Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.
Moderator:Beheerders
-
jojo
Bericht
door jojo » vr sep 28, 2007 5:17 pm
Venosc in een plaatsje vlak bij Les 2 Alpes. Je kan vanaf daar een afdaling maken naar Venosc.
keybone collector!!!
-
jaspero - Berichten:483
Bericht
door jaspero » vr sep 28, 2007 7:50 pm
-
Trekrules
Bericht
door Trekrules » vr sep 28, 2007 8:25 pm
wat een onwijs vette afdaling

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
fly high - Berichten:693
Bericht
door fly high » za sep 29, 2007 11:07 am
Trekrules schreef:wat een onwijs vette afdaling

idd allen mogen ze van mij wel een paar dikke drops er in maken en/of wat hogere en meer jumps
thnx voor het antwoord, wie weet ga k daar nog wel eens naar toe... moet nu nog ff w88 op me achter shock, ligt bij BikeRight
by the way... k ben jarig

Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
-
jojo
Bericht
door jojo » za sep 29, 2007 11:31 am
Drops en jumps zie je in andere landen meer dan in Frankrijk. In Frankrijk zie je meer "snelle" parcoursen zonder jumps e.d.
keybone collector!!!
-
Tuup J
Bericht
door Tuup J » za sep 29, 2007 5:22 pm
fly high schreef:Trekrules schreef:wat een onwijs vette afdaling

idd allen mogen ze van mij wel een paar dikke drops er in maken en/of wat hogere en meer jumps
thnx voor het antwoord, wie weet ga k daar nog wel eens naar toe... moet nu nog ff w88 op me achter shock, ligt bij BikeRight

Je hebt dat parcour nog niet eens gereden en nu al commentaar dat er meer drops en jumps in mogen.. dat heeft dat parcour niet eens nodig, dit jaar en vorig jaar daar geweest, mega fun dat parcour, ontzettend snel, goede bochten, en erg lang.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
jarnö - Berichten:220
-
Contacteer:
Bericht
door jarnö » di nov 27, 2007 10:42 pm
suffe afdaling zeg.
waar is die 8m megadrop ? die looping ? de naakte waiven en gratis bier aan het einde ?
en hijs ook best kort, ik bedoel, 8,5 minuut .... daar kom ik mn bed niet voor uit .....
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » wo nov 28, 2007 7:47 am
Tuup J schreef:fly high schreef:Trekrules schreef:wat een onwijs vette afdaling

Je hebt dat parcour nog niet eens gereden en nu al commentaar dat er meer drops en jumps in mogen.. dat heeft dat parcour niet eens nodig, dit jaar en vorig jaar daar geweest, mega fun dat parcour, ontzettend snel, goede bochten, en erg lang.
Zoals tuup zegt ! Deze zomer in Les gets /morzine /chatel gaan rijden ; in die lange afdalingen kom je weinig jumps tegen , wat niet echt erg is want ze zijn zonder deze super , leuk voor door te vlammen ,geniete van het uitzicht etc.
Het moet niet altij *Slopestyle* zijn hé jonges

-
Loeky
Bericht
door Loeky » wo nov 28, 2007 7:35 pm
titel van het filmpje: vtt descente de venosc (komt ook nog es door het beeld geschoven in het begin)
Vertaling van de titel: mtb afdaling van/in Venosc.
Goh waar zou deze afdaling toch kunnen zijn...
MOEILUK!
-
Santa Cruz - Berichten:3498
Bericht
door Santa Cruz » za dec 01, 2007 7:30 pm
Ik kan jullie verzekeren dat dit 'n zeer vette afdaling is! Super om te doen en die drops en jumps, ach die mis je helemaal niet. Zit wel wat northshore in.
-
Tilly - Berichten:90
-
Contacteer:
Bericht
door Tilly » zo dec 23, 2007 4:30 pm
Ongeloofelijk vet!!
Die gast in dat Giant shirt geeft ook lekker gas moet 'k zeggen!
Die snelle banen zijn echt te gek!
In interberg, Morzine etc. zie je ook van die gasten die allemaal moeilijk moeilijk en "unstylish" van die drops lopen vallen... Oké ik geef toe, ik ben dan ook niet echt van de drops (I'm getting old) maar op een technisch snel stuk reden we diezelfde gasten weer de snot uit hun oren! Hah!
-
Chmod
Bericht
door Chmod » zo dec 23, 2007 6:48 pm
venosq trail is zalig! Vooral dat je hem tot 20u 's avonds kan blijven rijden.

-
Snorro - Berichten:182
Bericht
door Snorro » ma dec 24, 2007 8:55 am
Afgelopen zomer was het anders één grote gatenkaas. Minder zalig
Sowieso het probleem met die fransen in 2 Alpes: onderhoud daar doen ze niet echt aan
-
Tuup J
Bericht
door Tuup J » do dec 27, 2007 11:37 am
Snorro schreef:Afgelopen zomer was het anders één grote gatenkaas. Minder zalig
Sowieso het probleem met die fransen in 2 Alpes: onderhoud daar doen ze niet echt aan
Dat vond ik anders heeeel erg meevallen. Of je moet alleen van geshapte gladde tracks houden, maarja, dan had je niet met dh moeten beginnen.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
mechanicien - Berichten:778
Bericht
door mechanicien » do dec 27, 2007 1:54 pm
Gelukkig heeft Snorro Whistler, Sun Peaks en Silverstar als uitgangspunt als het gaat om onderhoud. En daar hebben ze weinig glad gestreken paden. Tis dat die fransozen nog steeds niet snappen hoe je het zo kan aanleggen dat het nog steeds downhill blijft zonder dat de gehele track alleen maar uit remgaten bestaat. Overigens zijn daar in les deux alps nog wat erg mooie singletrack afdalingen die niet to de officiele routes behoren.
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark
-
Snorro - Berichten:182
Bericht
door Snorro » do dec 27, 2007 2:51 pm
Tuup J schreef:Snorro schreef:Afgelopen zomer was het anders één grote gatenkaas. Minder zalig
Dat vond ik anders heeeel erg meevallen. Of je moet alleen van geshapte gladde tracks houden, maarja, dan had je niet met dh moeten beginnen.
Nee gladde baantjes zijn ook niet mijn ding, en een "normaal" grof pad is lekker. Maar van die brakebumps heb ik snel genoeg gehad.
-
benjie - Berichten:150
-
Contacteer:
Bericht
door benjie » do feb 28, 2008 9:29 pm
Wij zijn er van de zomer ook geweest, het is echt wel een mooi en lang DH parcour. Maar met de hardtail was het echt wel hard. zeker als we 2 mannen met hunne fully moesten bij houden.
-
Tbx
Bericht
door Tbx » wo mar 12, 2008 5:56 pm
Venosc is een mega-afdaling!
Speed is Sweet!
Hier een paar foto's van verleden jaar:
Dit jaar terug, joehoe.
Grtz
Tbx
Trailhunters.be
-
Tilly2 - Berichten:357
-
Contacteer:
Bericht
door Tilly2 » di jul 22, 2008 6:05 pm
We gaan vrijdag voor een weekje naar Morzine.... Misschien dat we een dagtripje naar de Venosc maken....
Als ik het goed begrijp is de afdaling van L2A naar het dorpje Venosc, right.....? Dus de auto parkeren in Venosc en daar met de fiets de lift pakken....... Heb 'k da goe....?
Thanks!
-M.
-
Chmod
Bericht
door Chmod » di jul 22, 2008 6:31 pm
yup, you got it!
-
Free-Wheelz
Bericht
door Free-Wheelz » do jul 24, 2008 8:27 am
Ben net terug van een week Les 2.. Venosc trail is VET.. Overigens kun je beter nog helemaal naar boven gaan.. Pak na de lift vanuit Venosc naar Les 2 ook nog de Diablo lift en pak daar de trail naar beneden. Je komt dan bij de Venosc route uit.. Supervette afdaling met in het bovenste gedeelte (Diablo) een paar vette jumps.. Wel wat remkuilen over de gehele trail maar zeker niet zo erg als in Morzine en Les Gets.. Ik vond het nog wel meevallen in ieder geval. Have fun !
Martijn
-
Chmod
Bericht
door Chmod » do jul 24, 2008 11:04 am
in Morzine zijn helemaal geen remputten. Toch niet noemenswaardig voor het aantal rijders dat daar passeert.
De Diable freeride track is idd echt vet als je hem volle gas pakt!
-
DESL
Bericht
door DESL » do jul 24, 2008 7:19 pm
Tilly2 schreef:We gaan vrijdag voor een weekje naar Morzine.... Misschien dat we een dagtripje naar de Venosc maken....
Als ik het goed begrijp is de afdaling van L2A naar het dorpje Venosc, right.....? Dus de auto parkeren in Venosc en daar met de fiets de lift pakken....... Heb 'k da goe....?
Thanks!
-M.
Have fun Tilly, wij komen volgende week ook die kant op.
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----