Rocky Moutain RM7 met Saintcranks

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Bastiaan
Rocky Moutain RM7 met Saintcranks

Bericht door Bastiaan » za nov 03, 2007 8:10 pm

Dag heren (en dames) van het goede leven,

Ik heb sinds kort een RM7 frame '02 en ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem helemaal oldschool wil opbouwen (met een Shiver DC, double wides etc) of gewoon de setup van me huidige bike overzetten. Nu heb ik dat laatste vanavond gedaan om te kijken hoe ie rijdt. Echter ik heb een probleem met het monteren van mijn Saintcranks:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant past de crank wel gewoon. Heeft iemand hier ervaring mee bij een ander frame? Zoja, what to do :( Kan er natuurlijk een andere crank opzetten maar wil eigenlijk mijn Saint er wel op hebben. En volgens mij hebben alle nieuwere cranks de lagers aan de buitenkant toch?

Hoor het graag,

Groet Bas

SeMy

Bericht door SeMy » za nov 03, 2007 9:56 pm

Ik had hetzelfde probleem met me coiler als ik 1 spacer per kant tussen de cup en bb deed zoals de manual aanraad bij een 68mm bb. En hierdoor raakte net 1 mm van me cup mijn swingarm, ging opzich net goed maar niet als er modder tussen zou komen.
Dus toen beide spacers aan de niet crank kant gezet, en toen clearde de swingarm nu de spacers netjes. De ketting lijn veranderd dan wel 2.5 mm maar bij mijn frame raakte de ketting in het lichtste verzet een 2.5 inch band
niet, kwam niet eens in de buurt.
Dus als je spacers nodig hebt voor jou as-bb combo kan ej dat misschien proberen effe passen en kijken hoe het met je ketting-band en swingarm- spacer gaat dan.

Of desnoods zou je kunnen gaan slijpen aan je cups, maar dat wordt een hoop pas en kloot werk :| .

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » za nov 03, 2007 10:58 pm

Als je een 68mm BB hebt moeten er 2 spacers rechts en een links.
Of had je dat al geprobeerd?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » ma nov 05, 2007 11:39 pm

Nou het is gelukt. Ging eigenlijk best makkelijk nog. Ik heb een klein beetje van me swingarm afgehaald. Was eigenlijk niet meer dan een diklaagje verf. Hierna een klein beetje van de cup van mijn Saint crank afgehaald en toen paste het geheel perfect :)

Ben nog ff aan het stoeien met de juiste positie op de bike maar als ie helemaal goed is post ik wel ff een fototje :)

In ieder geval bedankt voor de reacties, al waren het er maar 2 ;)

pZyteX

Bericht door pZyteX » di nov 06, 2007 10:57 am

als ik jouw was zou ik even de shock uit het frame halen en kijken of ie em niet alsnog raakt als ie ingeveerd is

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » di nov 06, 2007 11:26 am

pZyteX schreef:als ik jouw was zou ik even de shock uit het frame halen en kijken of ie em niet alsnog raakt als ie ingeveerd is
Heb ik ook gedaan. Ik heb de demper eruit gehaald en met de achterbrug er steeds langs gegaan om te kijken of ik hem nog raakte. Zoiezo met de maximale swing van de achterbrug komt hij er niet tegen aan. Ik kan de swing helemaal "opklappen" tegen mijn zadel zonder dat hij hem raakt.

grtz

zerocool

Bericht door zerocool » do nov 22, 2007 8:03 pm

hey bastiaan, hoe is het met je RM7?

Die van mij is klaar :o alleen is mijn 5th element demper helaas lek... Ik had hetzelfde probleem met de Diabolus cranks.. ik heb er twee spacers tussengezet om het probleem op te lossen, past perfect zo.. Zal binnenkort in mijn draadje wat foto's plaatsen... en over de flex van de swingarm, dat valt eigenlijk best wel mee. Is niet superstijf, maar had het erger verwacht...

welke bandjes ga je er opleggen? Ik wou eerst 2.5, maar die kreeg ik er niet tussen.. heb nu 2.4, en dat gaat net...
carpe diem quam minimum credula postero

Bastiaan

Bericht door Bastiaan » do nov 22, 2007 9:08 pm

Die flex in het frame valt idd wel mee maar wel meer dan mijn andere bike. Ik heb er nu Schwalbe Big Bettys opliggen. Die zijn 2.4 en die passen net haha. Op de internetsite van Rocky Mountain is het 2003 model (weet niet of die verschillen ten opzichte van de 2002, welke heb jij?) std afgemonteerd met voor 2.7 maxxis highrollers en achter 2.5 highroller. Dus in principe moet het passen. Welke banden heb jij er nu opzitten. Ik ga van de week mijn double wide velgen inspaken met mijn Hope pro II naven en dan met maxxis highroller 2.5 proberen..

Ben benieuwd naar die van jou man!

Groet Bas

zerocool

Bericht door zerocool » vr nov 23, 2007 7:42 am

Bastiaan schreef:Die flex in het frame valt idd wel mee maar wel meer dan mijn andere bike. Ik heb er nu Schwalbe Big Bettys opliggen. Die zijn 2.4 en die passen net haha. Op de internetsite van Rocky Mountain is het 2003 model (weet niet of die verschillen ten opzichte van de 2002, welke heb jij?) std afgemonteerd met voor 2.7 maxxis highrollers en achter 2.5 highroller. Dus in principe moet het passen. Welke banden heb jij er nu opzitten. Ik ga van de week mijn double wide velgen inspaken met mijn Hope pro II naven en dan met maxxis highroller 2.5 proberen..

Ben benieuwd naar die van jou man!

Groet Bas
Hey Bas,

ik heb er nu 2.4 Almighty's op liggen... Gaat ook maar net hoor... heb nog 2mm aan beide kanten vrij...

Zal kijken of ik vanavond alvast wat foto's kan maken, ziet er iig wel supervet uit...

Gr. Patrick

fucalot

Bericht door fucalot » vr nov 23, 2007 2:58 pm

Twee mm, dan raak je toch zo de achterbrug, als die dan "zo" flexy is. Of valt het al bij al nog mee? Heb het altijd wel mooie frames gevonden, voor het ruigere werk.

zerocool

Bericht door zerocool » za nov 24, 2007 5:24 pm

fucalot schreef:Twee mm, dan raak je toch zo de achterbrug, als die dan "zo" flexy is. Of valt het al bij al nog mee? Heb het altijd wel mooie frames gevonden, voor het ruigere werk.
valt allemaal best mee... Ik heb nog geen frame geraakt in elk geval.. :bandana:

Plaats reactie