13 Oktober Wasgau Marathon Lemberg Duitsland

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » ma okt 08, 2007 2:48 pm

didadunlop schreef:Ik heb er zin in!!!!
Ik ook. Ik heb de 28 gemonteerd, ik ga als een menselijke magimixer omhoog ! :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » ma okt 08, 2007 3:02 pm

didadunlop schreef: Ik heb Tuig gemaild of ie nog steeds wil meerijden maar nog niks gehoord.
Ik heb geen mail ontvangen! :?
Maar ik wil nog steeds mee rijden,ik ben de ganze vrijdag vrij dus mail maar een tijd+adres en dan zorg ik er voor dat er optijd bier aanwezig is.
Dat noemen ze een BVO-tje toch? ;)
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 08, 2007 3:07 pm

Mail via het DP forum. dus misschien vandaar.

Waar woon je? Ik kom vanuit Hengelo. Alleen das denk ik wat onzinning om daar af te spreken.

Ergens bij Arnhem duitsland in duiken lijkt mij het handigste.

anders mail even op xmartinix (adder) hotmail.com
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 08, 2007 3:11 pm

BVO? Bruto Vloer Oppervlak?

Ow ja wat is de wielbasis van je niner? (dropout tot dropout) dan kan ik even meten hoe het het beste in de auto past.

(mijn rig kan met de bank plat zonder wielen rechtop in de auto)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di okt 09, 2007 10:51 pm

Hey Dida,Mail ontvangen?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 7:17 am

Yups en ook al beantwoord.

Kort door de bocht:

Arnhem weet ik geen parkeerplaats. Misschien bij Ott in Doesburg (iets boven Arnhem). Dat scheelt wel een hoop in tijd.

Anders kan ik ook ophalen in Meteren (zijn we wel wat later in Wasgau)

Niner past goed in mijn auto. RIG heeft grotere wielbasis en past makkelijk.

Zondag of zaterdag terug? Ik ben flexibel.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo okt 10, 2007 7:23 am

Een parkeerplaats langs de weg is ook goed,ik word gebracht.
Za of zo teru maakt mij niet uit,was zondag niet de BBC?
Roep een tijd+plaats en ik ben er.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 7:49 am

Gebracht!.. Das lekker luxe..:D

Ik zal even kijken waar het het handigste is en daar de straatnaam etc van doorgeven.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 7:58 am

BBC?

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 8:15 am

@Tuig:

Parkeerterrein IKEA in Duiven (achter Arnhem) om 17:15! Ik zal het je ook even doormailen vanavond.

willem12

Bericht door willem12 » wo okt 10, 2007 8:44 am

BBC = Bart brentjes Challenge = mini marathonnetje in Limburg
Maar daar hebben we zondag geen puf meer voor....

Weersverwachtig zaterdag: 11-17 graden, droog, bewolkt met een zonnetje.
Perfect marathon-weer !!

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 8:59 am

Ach we zij toch echte mannen? Zaterdagavond naar Limburg rijden. zondag nog even de helden uithangen..:D

(neu denk dat ik het maar laat schieten)..

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo okt 10, 2007 11:37 am

didadunlop schreef:Ach we zij toch echte mannen?
(neu denk dat ik het maar laat schieten)..
Misschien wel een goed idee! 8)

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 8:34 pm

het laten schieten of echte man uithangen?

Ik heb de routebeschriving weer achterop een viltje staan en in mijn Di-Da ingeprogrammeerd.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » wo okt 10, 2007 8:42 pm

Bart Brentjens schreef:Inschrijvingen gesloten!
Inschrijven voor de Bart Brentjens Challenge is niet meer mogelijk. Er zal op de dag zelf geen mogelijkheid zijn om je in te schrijven.
Als je zondag nog verder wil crossen zou je toch met goeie alternatieven moeten komen!

willem12

Bericht door willem12 » wo okt 10, 2007 8:49 pm

Zo,
Zojuist met JJ nog een avondtraining op het NK-parcours gedaan.
De nieuwe wielen doen het goed, spieren iets minder 8)
Wasgau, here we come.

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo okt 10, 2007 8:50 pm

nah we sien wel...

didadunlop

Bericht door didadunlop » za okt 13, 2007 10:33 pm

Wasgau was zeker geslaagd. Goede organisatie en lekker gefietst!!

didadunlop

Bericht door didadunlop » zo okt 14, 2007 8:13 pm

recap Wasgau Marathon:

Heenreis:

17:20 IKEA Duiven. Tuig/Bak Bier/fiets ingeladen. Daarna lekker doorklappen naar Wasgau/Lemberg. Daar na wat navigatieongein aangekomen rond 22:45 oid. Paar biertjes op en rond 1:30 plat in een school die ze speciaal voor ons hadden opengelaten.

Zaterdagochtend ging om 6:30 de wekker.....:(... Kleren aan en rustig ontbijten. 9:30 startschot en toen begon het.

Tuig, ik en Kerensky hebben het lekker rustig aan gedaan. Lekker chillend fietsen. Het idee van "supertrails" was wat overmoedig maar ja wel top uitgezet en top verzorging onderweg. Pas na de 2e verzorging kwamen de leuke "supertrails" wat mooie afdalingen maar vooral hard klimmen. 34/20 was eigenlijk ideaal. Wel een paar keer wat gelopen maar dat gaat dan bijna even snel als fietsen dus boeien (voor mij althans, maar ja ik ben ook geen prestatiekonijn). Ikzelf ben wel gecrashed. Maar dat scheen er volgens de omstanders top uit te zien. Dus ook geen enkel probleem.

na 70Km kwamen we moe maar voldaan het bos uit en op naar het duitse bier!!!!!

R-E-S-P-E-C-T voor dader die mijns inziens iets te fris over de finish kwam na de 105. Goed werk.

Ik heb me goed vermaakt. alhoewel de aanduiding "supertrails" wat overmoedig was vond ik het geheel toch duidelijk mooi. Top omgeving/top organisatie.

volgend jaar minimaal de 90. Binnenkort komen er ook wat langere toertochten aan in Brabant. Dus ik kan wat trainen.. Iemand mee met de 8 van Oost-Brabant (mei 2008)?

willem12

Verslag

Bericht door willem12 » zo okt 14, 2007 8:29 pm

Fotos Hierrr

Na dramatische heenreis, overal files, toch heelhuids aangkomen in Lemberg. Lekker aan de pasta in gezellige hal. De rest uit Nederland kwam al snel en het werd gezellig. In de sporthal besloten we niet bij de rest te gaan liggen, maar boven naast de rectorskamer bivak te houden. Lekker geslapen op mijn luchtbed, soms gestoord door snurker van ong. 106kg.

Na goed ontbijt, wederom in gezellige sfeer, fietsen klaargemaakt en naar de start. Ik heb nog snel de schijf op mijn voorwiel opnieuw vastgezet en Sneeuwpop ging 10min voor de start nog remblokjes vervangen....

Rustige start en lekker warmgereden. Vlak voor de eerste echte klim kwam Het Tuig langs, "Schakelen !!" riep hij. Op 2/3 van de klim zei hij niets meer en moest afstappen. Vervolgens een hoop (te) makkelijke klimmen en afdalingen. Vlak voor 1e verzorgingspunt werd ik ingehaald door Sneeuwpop. Samen in de rij voor 1e technische passage. Ik wilde stoer een foto maken, maar plots gingen we rijden. Ik dacht dat ik de passage wel kon rijden met fototoestel in de rechterhand, hoesje in de mond en 1 hand aan het stuur. Nee dus. Gelukkig stond er ook nog een boom en viel ik niet ver.

Net toen ik weg wilde rijden bij de 1e verzorging zag ik een step aankomen. Die ging net zo hard als wij !! Tijdens wegrijden gezwaaid naar Tuig, Kerensky en Dida. Helaas daarna niet meer gezien. Vreselijk saaie, vlakke stukken, onderbroken door matige klimmetjes deden mijn positie geen goed, tot 55km was het gewoon allemaal te makkelijk voor mijn lichte verzet. Onderweg weer ingehaald door Sneeuwpop die net iets eerder bij 2e verzorging aankwam dan ik en wist te melden dat JJ net weg was. Ging het zo goed of had JJ slecht geslapen ?

Sneeuwpop stuurde bij de 105km splitsing naar links en keek mij stomverbaasd na toen ik de volwassen variant koos. Geniaal verbluft gezicht. Geen tijd om lang te genieten want bottombracket begon te bewegen. Snel weer vastgezet. Vanaf dit moment werd de marathon een ander verhaal; de klimmen werden steiler en venijniger en de afdalingen werden singletracks met krappe bochten, trappen en stenen. Aan het werk !! Genieten geblazen.

Na 10km alleen rijden kwam ik weer terug op het 75/95km parcours. Heerlijk al de zwoegende en zwetende mensen, perfect inhaalvoer. Klimmen bleven zwaar, mijn verzetskeuze werd steeds beter. Na de 75km afsplitsting werd de sfeer nog iets serieuzer, er moest nu toch gelopen worden op de steile stukken. Percentage singletrack nam wel toe en langzaam werd duidelijk waar de faam van de Wasgaumarathon vandaan kwam. Het mooie was er bij mij wel af. Er kwamen nu erg steile klimmen, 22x34 voor MountainBike.NL leden. Afdalingen en kilometers lange singletracks maakten veel goed.

De laatste 15km waren erg lang, namelijk 18,5km volgens mijn teller. Na een bonus-lusje achter het dorp langs, om de mentale hardheid te testen, reed ik iets na vieren, zeer tevreden door het "Ziel" spandoek, 110km. en 2300hm op de SingleSpeed!!! Dader (Daan) had ook de lange afstand gedaan en was drie kwartier eerder binnen. De rest had blijkbaar voor de kortste route gekozen en stond wat verveeld de auto in te pakken. "Ride your SingleSpeed, long and hard" was toch het motto heren ?? :evil:

Na het douchen een Lidl geplunderd en zeer tevreden met onszelf (Dader, Sneeuwpop & W12) naar huis gereden. Volledig total loss in slaap gevallen.

Evalutie:
- Heerlijk einde van het marathon seizoen
- Marathons op SS & 29" zijn leuk !!
- Eerste 55km saai, daarna volle bak genieten
- Ik vraag Sinterklaas om een 29" verende vork met spijkerharde lockuot
- Jammer voor de anderen dat je de mooiste stukken alleen op de 110km te rijden kreeg
- Perfecte sfeer
- "SingleSpeed Team Holland" shirt werkt echt, veel positief commentaar
- De Zion is ontmaagd en is goed bevonden.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo okt 14, 2007 10:10 pm

didadunlop schreef:Ikzelf ben wel gecrashed. Maar dat scheen er volgens de omstanders top uit te zien.
Was weer helemaal top!
Dida ging volgens het OTB boekje echt te goed naar beneden!
Heerlijk gefietst en heerlijk bier gedronken.
Volgend jaar weer!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma okt 15, 2007 7:30 am

Hey Dida/Tuig,

jullie hebben zondag toch nog wel de BBC gereden ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 15, 2007 7:34 am

Neu. Dat was wat teveel van het goede...:D Ik was lam op de terugweg.. bah bah. Stuk voorbij Koblenz nog een eind in de file gestaan.

Ik heb zondag nog wel in de tuin gewerkt bij mijn vader (bomen verpotten etc) en s'middags naar de bowlingbaan geweest..:D

Deze zondag (de 21ste) is het de 75 KM van Bladel tourtocht. Wsl grote gedeelten route Eersel en dergelijke. Wie gaat er mee?

Ik ben nog steeds blij met die OTB. Af en toe vallen is goed voor je zelfvertrouwen. Vooral als het goed gaat.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma okt 15, 2007 7:46 am

didadunlop schreef:Ik ben nog steeds blij met die OTB.
OTB was toch helemaal niet mogelijk met een 29-er Cloxxki?

TBB

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma okt 15, 2007 7:55 am

Misschien wel handig om de situatie erbij te zetten.

smalle stenige singletrack. Ongeveer 45 graden naar beneden en dan een 170 graden switchback. Ik ging de bocht om en door de hoek van mijn voorwiel en de stijlheid ging ik er gewoon overheen. Wel mooi om dan toch uit te kunnen klikken en op mijn voeten terecht te komen.

Plaats reactie