nieuwe DH kopen
Moderator:Beheerders
ik ben van plan om een nieuwe DH te kopen, wat vinden jully van deze?
hier zijn een paar gegevens:
De 2008 Digger DH fiets
* Stuurpen, stuur & zadelpen: Amoeba Scud
* Zadel: Selle Italia NT1
* Pedalen: platform
* Vork: RockShox Boxxer Team
* Balhoofdstel: FSA The Pig DH Pro
* Shock: Manitou Swinger Coil X4
* Achterderailleur: Sram X.9
* Shifter: Sram X.9
* Remmen: Avid Code
* Crankset: single ring DH
* Ketting & kassette: Sram X.9
* Wielen: DH met Sun Ringlé velgen
* Buitenbanden: Kenda Nevegal
prijs: 2.699,00€
http://www.abcfiets.com/fence.htm (5 de foto)
hier zijn een paar gegevens:
De 2008 Digger DH fiets
* Stuurpen, stuur & zadelpen: Amoeba Scud
* Zadel: Selle Italia NT1
* Pedalen: platform
* Vork: RockShox Boxxer Team
* Balhoofdstel: FSA The Pig DH Pro
* Shock: Manitou Swinger Coil X4
* Achterderailleur: Sram X.9
* Shifter: Sram X.9
* Remmen: Avid Code
* Crankset: single ring DH
* Ketting & kassette: Sram X.9
* Wielen: DH met Sun Ringlé velgen
* Buitenbanden: Kenda Nevegal
prijs: 2.699,00€
http://www.abcfiets.com/fence.htm (5 de foto)
Ben het met Thomas eens, die Canyon Torque FRX is echt erg veel waar voor je geld. Zou ook eens naar een UMF Freddy 1 Team kijken, kost een paar honderd euro minder en is qua afmontage ook niet slecht (2008 Marz 66, Hayes Stroker, X.9, Holzfeller enz).
Ik weet niet of je persé een nieuwe fiets wil, anders kan je ook gaan kijken naar een 2de hands (heb ik zelf ook goede ervaringen mee) of neus eens rond in bv. Duitse webshops die complete DH bikes verkopen. Immers, met de komst van de 2008 modellen zijn de modellen van 2007 (of zelfs 2006) veel goedkoper geworden. Succes!
ps. zag deze nog op CRC: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22314 , 40% korting en zeker niet de minste qua onderdelen.
Ik weet niet of je persé een nieuwe fiets wil, anders kan je ook gaan kijken naar een 2de hands (heb ik zelf ook goede ervaringen mee) of neus eens rond in bv. Duitse webshops die complete DH bikes verkopen. Immers, met de komst van de 2008 modellen zijn de modellen van 2007 (of zelfs 2006) veel goedkoper geworden. Succes!

ps. zag deze nog op CRC: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=22314 , 40% korting en zeker niet de minste qua onderdelen.
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Yep voor 100,- meer heb je net als mij een Sx trail en daar kun je echt leuke dingen mee doen.
Of check Norco die hebben ook goed spul voor weinig.
Bedenk eerst goed wat wil ik er echt mee en ga daar dan een bike voor zoeken...bv...Northshore, puur DH, Freeride, etc.
Maar die sewtting voor dat geld ...NO WAY!! niet doen.
Of check Norco die hebben ook goed spul voor weinig.
Bedenk eerst goed wat wil ik er echt mee en ga daar dan een bike voor zoeken...bv...Northshore, puur DH, Freeride, etc.
Maar die sewtting voor dat geld ...NO WAY!! niet doen.
Ride it like you stole it!
ik denk dat er niet veel fietsen zijn die een session 10 voor die prijs overtreffen.Kijk maar eens goed wat voor super spec's die wel niet heeft voor die prijs als 2e hands fiets
.Als ik jouw was zou ik gewoon voor de session 10 gaan.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ek+session

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Contacteer:
Ok als je een bak voor dh zoekt en je koopt die session niet ben je echt een mongoolTrekrules schreef:ik denk dat er niet veel fietsen zijn die een session 10 voor die prijs overtreffen.Kijk maar eens goed wat voor super spec's die wel niet heeft voor die prijs als 2e hands fiets.Als ik jouw was zou ik gewoon voor de session 10 gaan.

- Steel Farmer
- Contacteer:
Je bedoelt zo'n totaal versleten oud frame waar geen enkele stijfheid in zit met een verouderd veersysteem. Nee dat heb je liever dan een nieuw b frame welke een "gejat" en beproefd veersysteem en gewoon prima veren. Gelijk heb je. En Canyon en UMF zijn van een iets ander "kaliber" dan digger.kevinv10 schreef:Voor dat geld koop je veel beter iets 2e hands ipv al die frikandelle merken als UMF, Canyon of Digger? (WTF?)
Een 5jaar oude M1 is nog altijd beter dan een splinternieuwe UMF of iets van hetzelfde "kaliber"...

Als het een nieuwe trek is zeg ik ja...2de hands session 10...nee dank je...met een session 10 moet je mee smijten en niet lekker stukkie mee naar beneden cruise.
En een session 10 is echt een goeie bike maar daar hoef je niet mee te northshore of te jumpen want het is een log stuk metaal...
doe mij maar mn SX daar kan ik meer mee en anders neem ik wel m,n demo voor het lompe gooi werk.
En een session 10 is echt een goeie bike maar daar hoef je niet mee te northshore of te jumpen want het is een log stuk metaal...
doe mij maar mn SX daar kan ik meer mee en anders neem ik wel m,n demo voor het lompe gooi werk.
Dus als ik jouw begrijp is de session 10 een stuk ijzer.Personelijk heb ik er geen last van wanneer ik de northshores en de jumps neem met de session 10.De fiets doet zijn werk uitstekend op alle frontenRik_B schreef:Als het een nieuwe trek is zeg ik ja...2de hands session 10...nee dank je...met een session 10 moet je mee smijten en niet lekker stukkie mee naar beneden cruise.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
en overkill veerweg heeft.... Maar soit ik ga me niet verder uitlaten, ik rij zelf met een demo8 wat ik ook al overkill vind.
Zelfs de beste freeriders kunnen zo'n fietsen niet tot de volledige capaciteit benutten....
En qua Sx-trail, ok enorm veelzijdige fiets maar zijn DH-capaciteiten worden zwaar overschat. Ik denk dat de speci rijders wel een paar frampjes per seizoen nodig hebben. Dan rij ik liever met een wat zwaardere fiets waarvan ik weet dat het frame niet zo snel gaat sneuvelen bij extreem gebruik....
Zelfs de beste freeriders kunnen zo'n fietsen niet tot de volledige capaciteit benutten....
En qua Sx-trail, ok enorm veelzijdige fiets maar zijn DH-capaciteiten worden zwaar overschat. Ik denk dat de speci rijders wel een paar frampjes per seizoen nodig hebben. Dan rij ik liever met een wat zwaardere fiets waarvan ik weet dat het frame niet zo snel gaat sneuvelen bij extreem gebruik....

Hehe ik ga met je mee wat betreft Demo beetje overkill maar een demo is nog steeds veelzijdiger dan een session 10...begrijp me niet verkeerd een session 10 is een brute bak als je van 6 hoog naar beneden wild springen. Heb op een session 10 gereden en ik vond dat je echt moet gooien met die bike...mn demo vind ik lekkerder rijden.
Kijk gewoon wat je er mee wilt gaan doen en koop daar een bike voor...
-
- Contacteer:
toch zegt hij letterlijk dat hij een DH bak zoekt. Die session 10 nemen dus ! Ik weet niet juist hoe het met je rijervaring van de session 10 zit rik B maar als je 1x op zo'n fiets hebt gereden vind ik niet dat je kan zeggen dat hij lomp bolt.Rik_B schreef:Hehe ik ga met je mee wat betreft Demo beetje overkill maar een demo is nog steeds veelzijdiger dan een session 10...begrijp me niet verkeerd een session 10 is een brute bak als je van 6 hoog naar beneden wild springen. Heb op een session 10 gereden en ik vond dat je echt moet gooien met die bike...mn demo vind ik lekkerder rijden.
mee eens,gewoon de session 10 nemen.Zoals Thomasmb al zegt als je hem 1 dag hebt getest dan ben je behoorlijk kort zichtig over de fiets of je moest een session 10 gehad hebben(zal waarschijnlijk niet zo zijn).De session is netzo veelzijdig als een demo of welke DH bak dan ook.thomasmb schreef:toch zegt hij letterlijk dat hij een DH bak zoekt. Die session 10 nemen dus ! Ik weet niet juist hoe het met je rijervaring van de session 10 zit rik B maar als je 1x op zo'n fiets hebt gereden vind ik niet dat je kan zeggen dat hij lomp bolt.Rik_B schreef:Hehe ik ga met je mee wat betreft Demo beetje overkill maar een demo is nog steeds veelzijdiger dan een session 10...begrijp me niet verkeerd een session 10 is een brute bak als je van 6 hoog naar beneden wild springen. Heb op een session 10 gereden en ik vond dat je echt moet gooien met die bike...mn demo vind ik lekkerder rijden.
Onzin.Steel Farmer schreef:Je bedoelt zo'n totaal versleten oud frame waar geen enkele stijfheid in zit met een verouderd veersysteem. Nee dat heb je liever dan een nieuw b frame welke een "gejat" en beproefd veersysteem en gewoon prima veren. Gelijk heb je. En Canyon en UMF zijn van een iets ander "kaliber" dan digger.kevinv10 schreef:Voor dat geld koop je veel beter iets 2e hands ipv al die frikandelle merken als UMF, Canyon of Digger? (WTF?)
Een 5jaar oude M1 is nog altijd beter dan een splinternieuwe UMF of iets van hetzelfde "kaliber"...
Gejat veersysteem of niet de geometrie en eigenschappen van de veersystemen zijn bijna altijd een stuk slechter dan het orgineel.
2 veersystemen kunnen op elkaar lijken maar totaal verschillend werken, vooral als het om low budget ripoff bikes gaat.
Ik weet 100% zeker dat een paar jaar oude Intense, v10, Demo of van mijn part een oude Be One stukken beter fietst dan zo'n gare digger of een UMF.
SlapHappy
- Steel Farmer
- Contacteer:
Ieder zijn mening. Mr Woodbumble is van een oude woodbumble plus (echt een top bak) naar een UMF Duncan gegaan en hij is helemaal lyrisch over de verbetering. Maarja als jij dan liever op een oude Woodbumble plus rijdt is dat prima. Ik moet wel erbij zeggen dat de topicstarter beter af is met die session 10 voor 2500 dan een UMF Freddy voor 2500 voor DH. Het zou vrij dom zijn om die session 10 niet te kopen.
grtz Casper
grtz Casper