ervaringen specialized enduro 2006
Moderator:Beheerders
hallo,
zijn er mensen die een specialized enduro 2006 bezitten?..
ik vraag me af op welk terrein deze fiets zich het meest thuisvoelt, en of ik hem ook zo nu en dan eens zou kunnen uitlaten op de downhill van winterberg?
kooz
zijn er mensen die een specialized enduro 2006 bezitten?..
ik vraag me af op welk terrein deze fiets zich het meest thuisvoelt, en of ik hem ook zo nu en dan eens zou kunnen uitlaten op de downhill van winterberg?
kooz
ja, ik heb er 1tje thuis staan
op alle terreinen voelt deze bike zich thuis, zelfs op DH tracks.
heb er vande zomer in todtnau nog de DH met gereden zonder probs.
maar als je snel wil zijn op een DH-track moet je heeeel zuiver rijden
of een fiets nemen met wat meer veerweg.
maar voor winterberg geen problemen.
op alle terreinen voelt deze bike zich thuis, zelfs op DH tracks.
heb er vande zomer in todtnau nog de DH met gereden zonder probs.
maar als je snel wil zijn op een DH-track moet je heeeel zuiver rijden
of een fiets nemen met wat meer veerweg.
maar voor winterberg geen problemen.
-
- Contacteer:
yoow
heb er ook eentje in de schuur staan.
ga er een aantal keer per week op xcen :P
enigste dingen die k wat minder vind zijn de cranks die regelmatig in de grond happen.
en cheapass deore tandwielen achter als je hem standaard koopt.
verder een chille bike.
fijne geometrie.
demping is ook redelijk af te stellen.
de rest van t materiaal is stevig en kan een stootje hebben
alleen voor xcen miss een wat zwaare bike komt beter tot zijn recht op een wat lichte dh trails parcour denk k zo
peace
heb er ook eentje in de schuur staan.
ga er een aantal keer per week op xcen :P
enigste dingen die k wat minder vind zijn de cranks die regelmatig in de grond happen.
en cheapass deore tandwielen achter als je hem standaard koopt.
verder een chille bike.
fijne geometrie.
demping is ook redelijk af te stellen.
de rest van t materiaal is stevig en kan een stootje hebben

alleen voor xcen miss een wat zwaare bike komt beter tot zijn recht op een wat lichte dh trails parcour denk k zo

peace
-
- Contacteer:
Als je toch bezig bent zou ik er een RS Lyrik (Solo Air) in gooien. Weegt geen flikker en heeft veel positieve reviews. Vind m ook mooier dan een Talas.
ps. Kooz, als ie af is, kom je m dan wel een keertje showen in 't Orderbos?
ps. Kooz, als ie af is, kom je m dan wel een keertje showen in 't Orderbos?

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
-
- Contacteer:
[quote="larzveenz"]Als je toch bezig bent zou ik er een RS Lyrik (Solo Air) in gooien. Weegt geen flikker en heeft veel positieve reviews. Vind m ook mooier dan een Talas.
[quote]
Kraakt wel
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
dusssssssss...........
[quote]
Kraakt wel

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
dusssssssss...........
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
True, maar er zijn toch wel veel SX-rijders die een Lyrik hebben (of een 66, kan natuurlijk ook maar die is wel iets van 500gr zwaarder).
Bovendien is dat 'kraak-probleem' allang bekend bij RS en ik mag hopen dat ze dat verholpen hebben in het 2008 model.

Maar om on-topic te blijven: zo'n Enduro kan je prima mee downhillen, zeker in winterberg (heb er behoorlijk wat gezien daar en die hielden het prima uit).
Is er ook in170mm en als je de SL ATA neemt heb je zelft 140-180mmjaspero schreef:66 heeft 180mm veerweg toch?

-
Heb er eentje als `all mountain tool` met Talas rc2 en dhx5 air demper en daar is zo een beetje alles mee te doen wat met een sx-trail ook te doen is. Zal mss wat sneller kapot gaan (? alles gaat uiteindelijk toch kapot!) en niet helemaal zo soepel zijn ( in mijn geval wegens luchtdemper) maar is lekker licht en handzaam. Voor winterberg prima, maar verwacht geen snelheden als met een big bike op de downhill.
Heeft wel stevige wielen en banden nodig om een beetje downhill vriendelijk te zijn!
Heeft wel stevige wielen en banden nodig om een beetje downhill vriendelijk te zijn!
Nil Volentibus Arduum
-
- Contacteer: