Winterberg vernieuwingen!!!

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

Loeky
Winterberg vernieuwingen!!!

Bericht door Loeky » wo sep 12, 2007 7:18 pm

Check de nieuwtjes van winterberg:
nieuwe baan EN nieuwe lift die de wachttijden in de weekenden moet verkorten... :arms:

Uit de nieuwsbrief:

Die Regenzeit ist vorbei, die Wetterdienste kündigen sommerliche Temperaturen an. Gut sechs Wochen habt ihr noch bis zum Ende der Saison. Also: Schnappt euch das Bike und macht euch auf in den Bikepark Winterberg. Tag für Tag ist das Bikepark-Team zurzeit
im Einsatz, um einen neuen Ankerlift und eine neue Bikestrecke zu
bauen. Zeitweise wurde der Andrang an der Talstation des Sesselliftes ganz schön groß, gerade an den Wochenenden. Zunächst gab es Überlegungen, den Tellerlift am Käppchenhang in der
Nähe der Bikestation fit für den Auftransport von Bikern und Bikes zu
machen. Doch Orkan Kyrill warf im Februar diese Pläne komplett über den
Haufen. Von Bäumen bedeckt, lag der Lift nach einer Sturmnacht am Boden. Gegen Ende der Saison wird der neue Ankerlift wohl fertig sein, für Biker aber erst in der nächsten Saison ausgerüstet werden.
Der Bikepark Winterberg will Strecken bieten, auf denen Anfänger fahren können, die aber auch Fortgeschrittene begeistern. Die Lösung: Trails, die bei hoher Geschwindigkeit Ansprüche an das fahrerische Können stellen, langsam befahren aber auch für ungeübte Fahrer geeignet sind. Streckendesigner Diddie Schneider war mal wieder
schwer kreativ und will Anfang Oktober ans Werk gehen.
Parallel zum neuen Ankerlift soll künftig eine neue Strecke verlaufen. Sie soll einen Brechsandbelag bekommen, mit großen Anliegern und flachen, schnellen Sprüngen. Holzelemente sind ebenfalls geplant. Dazu gehören eine kleine Box, kleine North Shores und ein paar Wallrides. So wird es künftig auch an gut besuchten Wochenenden nur geringe Wartezeiten geben.

jaspero

Bericht door jaspero » wo sep 12, 2007 7:34 pm

kon ik nu maar goed duits lezen :P

jojo

Bericht door jojo » wo sep 12, 2007 9:00 pm

zal wel parallel lopen aan de weg omhoog / parkeerplaats. Daar zag ik afgelopen weekend al enkele lift onderdelen liggen (deels aan het opbouwen).

Zou mooier zijn als ze een extra (uitdagender) DH bij zouden maken!!
keybone collector!!!

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo sep 12, 2007 9:26 pm

jojo schreef:zal wel parallel lopen aan de weg omhoog / parkeerplaats. Daar zag ik afgelopen weekend al enkele lift onderdelen liggen (deels aan het opbouwen).
Klopt, daar lagen liftonderdelen. Ook waren ze een deel van de dag met een kraan aan het werk (en duidelijk niet aan het egaliseren).
jojo schreef:Zou mooier zijn als ze een extra (uitdagender) DH bij zouden maken!!
Ik krijg bij de plannen toch ook een beetje 'meer van hetzelfde' idee, daar gelukkig de 4X en Freecross namelijk nog niet vol met 'Anliegern und flachen, schnellen Sprüngen' (~ tables) liggen. Een uitdagender 4X-parcours had je ook prima op die nieuwe plek kunnen neerleggen...

Maar ze zullen ongetwijfeld weloverwogen hiervoor gekozen hebben, althans dat hoop ik...

jojo

Bericht door jojo » do sep 13, 2007 7:12 am

Cheeta schreef: 'meer van hetzelfde'
slopestyle is nu in de mode, dus ja...... helaas....
keybone collector!!!

fly high

Bericht door fly high » di sep 18, 2007 7:46 pm

dit wist ik al een paar maanden, toen k er een tijd geleden was had ik ff met zo'n man gepraat en die zei dat er een nieuwe lift enzo bij kwamen :o
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

Trekrules

Bericht door Trekrules » di sep 18, 2007 7:59 pm

prachtig nieuws wat ze gaan doen :D ,ben benieuwd.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

derio

Bericht door derio » di okt 02, 2007 9:41 pm

Ik ben er van het weekend geweest

en...

er was idd een nieuwe lift deze liep langs de weg omhoog (parrelel aan de 4x) het ziet er naar uit dat deze lift toch echt voor dit winter seizoen is want de grond eromheen is helemaal vlak gemaakt. ik snap alleen niet waarom er wordt gezegt wachtijden inkorten omdat het altijd helemaal beneden druk is en dan heb je weinig aan een lift die niet beneden aan is.

groeten desmond

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » do okt 04, 2007 4:24 pm

derio schreef:Ik ben er van het weekend geweest

en...

er was idd een nieuwe lift deze liep langs de weg omhoog (parrelel aan de 4x) het ziet er naar uit dat deze lift toch echt voor dit winter seizoen is want de grond eromheen is helemaal vlak gemaakt. ik snap alleen niet waarom er wordt gezegt wachtijden inkorten omdat het altijd helemaal beneden druk is en dan heb je weinig aan een lift die niet beneden aan is.

groeten desmond

Omdat de mensen dna over het bikepark verspreid zullen zijn ;)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Loeky

Bericht door Loeky » do okt 04, 2007 8:32 pm

tja dr zal echt wel goed over nagedacht zijn... denk bijvoorbeeld ook aan de mensen die alleen voor de 4X komen. Als zij met de lift willen dan moeten ze voor iedere run eerst de funride/freecross afrijden (jaaaa ik weet het, een luxe probleem), nu kunnen zij lekker meteen de lift pakken, zodat dat weer mensen scheelt onderaan de huidige lift. Mij lijkt het best praktisch...

menace

Bericht door menace » vr okt 12, 2007 6:52 pm

Op die plek was eerst ook al een lift maar is kapot gegaan door omgewaaide bomen
Ze zijn er dus nu weer een nieuwe lift aan het terug zetten voor de wintersport en een nieuw bike pacours
Dit vertelde dat vrouwtje van die frietkraam me vandaag , dus nu maar hopen dat ze gelijk heeft
Was btw muk weer vandaag en het ging voor geen meter

Loeky

Bericht door Loeky » vr okt 12, 2007 10:20 pm

ik zal morgen eens een kijkje nemen :arms:

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo okt 14, 2007 7:05 pm

Loeky

Bericht door Loeky » zo okt 14, 2007 7:10 pm

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo okt 14, 2007 7:12 pm

mensen die geen/niet zo goed duits kunnen, net zoals ik...

Loeky

Bericht door Loeky » zo okt 14, 2007 7:19 pm

derio schreef: er was idd een nieuwe lift deze liep langs de weg omhoog (parrelel aan de 4x)
ben er gisteren geweest en de lift loopt niet parallel aan de weg naar de 4X. Hij staat er eerder haaks op en de grond eromheen is idd helemaal vlak gemaakt. Ik denk dat ze een afdaling aan de andere kant van de berg maken (dus de tegenovergestelde kant van waar nu de freecross/DH/evil eye liggen), lijkt me tenminste niet meer dan logisch.

Hans

Bericht door Hans » di okt 16, 2007 12:01 pm

ik was er gister,

en toen hingen er van die haken voor sleepdingen aan
zulke dingen
¿¿¿???en wat komt hier te staan???¿¿¿

hubertje

Bericht door hubertje » di okt 16, 2007 12:05 pm

Had in het begin van de zomer al van twee nieuwe op stapel staande FR/DH banen gehoord, aan de andere kant van de berg (aan het parkingske bovenaan de taverne, als je op de pistes uitkijkt rechts dacht ik)..

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo nov 11, 2007 5:14 pm

Loeky

Bericht door Loeky » zo nov 11, 2007 6:32 pm

oooownage! ich freue mich auf das neue Saisone!

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo nov 11, 2007 6:43 pm

Dat ziet er echt heel vet uit :shock: .Winterberg wordt steeds vetter en vetter.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

twentysixbiker

Bericht door twentysixbiker » zo nov 11, 2007 7:20 pm

:o nice
winterberg is weer goed bezig!

hubertje

Bericht door hubertje » zo nov 11, 2007 7:32 pm

Ik wil behoorlijk graag... :cry:

Marcuos

Bericht door Marcuos » ma nov 12, 2007 12:43 pm

Slik....

is dat niet het komplete terrein naast de parkeerplaatsen????

Dat wordt voortijdig al een kijkje nemen. Hopen dat het het zelfde weer wordt als vorig jaar.
Life is what happens while you're busy making other plans.

mtb arno

Bericht door mtb arno » wo nov 28, 2007 11:22 pm

ziet er vet uit :)

Plaats reactie