Juice 5 of Code 5
Moderator:Beheerders
Yo Poeple,
Hoe zijn jullie bevindingen met juice 5's ik kan ze vervangen met code 5's.
Wil even wat advies hebben voor mn Demo.
Wil er mee freeride en down hillen.
Cheers Rik.
Hoe zijn jullie bevindingen met juice 5's ik kan ze vervangen met code 5's.
Wil even wat advies hebben voor mn Demo.
Wil er mee freeride en down hillen.
Cheers Rik.
Ride it like you stole it!
-
Met de code 5 als je flink crashed zijn je remhendels zo goed als verleden tijd net als de juicy carbon.De code 5 gebruikt juicy remhendels.thomasmb schreef:Idd codes nemen ! En de juicy carbon : crash er deftig mee en zeg maar bye bye tegen je remhendels !
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
dat dacht ik ook alhoewel de Avid folder iets anders zegt. Daar staat bij de carbon FR en DH en bij de seven's niet. Misschien toch 'n intern verschil? Maar goed carbon ziet er wel geil uit natuurlijk!nwolsink schreef:Juicy carbons zijn niets beter dan gewone Juicys, alleen lichter > neem de CODES maarSanta Cruz schreef:doen! Maar eh, weleens nagedacht over Juicy carbon? Ook zeer geschikt voor dh! En eh, nu echt goedkoop bij crc!
-
Kan, maar als je een wedstrijd rijdt en je verbuigt `m bijvoorbeeld in de training, ben je blij dat je een alu hendel hebt en er nog iets aan kan fixen. Met een carbon hendel is het dan hoogst waarschijnlijk ajuu-paraplu omdat die niets meegeeft en dus afknapt.^oZ schreef:Best stom om met een gebogen aluminium remhendel te gaan downhillen als je het mijn vraagt
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
-
het blijft natuurlijk altijd 'n verrassing waar de carbon hendel breekt en waar en hoe de alu hendel buigtHans schreef:maar met een gebogen remhendel kun je nog wel even rijden.
Een carbonnen die kats afgeknapt is is een ander verhaal

Om de kans op brekende en/of verbuigende hendels te verkleinen heb ik ze altijd zo vast staan dat ze niet verdraaien bij het gebruik maar dat ze wel kunnen verdraaien wanneer ik er 'n behoorlijke klap op geef. Wel handig om je shifters dan ook niet te vast te draaien natuurlijk

Anyways, voor dh/freeride is waarschijnlijk alu de beste keus, rij zelf ook gewoon met alu hendels en ik moet zeggen dat ik in de 10 jaar dat ik nu dh nog nooit 'n hendel verbogen heb.
Heb nog nooit met code remmen gereden maar Avid kennende zal het gewoon 'n goede rem zijn.
heb zelf de avid code's uit 2007 en die werken echt heel erg goed. Voldoende kracht en modulatie voor met een 203mm schijf.
Achter heb ik nu een 203mm schijf dan heb ik te weinig modulatie. Met een 160 achter heb k ook geprobeerd maar toen rook ik regelmatig mijn remblokken. Binnenkort eens 180mm proberen.
Hoe dan ook zijn beide remmen geschikt voor DH en FR.
Qua kracht zal de avid code 5 net iets beter zijn dan de juicys maar of dit ten koste gaat van de modulatie durf ik niet te zeggen.
Achter heb ik nu een 203mm schijf dan heb ik te weinig modulatie. Met een 160 achter heb k ook geprobeerd maar toen rook ik regelmatig mijn remblokken. Binnenkort eens 180mm proberen.
Hoe dan ook zijn beide remmen geschikt voor DH en FR.
Qua kracht zal de avid code 5 net iets beter zijn dan de juicys maar of dit ten koste gaat van de modulatie durf ik niet te zeggen.