700jongens en een leraren korps van om en bij de 130 actieve dacht ik.
en hier in belgie is kwa onderwijs ook lang niet alles in orde. zoals een leerplan dat te verouderd is enzo, maar gelukkig zijn er leraren die het voor zichzelf en de leerlingen interessanter willen maken.
overigens vind ik geen enkele relschopping een geldige reden hebben. denk maar terug aan die rellen in parijs verleden jaar, of in belgie paar maand geleden, omdat er in turkije oorlog is
ik heb zo mijn gedachten over die rellen, en vind dat die mensen een straf verdienen.
ochja, de maatschappij is er goed aan toe, ik heb voor mijn brommer die te snel kon (dus ik reed nie te snel) 110uur werkstraf gehad, en 7weken niet rijden, en maand brommer kwijt, +laten afstellen, en een verkrachter,tja die komt er vanaf met 20 of 36 uur werkstraf
maar in dit geval, schrik ik van elke reactie.
Wij hier in Belgie, hebben allemaal dezelfde periodes les. hoogstens 4uren minder in een lagere richting. maar zo heb ik in het secundair onderwijs elke week van het jaar 36uur les gehad en dan moet je nog naar huis, taken en toesten gaan doen of leren. Niemand heeft hier problemen mee, en dat is zo logisch als het feit dat je hier tot je 18jaar naar de school gaat. ik weet niet zeker dat het 37weken is, maar als ik dat hier lees en dat getal gebruik en ik doe 36*37 kom ik aan 1332.
en dat was meer dan nu, (nu studeer ik, aan de hogeschool de richting informatica)
Heb in het secundaire onderwijs nooit springuren gehad. altijd maar les, en ik vond dat goed geregeld. Ik zat op een school met 1700jongens en een leraren korps van om en bij de 130 actieve dacht ik.
en hier in belgie is kwa onderwijs ook lang niet alles in orde. zoals een leerplan dat te verouderd is enzo, maar gelukkig zijn er leraren die het voor zichzelf en de leerlingen interessanter willen maken.
overigens vind ik geen enkele relschopping een geldige reden hebben. denk maar terug aan die rellen in parijs verleden jaar, of in belgie paar maand geleden, omdat er in turkije oorlog is

ik heb zo mijn gedachten over die rellen, en vind dat die mensen een straf verdienen.
ochja, de maatschappij is er goed aan toe, ik heb voor mijn brommer die te snel kon (dus ik reed nie te snel) 110uur werkstraf gehad, en 7weken niet rijden, en maand brommer kwijt, +laten afstellen, en een verkrachter,tja die komt er vanaf met 20 of 36 uur werkstraf

dead straight to live wrong
- Xircuit
- Berichten:3504
- Lid geworden op:vr sep 20, 2002 9:19 am
- Locatie:Amsterdam, MTB @ Posbank/Montferland
- Contacteer:
u maakt een grapje?de maatschappij is er goed aan toe, ik heb voor mijn brommer die te snel kon (dus ik reed nie te snel) 110uur werkstraf gehad, en 7weken niet rijden,
Wellicht is de vergelijking met Belgie geen eens zo gek, kennissen van mij verhuisden van NL naar Belgie en moesten ineens in rijen van 2 voor de school opstellen: "Goede morgen meneer de leraar..." Tja, en inderdaad, gewoon full time naar school, geen geklaag over nog geen 30 uur in week, gewoon werken. Daarnaast begreep ik dat de omgangs vormen tamelijk wat formeler en respectvoller zijn jegens de leraar. Je en jij tegen de leraar is in Nederland alles behalve bijzonder, en een grote bek moet getollereerd worden...
Wellicht overdrijven de Belgen hier en daar, maar volgens mij kunnen we best wat van Belgie leren.
Ich Heisse Super Fantastisch!
a ze ons langer wille laten zitte waardoor de kans kleiner is op boetes en overlast waar haald dan de regering en oom agent z'n cente uit
allemaal bullshit ik heb al 3 jaar 1040uur. en dan zitte we de helft van de tijd niets te doen omdat we niets te doen hebben. ik heb gewoon 2 lesuuren van de 5 lesuuren per dag die 75min zijn
dat is echt veel vooral als iemand consentratie problemmen heefd (soals ik).
maar als ik staak dan staak ik voor de kwaliteit van het les geven. als ik iets aan een leraar vraag dan maakt die het aleen maar moeilijker voor me door zijn beroerde uitleg. laatst met wiskunde zetten de leraar een berekening op het bord. en toen zei ik het antwoord en toen ging die beweren dat het fout was en dat was niet zo want je kon die vraag gewoon uit je boek halen
ben je dan dom of heb ik het dan fout
nou de groete

allemaal bullshit ik heb al 3 jaar 1040uur. en dan zitte we de helft van de tijd niets te doen omdat we niets te doen hebben. ik heb gewoon 2 lesuuren van de 5 lesuuren per dag die 75min zijn

maar als ik staak dan staak ik voor de kwaliteit van het les geven. als ik iets aan een leraar vraag dan maakt die het aleen maar moeilijker voor me door zijn beroerde uitleg. laatst met wiskunde zetten de leraar een berekening op het bord. en toen zei ik het antwoord en toen ging die beweren dat het fout was en dat was niet zo want je kon die vraag gewoon uit je boek halen

nou de groete
"kinderen in arme landen zouden blij zijn met die 1040 uur!"
http://www.dumpert.nl/mediabase/33021/f ... aking.html
Zo moet het! Neerknallen die zwakzinnigen.
http://www.dumpert.nl/mediabase/33021/f ... aking.html
Zo moet het! Neerknallen die zwakzinnigen.
de onzin van de 1040 uren norm is bij ons op school alweer gebleken.
wij zitten ongeveer met 30 leerlingen per les in een lokaaltje gepropt. er is nu een vak dat ckv heet, en vorige week was night of the proms. om aan al je verslagen te voldoen gaan 25 leerlingen uit onze daar naar toe. de school had bussen en al geregeld. de leerlingen die daar naar toe gingen, kregen de laatste 4 uur van die dag vrij. en die overige 5 leerlingen (waaronder ik) dan? nou wij zaten 4 uur lang, met 5 man in een lokaal en we mochten niet naar huis. de coördinator kwam ons ook even uitleggen waarom :"night of the proms telt mee als een schoolactiviteit. deze uren tellen gewoon mee, als we jullie nou naar huis laten gaan, maken jullie minder uren als hun..."
conlcusie, we moesten 4 uur lang met 5 man film kijken, terwijl we beter naar huis hadden kunnen gaan om huiswerk e.d te maken.... en daarom wordt er gedemonstreerd, niet persé om minder uren maar om meer kwaliteit.
wij zitten ongeveer met 30 leerlingen per les in een lokaaltje gepropt. er is nu een vak dat ckv heet, en vorige week was night of the proms. om aan al je verslagen te voldoen gaan 25 leerlingen uit onze daar naar toe. de school had bussen en al geregeld. de leerlingen die daar naar toe gingen, kregen de laatste 4 uur van die dag vrij. en die overige 5 leerlingen (waaronder ik) dan? nou wij zaten 4 uur lang, met 5 man in een lokaal en we mochten niet naar huis. de coördinator kwam ons ook even uitleggen waarom :"night of the proms telt mee als een schoolactiviteit. deze uren tellen gewoon mee, als we jullie nou naar huis laten gaan, maken jullie minder uren als hun..."
conlcusie, we moesten 4 uur lang met 5 man film kijken, terwijl we beter naar huis hadden kunnen gaan om huiswerk e.d te maken.... en daarom wordt er gedemonstreerd, niet persé om minder uren maar om meer kwaliteit.
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx