heb redelijk wat gelezen op internet over de beide fietsjes, maar wat persoonlijke ervaringen/meningen van mensen hier wordt ook op prijs gesteld.
Wat wil ik ermee doen? Ik heb op dit moment nog geen fiets en ik wil dus graag dat het een do it all fiets is, met de nadruk iets meer op freeride/downhill dan op vlak terrein of zelfs omhoog

Op dit moment heb ik een prophet 2 mx (2007) op het oog, maar een sx trail sluit ik niet uit. Heb gezocht naar reviews van beide fietsen en eigenlijk is iedereen uitermate tevreden over beide fietsen denk ik zo. Maar wat vinden jullie ervan (cannondale haters liever niet reageren

Dan nog een ander iets, afgemonteerde fiets of los frame? Heb een duitse site gevonden waar de prophet 2 mx als frame verkocht wordt voor 1299. Overal verteld iedereen me dat een los frame best duur gaat uitpakken als je hem hetzelfde afmonteerd als de gehele fiets die voor ongeveer 3000E te krijgen is dacht ik. In hoeverre hebben zij gelijk? Ik heb cannondale gemailt voor info over het losse frame in Nederland maar die reageren maar niet. Ook heb ik mailtjes gestuurd naar twee of drie Nederlandse winkels die cannondale verkopen over info over dit frame/fiets en prijs, maar deze reageren ook maar niet (rijwiel bilthoven, bikesportive, v herwerden). Aangezien het over een 2007 frame verwacht ik misschien dat de prijs wel wat omlaag gaat omdat 2008 er al is/eraan komt. Over de sx trail is alles bekend qua prijs/leverbaarheid en zijn geen moeilijkheden dus vandaar dat ik daar geen vragen over heb