keramische velgen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
hanssum
keramische velgen

Bericht door hanssum » za okt 27, 2007 8:08 pm

Ik moet een keus maken tussen grizzly ccs of normale grizzly velgen bij mijn nieuwe fiets.
Ik heb gehoord dat de laag er zo af is.
Iemand ervaring met het een en ander??
Grtz,Hans

Luc

Bericht door Luc » za okt 27, 2007 8:19 pm

Dan heb je verkeerd gehoord. Ik ken mensen die 4 maanden gewacht hebben op de Grizzly CSS terwijl ze binnen de week een Mavic Cér. konden hebben. En bovendien ruim 30% goedkoper dan Mavic en DT. Wel een pak zwaarder ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

TF

Bericht door TF » zo okt 28, 2007 6:18 pm

En dan hoop ik voor die lang wachtenden dat de laag niet zon raar bobbeltjesprofiel (oxidatie van het alu onder de CSS laag) ontwikkeld als de Grizzly CSS waar ik 2 maanden mee heb gesinglespeed.... niet eens in de regen.... en wel door de ourthe :oops: maar weer niet door de Noordzee... zoiets was het

Even voor de goede orde, de Rigida velg heeft geen ceramische laag, maar een "Carbide Super Sonic" behandeling. De deeltjes zijn supersonisch tegen de velgrand aangeschoten en daardoor dus ipv een laag op de velg zoals bij de andere merken, onderdeel van de alu structuur. Het grote voordeel is hiervan dat bij een eventuele deuk het CSS laagje gewoon meebuigt... en dus niet breekt of scheurt zoals bij de ceramische velgen. Ik heb er ook een deuk ingereden toen ik zag dat ie ging oxideren om te kijken of dat wel waar was... en dat verhaal klopt.

Naar verluid was de velg waar ik mee reed er een uit een partij die teruggeroepen werd omdat er iets was misgegaan met het behandelingsproces.

Ben een beetje braindead van hvh den helder maar was deze CSS techniek geen bedenksel van Idworx???
Laatst gewijzigd door TF op ma okt 29, 2007 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Luc

Bericht door Luc » ma okt 29, 2007 10:03 am

Het is inderdaad geen keramische laag zoals bij Mavic, maar een laag carbide partikels.
Het fenomeen dat jij beschrijft heb ik nog niet gezien, ik heb nochtans al verschillende wielen gemaakt met die velgen. Een slechte produktiereeks kan natuurlijk wel eens gebeuren, spijtig dat net jij er dan mee te maken krijgt. Maar als dat vaststaat, kan je dan geen garantie inroepen?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

W3sebas
Contacteer:

Bericht door W3sebas » ma okt 29, 2007 5:29 pm

op bike motion heb ik even bij de mensen van ragida gestaan en meer info gevraagt naar de ceramishe laag. het verhaal klopt van YBOT. die man die daar zal sloeg eens met de 2 stukje velgen op elkaar om te laten zit kan het sterk was en zei er bij dat een andere ceramishe laag allang gebroken was. CSS behandeling komt inderdaad uit de richting van idworx.

TF

Bericht door TF » ma okt 29, 2007 7:39 pm

JA recall
Luc schreef: ....spijtig dat net jij er dan mee te maken krijgt....
Je moest is weten...
Laatst gewijzigd door TF op wo apr 30, 2008 2:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

TF

Bericht door TF » ma okt 29, 2007 10:35 pm

en de hoge velgrand is ook wel fijn... met of zonder CSS

Plaats reactie