Het grote Rocky Mountain topic
Moderators:JJ, Beheerders
-
hoi
Hoi ben een tikkie nieuw hier.. even kijken
[/img]http://www.pinkbike.com/photo/1489566/
[/img]http://www.pinkbike.com/photo/1489566/
-
lijkt idd zo en ik heb het grootst mogelijke frame gekozen 20.5", maar ik ben nu eenmaal iemand met lange armen en benen dus...Rob G schreef:Ik kan nog steeds niet wennen aan de geometrie van die bike. Hij lijkt zo ontzettend kort en steil gebouwd. Ook met zo'n apparaat van een stuurpen en de lange zadelpen krijg je erg snel het vermoeden dat deze bike te klein is aangeschaft.
- didadunlop
THES schreef:lijkt idd zo en ik heb het grootst mogelijke frame gekozen 20.5", maar ik ben nu eenmaal iemand met lange armen en benen dus...Rob G schreef:Ik kan nog steeds niet wennen aan de geometrie van die bike. Hij lijkt zo ontzettend kort en steil gebouwd. Ook met zo'n apparaat van een stuurpen en de lange zadelpen krijg je erg snel het vermoeden dat deze bike te klein is aangeschaft.
Mijn 2e vraag die daar logischerwijs op volgt is dan; waarom zoek je niet een merk/type dat beter aansluit bij je lichaamsbouw? (Of je moet wel heel erg gecharmeerd zijn van Rocky en de mindere "fit" voor lief nemen...)
Nou ben idd erg gecharmeerd van Rocky, maar de mindere fit heb ik geen last vanRob G schreef:THES schreef:lijkt idd zo en ik heb het grootst mogelijke frame gekozen 20.5", maar ik ben nu eenmaal iemand met lange armen en benen dus...Rob G schreef:Ik kan nog steeds niet wennen aan de geometrie van die bike. Hij lijkt zo ontzettend kort en steil gebouwd. Ook met zo'n apparaat van een stuurpen en de lange zadelpen krijg je erg snel het vermoeden dat deze bike te klein is aangeschaft.
Mijn 2e vraag die daar logischerwijs op volgt is dan; waarom zoek je niet een merk/type dat beter aansluit bij je lichaamsbouw? (Of je moet wel heel erg gecharmeerd zijn van Rocky en de mindere "fit" voor lief nemen...)
Zal mijn Rocky ook even laten zien.
heb geen andere echt duidelijke foto, dus maar ééntje met mij er ook op! Wordt in ieder geval gebruikt waar het ding voor gemaakt is; hard rijden!

Foto is niet helemaal zoals die nu is dus hierbij de huidige afmontage:
Frame: 2002 Vertex frame 19,5" donkerblauw met zilver
Vork: 2005 Marzocchi Marathon Race in wit
Stuur: RaceFace Deus zilver
Stuurpen: Raceface Deus zilver gepolijst
Zadelpen: Raceface XYO old school
Zadel: San Marco Rever
Drive train: voornamelijk mix XT/XTR (wordt tzt 2008 XT)
Crank: FSA carbon ZZYZX rebatch ISIS (wordt tzt 2008 XT)
Remmen: Avid Juicy carbons 160mm (tevreden, maar optisch liever de Formula Oro Puro Bianco)
Wielen: Sun Ringle Dirty Flea met mavic en sun velg en dt comp spaken
Pedaaltjes: Time Atac Carbon XS
Bidonhouders: 2x Elite gepolijst alu
Banden: RacingRalph, FastFred en XLS i.c.m. latex biba
Gewicht: in wedstrijdtuning zo'n 10,9kg
Ben erg tevreden over de fiets en heb het frame zelf opgebouwd. Ding heeft een lekkere lange bovenbuis en daar houd ik wel van, maar is soms iets lastiger op de hele krappe singletracks. Na de winter komt er een 2008 XT groep op, waarschijnlijk zonder de schijfremmen.
Eigenlijk wil ik ook nog graag een fully zoals een RM Element, maar dat komt tzt nog wel een keertje.
heb geen andere echt duidelijke foto, dus maar ééntje met mij er ook op! Wordt in ieder geval gebruikt waar het ding voor gemaakt is; hard rijden!

Foto is niet helemaal zoals die nu is dus hierbij de huidige afmontage:
Frame: 2002 Vertex frame 19,5" donkerblauw met zilver
Vork: 2005 Marzocchi Marathon Race in wit
Stuur: RaceFace Deus zilver
Stuurpen: Raceface Deus zilver gepolijst
Zadelpen: Raceface XYO old school
Zadel: San Marco Rever
Drive train: voornamelijk mix XT/XTR (wordt tzt 2008 XT)
Crank: FSA carbon ZZYZX rebatch ISIS (wordt tzt 2008 XT)
Remmen: Avid Juicy carbons 160mm (tevreden, maar optisch liever de Formula Oro Puro Bianco)
Wielen: Sun Ringle Dirty Flea met mavic en sun velg en dt comp spaken
Pedaaltjes: Time Atac Carbon XS
Bidonhouders: 2x Elite gepolijst alu
Banden: RacingRalph, FastFred en XLS i.c.m. latex biba
Gewicht: in wedstrijdtuning zo'n 10,9kg
Ben erg tevreden over de fiets en heb het frame zelf opgebouwd. Ding heeft een lekkere lange bovenbuis en daar houd ik wel van, maar is soms iets lastiger op de hele krappe singletracks. Na de winter komt er een 2008 XT groep op, waarschijnlijk zonder de schijfremmen.
Eigenlijk wil ik ook nog graag een fully zoals een RM Element, maar dat komt tzt nog wel een keertje.
-
Maar toch haalt dat het allemaal niet bij deze 2007 TribalTHES schreef:de preview voor 2008 is bekend zie:
http://bikes.com/2008_preview/2008_preview.html

Afgelopen zomer heb ik mijn trouwe zwart-grijze 2004 Element (de ALLEREERSTE, nu onzichtbare bike in dit topic

En wat blijkt: het kon toch allemaal nog net wat beter. Een soepele Reba U-turn ipv een stugge Ronin, Een RP23 met PP ipv een Float met lockout én Oro 180/160 ipv HS33/firmtech. Ik heb écht schik van deze nieuwe fiets. De wielen op de foto zijn overigens leenwielen, ondertussen rolt het geheel op Hope Pro 3 Straightpulls. Rrrrrrrrrr

-
DankSven schreef:Sexzy!
Wel nu natuurlijk een nieuwe foto, die nieuwe onderdelen zijn het waard!

En sorry, 'k heb nog geen foto's met de nieuwe wielen er in. Denk deze

naafjes er maar in met DT4.2's

De geometie van de Tribal is in grote lijnen gelijk aan die van de '04 Element. En toch voelt het geheel best anders. Grootste verschillen zijn:
- een lager bracket. Met mijn lengte wel fijn, maar wel iets om rekening mee te houden. En er zitten ook nog eens 180mm cranks op...
- de vork werkt veel beter, is in hoogte verstelbaar is en de remote lock gebruik ik vaker dan de kroon-lock van de Ronin
- De RP23 is in open stand soepeler dan de float, en ik gebruik veel veerweg. De PP switch is in het echte leven véél bruikbaarder is dan de harde lock van de Float. Klimmen --> PP aan, weinig bob, toch grip en geen angst voor opgeblazen pakkingen

- Een iets breder stuur voor meer controle
- 2.25 NN met Noflats ipv 2.1 Jimmy UST. In de solomieten reed ik met een belachelijke 1.8/2 bar rond, zonder 1 keer lek te rijden!
- de remmen, dat moge duidelijk zijn...
Laatst gewijzigd door De Lars Cuevas op wo nov 14, 2007 5:27 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Bedoel je niet de Sodomieten?De Lars Cuevas schreef:In de solomieten reed ik met een belachelijke 1.8/2 bar rond, zonder 1 keer lek te rijden!
Dat lage trapas ervaar ik (met 1 maat te klein frame) dan weer als nadelig. Ik zat met m'n Instinct al wel eens aan de grond, maar met de Tribal ietsje meer. Dit gezegd, ik trap vrij veel door in bochten (aan m'n cranks te zien...)
Hele mooie tribal. Alleen, die XT cranksets zijn zooooo lelijk! Daar moet echt iets anders op.
Heb zelf maar weer geen element gekocht (stond met een tribal in m'n handen in oostenrijk) omdat ik zonodig een nieuwe Look reetfiets wilde.
Toch maar weer op de Blizzard de alpen in afgelopen zomer. (Met 2,25 RR, NoFlats, minder dan 2,0 bar en....... no flats)
Op een mooi flowende schrotterweg naar beneden hou ik de jongens met de Elements en ETSX-en (en ander all-mountenspul waar ik geen woorden aan vuil maak) met gemak bij. Wordt het wat heftiger, dan moet ik toch echt wat meer in de remmen met een hardtail.
Heb zelf maar weer geen element gekocht (stond met een tribal in m'n handen in oostenrijk) omdat ik zonodig een nieuwe Look reetfiets wilde.
Toch maar weer op de Blizzard de alpen in afgelopen zomer. (Met 2,25 RR, NoFlats, minder dan 2,0 bar en....... no flats)
Op een mooi flowende schrotterweg naar beneden hou ik de jongens met de Elements en ETSX-en (en ander all-mountenspul waar ik geen woorden aan vuil maak) met gemak bij. Wordt het wat heftiger, dan moet ik toch echt wat meer in de remmen met een hardtail.
Steel is Real
-
...Ik wist eigenlijk al dat ik dit frame wilde toen ik in augustus 2006 de eerste foto zag. en uiteindelijk is het er dus van gekomen...blizzard schreef:Hele mooie tribal. Alleen, die XT cranksets zijn zooooo lelijk! Daar moet echt iets anders op.
En die cranks... Zwart is idd mooier. Maar ik wil per sé 180mm's (waarom? Kijk eens naar die zadelstand...) en dan is dit het enige betaalbare... Er zitten ondertussen wel rode alu boutjes in, helpt dat?

De meeste winst met de fully pak je naar mijn menig overigens bergaf niet...
- op extreem steile, krappe, technische paden. Hier kun je toch niet hard...
- en ook niet op schotteracebanen..
Maar de afdalingen daar tussenin, dáár is het feest

En bergop... meer grip. En... In Italïe reden we dit zomer een uur lang licht bergop, op een bospad met veel "opstapjes" en wortels. Opvallend hoeveel makkelijker de fullies het hier hadden...
[relativeringsmodus] En toch komt degene met de beste benen en beste techniek nog altijd als eerste boven en beneden /[relativeringsmodus]

Jouw Blizzard is hier al gepost neem ik aan? 'k zal zo eens gaan zoeken...
EDIT: gevonden, pagina 10. Vette kleur

Bergop meer grip, dat geloof ik ook. Hoewel mijn huidige bike wat dat betreft al een verschil van dag en nacht is met de cannondale caad3 waar het allemaal mee begon:
soepel stalen frame - knoertharde alu cannondale
2,25 banden - 2,1 banden
NoFlats en 2 bar - Biba's en 2,5 bar (en lek)
Hier trouwens een update van mijn blizzard, inmiddels met Louises om helemaal alpenproof te zijn:
http://www.pinkbike.com/photo/1599290/
soepel stalen frame - knoertharde alu cannondale
2,25 banden - 2,1 banden
NoFlats en 2 bar - Biba's en 2,5 bar (en lek)
Hier trouwens een update van mijn blizzard, inmiddels met Louises om helemaal alpenproof te zijn:
http://www.pinkbike.com/photo/1599290/
Steel is Real