Stakingen tegen 1040 uur regel

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

BiKeRbOi
Contacteer:
Stakingen tegen 1040 uur regel

Bericht door BiKeRbOi » vr nov 23, 2007 7:41 pm

Wie hebben er vandaag nog meer gestaakt tegen de nieuwe regel dat middelbare scholen minstens 1040 uur les moeten geven, en als dat niet gebeurt de school 10.000 euro boete krijgt?
98% van de scholen voldoet niet aan de eis

Wij gingen met 5000 man (3 scholen) staken.

Minister van Onderwijs zegt dat het staken van leerlingen geen enkele invloed zal hebben op zijn voorstel van de 1040-uren norm. Er wordt nu een tweede staking gepland voor maandag 26 november rond 11 uur Op dat moment gaan we met z'n alle naar het stadhuis!(kleine pauze). Stuur dit door naar iedereen in je msn lijst en zorg ervoor dat heel Nederland eraan mee doet!

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr nov 23, 2007 7:53 pm

hier in Echt en Sittard en Geleen gebeurT het ook!
http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_elementId/1_1849627
Laatst gewijzigd door Mrtnrider op vr nov 23, 2007 9:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

J.BL

Bericht door J.BL » vr nov 23, 2007 8:47 pm

Mrtnrider schreef:hier in Echt en Sittard en Geleen gebeurd het ook!
[wijsneus mode] Jij zou die lesuren best kunnen gebruiken... ;) "Gebeurd" is met een "T" aan het eind. [/wijsneus mode]

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr nov 23, 2007 9:00 pm

haha sorry:P
Ben een Nederlander maar zit in Belgie op school...
Ik denk dat het daar aan ligt.

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » vr nov 23, 2007 10:05 pm

Kan je niet echt staken noemen eerder zinloos vandalisme.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

Sven

Bericht door Sven » za nov 24, 2007 1:11 am

Mrtnrider schreef:hier in Echt en Sittard en Geleen gebeurT het ook!
Maar zeker.
Hier in mijn hometown is het inderdaad (hardhandig) de kop ingeduwd.
En terecht.

Waarom?
Ook al is het onderwijs aan verbetering toe (aaneensluiting van uren / kwaliteit)

Allereerst zeggen de scholieren dat ze 940 uur school willen, in plaats van 1040. Vanwege de hoge werkdruk. We hebben het hier dus over ongeveer 26 uur per week, met alle vakanties meegerekend. Okay, je krijgt af en toe een toets, maar om dat nou werkdruk te noemen...

Ten tweede, de scholieren willen geen 1040 uur les hebben omdat ze veelal in een lokaal gepropt worden en voor hun eigen moeten werken. De zogenaamde mentoruren en zelfstudie uren.

Is dit niet een beetje contradicterend? De werkdruk is te hoog, maar tegelijkertijd willen de leerlingen minder uren omdat de uren inhoudelijk niks voorstellen? Het is in mijn ogen niks meer dan kudde gedrag.

Kriterische punten:
- Rellen is gewoon niet goed te praten
- 26urige week kan niet, komen tussenuren bij, maar dan nog niet te vergelijken met full-time...
- en extra NUTTELOZE uren is inderdaad iets waarvoor je mag staken, maar wel op een goede manier!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » za nov 24, 2007 3:36 am

Wie hebben er vandaag nog meer gestaakt tegen de nieuwe regel dat middelbare scholen minstens 1040 uur les moeten geven, en als dat niet gebeurt de school 10.000 euro boete krijgt?
98% van de scholen voldoet niet aan de eis
Maat van me is leraar en hij zegt dat leerlingen al tijden gewoon 1040 uur les krijgen.

alleen nu wordt er een sanctie aangehangen als het niet gehaald wordt.

Even een korte rekensom:"

ik werk 40 uur per week. dat is 40*52 = 1080 uur. Minus verplichte vrije dagen en 24 vakantie dagen zal ik nooit slechts de helft kunnen werken. Dus die 1040 verplichte uren valt nogal mee. En ik sluit me aan bij de overige opmerkingen dat veel mensen staken om het vrij zijn en niet om het onderwerp, het feit dat er gereld werd zegt al genoeg. Gewoon kansloze randjongeren. Ik had al lang de ME er keihard in laten hakken.

Iedereen heeft een recht op demonstreren/ te staken. Alleen als je niet weet waarom en het doet om vrij te zijn en te rellen dan ben je fout!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za nov 24, 2007 8:23 am

De jeugd van tegenwoordig zijn watjes.........de patatgeneratie rukt op.
Wat gebeurt er met die gasten als ze straks full time/40 uur p/w ECHT moeten werken en een gezin moeten runnen???
Ik denk dat ik maar een psychiatrische kliniek open alvast...........

De wereld is flink in de war en we doen er allemaal aan mee of het de normaalste zaak van de wereld is.

dusssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

bwam

Bericht door bwam » za nov 24, 2007 9:39 am

typfoutje waarschijnlijk 40 x52= 2080.

schnitzer

Bericht door schnitzer » za nov 24, 2007 10:21 am

al een geluk dat ze niet staken om meer zakgeld

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za nov 24, 2007 11:21 am

Sven schreef:Kriterische punten:
- Rellen is gewoon niet goed te praten
- 26urige week kan niet, komen tussenuren bij, maar dan nog niet te vergelijken met full-time...
- en extra NUTTELOZE uren is inderdaad iets waarvoor je mag staken, maar wel op een goede manier!!
vergeet niet dat de relschoppers maar een kleine groep zijn

de rector van onze school hield een korte speech en zei dat hij het helemaal met ons een was
en er liepen ook docenten mee bij ons omdat zij het er ook mee eens waren, dus het zijn niet alleen de leerlingen die zo denken

didadunlop

Bericht door didadunlop » za nov 24, 2007 11:35 am

idd typfoutje.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Cheeta

Bericht door Cheeta » za nov 24, 2007 11:36 am

BiKeRbOi schreef:de rector van onze school hield een korte speech en zei dat hij het helemaal met ons een was
en er liepen ook docenten mee bij ons omdat zij het er ook mee eens waren, dus het zijn niet alleen de leerlingen die zo denken
Hoe denken jullie dan, waar zijn ze het mee eens?

Dat leraren en bovenal de rector (~schoolleiding) van de plannen niet bijzonder enthousiast worden, kan ik nog wel inkomen... Het punt van de leerligen, afgezien van dat ze liever vrij dan les hebben, ontgaat me eerlijk gezegd nog steeds...

Of staken de leerlingen voor een kwalitatief hoogwaardige invulling van die 1040 uur?
- Competente vervangers bij lesuitval
- Geen "doe-maar-huiswerk-in-de-kantine" uren
- Etc...
Laatst gewijzigd door Cheeta op za nov 24, 2007 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Sven

Bericht door Sven » za nov 24, 2007 11:46 am

BiKeRbOi schreef: vergeet niet dat de relschoppers maar een kleine groep zijn

de rector van onze school hield een korte speech en zei dat hij het helemaal met ons een was
Anders gesteld:
Hier in Sittard bleek het zo te zijn dat leraren de scholieren hierin hebben gesteund. Logisch dat er rellen ontstaan.
En hier in Sittard is ook de foto gemaakt van de enorme politie-opkomst, samen met een militair voertuig: http://www.dumpert.nl/mediabase/32398/d ... mburg.html

Voor wat?
Voor die paar uren?
Denk 3x na voordat je een dergelijke staking organiseert.
Meestal is het zo dat een kleine groep relschoppers een dergelijk resultaat opleveren.
En dan vind ik het terecht dat de politie met harde hand dat de kop indrukt.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za nov 24, 2007 1:38 pm

tss die eerste foto is echt te kansloos.

WOW alsof ie aan het protesteren is tegen de G8 oid.. Voelt zich waarschijnlijk heel erg stoer. Sukkel.

Maar goed. Scholieren hebben het gewoon goed. Ik ben het ook geweest en heb ervan genoten. Ja je moet thuis wat huiswerk maken. Maar dat moet ik ook als ik zondag de administratie ga doen (which reminds me dat het weer tijd wordt).

Het enige waar ik zo moe van wordt zijn die kansloze tussenuren. Daar moet wel wat aan gedaan worden. Of door open huiswerkbegeleiding (verplicht) of betere uren indeling.

Lacer

Bericht door Lacer » za nov 24, 2007 2:44 pm

bij mij op school is het ook zo

ongeveer 2 uur per week niks zitten doen in een lokaal
ze houden gewoon zichzelf in de zeik
leerlingen in een lokaal weg laten rotten noem ik geen lesgeven

als ik repetitieweek heb kom ik voor 2 uur aan toetsen op school,
uiteindelijk ben ik er 4 uur door allerlei extra uren er bij :|

voor de scholen zelf is het ook lastig
leraren tekort, en dan komt dit er ook bij. En ook de leraren die extra door moeten werken en ze krijgen er niks voor.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za nov 24, 2007 5:43 pm

Ja inderdaad, het gaat gewoon te ver.
Toen ik nog in Nederland op school zat, hadden we gewoon compleet 1 dag vrij.
5 van de 7 uren vielen uit, en gaven de die andere 2 uren maar vrij dan...
Grtz. Maarten

BLRacing

Bericht door BLRacing » za nov 24, 2007 8:46 pm

Ik denk dat de meeste mensen gisteren wel even hun wenkbrauwen hebben gefronst. What the fuck is dit dan weer? Scholieren die staken en rellen om minder lesuren. En dat terwijl we ongeveer een jaar geleden juist hele andere geluiden hoorden. Ouders die zich zorgen maakten om het weinige aantal lesuren. Zelfs leerlingen die meer KWALITATIEVE lesuren eisden.
Weet je wat het is. De meeste stakers van gisteren waren gewoon meelopers die totaal geen benul hebben van wat er aan de hand is. Nee die vonden dit wel geinug, even lekker rellen. Sta eens stil bij het feit dat je met 1040 lesuren dus maar 4 uur per dag maakt over een heel jaar gezien. Straks als je gaat studeren dan poep je wel anders. Dan ga je pas uren maken.

Wat er ook aan de hand is en daar geef ik de scholen deels wel gelijk in, soms kun je die 1040 uur niet halen. En we weten allemaal dat er een lerarentekort is. En dat kun je niet zomaar opvangen. Iets moet dus bezwijken en daar zijn de leerlingen de dupe van. Leerlingen moeten gewoon die 1040 uur halen anders heb je gewoon geen goed onderwijs. Er is trouwens nog een probleem. Het middelbaar onderwijs van tegenwoordig is vaak zo slecht dat universiteiten, hogescholen en werkgevers steen en been klagen over de kennis die studenten hebben. Niet echt handig voor onze kenniseconomie die het kabinet zo graag wilt. Ik zou tegen het kabinet zeggen, zorg voor meer geld en een ander onderwijssysteem. Weg met het vmbo en weg met het studiehuis wat een ware mislukking is geworden. Dat is het enige.

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » za nov 24, 2007 9:34 pm

Sven schreef:
BiKeRbOi schreef: vergeet niet dat de relschoppers maar een kleine groep zijn

Anders gesteld:
Hier in Sittard bleek het zo te zijn dat leraren de scholieren hierin hebben gesteund. Logisch dat er rellen ontstaan.
En hier in Sittard is ook de foto gemaakt van de enorme politie-opkomst, samen met een militair voertuig: http://www.dumpert.nl/mediabase/32398/d ... mburg.html

Voor wat?
Voor die paar uren?
Denk 3x na voordat je een dergelijke staking organiseert.
Meestal is het zo dat een kleine groep relschoppers een dergelijk resultaat opleveren.
En dan vind ik het terecht dat de politie met harde hand dat de kop indrukt.
Sven, zoals je kunt zien is het een 4 tonner lesauto van het leger, dus die kwam toevallig langs en toen is even een foto gemaakt;). Maar nog is het idioot.

Kijk die praatjesmaker op het einde, die net droog is achter de oren, met de tekst: het maakt niet uit, desnoods steken we huizen in de fik en auto op de kop, we gaan gewoon door!

http://nl.youtube.com/watch?v=NB12RLOVTXg

Het is me toch wat...

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » zo nov 25, 2007 11:03 am

een aantal jaar geleden waren er idd protesten dat het niveau te laag was. En daar ben ik het volkomen mee eens. De nederlandse scholing stelt niks voor. Zelfs hbo opleidingen stellen niks voor.
Heb bijna een jaar HEAO gedaan en ben ermee gestopt omdat het geen zak voorstelt. Daarna maar werktuigbouwkunde gedaan op hbo maar dit gaf ook niet echt bepaald voldoening. Nu zit ik sinds dit schooljaar op een TU en daar heb ik pas het idee dat ik iets leer. En daar ben ik makkelijk 40 uur per week mee bezig.

Leerlingen zouden juist moeten gaan staken om ervoor te zorgen dat ze meer les krijgen en een beter onderwijsstelsel. Diegene die nu gaan staken zijn waarschijnlijk hoofdzakelijk lager opgeleiden.

In frankrijk nog niet zo lang geleden werd er ook gestaakt door de jeugd omdat ze het ontslagrecht wilden versoepelen. Wat de jeugd daar niet begreep was dat dit zou bijdragen aan hun arbeidskansen omdat werkgevers niet meer bang hoefden te zijn dat ze van slechte arbeiders af konder komen.

Ik baal er elke dag van dat mijn vooropleidingen zo bagger zijn geweest. en dat begon al op de basisschool.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » zo nov 25, 2007 11:46 am

Rellen om aandacht te krijgen is gewoon een domme actie van (de minderheid?) geweest...
Nu heeft iedereen het over de rellen ipv waar het eigenlijk om gaat.

Ik ben alweer een 'paar' jaartjes van het middelbaar onderwijs af, maar ik zat gewoon van 9 tot 4 of 5 op school, en kreeg les... om begrip erin te stampen.

Tegenwoordig schijnt het de mode te zijn om alles op een 'softe' manier aan te pakken, een leraar is geen leraar meer die met een stok keihard op je bureau mept als je even zit te suffen, maar iemand die ondersteund terwijl je zelf wordt geacht om je de stof eigen te maken. Dat werkt niet, kinderen op die leeftijd kunnen dat nog niet, ze kunnen niet plannen en denken (terecht overigens!) al helemaal niet aan later.

Persoonlijk heb ik het meest gehad aan de leraren die streng waren, heb ik nooit het idee gehad dat me teveel werd voorgekauwd of dat ik trucjes aan het na-apen was.
En uiteindelijk is het met mij toch ook goed afgelopen (nou ja, sort of...)

Het aantal uren, boeiend, maar hou kinderen in godsnaam niet overbodig lang op school, gewoon de uren die ze les hebben en dan naar huis, koekje en thee bij moeders en huiswerkmaken op je kamer, op papier!

b-dirt

Bericht door b-dirt » zo nov 25, 2007 1:01 pm

jaja maandag staking nummer 2 in zoetermeer dan gaan alle scholen in zoetermeer de straat op om te gaan staken dus dat zullen er ongv 5000 a 6000 mensen zijn die naar stadshart in gaan op weg naar de gemeenthe huis is echt ziek veel :o

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo nov 25, 2007 2:44 pm

*kijkt even op dumpert.nl en haalt dit eruit*

Afbeelding

Afbeelding

Al kan die 2e zijn 1040 lesuren wel gebruiken met zijn Nederlands...

dennis pennock

Bericht door dennis pennock » zo nov 25, 2007 3:25 pm

Kreeg ik nt met de mail,

Sint en piet zaten te bedenken wat ze de regering zouden schenken
Morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein
Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn
Daar zal een staking komen..
Omdat die motherfuckers ons met meer uren willen belonen
geef het door aan iedereen, nu meteen

Plip

Bericht door Plip » zo nov 25, 2007 9:00 pm

wat een bullshit,
en dan een keertje huilen als je van 9-5 moet werken.

Plaats reactie