Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl
Moderators:JJ, Beheerders
-
Gijsberg - Berichten:250
Bericht
door Gijsberg » ma nov 19, 2007 7:52 am
Shit het verkeerde topic gepost...volgens mij moet deze in Events 2008..Doubt Kills Dreams
-
Mr Elsworth - Berichten:231
Bericht
door Mr Elsworth » ma nov 19, 2007 9:53 pm
Sir Gonz Lays schreef:zuid afrika lijkt me heerlijk..
heeft iemand daar wel eens gefietst?
tafelberg of drakensbergen?
Gaaf land maar niet echt singlespeed country. Ik kom er ieder jaar en heb er ook vaak gefietst.
De trails daar zijn echt super. Met name rond Pietermaritsburg, bij de kust ten zuiden van Durban, Nelspruit en de Drakensbergen in Lesotho. Laat de single maar thuis want het terrein is doorgaans zwaar en ik heb ook wel toertochten meegemaakt die door een wildpark (incl. wild) heengaan. Een dikke rhino loopt je er met zijn ene versnelling zo uit. Dus inderdaad JJ; het is er niet zo veilig

-
JJ
- Forumbeheerder
-
Contacteer:
Bericht
door JJ » ma nov 19, 2007 10:45 pm
Whakarewarewa, dat is Dorst in het kwadraat!!
Hmm, EK in Italie, dan WK in de VS en tot slot nog een paar weken NZ...
Working life is a bitch
JJ
-
Bericht
door Gijsberg » di nov 20, 2007 7:58 am
JJ schreef:Whakarewarewa, dat is Dorst in het kwadraat!! Hmm, EK in Italie, dan WK in de VS en tot slot nog een paar weken NZ.JJ
Net een andere volgorde volgens mij: ANZAC Day is commemorated by Australia and New Zealand on
25 April every year to remember members of the Australian and New Zealand Army Corps (ANZAC) who landed at Gallipoli in Turkey during World War I.
JJ schreef:Working life is a bitch
Copy that

. Het evenement is maar een uur rijden van mijn oom en tante (Putaruru). Heb net een nieuwe baan en het is erg druk, denk niet dat ik een paar weken naar NZ kan gaan

Doubt Kills Dreams
-
ott
Bericht
door ott » di nov 20, 2007 9:34 am
JJ je kunt daar ook fietsen repareren, sebatical enzo.
Even serieus. Overwinteren, gaat het wel worden. Voor de vrouw is, gezien haar ziekte, is dit weer klote. En dat ik dan lekker kan fietsen is mooi meegenomen
Maar hoe ga ik mijn geld verdienen? Had ik maar een vak geleerd

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
Cloxxki
Bericht
door Cloxxki » di nov 20, 2007 9:51 am
lazylad schreef:Zwitserland staat ook bij mij op
1.
En in het bijzonder het kanton Engadin.
... Nu nog m'n wederhelft overtuigen ...
In de winter zie ik overigens meer in
ski-alpinsme (en alpine ski) dan in langlaufen (CC-ski). Net zoals ik mtb'en nog steeds leuker vind dan wielrennen

Skiliften zijn als versnellingen.
Voor hen die zonder niet boven komen
XC Skating staat veel dichter bij XC mtb'en dan enige andere wielloze sport. Je bent heel erg in touch met de ondergrond, en boven komen is de kunst, niet de opmaat. Minder dikke kleding nodig.

-
sedatif - Berichten:375
Bericht
door sedatif » di nov 20, 2007 10:04 am
LANG LEVE DE SKILIFTEN!. Ik spreek hier geloof ik ook voor OohDie, hij zit het liefst ook op de lift om daarna zo hard mogelijk naar beneden te kunnen

... geef mij maar een snowboard en een grote half pipe.
-
Bericht
door Gijsberg » di nov 20, 2007 12:06 pm
Voor het begeleiden van MTB-reizen zoekt
Vasa Sport nog enkele gidsen.
Doubt Kills Dreams
-
OohDie - Berichten:309
-
Contacteer:
Bericht
door OohDie » di nov 20, 2007 5:55 pm
Skiliften rocken!
Zouden ze bij mij in de straat ook aan moeten leggen.
-
ott
Bericht
door ott » di nov 20, 2007 7:39 pm
OohDie schreef:Skiliften rocken!
Het bergachtige arnhem

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
-
Bericht
door sedatif » di nov 20, 2007 7:50 pm
ott schreef:OohDie schreef:Skiliften rocken!
Het bergachtige arnhem

als je weet wat z'n downhill bike weegt, dan snap je de wens voor een skilift, roltrap, gratis oohdie-taxi maar al te goed...
Maarja, wie gaat er dan ook met een fiets van RVS rijden...
-
lazylad
-
Contacteer:
Bericht
door lazylad » di nov 20, 2007 7:56 pm
Cloxxki schreef:
XC Skating staat veel dichter bij XC mtb'en dan enige andere wielloze sport.
Skialpinismus/Skibergsteigen/skimountaineering staat veel dichter bij marathon mtb'en dan enige andere wielloze sport.
filmpje van 1 der bekensten: Patrouille des Glaciers
b.t.w. lifje hoog is ook relaxed

- Specialzed Stumpjumper
- Commencal VIP Nuts2
- Rocky Mountain Element signature
- Scott Cr1
- Scott cross team
-
OohDie - Berichten:309
-
Contacteer:
Bericht
door OohDie » di nov 20, 2007 8:04 pm
ott schreef:Het bergachtige arnhem

sedatif schreef:
als je weet wat z'n downhill bike weegt, dan snap je de wens voor een skilift, roltrap, gratis oohdie-taxi maar al te goed...
En met 48 x 16 omhoog is ook niet altijd prettig.
Ik heb net mijn vriend (Haute Courier) gesproken en ik mag kenbaar maken dat de 'Arnhem Uphill' (alleycat) nu dan echt gaat plaats vinden op 12 januari!
Dus ott ook jij bent van harte uitgenodigd om die heuveltjes hier te bedwingen.
-
Bericht
door sedatif » di nov 20, 2007 8:54 pm
OohDie schreef:ott schreef:Het bergachtige arnhem

sedatif schreef:
En met 48 x 16 omhoog is ook niet altijd prettig.
Ik heb net mijn vriend (Haute Courier) gesproken en ik mag kenbaar maken dat de 'Arnhem Uphill' (alleycat) nu dan echt gaat plaats vinden op 12 januari!
Dus ott ook jij bent van harte uitgenodigd om die heuveltjes hier te bedwingen.
Maar ehm... het kan ook zijn dat voor arrogante "arnhem is plat en makkelijk" mensen, de checkpoint zich kan verstoppen

-
lc4
Bericht
door lc4 » di nov 20, 2007 9:27 pm
Inmiddels is Ott alweer bijna in Doesburg beland... Zie het 'Arnhem Uphill' gebeuren hierboven. Dus hou het a.u.b. ON TOPIC. Het gaat nog altijd over emigreren...
-
ott
Bericht
door ott » wo nov 21, 2007 10:14 am
lc4 schreef:Inmiddels is Ott alweer bijna in Doesburg beland... Zie het 'Arnhem Uphill' gebeuren hierboven. Dus hou het a.u.b. ON TOPIC. Het gaat nog altijd over emigreren...
@ de koeriers: ik heb gistermiddag tegen 14:00 in Zuid bij het OHRA gebouw nog wat geroepen tegen een koerier, was het een van jullie? Enige bultje wat je dan tegenkomt is de frostbrug wat met de bedrijfs impala een eitje was
ONTOPIC:
Volgens CBS onderzoek wil een kwart van de jongeren (weet niet of mike tot de groep telt

) wel emigreren. Buiten europa scoreN vooral de traditionele landen goed zoals australie, canda en Nieuw-zeeland. De populaireste emigratielanden zijn Beligie en Duitsland meestal om financiele redenen, daar heb ik geen last van
Dus 1 op de 4 hier loopt met die ideeen?

Sport als levenskunst
-
Bericht
door sedatif » wo nov 21, 2007 10:28 am
ott schreef:lc4 schreef:Inmiddels is Ott alweer bijna in Doesburg beland... Zie het 'Arnhem Uphill' gebeuren hierboven. Dus hou het a.u.b. ON TOPIC. Het gaat nog altijd over emigreren...
@ de koeriers: ik heb gistermiddag tegen 14:00 in Zuid bij het OHRA gebouw nog wat geroepen tegen een koerier, was het een van jullie? Enige bultje wat je dan tegenkomt is de frostbrug wat met de bedrijfs impala een eitje was
ONTOPIC:
Volgens CBS onderzoek wil een kwart van de jongeren (weet niet of mike tot de groep telt

) wel emigreren. Buiten europa scoreN vooral de traditionele landen goed zoals australie, canda en Nieuw-zeeland. De populaireste emigratielanden zijn Beligie en Duitsland meestal om financiele redenen, daar heb ik geen last van
Dus 1 op de 4 hier loopt met die ideeen?

Ik zelf heb niet perse de bedoeling te emigreren, maar ik zie me in elk geval wel een tijd ergens anders in Europa wonen. Ik wil graag naar Berlijn, mooie stad, fijn om in te fietsen ook.
en de koeriers, alleen haute courier koeriert nog,
http://www.haute-courier.nl, vincent dus. Als je een andere zag is het van 'de concurrent'.
-
lc4
Bericht
door lc4 » wo nov 21, 2007 12:05 pm
ott schreef:(weet niet of mike tot de groep telt

)
Mike = oudere jongere

en wil ook weg...
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » wo nov 21, 2007 1:08 pm
Ik wil graag naar Berlijn, mooie stad, fijn om in te fietsen ook.
copy that!!
Berlijn is echt tof! Mooie stad, gezellig mensen. En leuk fietsen!!!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Big T - Berichten:158
Bericht
door Big T » wo nov 21, 2007 3:26 pm
Wat emigreren betreft, ik heb het gewoon gedaan. Ik ben 2 jaar geleden naar Noorwegen verhuisd. Ik was het ook zat in Nederland en had daar / heb hier een vriendinnetje (met wie ik nu ben getrouwd)
Om een lang verhaal kort te maken, Noorwegen is Top! 's Zomers geweldig op de fiets en 's winters perfect XC skien

-
Scaluner
Bericht
door Scaluner » wo nov 21, 2007 4:14 pm
Ik heb het helaas net verkeerd om gedaan. Vanuit de mooie heuvels van de Peak/Lake District (UK) naar het o zo vlakke Holland
Zou graag na de studie weer weggaan, en misschien tijdens mijn lange stage periode naar ergens ver hier vandaan, als er maar bergen staan...
-
lc4
Bericht
door lc4 » wo nov 21, 2007 4:26 pm
Ik zat van de zomer in midden Zweden met af en toe een uitstapje naar Noorwegen en heb sinds ik terug ben de grootste moeite weer in het jachtige en gehaaste Nederland in te passen. Het weer, daar heb ik niet zo'n moeite mee... A propos, gemiddeld heeft Värmland meer zonuren in de zomer dan Nederland.
Vrouwlief zou het liefst in Toscane of Umbrie (zon, wijn, olijven) een winkel met kleding voor kleine volwassenen (niet groter dan 1,55m en schoenmaat 35...) willen beginnen.